Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Projeti retarderem

Od: agnes35 odpovědí: 21 změna:
Zdravím skupino
Jak je dle vášho názoru správny spusob projetí retarderem?
Dekuji za info

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar promon

Ono přijde na to, jaký retarder to je.

Nedaleko našeho podniku v Kyjích mají snad všechny možné typy - v Budovatelské mají takové ty velké, vypouklé čtverce - ty přejíždím tak, že najíždím středem auta na střed čtverce, u krajů jsou totiž nejnižší, takže se auto jen lehce zhoupne, . Dále pak v ulici Za Černým mostem jsou menší kruhové boule na střídačku přes šířku vozovky - tam se dá při troše šikovnosti najet tak, že je minete.

Ovšem ve Vodňanské jsou ,,úžasné´´ retardery - vydlážděné ze zámkovky a vysoké jaxviňa - tam už nepomůže žádné najíždění, jen klasicky brzdit před ním tak, aby při najíždění na něj už bylo auto odbržděné a tudíž pružiny nezatížené bržděním, což pomůže k plynulejšímu přejetí.

futra

Podobně dva vydlážděné mají před jednou základkou v Dobrušce.Na jejich vršku jsou přechody pro chodce.Kousek před tím je trvale umístěna značka zakazující jet rychlostí vyšší jak 30 km.Nejspíš jim ta třicítka nestačila ,tak tam udělali ty retardéry.

 

hodnocení

2x

Drnc, drnc.

 

hodnocení

2x

Hlavně nešaškovat a nejezdit přes něj jedním kolem. 90% dílů na nápravě se mění stejně v páru.


doplněno 05.08.21 09:57:

Navíc se při najíždění jedním kolem ničí stabilizátor. Kola jdou do střihu, jak houpnou proti sobě. Lepší aby se zhoupli společně.

No ty retardéry s "pokličkama" zrovna společné zhoupnutí neumožňují. Kdo zná nové provedení retardéru za kruhákem v Pitkovicích, raději by bral zkušební polygon Tatrovky. Zatímco na starém retardéru na stejném místě jsem měl najetou ideální stopu, tady to musím nechat jen setrvačností převalit a stejně se modlím, abych to nevzal hlavou o strop.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Jak s kterým autem. Vzhledem ke konstrukci mého auta mi nějaký retarder vrásky nedělá. Jen musím včas zatnout zuby, abych si nepřekousl jazyk. *frajer*

@magdon

a co máš za vůz?

Projeti retarderem

Tak do tohodle má daleko *smich*. Měl jsem Jeep Cerokee XJ (ten byl do terénu lepší), teď mám Jeep Cherokee KJ (to už sice není ono, ale furt to ještě projede víc, než by člověk čekal). Za 14 dní jedu do Milovic.

...ale bacha, jsme lehce mimo téma otázky *ticho*

S ninulým aute mi taky vrásky nedělal-hydropneumatika je holt hydrppneumatika a ne ocel jako na klasice

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Myslíte přejetí přes retardér? Jako příčný práh? Buď velmi pomalu nebo velmi rychle, takovou tou normální rychlostí kolem padesátky to bývá nejhorší *smich*
Ono taky záleží jak je velký, dlouhý, jakým autem přejíždíte... Nejjistejší to máte přejet úplně krokem, nejlépe s vyšláplou spojkou. Jo a hlavně brzdit jen před ním, na něm už ne.
dominik007*
Přesně se svým pomalu přibrzdit, pustit brzdu a nechat přehoupnout. S firemním v 50 úplně v klidu.

@dominik007

a pak to firemní skončí někde v bazaru, tam si ho koupí nějaká rodinka a budou mít z tohodle zacházení auto-šrot. Ty nárazy otřesy poškozují i elektroniku vozu-plošné spoje.

Chudák ten ,kdo to auto pak koupí *ee*

honzin*
Bobane to né... On přece někdo změní nevýhody ojetých vozů ve výhody... Prostě škoda+
Otázka opravdu měla znít, jak předjíždět retardér ve firemním a jak v soukromém voze.
motak
Boban: takže se mám o služební starat jako o vlastní,aby další majitel kterému to firma prodá ho měl v dobrém stavu?
Co mě k tomu má jako motivovat?

Pokud by jsi dělal v malé firmě a některý z mých zaměstnanců huntoval auta a každý rok by mi to prodražovalo opravy vozového parku nebo fakt, že za 2 roky dostanu za herku méně, tak ti nepřidám a nebo rovnou vyhodím. Taky se může stát, že budu mít své auto v servisu a bude mě některý ze zaměstnanců vozit nebo jen jednu cestu pro mé auto do servisu a nebude to moc pěkná vizitka sednout si do chlívu.

Jak mě má motivovat péče o svěřené nářadí? Z autem je to stejné.

dominik007*

my naštěstí máme jenom dvojkové octavie všechny kolem roku 2007 max 2009 s nájezdem i přes 500 000. Takže to si myslím že už tak si rozumný člověk nikdy nekoupí, ale na podzim bysme měli mít nové i30

 

tak to je jiná. Já myslel auta nová na kooperativní leasing 2-3 roky a pak do světa.

motak
Nové auto to ty 2,3 roky vydrží. A při prodeji to stejne leasingová nezkouma, ty zajímají oděrky laku.
Naopak to, ze se o auto budu starat jako o vlastní firma vůbec neoceni. Pokud mám v plánu si ho pak koupit tak jo. Ale jezdit jak s porcelanem, aby měl další majitel radost to rozhodně ne.

 

dominik007*
hodnocení

0x

my naštěstí máme jenom dvojkové octavie všechny kolem roku 2007 max 2009 s nájezdem i přes 500 000. Takže to si myslím že už tak si rozumný člověk nikdy nekoupí, ale na podzim bysme měli mít nové i30

 

riva
hodnocení

0x

Tam, kde to znám, tak takovou rychlostí, kterou auto v klidu přežije. Kde to neznám, hodně přibrzdím a pak se zase rozjíždím. Ale pokaždé mě zamrzí to zbytečně propálené palivo a zbytečný hluk rozjíždějícího se auta. Nechtěl bych v blízkosti bydlet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]