Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozjezd auta

Od: kam* odpovědí: 19 změna:
Dobrý den
Dělám autoškolu v Hyundai (benzin). Všechny jízdy jsem se rozjížděla tak, že jsem dala spojku do záběru, auto se rozjelo a teprve pak jsem přidala plyn.
U závěreček jsem se tímto způsobem nebyla schopná rozjet. Proč?Bylo to tím jedním člověkem na víc-vetší zátěž?
Teď budu mít opravné...

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Kterej trotl tě učil rozjezd - instruktor je debil..

U rozjezdu obě nohy pracují současně, levá dávkuje spojku (prokluz) podle potřeby a pravá současně udržuje otáčky motoru opět podle potřeby. Běžný rozjezd na rovině ca 1000 - 1500 otáček. (naložený auto do kopce víc, rozjezd z kopce klidně míň)

Spojka do záběru bez plynu = klasické auto by ti okamžitě chcíplo, dnešní auta ŘJ automaticky udržuje otáčky volnoběhu a plyn si přidá samo (když už se lama rozjíždí bez plynu ;) ) Na naučení je nejlepší to staré primitivní auto které při chybě chcípne, nebo nějaký slabý benzín opět který rád chcípá.. Oproti tomu na silný atmosférický nafťák se rozjede i bez plynu a řidičovo chyby to zahladí že o nich neví...

kam*
hodnocení

Takže příště se mám rozjíždět takto?
Nejsem na tento "způsob" zvyklá a mám jen dvě jízdy.

 

 

hodnocení

1x

V záběru dochází na spojce k přenosu sil třením. Je potřeba záběr mít déle a nebo pomoci plynem. Lépe pomoci plynem, protože déle v záběru se dost přehřívá a ničí obložení spojky.

asd1

Přenos síly třením je i bez prokluzu ;) A pomoct plynem, to spíš spojku spálíš za 10 vteřin (6000 a prokluz :D).. Taky jde neklouzat spojkou ale hrabat kolama :D

 

hodnocení

0x
Při každé zkoušce je člověk nervózní a dělá chyby, pak je ještě více nervózní a dělá větší chyby.
Naučte se používat ruční brzdu pak můžete před pouštění spojky přidat trochu plynu.
Chce to tréning ať máte větší jistotu.
kam*
hodnocení

Bylo mi řečeno, že si mám nejdříve nastavit plyn a pak až pouštět spojku. Kolik otáček?
Kolik otáček? To se takhle nedá říci. Do kopce hodně, na rovině tak akorát a z kopce to pojede samo.
1200-1500, záleží na daném autě, zároveň pouštět spojku a přidávat chce to poslouchat motor.
Mají rodiče či příbuzní auto?
Nejlepši si udělat vlastní trénink mimo silnici abyste rozjízdění zvládala automaticky a nemusela na to myslet a mohla se soustředit na důležitější věci.

 

dominik007*
hodnocení

0x

No zaprvé to chce klid prostě když nejde o život jde o H... Já vím že ona se ta autoškola celkem prodraží, ale musíte se snažit být co nejvíce v klidu komisaře moc nevnímat a jen poslouchat jeho pokyny.

K rozjezdu, když je vozidlo na rovině nebo ve velmi mírném kopci tak zařadit první r. stupeň držet brzdu, dát spojku do záběru, pustit brzdu a přidávat plyn a postupně povolovat spojku dokud se vozidlo úplně nerozjede. Vozidlo se rozjede i bez použití plynu ale to už musíte velmi pomalu pouštět spojku což zabere hodně času. Naopak když je vozidlo v kopci je nejsnadnější si zabrzdit ruční brzdu (je dobré si rovnou držet to tlačitko na povolení ruční brzdy), takže nemusíte stát na brzdě. Dále zařadíme první r. stupeň a dáme spojku do záběru, přidat si plyn a stějně jako na rovině povolovat spojku a přídávat plyn (v kopci musíte trochu více) a plynule s tím jak ucítíe že se vozidlo začíná rozjíždět tak pouštět ruční brzdu.

dominik007*

ještě dodám že metoda rozjíždění do kopce s ruční brzdou mi v autoškole nikdy nešla, takže jsem se to naučil bez ní, což se komisaři moc nelíbilo.

asd1

Pokud po tobě chtěl rozjezd z ručky a ty jsi předvedl visení na spojce, tak jsi předváděl úplně něco jinýho než jsi měl. Asi jako kdyby ti řekl "doprava" a ty jsi jel rovně ;) Tak se nediv že se mu to nelíbilo, i kdyby jsi ten rozjezd bez ručky předvedl mistrovsky...

 

hodnocení

0x
avatar magdon

"Bylo to tím jedním člověkem na víc..."

Ano, bylo to tím jedním člověkem navíc. Tedy nikoliv jeho hmotností, ale tím, že jste věděla, že sleduje každý Váš úkon, aby Vás mohl vyhodit. Prostě Vaše nervy.

Takže hlavně v klidu a myslet si třeba, že je to náhodný stopař, kterého jen vezete z místa "A" do místa "B".

 

hodnocení

0x
Kolik otáček? To vás bude akorát stresovat víc, když budete sledovat otáčkoměr.. Otáčky tam dávkujte podle "řevu" motoru.. Prostě a jednoduše trochu přidáte,aby byl motor "slyšet", respektive trochu ječel..ani málo,ani moc..asi tak,aby vás to netahalo za uši a instruktor vás nemusel okřikovat..A při rozjezdu do kopce přidáte ještě víc,aby motor ječel o trochu víc..Asi tak..Ale jestli se chcete ještě mordovat sledováním otáčkoměru,tak můžete přehlédnout něco jiného a zase uděláte chybu..
asd1

U spousty nových aut motor skoro není slyšet, obzvlášť začátečník otáčkoměr sledovat musí.. Navíc tříválce mají na otáčku o jeden zápal míň tak klasik zvyklý na 4 válec slyší 3k a ono to je už 4k ;)

Asi ano..jen takovou pomůckou jsem jí chtěl poradit.. Záleží s jakým autem a motorem dělá ty jízdy..:)
kam*
hodnocení

Hyundai i30
vernon
#asd1 Ne. Tříválce rozhodně nemají o jeden zápal víc na otáčku...
asd1

No tak o půl, nebuď puntičkář ;)

4 válec 4 takt = dvě pálení na otáčku/ 4 na dvě otáčky - při 3000 otáčkách má zvuk frekvenci 6000 Hz

3 válec 4 takt = 1,5 pálení na otáčku/ 3 na dvě otáčky - při 3000 ot. má zvuk frekvenci 4500 Hz.

tj. stejný zvuk jako 4 válec při 3000 má tříválec až při 4000 otáčkách.

 

kami123
hodnocení

0x

Buď byl na vině rozjezd do kopce nebo nervy.

Trénuj obojí. Každé auto se taky může chovat jinak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]