Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyšší otáčky při řazení

Od: jank* odpovědí: 7 změna:
Mám Kiu Ceed rv. 2010 1.6 benzín 92 kW.
Problém je že když řadím tak zůstávají viset otáčky a vypadá to že mám nohu na plynu.
Nejhorší to je krátce po startu když to jede na sytič a rozjíždím se. To je fakt jako bych byl na plynu.
Prý to má nechávat otáčky ale to je blbost dělá to jen mě aji ve srovnání s jinými benzíny klidně o pět let mladšími.
Proto se ptám, je tam snímač spojky nebo co u tohohle motoru určuje že jsou vysoké otáčky? Kód motoru G4FC.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar totak
A kde ti bere spojka? Tohle jsou projevy spojky, která už to má za sebou. Taky to ale může dělat posunutý gumový koberec naražený pod pedály i s tím už jsem se setkal. Můžeš mít i suchý, narezlý nebo zlomený bowden spojkového lanka.
jank*
hodnocení

Koberečky vylučuji, spojka je v pohodě zabírá vocpodu a spojka má hydraulické ovládání ne přes lanko.

 

kami123
hodnocení

0x

Může být přituhlá klapka plynu. (/bovden)

 

praivo2
hodnocení

0x
Řídí si to ŘJ, většinou podle teploty chladicí kapaliny. Je to kvůli rychlejšímu zahřátí, zejména u aut, která jinak mají volnoběžné otáčky relativně nízko. Některá auta to nedělají skoro vůbec, jiná naopak až překvapivě hodně. Ceeda jsem měl s G4FA (2008, 80 kW) a ten to dělal taky, Yaris 1.5, co mám teď (1NZ-FE, 2003,77 kW), se dokonce za studena docela svižně rozjede i do kopce jenom přes spojku (volnoběh za studena 1500+/min, v zimě klidně i přes 2200, zahřátý někde okolo 600).
Můžeš zkusit vyčistit škrtící klapku, jestli nezůstává "viset", ale je dost možné, že je to prostě vlastnost toho motoru.
kami123

... což může vést i k podezření na teplotní čidlo...

 

asd1
hodnocení

0x

Vysoký volnoběh (nezaměňovat se "sytičem" při studeném motoru, vyšším volnoběhu při jízdě nebo při puštěné klimě..)

- obvykle saje falešný vzduch - těsnění u klapky, děravý podtlaky.. Volnoběžný ventil (pokud je) nebo klapka, snímač polohy jak klapky tak plynu, vysoký volnoběh za tepla může být čidlo teploty..Pak senzory množství vzduchu apod.

Při hledání se postupuje od jednoduchých věcí ke složitějším, napoví live data z diagnostiky a porovnat hodnoty z čidel/ adaptace s normálem...

jank*
hodnocení

Volnoběžné otáčky jsou v pořádku. Drží se krásně kolem 750rpm.
Jen zůstává viset plyn při přeřazení ať za studena tak za tepla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]