Nejste přihlášen/a.
Díky, napadlo mě očistit kontakty toho černého kabelu na baterii, kartáčkem na zuby. Mám použít nějaký přípravek? Mám isopropylalkohol nebo raději jen trochu vody? Jinak můžu se dotýkat těch kontaktů na baterii + a -? Viděl jsem to na videiich, ale z toho mám strach . Nikdy si nepamatuju jak odpojit a připojit baterii.
Odpojím teda - a pak + nějakýma kombinačkama a potom odpojím ten černej káblík uzěmovací od altíku nebo co to vlastně je a očistím.
Mám potom něčím mazat? Jinak černá krabička nad baterii. To je jak tam vede ten červenej kabel? Ani nevím jak to otevřít, zkusím.. Ale pochybuju, že to bude znečištěním. Bude to ten altík nebo pod filtrboxem.
1. Rada
1) Otevři pojistkovou skříňku, ve které je pojistka osvětlení nebo centrálu.
2) Sleduj osvětlení a hýbej tam se vším,s čím jenom pohnout jde.
3) Jdi na druhou stranu nejsilnějšího kabelu a zkus tam s ním zahýbat.
.
2. rada
1) sežeň si elektroschémata k tomuto autu
2) pořiď si nějaký jednoduchý multimetr nebo zkoušečku na 12V
3) Pořiď si 3m izolovaný káblík (ideálně lanko 2,5mm)
.
Další rady až dle úspěšnosti předchozích.
Problikávání tedy dokážeš pravidelně ovlivnit centrálem?
Vadná baterie. Malá kapacita. Zničená provozem.
To servo bere i 50A.
Změř v servisu na baterky nebo v nějakém lepším kapacitu baterie (klidně je zasulfátovaná a nemá 54Ah, ale 30Ah). Ne napětí... to nevypovídá oničem (leda o tom, zda je nabitá).
...
Vlez diagnostikou do Serva kanál 44 a napiš hodnotu kódování (přizpůsobení). Sniž pomáhání serva na 110
Jak odpojit baterii a jak ji potom zapojit jaké kabely prvně?
A napojení nabíječky je asi jedno tam to napojím a vypojím když je nabíječka vyplá.
Mohu měřit v průbehu nabíjení? Kolik má mít V? V kolikati voltech to vypnout.
Jaký akumulátor doporučujete do mého auta? Díky
Prvně mínus, protože druhým koncem klíče můžeš šáhnout na kastli vozu. Mínus je propojen s kastlí drátem a má stejný potenciál. Proto se nestane zkrat, pokud by se druhý konec klíče dotknul.
Prvně mínus, potom plus při odpojení.
Při zapojení prvně plus a nakonec mínus.
Prostě baterku nejprve odkostřit od kastle (mínus) a při oživení a připojení přikostřit úplně nakonec.
Nabíječce je to buřt. Není na žádném potenciálu s autem trvale.
Klidně měř volty v průběhu nabíjení a až dosáhneš plynování kolem 14,2V - 14,5V, tak ukonči.
...
Máš celoplastový box? Měla by tam jít Varta Silver 61Ah. Bateriových držáků bylo celkem tuším 3 velikostí.
Autu to nevadí. Všechny jednotky co zapisují sporadické chyby nebo jízdní data se smažou téměř hned. Trvalé chyby třeba airbagů, řízení zůstanou i tak a pochopitelně FW jednotek se nesmažou nikdy.
Auto baterku ke stání na parkovišti nepotřebuje, pokud z ní nenapájí alarm nebo GPS sledování (hodiny nepočítám a ani zálohu jízdních dat).
Jen pozor u Fabií a vejš. Smaže se tzv. emisní readiness kód a je potřeba ho diagnostikou spustit na 5 kanálech testy katů, lambda sond, teplot, atd... jinak se většina nahraje až za cca 500 - 1000km, ale musí se jet všechny jízdní režimy.
Bez readiness kódu nelze splnit emise a stk. Vyjmutím baterky se načtený kód vyresetuje.
Takže před STK a ME si baterku nějaký ten pátek ježdění rozhodně nevytahuj. Třeba na splnění testů katalyzátoru je potřeba aby měl teplotu 400C. Jinak se test nezpustí a to ježděním pijánko nebo po městě skoro nedosáhneš. Leda jízdou s vozíkem.
...
Kdyby to někdo hledal, tak testy se pouští brzdovým pedálem na kanálech 034,043,046,070 v přizpůsobení ve VCDS nebo VAGu. Je to pro AQW,AME,AZF a tuhle řadu
Díky moc, ale nechápu ty volty 12.7 to má i po třech hodinách.
Při zapojení v autě 12.4V po pár dnech neježdění nebo po dni.. Že by ta baterie byla špatná a když je zapojená tak nějaký ten ampér snižoval o tolik to napětí? Nevím co dělat, jestli nabíjet nebo ne.
12,7V je dle stáří. Klidně nová s vadou může mít i 12,6V a nebo taky 12,9V.
Podle napětí se orientuješ velice hrubě. Lepší je měřit kapacitu, ale na to je jiný tester.
12,4V asi má, když je auto otevřené, svítí stropní světlo a naběhli všechny jednotky.
Lepší bude změřit klidový proud. Zapoj multimetr na rozsahu 10A a přepoj banánek na ten rozsah (popř 20A). Lepší by byl rozsah mA, ale to laikovi těžko vysvětlit. Pak cvakneš centrálem a pojistka měřáku je shořelá. Takže měř na velkém rozsahu. Odpoj pouze mínus a vraz mezi to ten ampermetr. Nech kapotu otevřenou a zamkni auto.
Za půl hodiny (BSG jednotka je nakódovaná na uspání svorky +30 na půl hodiny z výroby) omrkni ampermetr a musí ukazovat 0,030A maximálně. Což je 30mA.
Před uspáváním tam bude kolem 120mA (0,120A).
Ověř tedy, zda auto baterku moc neždímá a umí se uspat.
ASi nemám ampérmetr.
Udělám to tak, že vrátím baterku do auta,nechám otevřenou kapotu a zamknu auto. Budu testovat kolik má V po 30 minutách nebo hodině nebo klidně i více hodin. Svorky asi nemá cenu při tomto odpojovat nebo jo?
Díky chápu to jen jsem bohužel netestoval kolik má při zamknutém autě.
Auto nikdy nezamykám ani, stropní světlo mám vždy vyplé, ale vím, že zásuvka je třeba pořád pod proudem. Zkusím to a napíšu, ale překvapilo mě, že ta baterka je vlastně nabitá :D .. no ono nabitá, je zasulfátovaná takže nemá už těch 100% jako na začátku, ale má pouze 100% voltů řekněme, to chápu. Stejný jak baterka v mobilu , po roce používání už bude mít taky třeba 80%, ale v autě by se to stát nemělo nebo aspoň né po dvou letech, vím, že špatně dobijí altík tj jasný.
A čím měříš volty?
Bez zamknutí tuším nedojde k uspání BSG. Bude stále ždímat baterky.
Jak odpojíš a připojíš svorky, tak minimálně BSG jednotka ožije a opět bude žrát půl hodiny a více (záleží na zamknutí).
Proto otevřená kapota. Jak odpojíš, připojíš auto k baterce, tak se probudí a žere proud víc než ve stanby režimu. Proto píšu ampérmetr a trvale nechat po celou dobu zkoumání. Jinak se při připojování probudí.
U voltmetru je to jedno. Auto od baterky neodpojuješ. přeci měříš přímo na svorkách, ale u ampérmetr musíš okruh přerušit a do přerušeného místa vrazit ampérmetr.
...
Pokud neumíš ani měřit, tak se nedobereme nikam. Bohužel...
Jaký koupit akumulátor? Zase stejný? Do fábie je to podle mě ok, moc si nevezme žejo.
Vartu silver 54ah nebo nákou jinou značku? Díky
Nebo více AH? To zase asi nemá cenu protože altík by musel více dobíjet, ale už si koupím pořádnou nabíječku a budu baterku občas dobíjet a altík jde na opravení.
Jezdím častěji ve městě 10km tam 10 zpět nebo popojíždění ve městě, ale snažím se ty trasy prodloužit, někdy jet i delší trasy. Vůbec nemám zkušenost, v autě jsme měli vždy jen varty.
Fabia 1.4mpi 50kw awq 2003. V autě mám jen autokameru,radio mám připojené, že se zapne před startem a je zaplé když vypnu motor a nevytáhnu klíček, snad to nevadí, ale nenechávám ho běžet nikdy když neám zaplý motor. Světla zapínam až když je nastartováno,stropní světlo je vždy vyplé, žadné jiné světla nikde nemám. Vůbec nic.
Budu si kupovat lepší nabíječku asi CTEK? Třeba do 1800kč co doporučíte a budu nabíjet často, není problém.
Díky
Dobrá lepší nabíječka je Lidlovka za pětikilo (bez legrace)
Varta dnes už zdaleka neznamená kvalitu, připlácíš jen za značku = nesmysl.. Mnohem lepší zkušenost mám s Exide (podobných je víc). Klidně zase 50Ah, větší nemá moc význam.. Ve Focusu 1,6 mám jen 44 Ah a to má vyhřívaný čelní sklo a podobný žrouty, origo z prvovýroby tam vydržela 11 let a chcípla na delší stání (= vybití = sulfatace), to byla ještě Varta kvalitní (z prvovýroby, výroba Španělsko)
Pokud máš v háji dobíjení tak si ho dej do kupy, jinak ti nová baterka rychle odejde.. Hlavně kalciovky jsou na vybití hodně citlivý, stačí úplně vybitá jeden den a je nevratně poškozená..
Proč by musel více dobíjet? Co je to za laickou logiku?
Pokud budeš mít v peněžence 300kč nebo 100kč je úplně fuk, když zaplatíš v obchodě 2 piva za 40kč.
S altíkem a startérem je to samí. Cucnou si tolik Ah (nebo dobijou), kolik je třeba nebo kolik vezme startér při startu. Co veme startér, to dobije altík. A je jedno, zda to veme z 100Ah nebo z 54Ah!
Proudy potečou stejné.
...
O velikosti už řeč byla. Vleze se ti tam 61A silver Varta
Myslel jsem to tak, že jezdím kratké trasy a když budu mít 60ah tak altík musí déle dobíjet nebo ne?
Jinak Banner a Exidou jsou prý lepší na časté starty a popojíždění, kratší trasy. Mám jít do toho? Chci zase 53-60 Ah klidně. Dík
Ted mam 54ah zejo.
jj..
Opravovat altík při dnešních cenách je rozmar milionáře.. Možná tak sám si vyměnit regulátor nebo blok diod... Když k tomu přihodíš ložiska, kroužky atd. tak dát to někomu repasovat je už víceméně stejně drahý jako funglovka.. Navic s repasama nemám dobrý zkušenosti - malá životnost..
To leda v hospodě tě plná peněženka donutí více utrácet.
Proč by altík kur--a více dobíjel?
Leda vybitou baterku bude dobíjet stejným proudem delší čas, ale zanedbatelně při 54 an 61.
Ty tu baterku budeš mít vybitou?
Z 54Ah veme startér 5Ah. Jsme na 49Ah. Altík je dobije za půl hodinky jízdy. Jsme na 54Ah.
Z 61Ah veme startér 5Ah (stále stejný motor a startér!). Jsme na 56Ah. Altík je dobije za půl hodinky jízdy. Jsme na 61Ah.
Exide je velice dobrá volba. Lepší jak Bosch nebo Varta. Dej EA612
...
Zima přes týden veme př.: 30Ah z 54Ah to dělá 24Ah. To už nenastartuješ a jsi v loji.
Z baterky 61Ah veme 30Ah a to je 31Ah na které to ještě škytne a jedeš. .
Co na tom nechápeš? To pochopí i zvláštní škola že větší baterka může být v krizi výhoda. Navíc pokud se o ni budeš starat nabíječkou, když nebudeš jezdit, tak ti vydrží déle. Stářím totiž ztrácíš Ah sulfatací desek a jejim zmenšováním aktivní plochy. 61Ah má desky větší s větší kapacitou a tak se bude ztrácet déle, protože bude mít pořád z čeho .
Nevýhoda je akorát váha o pár kg, ale pokud baterku dobíjíš v autě (nejsi v paneláku), tak to neřeš.
Já to chápu . Tak to altík neopravovat? Dobijí 13.6V když je vše zaplé(vyhřívaní jednoho skla,sahara,světla,stropní,radio,kamera a když hodím blikačky tak se to úplně doje*e a hodí to 0V na baterce ale to je asi tou špatnou baterii..)
Jinak zjístil jsem, že ta baterie je dobitá ikdyž málo jezdím nebo možná nejezdím tak málo, může to být tím, že už nemá 54AH a jak je zasulfátovaná? Takže má vlastně méně kapacity a dobijí se rychleji žejo
A když trošku zvedneš volnoběžné otáčky plynovým pedálem?
...
Ono i servořízení, když je volant v chodu zebere klidně krátkodobě i 25A a víc. Proto je elpší větší rezerva. Baterka funguje jako kondenzátor a zvláště velká altíku dost odlehčuje na ty špičky proudu.
Altík řeš po baterce. Třeba tam bude špatná kostra nebo povolení na svorkách +30 (červené vodiče).
...
Ctek je asi nejlepší nabíječka do domácnosti. Sám ji mám a používám často (mám víc aut). Mám ji už přes 10let bez závady. Ani mechanicky opotřebené svorky nemám.
...
Jinak zjístil jsem, že ta baterie je dobitá ikdyž málo jezdím nebo možná nejezdím tak málo, může to být tím, že už nemá 54AH a jak je zasulfátovaná? Takže má vlastně méně kapacity a dobijí se rychleji žejo
Ano, správně. Pak se s malou kapacitou dobije rychleji, ale už nedá maximální proud, který dávala když byla nová a nevydrží tak dlouho díky menší kapacitě k vůli sulfataci. Je to spotřební věc.
Můžu hodit auto do servisu v pondělí, zkusím jim to vysvětlit, ale po telefonu mi řekl, že to na 99% bude alternátor. Dost jsem si četl i zde a jiných diskuzích. Nevím no, snad se nespraví altík a nebude to něco jiného a bude to zase dělat :D. Snad to mechanik diagnostikuje správně.
Jít do servisu nebo zatím koupit jen baterku? Ona ta baterie půl roku nejela tak se vybila už když byla nová, nikdo půl roku nejezdil.
13,6 je hodně málo a 0V je nějaká zásadní myš... Jestli to je altík není jistý - nutno měřit. Můžou to být i kostry, zkrat apod...
Altík je buď dobrý nebo bych dal nový repas se těžko vyplatí pokud to neni např. regulátor za pětikilo a nevyměníš si ho sám.. Nový funglovky jsou kolem 3k (Ty ASPL jsou většinou repasy, ale viděl jsem je i brzy chcíplý přitom uvnitř Bosch díly..) Nebál bych se toho Magnetti marelli (hehe Ital do Fobie) nebo Helly... Preferuju vzít bez zálohy za vratný díl..
Tak za půl roku... to už je lepší jí odpojovat.
Podívej, klidně to může být i altík ale to chce měřit. To nejde po internetu.
Zaráží mě, že na svorkách baterky naměříš 0V a máš zapnuté všechny vyjmenované spotřebiče a stále jedou. Kdyby ten altík byl KO a na baterce bylo 0V, tak z čeho by se ty spotřebiče napájeli, aby vůbec fungovali? Takže altík je krmí, když na baterce je 0V? To je velice divné měření.
Víš jak. Perpetum mobile Fábka není
Asd1. Magneti Marelli už tam cpali v minulosti do škodovek jako ECU jednotky motoru pro Felicie 1.6MPi
Rozhodl jsem se založit účet (Svetelko).
V servisu
alternátor Hella za 5500,- s DPH
alternátor DRI 4650,- s DPH
obě ceny jsou včetně montáže
Vím, že by to chtělo proměřit ještě nějak lépe, ale posnažím se aspoň v domácím prostředí. Co bych mohl ještě zkusit? To vyhřívání bere fakt dost . Zkusím to nějak pojednom měřit přitom zvýšit otáčky na 2tisíce a potom všechno dohromady a napíšu znova.
Možná ten altík bude ještě ok, jen trochu dosluhuje nebo pojistky. Mám pocit, že když čerstvě nastartuju tak mám hned v pohodě 14.4V dobíjení, ale po jízdě výjdu z auta a měřím tak okolo 13.5V, dnes to zkusím večer.
Jinak servo si bralo něco okolo 0.25V mám pocit, zkusím.
Nemá smysl cokoli kupovat a vyměňovat, pokud není jistota, že je to vadné. Jestli je při nastartovaném motoru v síti 14V, tak je jisté, že je alternátor v pořádku. Problém tedy může být v akumulátoru nebo v kabelech. Měření napětí naprázdno neříká o kapacitě ani stavu nabití baterky vůbec nic. Naměřených 0V je chyba měření. Je potřeba použít zátěžový voltmetr nebo náhradní metodu. Vzhledem k tomu, že máš s měřením potíže, tak bych ji nedoporučoval, stejně tak měření klidového proudu. Otázkou tedy je, jestli koupit za 700 Kč zátěžový voltmetr nebo nechat někde baterku otestovat. Hledat příčinu pozhasínání má smysl až poté, co bude jistota, že je akumulátor v pořádku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.