Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké auto pro taxi?

Od: lumir6 odpovědí: 27 změna:

Zdravím,

chtěl bych se poradit, jaké auto si vybrat pro užívání taxi služby

jelikož mám v současné době na výběr pouze ze 3 pro mne adekvátních (slušných) ojetin

1.) VW Passat 2.0i benzin, r.v. 2001, původ SRN, najeto 142 tkm ale bez doložených úkonů ze servisu,

2.) Renault Scénic 1.6 benzin, r.v. 2007, původ ČR, najeto poctivých 95 tkm, ze servisu doloženy všechny úkony vč. rozvodů,

3.) Ford Fiesta 1.3i benzin, r.v. 2007, původ ČR, najeto poctivých 150tkm, proběhl nějaký servis.

Vybírám si benzin jelikož nafťáka nechci. Dá někdo tip? :)

Děkuji.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x

Tahle auta budou žrát po městě 10 - 20 litrů. Navíc jsou to všechno staré vrány a ty nájezdy bych nevěřil ani náhodou. Jako taxivozidla potkávám nejčastěji Superby, Citroeny C5, Mondea, Audi A4/A6, Mercedesy C/E nebo Transportery. Samozřejmě pouze diesely - nejen kvůli spotřebě, ale taky kvůli krouťáku v nízkých otáčkách. A většinou automaty. Chce to prostě velké a pohodlné auto, uvědomte si, že v něm strávíte celý den. Ve Fiestě si to fakt neumím představit.

 

dominik007*
hodnocení

2x
Šel bych do něčeho novějšího. Nejlépe naftu nějakou 1.6 ty moc nežerou, hledal bych co nejúspornější vozidlo. Přece jenom si chcete hlavně vydělat a ne se vozit v autě po městě.
Nejlépe nějaká Octavie možná golf obojí v combi. (Můj názor). A fiesta mi přijde pro taxislužbu moc malá když se podívám jak se u nás nechají vozit rodiny našich snědých spoluobčanů z nákupů tak bych se v tom s nimi nechtěl mačkat.

 

hodnocení

1x
Vybral bych toho WV, ten je nejspolehlivější, ale všechny vozidla jsou v kategorii smrtibrácha. Na taxi kde nechceš jezdit jenom pro zabavu, ale jako opravdové řemeslo, tak potřebuješ vozidlo nové, respektive zánovní. Jinak spolehlivosti nedosáhneš. Při obvyklé sazbě je to tak aby jsi denně najezdil nejméně cca 150km? Což může být cca 50.000 km ročně? To si musíš vykalkulovat sám...
daniela1

A 50 000 km s benzínovým 2.0 může být proti TDI rozdíl 1000 litrů paliva, přičemž u 20 let starého auta může, ale nemusí platit, že benzín bude bezúdržbový a nafta kasička. Když už ne naftu, tak bych při taxikářském nájezdu přemýšlela o plynu, ale to není odpověď, které auto vybrat. :)

 

jm
hodnocení

0x
dacia duster lpg.

 

spu
hodnocení

0x

4.) Opel Astra

10.08.21 20:13

*haha*

10.08.21 22:26

5.) Clio

 

jirib
hodnocení

0x
Na Taxi pořádnej kočár...
Superb,Octavie,Kodiaq,Volswagen,Mercedes...prostě kočár!
jenda22

Jasně, ať to žere co nejvíce... LPG Dacia.

jirib
1,9 tdi za 5l/100km...hlavně krouťák...s lpg se můžete jít zahrabat.
Dnes už možná i třeba Enyaq...

 

berger1
hodnocení

0x

Běžte do města, kde chcete jezdit a koukněte, čím jezdí taxikáři. Tak zjistíte, čemu budete konkurovat a co uživíte. Já s tím skončil před deseti lety, nesleduji, jak je to dnes - kupoval jsem auta s nájezdem 200tkm, za 50 - 100 tkč. Za dva roky měly půl mega a šly do šrotu, kupní cena se vrátila na pojistných událostech rozpočtem. Octy, venta, toleda, nafta, velký kufr. Pokud to šofér naboural, žádná velká škoda. Pokud to zákazník poblil, vyluxovalo se to na benzině a jelo se dál...

K malým autům - pamatuji, když v Bystřici pod Hostýnem měli Daewo Tica... Našlapali tam tři babičky a vozili je na Hostýn.*smich*. V Přerově jezdliy tři Suzuki Swift... Samozřejmně, pokud chcete jezdit od mezinárodního hotelu, letiště, to chce superkáru.

Tady je Satam, ten provozuje dacie. Třeba se ozve.

A teď si vyberte...;)

11.08.21 06:01

Neozve.

 

hodnocení

0x

A co Octavia 1 s klasickým motorem 1.9 TDI 66kW(bez variabilních lopatek turba), s motorem 81kW jsou svižnější ale zase se daly sehnat hůř v opravdu dobrém stavu, proto těch 66 kW radím.

Zdaleka ne všechny jsou zrezlé, mají dost místa v kufru a spotřeba kolem 6-7ti litrů i po městě s lehčí nohou.

Nesmrtelný motor, týpek prorazil silně vanu a ujel dalších 7km, stále mu svítila kontrolka mazání, nezadřel, jen nechal vyměnit vanu, prostě NIC. Co se na takovým motoru může pokazit za drahou věc? Má natočeno kolem 800 000 km tehdy totiž mapovali kvůli navigacím, tak jezdili všude.

Jsou to stále elegantní vozy, pokud nemají v háji lak.

Podle mě nemá cenu řešit ani tak značku, nájezd, spíš je to o tom, v jakém je auto stavu.

Mám Alfu 156 kromě špatné spojky, svítící kontrolce airbagu(a menší vůle v horním rameni lichoběžníkového zavěšení) je v pohodě. A není důvod, a bude sloužit ještě další 2 roky. Mám ji už 6 let

Nepohodlná, hlučná, líná, vzadu stísněná a nevariabilní lopatky mají jen ty nejstarší kusy před faceliftem.

@stepm

původní 66kW s jednoduchým turbem bez variab.lopatek byla snad až do 2000 či 2001 tak nějak.

Já bych taky raději 81kW od roku výroby 2002 do 2006 ale kdo takové nevylágrované kousky pustí z ruky? Dnes v době aut s DPF filtry, přísnými limity, kde každé zaváhání čidla znamená stopku na STK či nutnost "zaponenout" pro technika 1000Kč na zadním sedadle...

co se týká hlučnosti, tam hodně záleží na stavu motoru, pohodlí-stačí mít nahuštěné pneu na 1.7(pro město paráda!) a nesnažit se na nízkou spotřebu hustit na 2.2 baru

Ale máš pravdu, že předfacelift vzadu málo místa, tedy nejlíp po faceliftu

break

Je rok 2021. A v době Octavie čtvrtý generace nikoho nebude zajímat přes 20 let stará hujda. Ojetin je všude kvanta, dosáhnout na ně se dá s nulou. Pokud chceš jako dročkař fungovat, tak ne s takovým starým krámem.

break

sám tazatel píše o roku výroby 2001 Passaat

2007 ostatní auta

Do těchto ročníků se Octavky Tour vejdou

Opravdu nevím, jestli zázkazník bude řešit , zda je to Octavia 1, možná máš pravdu, nevím*nevi*

Někdy mají lidi auto zánovní, jenomže smrdí a je špinavé. Proč by měla vadit čistá Octavia 1? Já mám v háji vrchní lak-olopuaný, ale ten interiér, to je jak zánovní auto, snad ani škrábanec, žádné cigarety. Na čistý interiér zákazníci třeba dají a pak si ten samý taxi vůz příště zase zavolají

break

Protože to auto bude tvoje obživa, když seš dročkář a vozíš lidi, co za cestu zaplatí...

U nás ve městě jezdí Fabie III a co vidím a někdy se i musel svést, tak to není žádné terno. Výbava holota a třeba těsnění dveří dorvané a mnohdy sedačky špinavé (asi vozí i ožralce a někdo tam i blije).

Vyvoněná TOUR by mi vůbec nevadila. U taxíků jsou to pořád stejné plečky. A voňavé gelové pásky do pisoárů narvané ve výdechu klimy nebo pajduláci mr mrs mi vadí při cestě víc než to, zda je auto nové či staré.

Zajímalo by mě pouze to, zda probíhá nenucená konverzace nebo absolutní klid (obojí kvituji), čistota (žádný smrad a ani z převonění a klidná jízda.

 

joudic*
hodnocení

0x
naftu, a tu tam nemate, benzin vam sezere dost prachu, ktere by vam jinak zustaly v kapse

 

xenofob
hodnocení

0x

auris, prius, hybrid

v americe tím taxikáři jezdá běžně... najedou v pohodě přes milion

 

break
hodnocení

0x

Ten Passat totální nesmysl a kór v tyhle motorizací.

Fiesta malá a bez výkonu

Scenic s tímhle motorem tě sežere

Na tvým místě bych koupil novýho Logana a byl by klid a po starostech

 

Bude mít po starostech ohledně stavu vozu, to ano, ale co ten komfort jízdy, když už jsi psal, že je doba Octávií 4.generace? Já neměl možnost jet s novým Loganem

break

Proč sem motáš furt tu Octavii? Dacia teď vyrábí novej model, určitě bude stačit na cestování.

V čem je ta jedničková octa tak zázračná? Má sice kufr na dva kubiky, ale jinak velký auto na podvozku malýho auta, vzadu si nesedneš, nepohodlný sedačky a TDI 66 kW nejede.

Nevidím smysl v tom kupovat starý auto, když mě má živit

 

jaj*
hodnocení

0x
Znamej je taxikář a má málo kšeftů, a počáteční investice jsou taky docela dost.
jaj*
Nějaká registrace, taxametr, školení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]