Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Používání automatické převodovky

Od: buk* odpovědí: 14 změna:
Budu kupovat auto s automatickou převodovkou, doteď jsem jezdil s manuálem.Kdyz zaparkuji auto na parkovišti a chci jít domů jak ho zabrzdím.Staci jen zmáčknout P a nezatahovat automatickou elektronickou brzdu nebo ji zatáhnout.dik

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

theodorek
hodnocení

2x
Při parkování na rovině stačí dát "P" bez ručky. Ale při parkování ve svahu, i menším, je dobré ruční brzdu zatahovat.

 

break
hodnocení

1x

Ruční brzdu používat pokaždé, i na rovině

 

hodnocení

0x
avatar promon

Nevím, jestli je to u všech automatů, ale u všech aut s automatem, co jsem je jezdil, jsem při parkování jen přeřadil na P a hotovo. Je ale fakt, že většinou parkuji prakticky na rovině,.

 

buk*
hodnocení

To zmáčknutí P to je asi jako bych u manuálu zařadil jedničku, že.
break
15.08.21 14:09

Napůl...

Ne, je tam parkovací západka.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

zalezi co je to za auto, nektere automaty nemaji P, maji jen jizdu vpred, vzad a N - u toho je nutne auto zabrzdit ruckou

 

jenda22
hodnocení

0x

Poloha "P"není ruční brzda !

Je to v podstatě ocelový kolík . Naopak je dobré zabrzdit ruční brzdou, nechat popojet auto a až potom přeřadit volič na P. Tím se vyhnete možnému poškození převodovky.

2. Stojíte s autem v kopci jen pomocí polohy P

Při parkování využívejte parkov/.... U automatické převodovky je poloha P malá západka, která zapadne do ozubeného soukolí, aby ji zastavila. A asi lze odvodit, že západka velikosti tužky není k tomu, aby držela v kopci skoro dvoutunové auto.

Podobně je krajně riskantní pokusit se zařadit polohu P v momentě, kdy auto ještě jede. Moderní, elektronikou řízené automaty to zpravidla ani neumožňují, ale starší typy převodovek klidně dovolí vrazit tam P za jízdy... a to se jen ozve obrovský rachot. A vás pak čeká oprava převodovky, která nebude nic levného.

 

hodnocení

0x

Když parkuju, tak prvně zatáhnu ruční brzdu, pak zařadím P a pak pustím nožní brzdu.

kami123

lépe je to, jak píše jenda.

1) Ručka

2) Povolit brzdový pédál

3) (P)

Takže povolíte brzdu a sešlápnete ji hned znova, abyste mohl zařadit P? Zbytečné, ne?

Zbytečné to není, protože auto potom drží ruční brzda a e kolík v převodovce.
Když dáte N, ruční brzdu a pustíte nožní, tak se auto trochu pohne, pokud stojíte jen trochu z kopce..

Jestli ručka brzdí jak má, tak se auto nepohne ani o píď. Mám před domem 3 automaty v mírném kopci. ;)

Respektive pohne se jen na pružinách. Západky maji docela velkou vůli, takže nějaký cenťák sem nebo tam nehraje roli. Důležité je, aby pak šlo z P volně přeřadit, aby se neozvala rána nebo trhnutí, což by značilo vytrhnutí západky pod tlakem. A to se neozývá. :)

 

hodnocení

0x

Nepamatuju, že by někomu upadla ruka při zatahování ruční brzdy. A to už jsem lautr šedivej ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]