Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.2 tsi

Od: ladislav23 odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
Rozhlížím se po novém vozidle a tak nějak jsem se zaměřil na fabii 3 ve verzi kombi, a tak by mně zajímali vaše zkušenosti s motory 1.2 tsi 66kw, jak na to jsou se spolehlivostí a podobně, benzínový motor jsem zvolil z důvodu častých krátkých tras a jednou maximálně 2 do měsíce delší trasu (cca 200km) a jednou za rok na nějakou tu dovču. Měl jsem možnost vyzkoušet si škodu Rapid 1.0 tsi a dost mě to překvapilo, ovšem četl jsem že ty 1.2 jsou úspornější. Děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Tenhle motor sem dohnal sestřence ve dvojkový fabii ma tam uz skoro 190000km a stale jezdí a nestěžuje si
Ja stim parkrat jel kupodivu to jelo i ve dvou lidech naloženy to už je slabší ale da se
Včas bych měnil olej nax 10000km nepodtáčel motor a bude to v klidu

 

asd1
hodnocení

1x

Radši atmo 1,4 63 kW..

TSI na krátký trasy není vhodný - ředí olej benzínem. První s řetězem byly vyloženě průserový, novější s řemenem lepší ale taky žádný zázrak.. Jetý bych to nekoupil, když už tak nový v záruce a včas se toho zbavit.

Z moderních oturbených kolovrátků bych bral 1,4 T-jet (Tipo Punto Doblo apod., je to klasický FIRE, 4 válec, nepřímý vstřik, nemá EGR a turbo je jednoduchý větrák s obtokem, rozvody spolehlivý atd., jediná nevýhoda je vyšší spotřeba oproti přímýmu vstřiku, ale spolehlivost a životnost to spolehlivě vyvažuje... Základ je papírově 88 kW (reálně na brzdě dává na brzdě spíš 95) a jen čipováním dává 120 kW.. Ale taky líp jely starší verze, nebyly tak "eko" osekaný (ale to jde přečipovat, emisemea to prochází v pohodě)

Nebo atmo verze, sice míň jede ale neni tam ani turbo. 70 kW na běžnou jízdu stačí..

 

hodnocení

0x
avatar totak
Kolega v práci si ten motor chválí že s ním fabka v benzínu jezdí se stejnou spotřebou jako dřív jezdil s vyhlášenou oktou 1.9D
Taky ale říkal že jak bude mít auto 100 000 na tachometru tak se ho bez milosti zbaví protože nevěří že ty motory vydrží víc jak 200

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

On ani ten přímovstřikový benzín není dobrý na krátké trasy, ale aspoň se to zahřeje o něco rychleji než nafta.

Bohužel dnes moc motorů s nepřímým vstřikem nebo kombinací přímého/nepřímého už moc není.
U častých krátkých tras počítejte, že se bude trochu olej ředit benzínem, takže se doporučuje zkrátit interval výměny oleje.

A nezahřívat na volnoběh, nastartovat a v klidu jet, ať je doba chodu studeného motoru co nejkratší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]