Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi motory TDCi a TDDi

Od: tomy* odpovědí: 6 změna:

Prosím poraďte, jaký je rozdíl mezi dieselovýmí motory FORD TDCi a TDDi.

Slyšel jsem, že TDDI je poruchové. Děkuji za rady a vysvětlení.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mil®
hodnocení

0x
avatar mil

Moc tomu nerozumím, ale shodou okolností si budu kupovat TDDi. Prej je lepší než TDCi. TDDi nejni prej tak náročnej na naftu a TDCi je comonrail, což je nějaký jiný vstřikování, myslím do nějaký předkomůrky. Ale berte mě jako laika.

Mám Mondeo kombi , r.v. 2002 TDDi. Kdy jsem ho před třemi lety kupoval, obešel jsem si pár známých, kteří se auty zabývají a prakticky všichni mi potvrdili, že TDDi je sice méně výkonný, více hlučný, ale je to jistota. TDCi prvních sérii - cca do r. 2004 byly velice citlivé na kvalitu nafty, zejména vadil nízky obsah síry v porovnání se západem, odkud se auta povětšinou tahají. Docházelo k ,,přidírání´´ vstřikovačky, jenže u Common Railu, kterým TDCi je, bylo nutné řešit výměnu i vstřiků. Podle toho, co jsem zjistil v servisu Delphi (servis vstřikovaček) to už umí udělat repasí, ale i tak je to docela pěkný ranec za opravu. To moje TDDi jsem koupil od příbuzného z Itálie a určitě nelituju - Mondeo je rodinný koráb, ne závodní kára, motor má dost výkonu na svižnou jízdu a v kopci či při předjíždění umí příjemně zabrat. Hluk není nijak hrozný, při běžné jízdě v rámci vyhlášky se motor příliš neozývá. Ale je fakt, že TDDi jsou už starší káry, první TDCi se začaly dělat někde na přelomu 02/03. Takže - kdybych měl prachy na auto ročníku 05-06 tak jdu do něj bez obav. Pokud se bavíme o starším autě, s TDDi neprohloupíš.

tomason*

Síra s tím nemá s nízkou mazivostí vůbec nic společného, za nízkou mazivost nafty právě může nízký obsah síry.Pokud narážíme na nekvalitní naftu tak ta se v rafinerii nedělá tu si dělají především TI co nás chtějí okrást to znamená,že do ní dávají zakázané příměsy jako LTO,Voda benzín apod.Dnes celá Evropa jezdí na nízkosirnou naftu včetně ČR a ta se již ve výrobě nutně upravuje aditivací aby splnila ČSN EN590.TDCI se solenoid vstřikovači Delphi je náchylné k přidírání vstřiků právě kuli mazivosti nafty a to Focus i Mondeo včetně čerpadel.Dnes výrazně mazivost zvyšuje ta vynucená biosložka.

Koupě takového motoru vyžaduje jistě určité znalosti navíc z bazaru.

stirecek*

Tu první větu jsem nějak nepochopil*nevi*

hanher*

TDDI je motor, s kterým Ford uvedl nové Mondeo. Motor je zastaralé konstrukce, ale výkon je už slušný. Je ale hlučný. Vstřik je něco mezi pseudo CR (vstřikovací čerpadlo a el. trysky - podobný byl ve Focusu TDDi). TDCi je CR druhé generace. Je to velmi dobrý motor, ale vstřikovací část trpí závadami. Dost aut končí v servisu. Od letošního jara j, kdy byl facelift, tak je tam celá nová vsřikovací jednotka (čerpadlo, CR zásobník, trysky a ŘJ). Teď už je to prý dobré. TDDi byly brzo stažené ale dají se někdy sehnat za velmi slušnou cenu, protože se jich lidé zbavují a kupují TDCi.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Rozdíl je v koncepci - tddi čerpadlo-tryska, tdci je commonrail - do roku 2003 je hodně citlivý na naftu, pak byl upravený i na českou naftu a problémy nejsou. TDDI ale rozhodně poruchové není, měl jsem ho ve focusovi a naprosto bezproblémový motor i celý vůz. Papírově slabší výkon vyrovná převodovka, motor ochotně pracuje v nízkých otáčkách, TDCI je pod cca 1800ot mrtvola. Jinak v dnešních fordech jsou už jen motory tdci od PSA, ford se svými diesly končí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]