Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použití závaží u pneu

Od: jarin* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

mám možná takový zvláštní dotaz. Koupil jsem si disky z druhé ruky, pěkný stav. Prodejce mi tvrdil, že minulý týden nechával na disky nasazovat letňáky - původně tam měl zimáky.

Akorát na diskách není klasické samolepící závaží jak se dává na liťáky ale je tam zezadu natloukací co se dává na plecháče.

Teď otázka - nechat to tam, neřešit to ty 3 měsíce, pak tam půjde zimní sada a vyvážit to na jaře. Nebo s tím zajet do pneuservisu ať to odstraní a dají tam samolepící? Může to mít na funkci vliv?

Děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Jaký je rozdíl mezi funkcí nalepeného, nebo natlučeného závaží? Pokud nevěříte, že je kolo dobře vyvážené, nechte ho převážit. To ale nemá s provedením závaží nic společného.

 

hodnocení

2x
To jsou zase spekulace kvůli pár stovkám.. Místo těch spekulací už jste to mohl nasadit ( sám) a mohl jste být zpět z testovací jízdy.. Jízda ukáže..jak vám tu psali..pokud to nebude vibrovat,tak je to dobře vyvážené..
04.08.21 12:39

*palec*

 

hodnocení

1x

Naklepávací závaží se běžně používá i na alu ráfky. Neřeš a jezdi.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Pokud jsou na to ALU ráfky určené, dá se u nich taky použít naklepávací závaží. Poznáte to úplně jednoduše, musí mít po celém obvodu bez přerušení "drážku", do které může závaží dosednout. Viz obrázky - první drážku má, druhý ne (kromě toho by to na něm vypadalo dost blbě :-D )
Použití závaží u pneu
Použití závaží u pneu #2
jarin*
hodnocení

Zezadu drážka je, ale zepředu není

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tak to auto vezměte na dálnici, pokud i ve 130km/h nebude cítit žádné chvění, nebo vibrace, neřešil bych to.

jarin*
hodnocení

Já bych to chtěl řešit právě když ještě nemám kola na autě. Převážení kol by stálo 240Kč. Když budu mít kola na autě už, určitě si zaúčtují i sundání a upevnění kol na auto...což je 500-600Kč. Což je rozdíl kolem 250-300Kč, ale proč je dávat když si to mohu udělat sám a zadarmo.

Nějak nechápu. Když si ty kola nasadíte sám, tak si je přece můžete v případě potíží znovu i sundat z auta, ne?

Ale pokud chcete mít 100% jistotu, tak to nechte převážit a je to...

 

jarin*
hodnocení

Tak jsem si to prohlédl pořádně a je tam obojí. Jak to zatloukací závaží na vnitřní straně disku, tak i samolepící vevnitř na vnější straně. Tak o víkendu je nasadím na auto.

Akorát kola nejsou popsaný kam který patří na jakou stranou. Takže se nabízí otázka - kola s větším počtem závaží by jste dali na předek nebo na zadek?

Vyvážené kolo je vyvážené kolo a je jedno, jestli je vepředu, nebo vzadu. Na počtu závaží nezáleží. Pokud mají gumy souměrný vzorek (na obou stranách stejný), jsou obousměrné a můžete je dát na levou i pravou stranu. Kdyby byl ale vzorek na každé straně jiný, musí být kola podle toho na správné straně. Fotku vzorku jste ale neposlal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]