Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak dlouho může auto stát aby se nevybila baterie?

Od: postar odpovědí: 17 změna:
Dobrý den,
když jsem s autem jezdil každý den, nebyl žádný problém, ani v zimě. Když ho nyní nechám stát 14 dnů, baterie je v háji. Koupil jsem novou a stalo se to zase. Opravdu auto nevydrží 2 týdny stát, je to normální? Už ho nepotřebuji ke každodenním cestám ale tak jednou za týden (to ještě baterie vydrží) ale když ho nechám 2 týdny je konec. To se musí uměle projíždět minimálně jednou za týden třeba 50km i když nikam nepotřebuji jen aby baterie přežila? Samozřejmě bych mohl tahat baterii neustále ven ale auto parkuji venku dál od bytu a když pak člověk náhodou potřebuje hned někam jet tak představa zdlouhavé instalace baterie do auta ještě třeba v dešti včetně jejího tahání na parkoviště je k naštvání, navíc to pak celé postrádá smysl, když člověk náhle někam potřebuje jet a auto není připraveno. Takže bych se rád zeptal, má to nějaké řešení, když člověk chce mít auto v pohotovosti ale potřebuje ho jen párkrát za měsíc? Nebo to mám rozbité, když nové baterie nevydrží ani 14 dnů? Je to 20 let staré a nevím co by tam mohlo odebírat proud v takovém množství aby to po 14ti dnech bylo úplně vybité. Nemám kameru, ani kontrolka centrálního zamykání nebliká aby se to vyvíjelo třeba tím. Navíc není zima ale léto.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x

Dobrý den! Pokud se v neprovozovaném autě dobrá baterie úplně vybije za 14 dní je v tom autě nějaký problém. Buď něco nevypnuté, nebo nějaká závada v elektroinstalací či elektrodílech. Jedině měřením odběru lze závadu najít a poté odstranit.

 

hodnocení

3x

To se tu řeší stále dokola... Nová kvalitní baterie v novém autě by měla vydržet cca 30-50 dní. Jedna věc je vlastní spotřeba vozidla a druhá je samovybíjení baterie. U nové baterie bude samovybíjení malé, u starší může být celkem vysoké... Kde dojde k vybití už za několik dní. Běžné auto má po "usnutí" ŘJ všeho druhu spotřebu pod 50mA , zpravidla okolo 20-30mA... Tak se to dá hravě spočítat... Spotřeba po 30minutách od ukončení provozu vozidla a uzamčení nad 50mA je podezřelá... U staršího Fordu (Focus Mk1 atd) po 1 hodině, kdy dojde k odpojení časového relé...

 

hodnocení

1x
avatar martincakl
U tři roky starého auta jsem baterii ještě nikdy nenabíjel, vždy jen jízdou.
I v zimě po 14 dnech naskočí na první otočení klíčkem..
U předchozího auta jsem baterii nabíjel za 11 let asi 3-4x a jednou měnil za novou (pokud si pamatuji, tak po cca 8 letech.
runner*

Tohle preci bude vzdy zalezet od toho jak je auto provozovano. Ja jsem jednu dobu rozvazel deti do skoly a do skolky, odpoledne na nakup. Za den 5 a vice startu a najeto sotva 15km, auto vicemene poskakovalo jen po meste. Ta baterka nemela sanci se jizdou dobit. Kolega z prace jezdil denne 60km, dva starty denne a auto v zime pres noc v temperovane garazi.

 

hodnocení

0x
avatar clas

Ano, je to normalni. Pokud casto nejezdim, tak baterii musim dat kazdych 10dni na nabijecku. Autobaterii z auta nevyndavam, natahnu prodluzku a nabijim u chodniku pred domem. Resenim by bylo nemit auto a jezdit MHD nebo si zavolat taxika.

Opravdu ti to přijde normální? Tak máš stejný problém jako tazatel, akorát to neřešíš ;)

 

break
hodnocení

0x

Taky záleží jak se s ním jezdí. Pokud to ujede kilometr dva, zase stojí a pak nazpátek, tak dlouho nevydrží.

Tak leda to dávat na nabíječku

postar

Dříve jsem jezdil každý den 50 km. Poslední půlrok 1x týdně 50-100 km, ještě jsem mnohdy schválně najížděl víc km ať se pořádně dobije, a poté týden stání. Tento týden jsem vynechal a sedl jsem do toho po 14ti dnech a baterie úplně v háji. A už předtím se to stalo asi po 10ti dnech tak jsem koupil novou baterii a ta nová, asi měsíc stará nyní udělala tohle. Žádné popojíéždění pár km a mnohokrát startování, to já vůbec nedělám.

mathew

Pokud je po 50km 1x za týden po 14 dnech vybitá tak buď něco žere víc než má a nebo nefunguje dobíjení. Tohle musí totiž bez problémů zvládnout...

break

Tak je někde chyba...

 

mathew
hodnocení

0x

Pokud nejezdíte tím autem jednou za 14 dní 500m do obchodu tak to normální není. Nebo jste snad viděl, že by lidi běžně po návratu z dovolené běhali kolem auta se startovacími kabely, aby od toho letiště mohli odjet?*smich* Ano pokud na tom parkovišti stojí tisíc aut tak se stane, že je nějaké vybité, ale rozhodně to není normální stav...

 

hm*
hodnocení

0x

Naše auto bez ježdění nenastartuje asi po 2 měsících. Tak ho vždy na začátku měsíce připojuji na nabíječku. Ale to je doma v garáži.

Myslím, že aspoň měsíc by mělo vydržet každé auto. Okamžitým nouzovým řešením by mohlo být odpojování baterky, prostě jen povolit svorku a odpojit kostru. To se celkem rychle zas dá zapojit, je to lepší, než vyndávat a přenášet celou baterku.

 

hodnocení

0x
Já se chci jen pochlubit.. Máme doma několik starých krámů (aut) z devadesátek a jedno rok 69.. Favorit 1,3bmm mi stál celou zimu venku a nejezdil..Na jaře chytl s 6letou aku napoprvé! Chtěl jsem dobíjet,ale vůbec nebylo potřeba..Opel 1,4 i po dvou měsících stání taky pohoda..A Fiat 850,kde je "nová" aku stál více než rok..bez nabíjení točila jak blázen.Jinak jsem měl taky auta,kde baterie po 3 dnech stání kaput.. UDĚLAT ODPOJOVAČ baterie s přístupem někde pod nárazník nebo v podběhu kola..Pokud nezjistíte,co aku vybíjí..Dost často to bývá rádio..

 

 

hodnocení

0x

Bez měření to nejde zjistit. Klidový odběr při zapnutém immobilizézu by neměl být větší, než 30mA. Za 14 dní by se tedy snížila kapacita o 10 Ah, což by nemělo bránit nastartování. Kapacitu akumulátoru lze ověřit vybitím třeba žárovkou po předchozím nabití nabíječkou. V autě je potřeba zkontrolovat nabíjení změřením napětí při nabitém akumulátoru. Určitě z toho něco bude špatně.

 

hodnocení

0x

Podle Tvého popisu je zřejmé,že baterii vybíjí nějaký zkrat.Odpoj baterii -pól a mezi kostru vozu a odpojený pól vlož třeba zkoušečku.Bude-li vlákno zkoušečky žhavit,je závada v elektroinstalaci.Další postup je pro neznalého složitější,proto doporučuji znalého garážníka nebo servis.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ztráta kapacity baterie sulfatací je zásadním procesem státrnutí článků.Pokud se s autem jezdí jen občes,pak je stárnutí mnohem větší.Je dobré,pokud je auto mimo provoz delší dobu ,dobít aku na plnou hodnotu.Starší akumulátor díky otřesům a hrubému zacházení může mít uvnitř článků usazené části z článků,které způsobují vodivé spojení elektrod. a samovybíjení.Tam není pomoc,než jednou za čas baterii nabít,nebo ji v nečinnosti připojit na zdroj,který ji dlouhodobě připojí na proud o hodnotě 0,5 A.

JABRAKA.

 

hodnocení

0x
avatar epatrik
Dobrý den,
Těch problémů může být víc a vybíjení za tak krátkou čas bez používání není normální.
1. Stará baterie, která neudrží kapacitu.
2. Dobíjení auta, alternátor. Říkalo se, že auto potřebuje nabít jeden stát za cca. 12km.
3. Nějaký spotřebič. Hodně se to děje od rádia nebo vyměnou rádia. Odběr lze změřit přímo na svorkách autobaterie. Normální odběr v klidu s uspanými jednotkami má být cca. 0,007, 0,009.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]