Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přívěsný vozik

Od: el odpovědí: 6 změna:
Ahoj, jen takový skromný dotaz. Jak se dívá legislativa na to, když převážim na přívěsném vozíku předměty položené. Na bočnicích. Např. 4 m trámy položené na přední a zadní bočnici. (Samozřejmě označené jsou např. Reflexní vestou) nebo sádrokarton který mi nevejde do vozíku mám přikurtovany na všech 4 bočnicích.
Můžou mě za to stíhat policisté, za to že je náklad mimo ložnou plochu. Sklápěcí bočnice nemám, pouze zadní.
Měl s tím někdo někdy problém?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

máte tam i přesah takový, abyste dojel až do místa určení bez nehody? Právě trámy takové délky na vozíku 170cm jsou velmi nebezpečné...

Náklad naložený na bočnicích a pevně zajištěný jsem už několikrát vezl a nikdy neměl problém s PČR. Ale musíte u toho i myslet.


doplněno 08.09.21 20:54:

V tom případě se velmi omlouvám za neznalost rozměrů vašeho vozíku.

el
hodnocení

Jak mám naložit bezpečné náklad jsem se úplně neptal. Vozík má na délku víc než 3m ložná plocha něco málo přez 2m . 4 metrové trámy jdou bezpečné převážet s ohledem na těžiště nákladů a nápravu. Vzhledem ke konstrukci i tak bylo těžiště pořád lehce před nápravou.

No zákon o označení reflexní vestou nic neříká, jen o "praporku" červené barvy o minimálním rpozměru 30x30cma při snížené viditelnosti červenou odrazkou a neoslnujícím červeným světlem.pokud do stran tak platí totéž + ještě dodržet povolený přesah!

I když lepší je aspoň ta vesta než nic.Také jsem to několikrát použil ale PČR nepotkal!

 

makk
hodnocení

1x

Já bych to něčím podložil, aby to neleželo na těch čelech ale na podlaze. Ani ne tak kvůli policii jako proto, abych si neničil vozejk.

 

jirib
hodnocení

0x
Pokuď ho budete mít řádně zajištěný a označený,tak si tam vozte třeba "letadlo"...

 

xenofob
hodnocení

0x

upevnění nákladu obecně, kolik může z vozidla přesahovat a jak se přesahující náklad označí řeší zákon 361 a učí se to v každé solidní autoškole

výsledkem homologace vozidla jsou nějaké údaje , většina z nich je uvedena i v TP, pro vozík je důležité zatížení náprav, rozložení hmotnosti na nápravy a hodnota maximálního svisléhoé zatížení v bodu spojení, u běžných vozíku je to 50, u větších 75 atd...také je důležité jaké hodnoty má tažné vozidlo...

Z definice přípojného vozidlo s typem karoserie "02 bočnice" není zřejmé že je tento typ určen pro přepravu materiálůu na bočnicích...k tomu je určena "01 plošina"...vycházím z aktuální české a EU legislativy nikoliv z dobových vyhlášek používaných DI VB...Nakonec i to případné zatížení bočnic by se dalo relativně spočítat, k tomu musí být k dispopzici přesné vstupní údaje...

pokud jde o způsoby upevnění výpočet rozložení, zatížení ok upevnovacích prvků atd řeší to různé normy ČSN, autora odkazuji na web příspěvkové organiozace MDCR www.cspsd.cz

jinak jsou to normy ČSN EN 12195-1: Výpočet zajišťovacích sil (kolik kurtů, ČSN EN 12195-2: Přivazovací popruhy ze syntetických vláken (kurty), ČSN EN 12195-3: Přivazovací řetězy, ČSN EN 12195-4: Přivazovací ocelová a drátěná lana, ČSN EN 12642: Konstrukce karoserie užitkových vozidel...atd...Za upevnění nákladu je zodpovědený vždy řidič

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]