Nejste přihlášen/a.
Radši atmo 1,4 63 kW..
TSI na krátký trasy není vhodný - ředí olej benzínem. První s řetězem byly vyloženě průserový, novější s řemenem lepší ale taky žádný zázrak.. Jetý bych to nekoupil, když už tak nový v záruce a včas se toho zbavit.
Z moderních oturbených kolovrátků bych bral 1,4 T-jet (Tipo Punto Doblo apod., je to klasický FIRE, 4 válec, nepřímý vstřik, nemá EGR a turbo je jednoduchý větrák s obtokem, rozvody spolehlivý atd., jediná nevýhoda je vyšší spotřeba oproti přímýmu vstřiku, ale spolehlivost a životnost to spolehlivě vyvažuje... Základ je papírově 88 kW (reálně na brzdě dává na brzdě spíš 95) a jen čipováním dává 120 kW.. Ale taky líp jely starší verze, nebyly tak "eko" osekaný (ale to jde přečipovat, emisemea to prochází v pohodě)
Nebo atmo verze, sice míň jede ale neni tam ani turbo. 70 kW na běžnou jízdu stačí..
On ani ten přímovstřikový benzín není dobrý na krátké trasy, ale aspoň se to zahřeje o něco rychleji než nafta.
Bohužel dnes moc motorů s nepřímým vstřikem nebo kombinací přímého/nepřímého už moc není.
U častých krátkých tras počítejte, že se bude trochu olej ředit benzínem, takže se doporučuje zkrátit interval výměny oleje.
A nezahřívat na volnoběh, nastartovat a v klidu jet, ať je doba chodu studeného motoru co nejkratší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.