Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu ohledně nabíječky na autobaterii. Koukala jsem, že se nabíječka musí strkat do zásuvky (pochopitelně). Ale co když mám auto zaparkované daleko od bytu, takže ji nemám jak a kam strčit do zásuvky. Musím tedy baterii vyndat? Nevadí, že ji vyndám?
Záleží na autě. U moderních s "chytrým" dobíjením to je problém, u starších se ti smázne ŘJ a pin k rádiu a u nejstarších to je v pohodě.. Lepší zajet k zásuvce a nabít v autě (platí pro moderní nabíječku která může být připojená trvale)
Ulovit auto a nastartovat přes kabely z něj, možná máš na vybitou baterku i asistenci v rámci povinného ručení...
Jak na kterém autě. Co máte za auto?
Hlavně ji vyndat správně. Uvolnit nejprve mínus, pak plus a při montáži nejprve plus a nakonec mínus.
Tedy mínus první a při montáži mínus poslední (aby nedošlo ke zkratu montážním klíčem o kastli vozu - mínus je kabelem s kastlí propojen, proto tento postup).
zkuste napsat odkud jste, třeba se tu najde nějaká dobrá duše ochotna vám pomoct. Pokud jste z Brna, tak mohu klidně zítra přijet s kabelama.
.
Koupíte nabíječku vymontujete, odtáhnete, nabijete, přitáhnete, namontujete baterku a nepůjde nastartovat. Co pak?
.
Navrhl bych spíš toto:
Kupte nabíjecí kabely, pozor na šunty z benzínek a marketů.
Zkuste někoho projíždějícího u auta zastavit, že potřebujete nastartovat.
Když nikoho neseženete, zavolejte nějakho taxikáře a zkuste se s ním za nějakou menší ůplatu domluvit.
.
Auto by mělo jít takto nastartovat i když je baterka ko. Pokud je baterka ještě v dobrém stavu nebo kabely budou nekvalitní , bude ji možná nutné nechat přes kabely 5-10 minut nabíjet. nemá cenu dělat pokusy těsně po sobě.
Jakmile bude nastartováno, nesmíte chcípnout motor. Dejte tomu půl hodiny jízdy na dobití, přijeďte k prodejně baterií, auto chcípněte a zkuste nastartovat. Pokud nepůjde nastartovat, nebo půjde ztěžka, kupte na místě novou baterii a vyměňte.
Nějaké sousedy také nemáte?
případně s tím jeďte oak rovnou do servisu.
Auto stojí na rovině nebo na svahu?
Když si koupíš talíř a rozbiješ ho, tak ho taky chceš reklamovat? Asi těžko.. Ta baterka je stejný případ. Vybila jí závada na autě a vybití baterku rychle poškozuje (sulfatace elektrod).
PS značkové baterky ala Varta mají jen příplatek za značku, kvalita je podobná jako ty levnější - Exide, Banner apod.
2500,- za prašivý starline mi připadne celkem dost.
Navzdory zdejším varováním o nevratném poškození si myslím, že baterie bude v pohodě funkční. Akorát se to projeví na její životnosti. Samozřejmě je dobré baterii nabít vždy co nejdříve.
než dáte auto do servisu tak po ukončení jízdy baterku odpojte(stačí(-)) a zamkněte klíčem.
Funkčnost alternátoru poznáte tak, že při spuštěném motoru je napětí nad 13,5V (standardně 14,7V)
pořiďte si "Jump starter"...není to nic jiného než jinak pojmenovaná Powerbanka pro větší věci...buď tím jednorázově auto nastartujete (během 5min) a nebo to prostě schováte do motoru a necháte nabíjet...kapacity od 10-20tis mAh podle vkusu každého soudruha
Je to prý pouze pro částečně vybitou baterii. Já ji mám úplně vybitou. I když je nová. Ani kontrolky se nerozsvítí, nejde odemknout , pouze mechanicky klíčem.
Jinak musím dodat, že baterku mám koupenou 2 týdny úplně novou... protože se mi to stalo se starou, koupila jsem novou a auto jezdilo. Ted opět nic. Ani kontrolky se nerozsvítí.
Je třeba zkontrolovat dobíjení - pokud auto nedobíjí tak logicky nová baterka brzy chcípne..
Dobrá nabíječka je z Lidlu a ta Jump starter s powerbankou by pro tebe byla ideální - nastartuješ s tim místo kabelů nebo si tu tvojí dobiješ (doneseš v tom elektriku k autu..
Jinak dobrá nabíječka je z Lidlu, úplně vybitou baterku ale může vyhodnotit jako vadnou a nezačne nebíjet, pak je potřeba "nakopnout" baterku "blbou" nabíječkou aby se zvýšilo napětí a netvářila se jako vadná
Vybitou baterku je třeba nabít co nejdřív jinak se nevratně poškodí, vzhledem k pravděpodobnosti že ti auto nedobíjí tak to vyndej a vem kamkoliv na nabíječku, má jí doma "kdekdo" nebo v servise...
Ano, potřebuji s tím dojet do servisu (jsou i jiné věci co potřebuji vyřešit), když už se mi to stalo podruhé a teď i s novou baterkou. Takže není "problém" ji vyndat, vzít domů a nabít..? Ten jumper nevím, když je to na částečně vybitou baterku. Mě tam to auto stojí už 5 dní. Nemám koho požádat o pomoct.
Přidávám se k tý nabíječce z lidlu, je fajn. Ale jak už píše asd tak když je plně vybitá tak nenabije. Jedinný neduh. Odkud jste? Třeba by se tu někdo ochotný našel s kabelama..
Četla jsem, že by to mohla nabít nabíječka s "tvrdým zdroje" klasické, né ty inteligentní. Ale netuším jak tyto nabíječky poznam.
" blbý"jsou tyhle primitivní mrchy:
U novějších aut s inteligentním dobíjením se stav baterky zadává diagnostikou - auto si měří odběr/ dobití a když nabiješ mimo měřák tak do toho měření hodíš vidle... Podobně se do ŘJ auta zadává i nová baterka. Ale to snad nemáš, tak to bude chtít jen PIN k rádiu a ŘJ se bude znova "učit"adaptace..
S Powerbankou to můžeš nosit k auto na několikrát a nabiješ to taky.. Ale taky může mít rozpoznávání badný baterky a úplně vybitou nezačne nabíjet (vyhodnotí to jako zkrat článku a riziko plynování na konci nabíjení - přebíjela by..)
A spíš baterku vem rovnou do servisu že jí potřebuješ nabít.. Beztak máš na 99% vadný dobíjení tak se rovnou domluvíš...
Takže ty "blbý" jak jste poslal nedoporučujete? A ta powebanka mi to nabije i když je to uplně vybitý? No já to musím vzit do servisu, mám podezření , že mi to dělá 2din radio nebo něco jiného, ale já jsem na to malý pán. Potřebuji to nabít aspoň na převoz do servisu, jinak bych to musela řešit přes odtahovku.
Takže mám dvě varianty
1. Koupit tu klasickou autonabíječku.."blbou" , protože ty inteligentní mi to zřejmě nenabijí.
2. Vzít jí do kabelky a odnést do servisu.
Na tvým místě bych to donesl do servisu nabít včetně desulfatace.
Nabít sama = začátek musíš "blbou" nabíječkou aby trochu stouplo napětí a pak dát "chytrou". Pokud byla úplně vybitá víc jak den tak nejlíp nabíječku který umí desulfataci elektrod (obzvlášť kalciový baterky jsou na vybití citlivý)
Ty startovací s powerbankou budou "chytrý" a vybitou nejspíš nenabijou (vyhodnotí jí jako vadnou) ale možná s tim počítaj a mají to vyřešený..
Tak jestli vám stojí auto 5 dní s totálně vybitou baterií tak vám asi nepomůže ani blbá nabíječka ani nejlepší powrbanka.Jestli můžu poradit tak vyndat baterku zavolat známého-taxi a zavést ji k prodejci baterií ,on proměří a buď nabije nebo prodá druhou.Poté ihned do servisu a nechat opravit dobíjení popř vybíjení.
už vidím toho obchodníka, jak přesvědčuje paní, že není nutné novou baterii kupovat a dá jí sám aktivně na nabíječku
Tak tak. V rodině se nám stalo něco podobného. Já byl v práci a ségra nemohla nastartovat, tak vzala baterku do prodejny chlap jí řekl že je špatná a ona koupila novou. Přitom byla jen vybitá a stačilo nabít. Na nabíječce to sice měla, ale nabíječka v průběhu nabíjení odešla takže se to nenabilo. Ale troufnu si říct že víceméně každý takový prodejce bude tvrdit že je potřeba nová.
Ano, ale kvaltiní desulfatací jde hodně zachránit. Ovšem musí na to být vybavení i znalosti, tipnul bych že to má tak jeden autoservis ze sta. Spíš to najdeš v baterkárně... A obecně výhodnější než složitě hledat je lepší vzít rovnou novou baterku... Ovšem musí vyřešit i auto jinak se vybití zopakuje..
Protože jediná odpověď je,nabít baterii.Protože není poblíž zásuvka,je tu možnost dobíjení pomocnými kabely.Ovšem auto,které nám má naše nastartovat,musí být k dispozici určitou dobu.Pomocí kabelů,přpojíme elektrickou soustavu našeho vozu k pomocníkovi a musíme počkat,než se aspoň částečně naše baterie dobije.Jde sice přímo použít start pomocí cizího auta,ale po odpojení nestačí úplně vybitá baterie udržet motor v chodu.A pokud se jedná o nedobíjení baterie během chodu motoru(alternátor)pak se baterie běhenm chodu motoru zakrátko opět rychle vybije.Pokud je baterie úplně vybitá,jsou mimo funkci i systémy,závislé na proudu z ní.Nic se tedy nestane,když se baterie z auta vymontuje.Stejně se musí opet vše restartovat,
Já bych volil cestu odtahu vozu do spec.dílny,kde vše odborně proměří a zkontrolují a vše nastaví.
JABRAKA
Po odpojení startovacích kabelů udržuje napětí alternátor , tedy motor nechcípne. Do servisu to stejně chce odvézt, ale nemá jak.
Okamžitý start provést tedy lze, ale jen s kvalitnímy kabely o dostatečném průřezu.
Porucha dobíjení je také možná, ale nepravděpodobná, má svoji kontrolku a k vybití auta by došlo při jízdě a ne při parkování. A nedošlo by k vybití "na nulu".
neřeš furt baterku...baterka je v pohodě...máš v autě prostě něco, co ji konstantně vybíjí když auto stojí...většinou to dělalo třeba autorádio...příčin může být víc
Baterku by mela resit hlavne,pokud ji necha uplne vybitou nejakou dobu,muze se s ni nechat tak vyfotit!
To byla total vymlácená, nabíječka jí nejspíš vyhodnotila jako 6V baterku a ukončí nabíjení kolem sedmi voltů... Po týdnu takhle je velká pravděpodobnost že to baterka nerozchodí nebo bude mít výrazně sníženou kapacitu. Takže nechat projít desulfatací (umí lepší nabíječky např. C-tek, ta Lidlovka jen částečně). Aby se chytla chytrá nabíječka tak je třeba nabít "blbou" aspoň na 10V aby se chovala jako normálně vybitá ale ne vadná..
Další věc je najít dobrýho autoelektrikáře který najde problém s velkým klidovým odběrem (často rádio) nebo dobíjením (alternátor, kostry apod.). Jsou auta kde kontrolka dobíjení nesvítí ani když to dobíjí blbě, potkal jsem to už několikrát.
Pokud baterka už nepůjde nabít ani oživit tak novou a do servisu hned dojet s ní; nebo odtah..
Asistence k pojištní na poruchy včetně vybitý baterky se na tohle hodí - přijedou vyřeší resp. dotáhnou tě do servisu..
Pro tebe je teď zásadní najít dobrýho servisáka který umí a neojebe tě, moc jich neni, i vykuk se tváří jako borec + armáda spásy a pak zjistíš že to stálo 20k a nefunguje to.. Na autě máš problém s klidovým odběrem nebo s dobíjením, příp. oboje. Většina jde opravit za levno, servisy obvykle neopravujou ale dávaj nový sestavy.. Pak to místo pár stovek stojí tisíce i desítky tisíc..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.