Chtěla bych se zeptat mám své první auto samozřejmě starší Fabii která když déle běží motor bez jízdy začne motor šíleně skákat a klepat dokud nevypnu motor úplně bohužel dnes jsem stala v koloně pár minut bez jízdy se spuštěnym motorem a zase to začalo skákal, klepal, bouchal tak jsme samozřejmě automaticky vypla motor a vytáhla klíče jenže to Třískalo i potom co jsme měla klíče v ruce ještě asi další minutu takže jsem začala být nervózní no nakonec se to vyplo já se rozjela a naštěstí dojela ještě k domu prosím o radu co by. To. Mohlo být ať to můžu co nejdříve řešit děkuji
Napadá mě, jestli vám tam náhodou nemlátí ventilátor na chladiči. Protože nevím co jiného by mohlo v motorovém prostoru mlátit při vypnutém motoru. Navíc píšete, že se to stává, když déle stojíte na místě, což jsou zrovna většinou případy, kdy ventilátor spíná. PODÍVAT se na to můžete sama, až to začne, otevřete kapotu a zevnitř za čumákem auta je ventilátor (nebo dva). Hlavně tam nestrkejte ruce ani nic jiného. Jestli jde hluk odtam, tam je to jasné. Oprava (výměna) nijak extra drahá nebude. Třeba je v něm jen nějaký bordel a bude stačit to odstranit, ale to svěřte někomu znalému. doplněno 16.09.21 09:49: Vy tedy píšete, že MOTOR běží po vytažení klíčku, ale na to jste přišla jak? Protože to dělá nějaký hluk, nebo opravdu běží motor (což se mi teda nezdá).
Taková blbost a mě to nenapdlo. Sahara by to vlastně mohla být. A já si říkal, že kdyby to byl diesel a nasál olej přes turbo což je asi jediný případ, kdy motor běží dál i po vytažení klíčku, tak by s tím asi sotva potom v pohodě odjela. Nojo někdy bývá jednoduché řešení to nejlepší.
asd1
Tak pokud to "skáče" tak nejspíš nejedou všechny válce.. Větrák by jen mlátil ale s autem by to neházelo...
Asi nutno vidět = najít dobrého mechanika který jí jen nevyužije na vytáhnutí peněz...
Sem kdyžtak video motoru co to dělá - zvuk, příp. bude vidět že motor škube...
Jinak motor s vyplím klíčkem jede např. když jsou v průchodce kufru holý dráty propojený, příp. vadná spínačka..
lusianaluiza
Mohl to být motor ale také větrák prý já se v tom absolutně nevyznám ale každý říká něco jiného jenomže já když otevřu kapotu motoru je to pro mě úplně jiný svět vidím jen kable a nádržky na náplně oleje a podobně
Pokud o tom nemáte absolutní "ánung" (což uvádíte) , tak Vám zde asi těžko někdo něco poradí. Sežeňte někoho, kdo aspoň trochu o autech a motorech něco ví a ten se na to podívá. A nejlepší spíš, pokud si netroufáte dojet do servisu, tak se do servisu, nebo k nějakému automechanikovi, nechat třeba i odtáhnout.
lusianaluiza
Teď jsem na něco po dlouhém zkoumání přišla bylo to odpojení jen nevím jestli jsem to připojila správně
asd1
To je jen přívod vzduchu k filtru a dál do motoru, pokud je vypadlej tak to na nic nemá vliv..
= tím to nebylo. Ledaže by byl strčenej do větráku za chladičem a těn o něj drhnul (ale to těžko..)
lusianaluiza
Prosím pěkně ten větrák se točí pouze za jízdy nebo má být k něčemu připojený?
asd1
Větrák se točí když je horký chladič a sepne termostat, tj. klidně i při stojícím motoru.
Když jedeš tak vzduch sám proudí přes chladič, když zastavíš v koloně tak vzduch už sám neproudí a za chvilku se pustí větrák...
lusianaluiza
Děkuji za rady
lusianaluiza
Tak už jsem na to přišla ten větrák je kousek uštiply a jakmile se roztočí začne to úplně chrčet když se roztočí a tím že jsem měla asi odpojenou tu hadici k motoru tak se točil dlouho a dělal hrozný rachot to by vysvětlilo i to bouchani po vytahnuti klíčů
asd1
Hadice sání na to neměla vliv...
Zadej přímo svoje auto/ motor / výbavu aby byl stejnej větrák, včetně výkonu...:
Dělá to ten větrák protože když jsem tu hadici připojila nespustil se ale jakmile jsem ji zase odpojila automaticky se spustil ten větrák a začalo to Třískat protože je prasklý takže musím koupit nový
Nevím, jak motor z fabie, ale tohle dokázaly starší benzínové motory při zakarbonované svíčce, nebo špatně seřízeném motoru. Nebývalo to nic zas tak výjimečného. Říká se tomu " samozápaly"
Zvedněte kapotu a koukněte, zdali se Vám točí ventilátot u chladiče.
bohužel dnes jsem stala v koloně pár minut bez jízdy se spuštěnym motorem a zase to začalo skákal Toto značí, že se motor ohřál, sepl elektrický ventilátor a ten dělá rámus a klepání.
Se svíčkami a samozápaly, jako u starých aut to nemá nic společného.
To vypadá na k.o. elektrické části spínací skřínky A to divný poskakovaní svíčky kabely zap modul nebo problém s kabeláží na levim podbehu pod baterií a filtrboxem Je třeba koumat
Proč skříňka, když motor běží? Tazatelka nepozná, zdali motor běží či nikoliv, jen slyší hluk a klepání.
bbbb
Uz jsem se setkal s tim ze byl ten orech ve skrince tak vymlacenej ze to v ruznych polohach nahodne spinalo a vypinalo treba i zapalovani.Proto mne to napadlo jako jedny z moznosti.
bbb, jako že vypne zapalování, pak ho zapne, a nastartuje sepnutím "50".. to jsem ještě nezažil, aby toto dělala spínací skříňka. Asi jsem jwště mlád a teprve mne to čeká.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.