Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Občas nestartuje Xsara

Od: dejv111* odpovědí: 13 změna:
Ahoj rádci.
Občas mi nechce startovat moje Xsara 1.4i. Prostě ve druhé poloze ani cvaknutí. Dnes, když se závada projevila, jsem zapojil multimetr a měřil napětí. Na silovém kontaktu startéru bylo 12,1V vklidu, při druhé poloze klíčku (startování) pokles na cca 11V (je to už starší baterie), ale co mě překvapilo, na elektromagnetické cívce startéru jsem naměřil cca jen 10.5V. To mi nepřijde úplně v pohodě. Kde hledat chybu? Kde se mohlo ztratit těch 1,6V? Že by kontakty na spínačce? Jestli se nemýlím, od nich to přímo vede k cívce startéru. A ještě poznámka, multimetr jsem připojil jedním pólem na kontakt cívky startéru a druhým na mínus pól baterie. Jinak baterii se chystám měnit, už má dost naběháno. Díky za odpovědi.
doplněno 20.12.21 12:36:

Doplňuji, sice trochu později, že chyba byla ve startéru. Naštěstí jsem sehnal repasovaný za 500Kč a od té doby vše šlape jak hodinky. :)

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar diesel

Nevím zdali zrovna na Xsaře byly problémy se spínací skříňkou,ale něteré modely PSA na toto trpěli. Na Xantii 1,8i16V jsem měl na "odchodu" snímač otáček klikové hřídele-a projevovalo se to tak, že někdy chytla nahned a někdy na 4,6 nebo i 7. pokus, když to zrovna nešlo, tak regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště pak vzlínalo spojem na hadičce palivo. JInak na rotzlačení pak chytla snad na půl metru!


doplněno 29.09.21 21:56:

Dle doplnění ve 21:45 bych se přiklonil ke starteru.

dejv111*
hodnocení

Ok, jenze ono to ani nestartuje, prostě otočíš klíčkem do polohy start a slyšíš jen zvuk od budíků přístrojovky (nevím jak ho popsat) a vidíš zhasnout nepotřebné spotřebiče. Žádné cvaknutí od cívky startéru a náraz pastorku o setrvák. :)
--------
Ok díky, zaměřím se na startér, jak i ďábel psal...

V tom případě pak baterie a nebo kabeláž-ukostření , kabel, svorky na AKB , baterka může být totál-i když se tváří že je OK

 

hodnocení

3x
Jestli je tam dobrý přístup ke startéru,tak ho vyndejte a budete hned vědět,na čem jste...Takhle to je jen spekulace. Po vyndání samozřejmě mrknout na ty uhlíky a zbytek zkusit očistit a popřípadě střiknout kontaktolem nebo máznout kontaktní vazelínou..
dejv111neprihl
hodnocení

Určitě ho vytáhnu ven a rozeberu. Jde to naštěstí zvrchu, nemusím lézt pod auto. :)

Mám strach, že to tak lehce nejde a sezhora vše neuděláte i když je tam místa hejno.Nebo pak s rukou3x zalomenou, na spodní šroub.

 

sedlecak
hodnocení

3x

Vyndat startér jde to poměrně dobře zezhora. U mé Xsary to bylo tak ,že startér byl plný šmíru a byly zatuhlý ložiska.Po namazání ložisek jsou tam kluzná fungoval bez problému.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

já bych to typ na spínací skřínku

když z ní vycvakneš konektor najdeš drát k cívce pustíš do něj 12V startuje?

dejv111*
hodnocení

Díky ďáble za tip, toto jsem ještě nezkoušel, musel bych sundat spodní plast přístrojovky pod volantem. Ještě musím doplnit, že zatím vždy pomohla tyč a kladivo a poklepání na cívku zvrchu a zboku. Dnes však až po delší době klepání, takže nevím, jestli to vždy nebyla jen náhodná oprava.:) Mám trochu podezření, jestli to není souběh spínačka+vadná cívka startéru. Nevím... Zkrátka jestli se s tím taky někdo nesetkal? Prostě cca pětkrát nastartujete na drc, pak nic... Ještě zkusím jeden pokus, když se závada projeví, aby někdo držel klíč ve startovací poloze a já zkusím mezitím klepat na cívku, jestli se aktivuje... Uvidíme.

no jestli si poklepával a startovalo tak to bude startér většinou krátký uhlíky vyndat rozebrat uvidíš

 

kami123
hodnocení

0x

Měřením kontaktem na mínus baterie jsi vyloučil možnost odhalení závady na kostře.Zkontroluj kostry.

Zkusil bych před startováním pootočit klikovou hřídelí.

úbytek 1 + 0,5V není hrozný.

dejv111*
hodnocení

To máš pravdu, případnou špatnou kostru jsem tím pádem obešel. Jenže mohla by vadná kostra způsobit stav, kdy to cca pětkrát jde nastartovat na drc a pak nic? Zoxidovaný silový kontakt způsoboval "těžké, nemotorné" startování a to bych čekal i od vadné kostry.
kami123

Máš pravdu, přesto bych to prověřil.

S tou spínačkou bych si nebyl taky úplně jistý. Z toho důvodu, že těch 10,5V značí, že tam nějaký větší proud teče, tudíž to patrně spíná .

Chtěl jsem původně i navrhnout zkusit pootočit klikou při startování, ale kvůli možnosti úrazu jsem to radši neudělal, ale přes kvalt z mírného kopečka by se dalo...

Případně rozdělat startér a promazat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]