Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dva alternátory

Od: pancirm odpovědí: 11 změna:

Zdravím.

Mám v lodi dva motory se dvěma alternátory. Jeden alternátor dobíjí pouze startovací baterii ke svému motoru. Druhý alternátor dobíjí startovací baterii ke svému motoru a dále trakční baterie pro ledničky, osvětlení a pod. Je tedy zřejmé, že jeden alternátor nemá po nastartování co dělat a druhý by se strhl. Moje otázka zní, zda je možné ať už ručním, či automatickým relé po nastartování obou motorů oba oddělené okruhy paralelně propojit a oběma alternátory tak dobíjet všechny baterie součastně? Popř. jaké součástky ještě do systému zařadit?

Děkuji za odpověď

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nope
hodnocení

6x

Ani náhodou, a to hned z několika důvodů. Je to takhle vyrobeno, navrženo, schváleno, zásah by byl modifikace. Nemyslete si, že by výrobce byl natolik hloupý, že by udělal nějakou takovouhle monstrózní hloupost, systém je navržen tak, aby to ten jeden alternátor pokryl.

 

hodnocení

1x
avatar blesk1616

V tomto případě je lepší varianta, dát ty 2 startovací akumulátory paralelně a dát na jeden alternátor. Druhý alternátor použít k dobíjení trakčního akumulátoru. Jinak stačí k určení správného dobíjení zapnout všechny spotřebiče a měřit na svorkách akumulátoru - správný napětí 13,8 - 14,4V. Pokud tam tohle je, netřeba propojovat oba alternátory (vzhledem k tomu, že každý může mít jiné dobíjecí napětí). Navíc alternátoru je jedno jestli se z něho tahá 20A nebo 80A, na životnosti se to téměř vůbec nepozná.

Edit: Aha, pokud se jedná o originální a firmou navržené zapojení, tak nesahat!

 

hodnocení

0x

K takové úpravě není důvod. Pro nabíjení baterií i napájení spotřebičů stačí jeden alternátor. Opotřebení zatíženého i odlehčeného je stejné.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
No já měl kdysy Š 120 a do ní sem dal 2 alternátory 55A měl sem no normálně natažený na baterii a nebyl stim až do prodeje vozu celá léta žádnej problém
Takže si myslím že by to propojit mělo jít a chodit by to taky mělo
novaid

Jesti to bylo někde někdy zapojeno jak píšete,tak se divím že to někde někdy fungovalo.

26.07.21 14:33

.

novaid

hiawata.? tak aspoň něco napište než jen prázdnotu hloupostí.

Spojit může alternátory i baterie přímo paralelně bez čehokoli dalšího a fungovat to bude, nenapadá mě ale žádný smysl takového počínání.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Alternátor má jen jeden účel.Dodává elektrickou energii všem elektrickým systémům .Pokud jsou v zařízení dva elektrické rozvody,pak je tu druhý alternátor.Podle mého názoru by měl stačit jen jeden,s dvojnásobným výkonem,.Alternátor je poháněn jedním motorem,takže celkový odběr energie je dán výkonem motoru.Nelze odebírat víc proudu,než dá vlastní pohonný motor.Baterie,kterou jeden z alternátorů nabíjí také,slouží jen ke startování,nebo v případě lodi,v přístavu,slouží k zajištění světel,dalších elektrických zařízení a obsluhy.Bez chodu motoru je alternátor bez funkce.Tedy oba.

JABRAKA

Stejné jako s akumulátory. Můžeš dát paraelně dva 50Ah nebo jeden 100Ah. Je to jedno. Vybereš si to nebo to řešení dle auta k vůlí místu. Třeba u BMW je jeden kastl vepředu a druhý vzadu. U VW T5 jeden v motorovém prostoru a druhý pod sedačkou.

 

hodnocení

0x

Dva a více alternátorů není nic divného, když máš spotřebiče, které potřebují dostatek proudu.

Zapojení je paraelní a přes pojistky. Můžeš je tuším řídit budícím D+ jestli ho využiješ a nebo to bude jen točící mrtvola na rozvodech.





doplněno 26.07.21 18:52:

Autobusy MAN Neoplan tuším mají 2-3 běžně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]