Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výdrž baterie po 6 měsících

Od: jetomozne odpovědí: 15 změna:
Ahoj, je možné, že se dala úplně nová baterie 1.cervence a mezitím se jelo jen jednou měnit gumy 1km tam 1km zpět. Potom zhruba v září jednou nastartovano a v říjnu taky, ale nejelo se. Baterie 54Ah varta. V listopadu a prosinci se jelo 500 metrů a 4x jsem si v aute topil vždy 30 minit zapl3j motor. Pak se jelo až v březnu a vždy to auto nastartovalo úplně v pohodě. Nechápu výdrž... Půl roku se v podstatě nejelo a alternátor špatně dobíjí. Felicia 1.3 mpi

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

6x

500m nebylo by rychlejší jít na druhou stranu parkoviště pěšky? Jinak z dotazu mi není jasné jestli se chlubíte tím, že to baterka vydržela nebo si stěžujete...

 

olinl
hodnocení

2x

Dej baterii na den na nabíječku a pokud máš známého se zátěžovým testerem (např. COMPASS Digitální/... ) tak ať ti ji změří, zjistí alespoň jak na tom je. Varty a Bosch už není to co bývalo, ani bych se nedivil, kdyby byla na vyhození. Při případné reklamaci Ti sdělí, že výrobce zjistil, že je rozsypané olovo, že si ji nedobíjel nebo že nedobíjí alternátor v autě a neuznají ti ji.

 

hodnocení

2x
avatar stir
Kdyby ses zeptal dřív, nemusel jsi ani gumy měnit :))

 

hodnocení

1x

Ano, je to možné. Zcela nepochybně jste koupil kvalitní kus. Problém ovšem je, že bez průběžného nabíjení se baterie vybije a pak rychle postupuje sulfatace, která ji zničí. Jestli s autem nejezdíte, měl byste údržbu nějak vyřešit. Jak jste zjistil, že alternátor špatně dobíjí?

 

hodnocení

0x
avatar diesel

No právě protože se nejezdí -baterie se jen vybíjí a další věc-ta krátká jízdy s altikem co nefunguje to taky nevytrhne. Nechte opravit altik nebo dejte nový apak nabujte baterku a jezděte.Pokud áte auto jen proto abyste ho měl tak raději baterku vyndejte a před každou jízdou ji zase zapojte nebo raději-auto prodejte a jezděte dročkou-vyjde to levněji než provozovat takto auto se nevyplatí!

 

jetomozne
hodnocení

Sepíšu to ještě jednou a lépe, omlouvám se.
Dostal jsem auto, zachovalá felicie 1.3 a neměl s ní kdo jezdit, tak jsem si udělal řidičák v 2020 leden.
2019 1.července zapojení nové baterie. Září jen tak start na pět minut. Říjen další start jen tak. Listopad 1km + 1km výměna kol. Ještě jednou listopad start a popojetí s autěm 5 + 5 metrů. Prosinec jízda po parkovišti 1km a ohřívání se v autě na volnoběh půl hodiny *smich*. Ještě jednou v prosinci ohřívačka půl hoďky.. dnes už bych takto nenechal autíčko na volnoběh tak dlouho. Max 10min. V krajních situacích samozřejmě ano. V tu dobu jsem neměl řidičák tak jsem to chtěl zkusit. Možná někdy v přůbehu Listopad a prosince jsem najezdil po parkovišti pár minut vždy tak 5 minut max okolo 3km řekněme 5x.
Kolik mohla mít ta baterie? Však se vůbec, ale vůbec nenabila. Při tom volnoběhu? těžko ještě se zaplým topením. Chci ještě říct, že to vždy nastartovalo ihned bez škobrtnutí. To je ale půl rok.
První pořádná jízda byla 20. února 2020. O autech jsem nic nevěděl to až v průbehu roku. Jen tak jsem si pořídil multimetr za 400kč a změřil. Baterie měla max 12.55V 2 dny po jízdě. Jinak se to drží 12.31 - 12.50V. Měřím 24h po jízde něbo dva dny po.
Jakmile zapnu více spotřebičů, tak nabíjí jen 13.6, ihned po startu je to 14.45V, zapnu světla a blinkry tak to hapruje jak prase.. na voltmetru se objevila i nula. Voltmetr je OK.
Vtipné spíš je to, že jsem tomu nedával vůbec pozornost, že ta baterie může být na hranici úplného vybití. Dva roky nebyla na nabíječce a furt se jezdí. Vydrží i ultra krátké trasy a časté starty, asi je to tím, že je pořád ještě trochu ´´nová´´, ale podbitá *smich*.
Nabíječku mám nákou starou po dědovi absaar bbl 1208 8amp, použít či koupit novou? Nabít nebo nechat bejt? Asi to hodím do servisu na ten altík.

kami123

Ty napětí jsou v pohodě. Hned to na volnoběh dobíjí.

Jak to hapruje?

Ta 0 musí být nějaký omyl, chcíplo by to.

Pokud to chceš řádně zatížit, má velký odběr ventilátor topení. (případně výhřev skel)

Jinak klasické neduhy nové dobré baterie - plná kapacita, nízké samovybíjení.

1.3 motor lze nastartovat téměř pohledem ...

Podle mne baterka + altík ok, ale možná problém v poj. skříňce.

Pro zjištění stavu nabití je rozhodující hustota elektrolytu. Ta se u bezúdržbových baterií nedá zjistit, proto se používá náhradní způsob, měření napětí při vekém proudu. K tomu je potřeba zátěžový voltmetr nebo multimetr s možností zafixování minimální hodnoty. Funkci alternátoru lze ověřit měřením napětí při zvýšených otáčkách. Musí být kolem 14V. Podmínkou ovšem je nabitý akumulátor. Jestli vám voltmetr ukazoval na akumulátoru 0V, byly špatně připojené sondy. Akumulátor můžete nabít jakoukoli nabíječkou, otázkou ale je, kdy nabíjení ukončit, když to nemáte čím změřit. Buď tedy koupit měřák nebo nabíječku s procesorem. Jestli s autem nejezdíte, múžete také akumulátor trvale dobíjet malým proudem 20-50 mA. Za tím účelem se prodávají konzervační nabíječky. Některé nabíječky s procesorem se po nabití samy přepnou na konzervační.

kami123

U Pb bat. není třeba spešl nabíječka, ani ukončovat nabíjení. Stačí nepřekročit napětí plynování.

skola-auto.cz/...

jetomozne
hodnocení

Já mám multimetr, tim to nepůjde zmerit? Nebo si pujcim nabijecku.

 

hodnocení

0x

Ty alternátory Magneton jsou v tomhle šmejdy už z výroby. Na volnoběh mají 13,5V jen, když nezapneš žádný spotřebič (ani nestojíš na brzdě a nesvítíš brzdovými světli).

Pokud jsi měl topení na 3jku, tak tam klidně je 12,5V.

Příště si lehce nastav otáčky na 1100ot/min a bude to lepší (13,6V).

 

xenofob
hodnocení

0x

bez dobijeni se po pulroce vybila...je to možne

 

jan*
hodnocení

0x

Je to v pořádku. Po půl roce nečinosti vybije baterii imobilizér, který má sice malou sptořebu, ale za půl roku je to běžně víc než kapacita baterie. Dá se to spočítat. Když změříš proud který odebírá a vynásobíš to hodinami za půl roku, vyjde ti číslo větší než kapacita barie. Nabíječka to vyřeší. Když odstavuješ auto na tak dlouho, odpoj baterii.

Ale nepindej. Immobilizer Siemens ve Felicii nežere z baterky nic. Je napojen na 12V po klíčku, kdy se uplatňuje před startem. V klidu je nezapojen. Se koukni na piny, ale asi tomu nerozumíš.

Pouze ECU motoru udržuje paměť a v budíkách digitální hodiny (nebo analogové dle verze).

Immo na 100% u Felicie NE!

Výdrž baterie po 6 měsících

 

kare
hodnocení

0x
Například,
při průměrném klidovém odběru 20mA Vám to dělá krásných 88Ah.
Gratuluju :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]