Nejste přihlášen/a.
Poloha "P"není ruční brzda !
Je to v podstatě ocelový kolík . Naopak je dobré zabrzdit ruční brzdou, nechat popojet auto a až potom přeřadit volič na P. Tím se vyhnete možnému poškození převodovky.
2. Stojíte s autem v kopci jen pomocí polohy P
Při parkování využívejte parkov/.... U automatické převodovky je poloha P malá západka, která zapadne do ozubeného soukolí, aby ji zastavila. A asi lze odvodit, že západka velikosti tužky není k tomu, aby držela v kopci skoro dvoutunové auto.
Podobně je krajně riskantní pokusit se zařadit polohu P v momentě, kdy auto ještě jede. Moderní, elektronikou řízené automaty to zpravidla ani neumožňují, ale starší typy převodovek klidně dovolí vrazit tam P za jízdy... a to se jen ozve obrovský rachot. A vás pak čeká oprava převodovky, která nebude nic levného.
Jestli ručka brzdí jak má, tak se auto nepohne ani o píď. Mám před domem 3 automaty v mírném kopci.
Respektive pohne se jen na pružinách. Západky maji docela velkou vůli, takže nějaký cenťák sem nebo tam nehraje roli. Důležité je, aby pak šlo z P volně přeřadit, aby se neozvala rána nebo trhnutí, což by značilo vytrhnutí západky pod tlakem. A to se neozývá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.