Nejste přihlášen/a.
Už od jara se pokouším sundat kulový čep levé tyče řízení z těhlice ven, ale bezvýsledně (Felicia z roku 1995).
Teď čep ale kvůli výměně manžety hřebenového řízení potřebuji sundat hned.
Stříkal jsem WD40, nahříval plamenem, bušil kladivem do těhlice ze strany, do čepu zespodu a nevysunul se ani o milimetr. Sundal jsem i tlumič z těhlice, abych mohl těhlici naklápět do strany pro případ, že čep je našikmo. Čep nevypadá vůbec moc orezle, těhlice je na povrchu orezlá, ale například šroub čepu dolního ramene šel vyndat, stejně jako šroub tlumiče.
Kdybych neviděl na fotce nový čep, že je uvnitř těhlice hladký, myslel bych si, že čep a těhlice jsou jeden kus železa.
Mne už napadá jen jeden způsob jak čep vyndat, říznout ho flexou v místě jak je ta malá prachovka čepu. Jenže, co když ani pak nepůjde zbytek čepu vyrazit z těhlice ven?
Jistící matka na tyči řízení je povolená.
Potřebuji radu, jak čep dostat z těhlice ven. Dík.
To jsem zapomněl napsat, že jsem si koupil za tři stovky stahovák kulových čepů vorel a on je malý, těhlice je v místě čepu tlustá a tudíž ten šroub stahováku se smeká do strany. Obávám se, že koupí jiného stahováku bych nemusel problém vyřešit a nový čep vyjde levněji.
Si ho uprav flexou aby pasoval...
Nebo o rameno opři druhý kladivo (čim těžší tim lepší) a druhým kladivem jebni do šroubu - přesná ostrá rána abys ho vyrazil. Čep je v rameni na kuželu musí se stáhnout nebo vyrazit.. Jebat do toho z boku, řezat čep atd. jsou prasárny.
Užezání řeší "tlustý" stahovák který se nevejde mezi rameno a čep...
Kužel jsem přirezlý ještě neviděl, uvnitř byl vždycky čistý... Ale i tak to umí držet fest.. Napružit panenkou a klepnout OK a obvykle to jde.. Protizávaží na rameno a přesně jebnout do šroubu taky jde. Hlavně se do toho nesmí bušit jak bulhar do vrat, viz ten závit čepu na fotce
heverem jsem si předepnul čep řízení(jak zde rádci píšou)-hever podepíral ten závit, do kterýho tlučeš a nosem kladívka přes druhé klaívko jsem bouchal ze stran kolem dokola do toho závitu. CHtělo to oťukávat asi tak 3 minuty, trpělivost se vyplatila a vyskočilo to. To ťukání ze všech stran na závit šroubku pomocí dvou kladívek bylo podle mě to zásadní.
Takhle jsem vyndal čep řízení před nedávnem z Alfy 156, kde byl a ještě je 22 let původní
klidně nahřát závit čepu hořáčkem a pak zchladit stříkáním vody-materiály se snad trochu od sebe "hnou" jak skříň ložiska kola, tak čep řízení
nahřát ten závit(ne do ruda) a pak na něj(na ten závit opatrně z pet lahve stříkat vodu-udělat ve víčku pet lahve dírku. Samozřejmě nemyslím stříkat na skříň ložiska(těhlici)
Jelikož jsou těhlice a šroub z rozdílných materiálů, mají jinou roztažtnost a často se nahřátím od sebe "mikroskopicky" trhnou. Ale ne vždy, když se ohřívá těhlice(aby se zvětšila "díra" tak to teplo hned prostupuje i do závitu čepu a ten se taky roztáhne do šířky)
To chce cit a ne do toho jen mydlit hlava nehlava
těhlice bývají z "ocelolitiny" která se sice těžko ohne, ale vznikají tam mikrotrhlinky, proto mlátit do těhlice je z principu prasárna. Ale co, v servisech taky do toho mlátí jak hovada. Když už tak aspoň přes dřevo. Obouchaná těhlice je známka typickýho kokota...
Kdyby si tazatel koupil správný stahovák, udělá nejlíp.
vždyť jsou stahováky přesně na Felicii, tak nevím, co tazatel kupuje za krámy
kare - on ten čep mění, tak závit dojebat může
Jinak ano pokud se čep vrací tak závit šroubu chránit matkou, zašroubovanou tak aby byla zároveň s koncem šroubu. A nemlátit ocelovým kladivem ale mosazí, hliníkem nebo gumou (nebo aspoň přes dřevo, mosaznou pásovinu apod.)
Kare, jak navlíkne novou manžetu, když je v ní 10mm díra. To jako procpe tou dírkou kloubek u řízení axiální tyčky, který má 25mm?
Čep je potřeba dát pryč stahovákem. Ani panenka vahou auta ho nemusí vytlačit. Taky jsem s tím jednou bojoval, dokud jsem nekoupil stahováky.
Dokud čep není uřezán, tak je na to supr vyrážecí klínová vidle.
Děkuji všem za podněty. Problém s čepem řízení jsem včera vyřešil pomocí zmíněného stahováku Vorel.
Musel jsem ale na stahováku mini bruskou zbrousit okraje a přidat přítlačnou matici (kterou výrobce mohl přidat sám), protože stahovák na těhlici Felicie nepasoval.
Pak nasadit stahovák z vnitřní strany těhlice. Pak čep náhle vyskočil ven a to už jsem ráčnou 40cm vyvíjel dost sílu.
Byla to ale rána jak z pistole. Nevěřil bych, že čep bude v těhlici pod takovým tlakem.
Viděl jsem na YouTube video u jiného vozu mechanik vzal čep rukou za tyč a prostě vytáhl ven. Asi je to o tom jak moc zkosený do kužele čep je.
Kladivem bych takto pevně naražený čep nevytáhl, protože těhlice pruží. Leda, že by mi někdo na těhlici stál nohama.
Čep je úplně z vnitřní strany jako nový, zářivě lesklý, protože tam dovnitř těhlice neměl přístup vzduch ani voda.
Vytažený čep jsem na povrchu ihned zrenovoval lakem a vypadá skoro jako nový.
Levný stahovák vorel doporučuji i na Felicii, musíte ale mít mini brusku na ubroušení okrajů. A pořídit na šroub stahováku matici, aby tlačná plocha byla co největší.
Ten Vorel je na tohle stahovák na pi.u,, je moc malej nevejde se, musel bys ne tam jen ubrousit kraj ale ubrousit tak aby šel nasunout na těhlici pořádně - šroub stahováku musí být až v ose čepu. Kladivem to vyndáš taky, stačí opřít velký kladivo shora o těhlici a zespoda druhým kladivem jebnout do čepu přesnou ostrou ránou a vyletí. Nebo to předepnout panenkou, klasickým stahovákem atd. Origo je vcelku zbytečnej, je spousta stejně dobrých kolem tří stovek, jen musí pasovat. Radši mám typ "svorka"kde se šroub netočí po čepu ale je na druhý straně.. např. toto: Stahovák na kulov/...
To bylo rovnou lepší koupit originální stahovák, kvalitní, vyrobený v ČR, který stojí 500Kč, než kupovat nějaký čínský Vorel za 300Kč. Já nějaký mlácení do těhlice a jiných dílů, které zajišťují bezpečnou jízdu vozu nesnáším.
Vzpomněl jsem si, že kdysi jsem stáhnul čep řízení pomocí stahováku na ložiska,sice neprofesionální, ale nemusel jsem mlátit do skříně ložiska
na obrázku ten český pro feliciee a favority
@asd1
neprofesionální proto, že se ten stahovák na ložiska z čepu řízení smýkal, takže jsem ho jednou rukou musel páčit, aby s e nesmeknul a druhou točit ráčnou. Ta ramena, která byla zakouslá o čep řízení(stahovák byl vzhůru nohama oproti obrázku co přikládám) se při tom rozevírala, "řešením"bylo trochu naříznout materiál u těch háků(červeně vyznačeno) a v těch zářezech u háků utáhnout silný vázací drát. tak to šlo stáhnout už v pohodě
Líbí se mi, když se práce dělá tutově-jsou k dispozici kvalitní, odpovídající nástroje, kdy nedochází k jebání komponentů.
Když vidím, jak jsou vomlácený čepy, ramena, těhlice, je mi špatně.
týpek, co měl přede mnou alfu,tak při řezání tyček stabilizátorů vzal kotoučem i rameno a docela hodně,je nařízlý slušně.Asi měl zavřený oči přitom.ten to auto celých 8 let neskutečně kurvil
@asd1
neprofesionální proto, že se ten stahovák na ložiska z čepu řízení smýkal, takže jsem ho jednou rukou musel páčit, aby s e nesmeknul a druhou točit ráčnou. Ta ramena, která byla zakouslá o čep řízení(stahovák byl vzhůru nohama oproti obrázku co přikládám) se při tom rozevírala, "řešením"bylo trochu naříznout materiál u těch háků(červeně vyznačeno) a v těch zářezech u háků utáhnout silný vázací drát. tak to šlo stáhnout už v pohodě
Líbí se mi, když se práce dělá tutově-jsou k dispozici kvalitní, odpovídající nástroje, kdy nedochází k jebání komponentů.
Když vidím, jak jsou vomlácený čepy, ramena, těhlice, je mi špatně.
týpek, co měl přede mnou alfu,tak při řezání tyček stabilizátorů vzal kotoučem i rameno a docela hodně,je nařízlý slušně.Asi měl zavřený oči přitom.ten to auto celých 8 let neskutečně kurvil
Stahovákem na ložiska proč neprofesionální? Stahovák jako stahovák aspoň v tomhle případě...Mnohem lepší než mlátit do těhlice z boku nebo podobný prasárny..
Jasně origo přímo na čep je nejlepší. Ale když ho nemáš tak obyč stahovák jde taky. Ale spíš dvouramenný. Ano stáhnout drátem/ svorkou aby ramena nevyjížděly a jde to taky, jen s tim je víc práce. Opřít těžkou palici o horní hranu těhlice a čep vyrazit je taky v pohodě. Nebo to napružení panenkou místo stahováku.. Jebat do oka těhlice z boku je prasárna a ano hrozí trhlinky. Naštěstí ocelolitina toho snese docela dost tak se to láme jen při bouračkách a ne při běžný jízdě
Nařízlý rameno bych bez milosti vyměnil. Ostatně pokud máš starší čep i silentbloky tak to je běžný spotřebák.. Obzvlášť pokud s tim chceš ještě chvíli jezdit..
@kare
alfu v takovém stavu jsem koupil kvůli zvědavosti, co vydrží, vzhledem k negativní reklamě, která je dle mě na objednávku(Klaus tomu říkal "neviditelná ruka trhu", Ludvíka Kalmu taky zasáhla asi "neviditelná ruka trhu"), vzhledem k ceně se zas tak o velký risk nejednalo...Mám ji 5 let. Ježdění mě s tím autem baví a to nejezdím moc rychle, to auto se chová tak, jak se chovat má. motory TS jsou v pohodě, kdyby tam debilové necpali svíčky M10 co jsou do motorek...Koroze? Rozhodně ne větší než u VW Golf 6 generace, kde jsem už mnohokrát viděl korozi prahů ZEVNITŘ, stejně tak bllatníků. Nedávno tu korozi u 6 řešil i nějaký týpek tady. Ale když zrezne Alfa, tak je to pro hejtry(co ty auta ani nevlastnili) největší shit pod Sluncem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.