Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vetsi kapacita akumulatoru do Hyundaie i30

Od: mirek10 odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

manželka má benzínový Hyundai i30 1,4 MPI ročník 2012. Jezdí často krátké useky a často baterii musim dobíjet nabíječkou. Někdy ale nemám čas ji dobíjet a nebo neparkuje v garáži a nedobitá baterka trpí a cejtím že už její kapacita není co bývala. Už jsem i zkoušel nějaké ty "recondiční" režimy nabíjení.

Napadlo mě zda bych místo aktualní 45 Ah baterie koupil třeba 64Ah. Po nabití by vydržela víc startů, ne?

Mohu jí prostě jen vyměnit nebo se musí něco u tohoto modelu nastavit v servisu aby s tím elektronika počítala?

Pohledem na držák baterie vidím že s prostornější baterkou počítali.


Vetsi kapacita akumulatoru do Hyundaie i30

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Problém nebude v kapacitě baterky jako spíš v tom, že je asi ještě z výroby a po smrti. Prostě nedrží kapacitu. Změř taky dobíjení. Já své druhé auto vytáhnu jednou za měsíc na trasu do 50 km a vždy startuje na drc.

mirek10
hodnocení

Ano je to porad puvodní baterka z výroby ... i pri povinných garačních servisech prý servisáci manželce připomínali že baterka v době servisu neni uplně dobitá ... asi jezdí krátký cesty a ze to má občas dobít ...

26.08.21 07:34
Nesmysl.

 

kami123
hodnocení

0x

Co to jsou krátké úseky? V jakém provozu? Umíš změřit napětí? Jaký máš důvod k častému nabíjení? Že nejde nastartovat?

mirek10
hodnocení

kratky useky jsou ... z domu - 3km s deckama do skolky, 2 km zpatky do pekarny, 5km do vedlejsi vesnice do Lidlu, 6km do prace, 4km na postu/ zasikovna / jiny kramy ...a tak porad v perimetru 10 km popojizdeni ,,,, jen o vikendu senekdy jede na vylet s deckama treba 60-100 km daleko ...

napeti pred dobitim nabijecky je nejak kolem 12V ... Kdyz jsem zkousel zatezovej tester autobaterie, tak se rucka dostala do prostoru "WEAK" ale drzela a neklesala ...

ZAtim vzdy auto nastartovalo ale slysitelne poznam ze nekdy to roztoceni je uz takovy pomalejsi ...

kami123

Řek bych, že máš v tomto dobrý úsudek a moc poradit nepotřebuješ.

Baterie je prostě na konci života, tak bych na zimu koupil novou.

S tím zvýšením kapacity souhlasím. Projeví se to na delší životnosti, případně ušetří nějaké trable.

Užitečné by bylo info, kolik zpravidla do toho nabíječka naláduje Ah. Jestli není to extra nabíjení zbytečné. Ale tipuju, že děláš dobře.

Jako další věc bych na konci takovho dne změřil, jaké je napětí po nastartování na volnoběh.

Zda se musí programovat nevím, řek bych, že ne.

 

xenofob
hodnocení

0x

baterka mi vydrží v koncernovém aztě v průměru cca 8 let, a to jezdím tak, že nemusím dobíjet jinak než jízdou

baterie je proto na hranici své životnosti

asd1

To máš věšteckou kouli? Nebo klidový odběr, nebo altík už nedobíjí pořádně... Pak je baterka v pořádku a problém není v ní.

3 km couračky by to mělo stíhat dobíjet v pohodě... Větší kapacita bude jen nutnost dobíjet nabíječkou méně často. Ale i tak baterka pod 50% nabití rychle degraduje. Taky může být přidřený startér = baterka OK a hůř to točí kvůli přidření.. = měřit odběr při startu jestli odpovídá normálu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]