Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní nafta

Od: makk odpovědí: 31 změna:

Jako deiselový začátečník jen vím, že existuje. Je nějaké datum, od kdy ji povinně musí všechny čepací stanice mít, nebo je to na nich? Dá se nějak poznat, že ta či ona stanice už míá zimní naftu (mají to někde napsáno?).

Můj problém je ten, že jako druhé auto do rodiny jsem pořídil diesel a toto auto toho moc nenajezdí. Takže když teď natankuju plnou a bude to letní nafta, tak na to budu jezdit půl zimy a to asi není ideální.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kare
hodnocení

5x
• V létě (od 15. dubna do 30. září) je v prodeji nafta třídy B (tzv. letní) s filtrovatelností (povinná laboratorní zkouška, která měří mezní teplotu průchodnosti nafty palivovým filtrem) kolem 0°C.
• V přechodovém období (na podzim od 1. října do 15. listopadu a na jaře od 1. března do 15. dubna) se prodává nafta třídy D s filtrovatelností -10°C.
• V zimě (od 1. prosince. do 28. února, distribuce začíná již od 16. listopadu) je v prodeji tzv. zimní nafta třídy F s filtrovatelností -20°C. Vedle toho ještě existuje arktická nafta třídy 2 s filtrovatelností - 32 °C, která se však nabízí pouze lokálně.
Zdroj:garaz.cz
PS: google-hledat-a první odkaz.
Tak natankujte dnes a použijte zimní aditivum VIF. :)
makk
hodnocení

Počkat týden do října není problém, ale viz níže -> Zimní VIF do letní nafty je v zimě OK?

asd1

Jestli myslíš že 2. října na pumpě nebude letní tak jsi hodně naivní *smich*

Ta filtrovatelnost je minimální zaručená a pokud nebude delší dobu pod -20 tak letní s VIF je OK.

 

asd1
hodnocení

3x

Vraž tam zimní VIF a buď v klidu...

Vyplatí se i kvůli motoru (čerpadlo vstřiky atd.) - kromě filtrovatelnosti v mrazech zlepšuje i mazivost nafty, cetanový číslo a čistí od karbonů... Osvědčilo se už na spoustě aut, piksla za dvě stovky...

Tankovat jinak než do plný mi přijde jako hloupost hned z několika důvodů. A nalít čtvrt nádrže a zbytek do kanystrů a pak přelejvat už vůbec *smich*

makk
hodnocení

Ty aditiva tam leju (zatím teda letní, zimní koupím), ale jezdit v zimě na letní naftu se zimní VIF asi není ideální ne?

Nevím o jakého diesela se jedná,ale dříve stáří mazáci- řidiči z povolání přidávali do nafty na zimu pár litrů benzínu,aby nafta v mrazech "zřídla" a prošla palivovým systémem.Dělal jsem to stejně x let a nic se autu nestalo! Ale dnešním dieselům se zadírají čerpadla i na normální naftu,tak nevím :)
asd1

Spíš se lil petrolej, stačilo půl litru na nádrž..

Ale lít to do railu je rozmar milionáře, hlavně benzín sundá mazivost = čerpadlo začne hrabat špony *smich*

doutnak - Když se před pár lety na jaře citelně ochladilo a mně ve starém dieslu "zamrzla" nafta, poradil mi servisák nechat auto přes noc někde v teple a pak do 70 litrů nafty přidat 3 l benzínu. Pomohlo to a už nebyl žádný problém. Ovšem to byl motor, který schroustal i fritovací olej po vánočních kaprech *smich*. Do novějšího auta bych si asi netroufal.

Do commonrailu přicmrndávat benzín?...nééééééé *sok*

Do starého předkomůrkáče klidně, do novějších CR nikoliv a čím novější tím spíše ne-první CR od PSA, od Kii, nebo od R by to ještě zvládli.Ovšem třeba přímovstřikový turbo D od mazdy, má problém i s RO který třeba XUD od PSA nebo DW10 třeba tento problém nemá, stejně jako s "kapkou benálu"Ovšem třeba DV6 zase od PSA-ani olej ani benál, tento by to již nesnesl. I když toto je už skoro 20 let starý motor!

makk

Tohle je r.v. 1998, není to CR, takže by to asi sežralo i ten fritovací olej, ale při tom nájezdu, jaký to má, bych stejně nic neušetřil, tak mu raději dám, co mu patří.

 

kami123
hodnocení

2x

letní nafta = nafta + základní aditiva

zimní nafta = nafta + základní aditiva + zimní aditiva

makk
hodnocení

Takže když budu mít (teoreticky) plnou nádrž letní nafty a naleju tam toto: red-rider.cz/... tak v zimě nebude problém? (je to teorie, tak neuvažuju, že lít to do natankované nádrže, tak se to nepromíchá, to jen pro případné hnidopichy).

Oni tam píšou, že to zlepšuje filtrovatelnost v zimě až o 5°C a jestli letní nafta má kolem 0°C, tak tímhle to zlepším na -5°C což je nic moc.

kami123

Odkaz mi nefunguje, ale podle popisu bych cílil na něco jiného.

aditivujeme.cz/...

Jinak, co se týče dýzlu, tak jsem teoretik.

Promíchá se samo krátkou jízdou, když naliješ ještě za "tepla"

asd1

Teoretiku, ten jeho odkaz je na zimní VIF který je nejspíš nejlepší aditivum (ostatně aditivace prémiový nafty je obvykle VIFkem)

Ty kecy o Bišopu a filtrovatelnosti až -42 - to dosáhneš když to naleješ do arktický nafty a vy vyšší koncentraci ;) Že to naleješ do letní a budeš mít do -40 je blbost. Hezky zabalený reklamní kecy... VIF dává spíš zaručený údaje a nevim o nikom kdo by s ním měl s naftou v mrazech problém. I auta který jezdí podobně jako tazatel = nádrž vyjede za půl roku = letní nafta v lednu...

kami123

Záleží, co má v tom odkazu, mě ten odkaz nefunguje. Tak když píše -5, tak beru -5. O Vif nic nepíšu.

Bišopa nevnucuju, jen jsem vybral namátkou.

Sami píšou do zimní nafty, ale když se podíváš na tabulku ředitelnosti, tak vidíš že jen změnou koncentrace je schopen udělat -10. A závislost je logaritmická.

Vím, že bišop má na každý produkt seriozní atesty a používalo jej dost firem s velkými vozovými parky.

Je to už ale nějaká doba, co jsem se jím zabýval.

Píšeš, že nevíš o nikom , že by měl v mrazech s Vif problém. S letní naftou?

asd1

Oni nelžou a testy sedí. Ale přečti si to pečlivě - aditivum určené do přechodové a zimní nafty, tj. těch -42 platí pro aditivaci zimní nafty a je to nejspíš nejvyšší hodnota filtrovatelnosti jaké dosahovali, rozhodně ne zaručená a už vůbec ne s letní naftou.. Proto taky píšou "až", reálně to tipuju podobně jako vif.. A když porovnáš cenu tak je jasno...

V rodině málo jezdící nafta je, letní nafta na začátku zimy je v autě často, leje se vifko a ani v mrazech kdy bylo -20 a parkovalo venku nebyl problém.. V dobách před aditivací kdy jsem neznal ani ten petrolej/ benzín, tak jsem potkal naopak problém i se zimní naftou - prý zimní, bylo -15 a po dvaceti kilometrech pápá filtr plnej parafínu *smich* S Vifkem se mi to nikdy nestalo, motory šlapou jak hodinky a u jednoho TD byl rozdíl ve spotřebě minimálně půl litru na 100 km, výrazně lepší starty, líp jezdilo a nečoudilo (na normální naftu čudilo fest)

kami123

Rozhodně nechci odrazovat od něčeho, co je ověřeno praxí.

Neargumentoval jsem nikde údajem -42, ale tím, že už jen změnou koncentrace se dá udělat -10.

Že sami píšou, že to je do zimní nafty jsem už také napsal.

Kupovat předražené výrobky kvůli značce samozřejmě smysl nemá.

Věřím, že v bezpečnostních listech se dá dohledat složení dvou výrobku a srovnat, jestli je v dražším něco navíc, nebo je rozdíl jen v "nablýskaném obalu".

 

hodnocení

1x
Podobnou otázkou..od kdy by měly pumpy mít ZIMNÍ naftu jsem se zabýval,ale myslím, že si s tím mnohé pumpy hlavu nelámou.. Jezdím na pumpu Kolocoil a celou zimu je stojan označen nálepkou "mírné klima".. Loni v zimě na pumpě Petra byla dost levná nafta,tak jsem já i jiní nabrali plnou a pak přišly větší mrazy a shodli jsme se ( s lidmi, kteří tam ve stejné době brali) že to buď nenastartovali anebo jim to padalo do nouze a po diagnostice ( v mém případě) .. nízký tlak paliva..Po oteplení vše normál.Takže se chtěli zbavit nafty "letní" asi.Nebo jak? Proč tam nepřimíchali teda VIF?

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Proč musíte tankovat plnou nádrž? Natankujte jen tolik, kolik určitě spotřebujete do příchodu mrazů, řekněme do poloviny prosince (to snad odhadnete). Když to nebude stačit, není snad problém pár litrů dotankovat.

makk
hodnocení

To je samozřejmě taky varianta, ale jsem z vesnice a k benzínce musím jet extra. Takže bych docela nerad najezdil 1000km a z toho 500km pro naftu (co courání kolem komínu je bohužel v místech, kde benzínky nejsou).

 

hodnocení

0x
Trochu si rýpnu..pardon..Ale víte, že existují nádoby na palivo? Kanystr se tomu říká.A tím prvním autem, kterým předpokládám jezdíte i dál a často si v kanystru přivezte kolik chcete a potřebujete té nafty..10,20 litrů.Myslím že si komplikujete život zbytečně :) Kolik to proboha od vás máte k nejbližší pumpě?
makk
hodnocení

Sorry, ale odpovídejte prosím na otázku. Kanystr mám, ale druhým aurtem jezdí manželka a ta asi těžko bude tahat sradlavé kantstry.

Tak se nezlobte.. Odpověď to byla.Není žádná ostuda ani nic divného lít palivo z kanystrů.Když jste viděl problém v jízdě na pumpu,tak mě přišly "smradlavé" kanystry jako řešení..

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

To by mne zajímalo, co za člověka si koupí diesel jako "druhé auto do rodiny", který má proto, aby toho to auto moc nenajezdilo. Tedy, pokud za půl roku vyjede jednu nádrž, tak to ne že "moc nejezdí", ale nejezdí prakticky vůbec.

asd1

Např. kvůli vlastnostem motoru. Nebo na sněhu je těžký motor výrazná výhoda, líp to jede i zatáčí - stačí si vzpomenout na Favorita, pro výjezd z parkáče stačilo naskákat na haupnu a jelo to, jinak jen hrabal... Nebo menšímu riziku požáru při nehodě. Možnost výhodné koupě od známých...Těch důvodů může být víc.

kami123

Někdy to třeba vyplyne ze situace a jedno auto se přestane používat.

Nebo se přikoupí hlavě rodiny nové a staré po něm někdo "zdědí".

Známej koupil "slušný" auto dýzl automat za 20k, jezdil v tom rok krátké štreky, pak za 40k prodal...

 

makk

Opět neodpovídáte na otázku, ale když vás to tolik zajímá, tak i já nejsem nadšený z toho, že je to diesel, ale předchozí auto dojezdilo a naskytla se výhodná koupě tohoto.

pavelp*

Natankuj na OMV plnou maxmotion diesel a mas to. Zimni verze nafty se udajne prodava po cely rok.

 

michalx
hodnocení

0x

Zdar, závoz nafty na dané období je dán. Nafta se člení na několit verzí a nelze čerpat letní naftu na podzim ani v zimě. U čerpacích stanic EuroOil si můžeš přes aplikaci na telefonu zkontrolovat druh nafty a podíl biosložky u každého závozu.

Měl by jsi odkaz na aplikaci a jak to probíhá v praxi? Moc mě to zajímá. Dík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]