Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Třmen u ložiska poloosy Focus MK1

Od: boban® odpovědí: 7 změna:

Mám dotaz , zda se skutečně musí dávat nový třmen(viz obrázek), který drží hřídel ložiska poloosy, jedná se o tu "dělitelnou" poloosu, ne tu co je vcelku.

Vozidlo Focus MK1 1.6 74kW

Tyto vozy docela znám, mají je příbuzní i ho máme v rodině, ale převodovku jsem ještě na tomto voze nedělal. Snad výměna nebude těžší než Alfa 156, kde jsem musel vyndat i přední nápravnici, protože se prostě s převodovkou vyhnout kolem nápravnice nedalo(u JTD motorů ano)

Je na tomto voze nějaký zádrhel při výměně spojky, něco neobvyklého?

Díky za odpovědi


doplněno 10.08.21 12:43:

Už jsem v akci, mám ještě otázku, je nutné rozebírat ten vnitřní kloub, jak je zakroužkováno? Když chci hřídel jen vyndat kvůli demontáži převodovky?

U předchozích aut jsem takto přestřihávat sponu a rozebírat vnitřní kloub spojovacího hřídele nemusel, prostě jsem hřídele vytáhnul z diferenciálů.

díky


Třmen u ložiska poloosy Focus MK1
Třmen u ložiska poloosy Focus MK1 #2

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

3x

Nedává se novej díl.

Občas jde hůř vyndat levá poloosa. Napružit a přes diferenciál vyklepnout vyrážečem.

Když vše jde, za 4 hodiny je hotovo

Napravnice se nevydává. Místa dost

hodnocení

díky @break za odpověď *palec*

pak ještě tohle-píšou, že se musí hvězdicový homokinetický kloub naplnit vazelínou-100gramů. Je to ten hvězdicový, co je u diferenciálu, to se opravdu takhle poctivě dělá?

pak ještě píšou, že se před demontáží hřídelí asi tak o 5 otáček povolit matici tlumiče. Je to proto, abych mohl jít s rejdovým čepem(těhlicí) víc hýbat a mohl snáze vysunout spodní kulový čep ramena z rejdového čepu? Nebo je zbytečný povolovat tu matici

Tu Alfu jsem dělal bez návodu, tohle mi akorát motá hlavu

Třmen u ložiska poloosy Focus MK1 #3
Třmen u ložiska poloosy Focus MK1 #4
break

Triangly můžeš zkontrolovat popř doplnit mazivo, nebejva s nima problém.

Ne, do zavěšení krom vyndání čepu z tehlice nic nerozdělávám, nepovolují, nesundavam. Místa je tam dost. Když motor bez akcelerační vzpěry nasuneš k chladiči, tak místa víc než dost. Je to úplně na pohodu i u diesela a 1.8 a 2.0 vyjma ST

09.08.21 22:24
hodnocení

díky*palec*

break
09.08.21 22:34

Prosím

asd1

Vnitřní kloub poloosy se rád vymačkává, resp. tipuju že hlavní příčina je bordel nasypaný při výměně spojky = brusná pasta a vydře se to.. Jedna z nejdražších oprav na FF MK1, zdvojnásobí to hodnotu vozu *smich* Takže určitě mazivo ano a úzkostlivě dodržet čistotu kloubu... Horní šroub tlumiče se povoluje aby se mohl tlumič líp kývnout do strany při odklonění těhlice (vytažení poloosy z těhlice), ale zdá se že to jde i bez povolení.

hodnocení

@asd1

tobě taky díky za radu*palec*

otázka je proč vůbec ten vnitřní kloub rozebírat? Nikdy jsem vnitřní kloub nerozebíral, jen vnější, kdytž byla prasklá manžeta

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]