Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spínač spojky

Od: bodo* odpovědí: 7 změna:

Proč má okta spínač spojky a co ovládá.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Na benzínu třeba AKL zajistí regulaci uzavírání klapky. I když máš třeba na tom AKL lanko, tak regulace serva volnoběhu je i do 2000ot/min. Při přeřazení, kdy spojku mačkáš motor ví, že jsi odstavil zátěž a podle toho si doreguluje otáčky klapkou, aby byl přechod při přeřazení plynulý.

Proto ECU potřebuje vědět, že stojíš na spojce a zároveň nestojíš na plynu.

Dále to využívá tempomat.

...

Vytoč motor a pak rychle pusť plyn. A teď to udělej se zmáčknutou spojkou. Měl by jsi cítit a vidět rozdíl regulace otáček.

...

Pedál brzdy má dvojitý spínač (rozpínač). Jeden na světla brzd a druhý pro ECU, aby nešlo dát plný plyn (třeba při závadě) a mohl jsi bezpečně zastavit auto brzdou (pyn se odstaví při vytočení motoru a stání an brzdě).

 

hodnocení

2x

Přidám další příklad. Octavia 3 nesepla startér při startování, když byla zařazená rychlost a nebyla sešlápnutá spojka (po dlouhé době jsem sedl do auta s manuální převodovkou a neuvědomil si situaci).

 

kami123
hodnocení

1x

přinejmenším tempomat

 

asd1
hodnocení

0x

Taky aby ŘJ věděla že při puštění plynu může zavřít vstřiky (při brzdění motorem - pokud je vyšláplá spojka tak by to chcíplo)

U Felicie Simos 2P MPi Siemens jednotka normálně vstřiky zavírá a nemá spínač brzdy ani pedálu spojky do ECU.

Pozná to pouze podle zatížení motoru, protože jí někdo zvyšuje otáčky a přitom s klapkou nikdo nehýbe a dotýká se dorazového kontaktu (vše v servu klapky). Takže potom odstaví skupinu a pak rovnou všechny vstřiky. (2P stříká dva a dva zaráz).

Není potřeba tedy snímačů na pedálech.

...

Mám TC-6 palubák a ten má indukční snímač přímo na vodiči ke skupince vstřiků. Když jednotka odstaví, tak blikne okamžitá spotřeba 0.0l/100, takže opravdu odstavuje.

kami123

Na "brždění motorem" stačí řj čido plynového pedálu a otáček.

 

hodnocení

0x
Co mne napadá, tak první je bezpečnost při startování- nelze nastartovat bez zmáčklé spojky nebo brzdy a druhý je algoritmus výpočtu intervalu výměny oleje / více sepnutí znamená kratší jizdy s více rozjezdy versus plynulá jízda na delší vzdálenost/.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]