Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak správně hustit pneu

Od: mipro* odpovědí: 22 změna:

Ahoj Lidi..

Měl bych možná hloupý dotaz, ale plánuji delší jizdu naloženým vozem. Otevřel jsem tedy víko a koukl na tlak, kolik má být když jsem naložený.. Přední je stejný 2.2Bar a zadní se zvyšuje z 2.2 na 3.1bar.. Mám úplně bobky to natolik foukat :-D

co mě vrtá hlavou je že všude píšou pokud je tlak v pneu o kousek jinak než doporučený výrobcem tak razantě klesá výdrž pneu, zvyšuje se spotřeba auta a mění se brzdná dráha..

A já teď nevím, jestli to mám foukat až když budu naložený nebo před naložením.. to už v manuálu k autu nikde nepíšou a tak celkově na netu není info.. Všude jen že to mám správně foukat.. nechci bejt puntičkář, ale pokud povezu rodinu tak to chci mít v cajku. nechci defekt nebo něco podobného.. Osobně bych to foukal až naloženej..

Díky za případnou odpověď

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar libor007
No když už to tak prožíváš, tak tlak pneu se má řídit doporučením výrobce pneu, ne striktně štítkem na autě. Je to vlastně podle zatížení na nápravu. Výrobci pneu mívají pro zjednodušení tabulky pro jednotlivé rozměry a modely svých pneu na různé dané značky a modely aut. Štítky na autě by měly být dělané podle toho, co sjíždí na autě obuté z fabriky, ale ani tak to není vždy zrovna aktuální. Což mi potvrdili třeba přímo v renaultu, když mi nové auto nafoukané podle štítků úplně šíleně plavalo a to rozhodně nevlastním závodní licenci. Musel jsem fest přidat tlaku a bylo to ok. Jinak prakticky vzato - fouká se to tak, aby se pneu sjížděly rovnoměrně na středu běhounu i okrajích. Sjíždí se víc střed - upustíš, u okrajů zas trochu zvýšíš tlak. Potřeba vyzkoušet.

 

daniela1
hodnocení

3x

Takový detail, pokud je tlak v pneumatikách výrazně vyšší, spotřeba naopak klesá, ale dochází k nerovnoměrnému opotřebení pneumatik. A podvozku jako celku to moc nevyhovuje. :)

 

hodnocení

3x
avatar ferax

Každé auto má tlak pneu popsán v manuálu a na štítku, který bývá v různých autech na různých místech (je tam popsán tlak při různých režimech jízdy). V mém případě štítek vidím na sloupku, při otevření dveří řidiče. Tlak je nutné dodržovat s ohledem na trvanlivost pneu a bezpečnost jízdy. Podhuštěné pneu zkracují jejich životnost a zvyšují spotřebu, přehuštěné zhoršují jízdní vlastnosti.

 

kare
hodnocení

0x
Nejhorší je smrt z vystrašení. *smich*
Jezdím s tlakem na 3bary pořád.
doplněno 02.08.21 20:36: @gumidek Těsně vedle *smich*, ale je to podobný piškot.
V zimě je s tím o to víc srandy.

Udělej to na Pandě a klouznou ti gumy při prudkém brždění *smich*.

02.08.21 21:17

To věřím. :-D

anonymni357

Rozesmal jste me,tleskam,konecne se take nekdo ze vseho nepredposira!

mipro*
hodnocení

Soused jezdil taky na 3 bary.. pak mu to prdlo a zabil syna.. Soud napsal že pneu byla dlouhodobě přehuštěná.. Změřil i ostatní a taky 3 bary, na místo nějakých 1.9bar nebo kolik to bylo.. A vzorek měl 4.5mm, takže ok.. no od té doby to dávám na tolik kolik uvádí výrobce vozidla.. Tyhle hopodský žvásty už neposlouchám..

mipro, dobře děláš. Ono to opravdu snižuje přilnavost.;)

Menší spotřeba souvií s menším stykem s vozovkou profilem vzorku. Takže i delší brzdnou dráhou.

 

mipro*
hodnocení

0x
Tak už jsem to zjistil. Je tu tolik odpovědí ale nikdo z vás mi na to neodpověděl. Pneu se fouká na výrobcem určený tlak s posádkou a naloženým autem.. ale i tak díky za odpovědi
kare
Tak to bude scéna jak z filmu. *smich*
Plánujete běhat okolo auta s pumpičkou?
Nebo poslat posádku i s nákladem k nejbližší pumpě? *smich*
mipro*
NN, používám tohle. Hustim s tím i autobus a šlape skvěle.. xiaomimarket.cz/...

mipro® - já jsem ti jasně napsal kde to máš hledat a jak to vypadá. To že jsi "lempl" a neumíš se orientovat, je tvoje věc. Tak neříkej, že ti nikdo neporadil.

mipro*
hodnocení

Tak já jsem lempl, ale ty neumíš číst.. Kdyby sis pročetl mou otázkum tak zjistíš že zmiňuji že zadní pneu tlak 3.1 a přední 2.2 bar.. a to mám napsané na štítku a v návodu k vozidlu.. Nemám otázku že nevím kde je údaj, ale zda to mám foukat až si všichni nasednou do auta nebo to mám nafoukat na 3.1 bar když bude auto prázdný a pak všichni nasednou.. Na toto jsem odpověď nedostal

Já mám na tom štítku údaj tlaku (přední-zadní) a u toho jsou vyznačeny osoby (počet)., vedle je další údaj a opět počet osob. Jednoduché jako facka. A měl jsem to i na minulém autě. A mám to napsáno i v návodu k autu. Samozřejmě, že se to nafouká před jízdou. Pokud to pak není potřeba, tlak se upraví do normálu.

kare
A to ten autobus foukáte podle cestujících?
To se asi dost naběháte... :)
danecek*

Mezi těma variantama není téměř žádný rozdíl, těžko se dá změřit běžným budíkem. Větší rozdíl už udělá studené teplé kolo. Možná proto se o tom v brožurách ani nerozepisují, to, co píšeš je zřejmě pravda, přesto je zbytečné na tom nějak bazirovat. Už proto, že sám výrobce předepisuje tak vysoké rozmezí tlaků, žádný řidič (aspoň které já znám) neseřizuje tlak před každou jízdou, ale zvolí si nějakou průměrnou hodnotu, podle toho, jak nejčastěji jezdí.

mipro*
hodnocení

@kare,, ne ne. foukam podle potreby. protože u nás na podniku jsou absolutní hovada a nemají ani měřič tlaku. rok jsem jezdil s pneu s tlakem 3 bar namísto 8 bar. U benzínek v okolí tolik tlaku ty jejich šmejdy neumí.. tak jsem se postaral sám a mám klid. nemusím nikde brečet že potřebuju dofoukat.. dělám to cca jednou za týden sám a je klid.. Kolo mi vyměnit nepřijedou.. to až v případě že ho zuju z disku

 

8 bar?Tolik se snad nefoukají ani tramvaje

Nunici, tramvaje nee,ale tuším,že tak nějak foukají kola,jako bicykly. Osm až deset barů u silniček. Jinak já dávám u malých aut (clio) 2,2 barů, u větších (Galaxy) 3 bary. Co chce výrobce, netuším a nezkoumám...

007cz
No a třeba taky ten už zmíněný autobus.

*smich*, ten autobus jsem přehlídl...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]