Nejste přihlášen/a.
Už som videl,ako toto niekto opravil tak,že ohol kúsok nerezového plechu okolo skla a na ten plech to privaril alebo priskrutkoval. Staré škodovky 100 to tak niejako podobne mali.
Do tvrzeného a ani do obyčejného skla vrtat nejde. Ani diamanťákem. Otvory pro zavírací kličku do větracích křidélek u F125p či Žiguli jsem kamarádům a sobě běžně vybrušoval. Nebylo to z mé hlavy, ale z poradny tehdejšího Světa motorů. Je potřeba stojanová vrtačka, měděná trubička o průměru podle šroubku, jemná brusná pasta na ventily a trocha petroleje. Křidélko vyndáš ze dveří, podložíš kouskem rovného dřeva nebo překližky. Nesmíš tlačit na vrtačku, ale lehce se dotýkat, po chvilkách měnit brusnou emulzi, kterou si uděláš smícháním pasty a petráku. Nesmí se to ohřát. Otáčky co nejmenší, 500-700. Tak za 1-2hoďky máš vyhráno. Jo a do té kličky si musíš udělat závit. Takže, jde to. Ale živit bych se tím nechtěl. Po čase sem začali dovážet náhradní křidélka s nalepenejma kličkama z nějaké druhovýroby. Stály tenkrát 17Kč. No a bylo po kšeftu. Jo a ty vydržely na furt oproti originálu. To se psal rok 1976.
Ještě jsem si vzpoměl, že ten šroubek byl zapuštěnej do podložky, která měla větší průměr než dosedací plocha kličky a že na to sklo se dávala z obou stran stejně velká gumová podložka tloušťky 0,5mm aby sklo při přitahování a následném používání neprasklo. Jo a utahovat šroubek ne nakrev! Prostě byla to pakárna.
Já měl na Žigulu takový účko navlečený na ten skleněný trojúhelník a na něm přidělanou (přišroubovanou? Přivařenou?) původní kličku. Pravda, o tloušťku plechu se to nedalo dovřít.
Jo to se prodávalo jako "tunungový" díl poté, co se zjistilo, že to jejich lepidlo nedrží. Než to začali prodávat, tak jsme to lepili Epoxy 1200 a drželo to, že jsme to pak nemohli urvat, když jsme tam ten plech chtěli dát.
Toto som raz z hluposti skusil na skle zo sprchoveho kutu. Diamantovy jadrovy vrtacik d = 12 mm, voda ... prva diera ok, pri druhej sa ozvalo chrup s sklo do sekundy vnutornym pnutim v celej ploche popraskalo, pokope ho drzala len bezpecnostna folia. To sklo sa vyraba prudkym ochladenim a akekolvek mechanicke narusenie rovnovahy sil vnutri vrtanim (asi aj laser / vodny luc) ho znici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.