Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 2-Jake parametry pro vymenu jsou nejlepsi?

Od: alois* odpovědí: 10 změna:
Dobry den,
potreboval bych provest vymenu nekolika veci na Skoda Fabia 2, 1.4.
Nevim vsak co tam bylo driv davano,tak mam nekolik otazek. Poradi prosim nekdo zkuseny?
Jake svicky jsou nejlepsi (original z vyroby)
Jaky olej?
Sada pro vymenu rozvodu obsahuje i remen na alternator?
Menit i vodni cerpadlo (pumpu)?
Jaka se tam lije chladici kapalina?
Dekuji.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Kapalinu rozhodně G13 fialová přímo od VW (šedá pixla) nebo od Škodovky (bílá pixla) a naředit s destilkou.

Součástí rozvodů není řemen k altíku.

Čerpadlo určitě měnit. Staré klidně může časem životností nového rozvodu téct a bude se to muset celé rozebírat znova. Navíc už jsem viděl i protočenou plastovou vrtulku na hřídelce a čerpadlo nepumpovalo vodu a odešlo těsnění pdo hlavou.

Svíčky dle kódu motoru. Myslím, že těch 1.4 bylo více, tak raději napiš kód nebo kW.

Olej kupuju vesměs Mobil1 se správnou VW specifikací a většinou 5W40.

el
Gumidek to napsal perfektně, jen dodám že tu vodní pumpu u tohohle motoru měnit každopádně i s rozvody, má stejnou životnost, může způsobit dokonce přeskočení řetězu na rozvodech a je po motoru.

Je také dobré při rozvodech současně i vyměnit i mikrořemen (pohon altiku a příp klímy)

diesel ... a zkontrolovat jeho napínací kladku. Při zapnutí klimy třeba na HTPčku se nechutně cuká.

alois*
hodnocení

Děkuji moc za konstruktivní odpověď.

Doplním tedy:

Fabia2 - 1.4 16V - kód motoru nevím, 63kW, nájezd 150 tis.

Prosím co ještě by bylo vhodné vyměnit (pokud nevím co tam předchozí majitel dělal/nedělal) aby to nebyl pak zbytečně průšvih a vzalo se to rovnou z jedné vody načisto?

Napadá mě palivový filtr, či něco jiného?

A musí se ta kapalina ředit destilkou, nemůže se nechat plně koncentrovaná?

Plně koncentrované kapalina NE, NE!

Samotná kapalina nemá tepelnou kapacitu. Funguje jako izolant a nepřenesla by teplo od motoru do chladiče. = motor by se ihned přehřál a odešlo by těsnění v lepším případě.

Proto se ředí vodou, která funguje jako médium k přenosu tepla, akorát se vylepší chladící kapalinou o bod varu na vyžší hodnotu, ihibitory koroze, barvu a dalšívěci (nezámrz v zimě při mrazech).

Musí se ředit hlavně Přenos tepla X zámrz!

...

Motor máš BXW a svíčky 101905626 třeba NGK PZFR6R

alois*

Aha, takže chladící kapalinu naředit? Do starších vozů - Favorit/ Felicia se to ředit nemuselo (nebo snad ano?) Měl jsem zato, že to může být i plnohodnotný, neředěný. A pak když se to ve Fabii dolívá tak čím, destilovanou vodou nebo chladící kapalinou?

Svíčky - můžou být bosch?

Vždy se kapalina ředila a ředí. Někdy se dá koupit i hotová naředěná, ale je dražší.

Nenaředěná kapalina má dokonce v silném mrazu tendenci udělat gel.

...

Dolévá se ideálně destilkou s trochou kapaliny, jinak se snižuje zámrzná teplota (k nule).

 

hodnocení

0x

@gumidek napsal skvěle(za to měl dostat už nějaký bod), HLAVNĚ tu vodní pumpu koupit ideálně prvovýrobu nebo opravdu něco kvalitního. V žádným případě ČÍNA, je to průser, který znamená přinejlepším fouklý těsněníčko.

... já jich mám. :-D

Víc mě potěší reakce *hi*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]