Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia teplota

Od: lumicb odpovědí: 21 změna:
Zdravím, potřeboval bych poradit,dnes sem si všiml že se mi přehřívá Felicia 1.3mpi 50kw.Teplota vyleze i přes 110 stupňů a ventilátor vůbec nesepne, čím by to mohlo být?Může to být špatný termostat nebo když nesepne ventilátor tak to termostatem nebude? Děkuji za odpověď

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jericho
hodnocení

2x

u feldy bych to tipoval buď na čidlo na chladiči nebo ventilátor pokud se nesepne.

lumicb
hodnocení

Ne ne vůbec nesepne,budík ukazuje přes 110 stupňů a ventilátor se nesepne.
jericho

Hele rada pokud je to čidlo, které má jen dva dráty ať už plastový konektor nebo dva drátky zkus ty dráty spojit. Nic nevyhoří to se bát nemusíš. Tím spojením drátů na kabeláži dodávám obejdeš to čidlo a pokud je ventilátor v pořádku měl by se roztočit. Pokud je tam drátů víc tak to asi jde taky nějak, ale tam už přesně neporadím jak to vyzkoušet

lumicb
hodnocení

Tak sem to dnes zkoušel a ventilátor se normálně roztoči,takže koupím to čidlo.
Jaké nejlépe koupit?Bude dobré Vernet viz odkaz?
autodilyparts.cz/...

Ty máš Fabii a nebo proč v odkazu ukazuješ čidlo (dle obrázků, asi chyba eshopu) na Fabii s trojuhelnikovym konektorem a 3 pinem.

Sežeň originál český výrobek (dodnes se vyrábí) TH470 a verzi pro škodu 120.

skoda-dily.cz/...

Fotka je zkutečná. Po obvodu popisky a Fastony blízko u sebe bez ohrádky. S ohrádkou jsou pro Feldy a Favority.

skoda-dily.cz/...

Ta verze pro škodu 120 je nejlepší pro Feldy. Spíná už kolem 88C teploty, zbytečně se motor nepřehřívá ve veedrech a ručička teploty nelítá více než 2mm kolem střední čárky.

Daleko lepší než ta Favorití s ohrádkou.

Spíná velké proudy větráku, takže sežeň ten český TH470 s holýmy fastony a blízko u středu.

Čína a šmejdy mají fastony na okraji.

...

Odkaz na výrobce

metra-su.cz/...

@gumidek a nemá už MPI konektor? (1.6 určitě jo, jak je to u 1.3 nevím). Aby nemusel konektor cvakat a krimovat fastony, ne každý na to má vhodné nářadí :)

Já mám 2001 a tam už je, ale soused měl 1998 a tam ještě nebyl a měla Fastony.

Nicméně ten kraťoučký svazek ventilátoru a termospínače lze vyměnit. Je propojen na hlavní svazek 3pin konektorem u pravého světlometu.

Takže MPi 97,98 určitě na Fastony a 2001 a možná i 2000 na konektor.

Jinak konektorový na 1.3MPi bez klimy se dělá taky v originále.

skoda-dily.cz/...

lumicb
hodnocení

Vezmu ten na 120 jinak MPI 1997 má fastony.Diky za rady

Neuděláš chybu. Já mám 2001 a krátký svazek vyměněn na ten s Fastony (nechtěl jsem stříhat konektor). Čidlo TH470 na Š120 a když nejsou vyloženě vedra, tak mám ručičku teploměru stabilně na půlce a max vyleze 1mm nad. A už jedu kopce, město nebo dálnici.

Teplota stabilní a nemusím se bát, že na volnoběh přehřeju hlavu. Raději, ať to funí častěni než až, když je pozdě.

...

Mimochodem Feldy s klimou to tak mají normálně.

...

Natlač si do Fastonů vazelínu. Ochráníš je proti vodě. U Feldy je jeden Faston stále pod proudem (k vůli doběhu větráku i při autě bez klíče v zapalování) a rád zezelená a zhnije.

 

zaseja
hodnocení

2x

Musíš vyměnit čidlo teploty na chladiči, který spíná ventilátor, termostatem to není.

lumicb
hodnocení

Zkusím vyměnit a uvidím,snad to pomůže.diky

 

break
hodnocení

2x

Prvně zjistí jestli ventilátor vůbec funguje

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Pokud se ti přehřívá při normální jízdě bude to termostat
Pokud jen při staní v kolonách či semaforech bude v haji to čidlo na chladiči jak tu píšou kolegové
Moh odejít i větrak to se ale moc nestává ověříš tim že propojíš kontakty na tom čidle
Taky to múže bejt jak termostat tak i čidlo
Ja si třeba do otcovo 1,6ky dodělal svý spínání větráku na tlačítko a když je třeba tak si ho pustim
club-opel.cz/...

 

lumicb
hodnocení

Tak sem vyměnil termospinac ventilátoru a teplota stále leze na 110 stupňů,tentokrát už sepne ventilátor ale až na těch 110 stupních tak nevím
Před výměnou spínače větrák nesepl vůbec a teplota lezla až nad 110stupnu,teď už aspon větrák sepne ale nevím proč až na 110stupnich

Dej fotku (přesnou a zkutečnou) spínače, který jsi koupil.

Dále může být špatně namýchaná chladící kapalina (poměr má vliv nejen na zámrz, ale i na přenos tepla) nebo ucpaný chladič (popř ucpané voštiny chladiče a vzduch proudí velmi málo).

V neposlední řadě i termostat. Záleží, kdy otevře a pustí do chladiče horkou vodu.

lumicb
hodnocení

Koupil sem TH470 originál Česká výroba...Majitel co to měl predemnou tam dával nový termostat ale výrobce Vika což mi někdo říkal že je špatný,že by koupil jiný

Zkus sehnat Vernet (calorstat) nebo Wahler, ale ten spíš dělal ty do hliníkových domků a ty máš plastovej.

autodily-stancl.cz/...

Origo škodu už asi neseženeš vůbec...

Polsko taky docela drží, ale nic moc. Gates by měl bejt taky OK.

Neber Viku, Meyle, Starline, Topran, Febi... vesměs šmejdy.

JP Group byť Dánsko taky nic moc. Koupil jsem od nich světla SPZ a zlatý Polský výrobce Dolmar... Prostě šmejd to Dánsko.

Ale třeba Dánský Klokerholm plechy supr!

 

lumicb
hodnocení

Vemu Vernet,teď je tam právě termostat VIKA byl tam davanej cca před 2 měsícema,tak nevím jestli by to mohlo být tím že to takhle blbne ta teplota když je to VIKA

Pokud z té viky jde vybrat vnitřek a složit bez střev (toho talířku), tak to chvilku pojezdi a pokud bude teplota pod půlkou až na půlce, tak je to jím.

Chlazení má dva okruhy. Malý, kdy voda cirkuluje motorem, stále topením (i když je na studeno) a vrací se zpět na pumpu.

Termostat dle potřeby k tomu malému okruhu připne svým otevřením velký okruh, který se skládá z tlustých hadic, expanzky a chladiče. Pak se voda vrací spodní tlustou hadicí na čerpadlo.

...

Pokud termostat otevírá až při 100C, tak než to dojde na chladič a teplo se předá vzduchu, tak klidně v malém okruhu je v tu chvíli 110C a na vratce chladiče dole, kde je spínač větráku je 97C.

Nehledej v tom žádnou vědu. Klidně si to vyzkoušej bez termostatu. Uvidíš, jak rychle klesne teplota, když se z kolony rozjedeš a pojedeš. Měla by ihned začít padat. Potom průtok vody a chladič funguje a je to termostatem.

...

Kapalinu máš modrou/zelenou (výměna cca 3roky) nebo novější růžovku (výměna 5 let)?

lumicb
hodnocení

Ok vyzkouším to,jinak kapalinu mám modrozelenou a měnil sem ji hned jak sem auto koupil,což je cca 3 měsíce.

OK, stačí uřezaný kanystr pod termostatem a slít to do čistého. Nemusíš nutně vypustit celý systém.;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]