Nejste přihlášen/a.
Zdravím.měl bych takový ,možna blby dotaz.Někdy se mi hřeje pravá přední kolo u Fabky.V servisu mi řekl ,že to přibržďuje ABS,a že to chce vyměnit čidlo ABS a ještě něco(nepamatují co).Dotaz- Může ABS samovolně přibržďovat kolo i když nesahám na brzdový pedál?(Jel jsem třeba po dálnici,nebrzdil a z kola se trochu začinalo kouřit).Nevím jak pracuje ABS ,ale podle selského rozumu ,pokud nesaham na brzdu tak by ABS mělo byt v klidu.Poraďte? děkují
Ano, ABS muže samovolně přibržďovat, je to v jeho možnostech viz funkci ASR, ESP atp. Špatná funkce snímače toto nedělává, spíše špatná funkce ABS pumpy (neodbrzdí úplně). Podezření na ABS se zpravidla uvádí když se zvednutým autem jde otáčet kolem volně, brzda jde hladce, avšak za jízdy sem-tam přibržduje. Častější je ale zcela triviální situace zatuhlého plovoucího třmenu a trvalé přibržďování pouze vnější destičky, na zahřívání stačí i velmi lehké přidírání. Předpokládám, že tohle ale v servisu vyloučili, rozhýbyli, vyčistili, promazali, jestli ne, vyzkoušejte točit kolem po zahřátí, ne když auto 3 hodiny stálo na dvoře servisu.
Nikdy ABS samo nedobržďuje. To se hodně mýlíte. Přibržďování znamená jen to, že brzda vázne a neuvolňuje se. ABS není žádné čerpadlo ale přerušovač tlaku. A vždycky byl.
Ten servis je divný. Stačí rozebrat brzdy, odstranit nečistoty pod prachovkou, namazat písty a hotovo. Toto se má provádět 1x ročně, u elektromobilů asi 2x ročně. Proč u elektroaut 2x ročně? Protože je hodně používáno brzdění motorem s rekuperací a brzdy jsou využívány méně, tím pádem písty jsou dřívem nečinností zaneseny prachem atd.
zdravím ve spolek,
mám za sebou opravy brzd v řádů cca tisíce.
setkal jsem se stím že jednotka ABS přestala posílat kapalinu do LZ kola a brzdná síla byla 0.
Také jsem se setkal s tím že jednotka ABS svévolně nepřetržitě brzdila tlakem cca 20%,
v jednom případě dokonce přibržďovala z 20% do kříže ( vypadalo to na brzdovou pumpu ale bylo to ABS.
Doufám že zkušenost pomůže.
ABS brání tomu, aby kolo brzdilo a není schopné dělat opak(teda za podmínek, že je v totálně dezolátním stavu by brzdit mohlo, ale ne kvůli čidlu). ESP brzdit může, ale s ABS nemá vůbec nic společné a jsou to 2 různé systémy a ti co do toho tahají i ASR by raději vůbec neměli radit dokud si nezjistí co ty zkratky vlastně jsou a co, že to dělají
ASR - snímače v kolech co vedou do kostky ABS zahlásí prokluz na jednom předním kole a jednotka motoru (po vysokorychlostním CANu (ne po comfotním CANu)), přišrktí klapku, aby se omezil plyn.
Případně zasáhne EDS, kdy opět se využije ta samá kostka k tomu, aby prokluzující kolo přibrzdilo a síla se přenesla na kolo druhé (diferenciál začne točit druhou poloosou, která má styk s pevnějším povrchem na vozovce).
ESP - při průjezdu zatáčkou se nejčastěji přikousne (přibrzdí) jedno zadní kolo na kterém se auto celé otočí, aby vyrovnalo smyk.
U Fabie 1 gen využívá jednotku (kostku) ABS k tomu, aby z rychlostí kol z čidel jednotka po CANu dávala informaci o rychlosti vozu jednotce budíků (tachometru).
...
Jednotku ABS tedy využívá více systémů a záleží na konstrukci. Dnešní umí všechny kolo zabrzdit i odbrzdit. Záleží, jak si bypassem vybere které kolo danými ventily, které otevře a vřadí si do okruhu své čerpadlo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.