Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nucený přechod na elektroauta pokračování

Od: stir® odpovědí: 200 změna:
avatar stir
Ra252 - včera večer prima zoom "Na tenkém ledě". Nemusíte žít 10tisic let, abyste ty změny viděl. Stačí 40 pouhých let a změny vidíte!
zámek
Upozornění
Tato otázka obsahuje 200 odpovědí. Lze tedy předpokládat, že původní otázka je vyřešena. Máte-li další, vložte ji jako novou otázku.

 

 

200 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar promon

Štíre fakt obdivuji Vaše odhodlání permanentně si otloukat klávesnici, přičemž - jako vždy - z Vašich příspěvků vyplývá jen a pouze Vaše zaslepenost ohledně EV.

Nebudu se tedi nijak rozepisovat a vyvracet Vám Vaše polopravdy. Nicméně představme si -dle Vás - ideální situaci. Už zítra v EU nevyjede jediný spalovák, všichni pojedou na elektřinu, vše bude úžasně fungovat . A co myslíte, že se na klimatu změní? Prakticky nic, protože EU se podílí na celosvětových emisích max 10% . Ostatně se o tom přesvědčili už Němci, kteří do mnoha měst zakázali vjezd těm ošklivým dieselům v naivní představě oáz průzračného ozónu. A co se změnilo - nic.

Podobně jako Greta a Greténí vykřikují svá heslíčka a výčitky typu ,,Jak se opovažujete!´´ na summitech G8 a pod. Ale pro jistotu se nepokouší o tutéž akci v Číně, Rusku, nebo ve třetím světě, kteří se podílejí na znečištění planety nejvíc. Jenže tam by mohli skončit s elegantním otvorem o malém průměru v čele a s daleko ošklivějším otvorem z druhé strany hlavy. A i tak zaslepeným mozkům zbývá ještě dost kapacity, aby se o podobně sebevražedné akce vykašlali.

bobika*

zkusme si představit jinou situaci. EU nebude skrze emisní limity tlačit evropské automobilky k elektromobilitě a ty budou stále vyrábět jen klasické vznětové a zážehové motory. Během příštích deseti let začnou asijské a americké automobilky nabízet elektrické vozidlo s reálným dojezdem od 700 km více, s provozními náklady 0,6kč/km, s menší poruchovostí a tím vyšší spolehlivostí, vyšším komfortem a hlavně menší četností preventivní údržby (výměny kapalin a dalších věcí). Co si po té asi začnou pořizovat raději zákazníci, pokud navíc za takové vozidlo budou muset dát stejné peníze jako za evropské spalovací auto? Volba bude pro mnohé lidi asi jasná. Evropské automobilky začnou krachovat a následovat osud Nokie, protože nebudou mít technologie vyrobit konkurence schopné vozidlo. Ostatní kontinenty prostě budou mít 20 let nádskok v technologiích. Bude masové propouštění, velký brek u EU o masivní dotace aby mohli zkusit dohánět ten propastný nádskok, atd... určitě ale nezavřou všechny. Jen už budou paběrkovat na okraji trhu a budou prodávat vozy do Afriky a jiných oblastí, kde není dostatečná elektrická infrastruktura potřebná pro nabíjení BEV. Zkute se vážně nad tímhle zamyslet... líbila by se vám takováhle budoucnost?

hodnocení

bobika*

štíre.. vy taky musíte mít vždy a ve všem poslední slovo, že? Jakou má ten váš odkaz vypovídající hodnotu a jak přispí do diskuze? Statistiky jsou sice pěkná věc, ale jdou vyložit různě. Článek je napsán podle toho co chce propagovat autor. Někdy je lepší mlčet a tím řeknete víc.

Představte si ... a kde? No nkde, vřdyť říkám - předsatvte si ..

Fandové dlouhých videí určitě dohledají konkrétní scénku


Felix Holzmann - Všechny scénky - YouTube

makk

Několik faktů o elektromobilech a ekologii:

1. Pokud bereme tzv "uhlíkovou stopu", tedy emise vyprodukované od těžby surovin až po likvidaci, tak EV by teoreticky začal být ekologičtější, než běžné auto po najetí 160000km za předpokladu, že vy se v něm neměnila baterka. (zdroj ČT24)

2. Při havárii je EV mnohem náchylnější na vznícení a mnohem častěji dochází k požárům zaparkovaného vozidla. Hořící EV hoří i pod vodou a produjuje toxické plyny. Požár EV v podzemních garážích je katastrofa.

3. Jedna jediná zaoceánská nákladní loď produkuje stejně emisí, jako 58 milionů osobních aut! Konkrétní číslo nevím, ale letecká doprava na to nebude jinak. (zdroj: e-flotila.cz/...

4. Kapacita akumulátoru v zimě klesá s venkovní teplotou až na cca 1/2. Takže pokud máte EV s dojezdem až 400km, můžete v léte počítat max s 350km a v zimě s necelými 200km (a to u nové baterky).

5. Rychlonabíjení trvá hodinu. Dovedete si představit, že přijedete k nabíjecí stanici a před vámi jsou 4 auta (u benzínky běžné)?

6. Jediná zdánlivá výhoda EV je, že ty emise nevytváří ve městě, ale i to je k ničemu, jak bylo zjištěno v Německu, když po zákazu vjezdu dieselům do měst se vůbec nic nezmenilo.

7. Nejde o ekologii, jde o lobby. kdybycho m chtěli jezdit opravdu ekologicky, tak budeme dělat vše proto, aby již vyrobená auta jezdila co nejdéle (usiluje se o o pak) a nově aby se vyráběla malá lehká auta s malým motorem a nízkými absolutními emisemi (opět se dělá opak, propagují a vyrábějí se dvouapůltunová SUV).

asd1

2. dá se čekat že "drobná nehoda" bude znamenat nutnost výměny baterky - riziko poškození nárazem. Takže to drcnutí nebude 30k za nárazník + světla, ale 300k = totálka *smich*

hodnocení

1 až 6 nesouhlas, nepravda, bod 7 souhlas. Jezdím na kole a denně potkávám X velkých aut, kde jede jen šofér, max dva lidi. Většinou sleduju i SPZ, takže všechno z okresu, tedy žádné dlouhé přejezdy například z okresu na druhém konci republiky. V době prázdnin samozřejmě výjimky.
makk

stir: Co není pravda? Podle vás nemůže EV při havárii chytnout? Nákladní loď má snad emise srovnatelné s autem? kapacita baterek s věkem a teplotou neklesá? EV je nabidý za 5 minut?...

 

hodnocení

4x

Tady tyhle věci,..tepelné čerpadlo,solární panelky na střechu,kotel na peletky,čistička,atd,..atd...

Ano,je to fajn.Ale my bydlíme na vesnici.Podprůměrná výplata.Pokud chceme aspoň trochu rozumně žít a užívat si něčeho.To jest párkrát si někam zajet na výlet a nebo si koupit něco hezkého na sebe a nemluvě o údržbě patnáct let starého auta,které fakt stojí někdy docela dost peněz.

Takže přemýšlet o novém elektro voze...o fotovoltaické elektrárně na střeše.Vždyť i tu samotnou střechu bychom potřebovali novou a to je dobrých 250 tisíc ! Topení to samé,..budiž,sehnal jsem si Dakon už té páté třídy,ale potřebuju spalovat cokoli co je a nebo co aspoň vypadá jako dřevo. Kotel na peletky je mi k Ho..nu..když mi na zahradě spadne strom,chci se s tím ohřát.Když mám starou postel,rozštípu ji ji a spálím.A taky topíme uhlím.

A vážení veškezé zelené dotace a nebo přízpěvky na ty kotle,..to je mi taky k prdu,protože ikdyž dají polovinu toho celýho,tak i ta druhá polovina je pro mě úplně astronomická.Nereálné.

takže sečteno podtrženo.Prosím všichni politici.

Nechte mě bejt.Nechte mě si každý rok koupit dvacet metráků uhlí.Stejně se moc neohřeju,protože nemám zateplenej barák.

A starý auto na benzín mi taky nechte,protože na nový prostě nemám a potřebuju nějak jezdit do práce.To je celý.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Jsem přesvědčen, že všichni shlédli hodinový pořad, aby měli argumenty na toho druhého.

(až za počasím)

Shlédnul - smutek, deprese, katastrofa .. desítky miliard vybraným soudruhům ..

hodnocení

A na primě Sršeň testoval elektrický Harley! Rozhodně žádné deprese ani smutek neměl :)

Stejně, jako soudruh ředitel Komerčky nebyl smutný z Tesly.

Ovšem furt nechápu, proč kvůli svému koníčku zakazují ostatním normální auta. O motocyklech se tak nějak nemluví, že? Ani o autobusech a náklaďácích. Ani o lodích. Divné, že?

hodnocení

Když vy to pořád nechápete. Nedávno jsem tu psal, že Čína ovládala ve 2018 50% trhu s ev. Dnes už je to 60% - zaznělo v pořadu. Tesla od té doby otevřela továrnu v Číně a Texasu, Berlín otevře letos. Nevím kolik má teď trhu, ale ve 2018 měla 16%. Bude Indie, další nejlidnatější země. Kolik zbývá na EU? A EU je na automobilovém průmyslu závislá, jenže je teď na nejlepší cestě následovat Nokiu. No a český trh na tom bude ještě hůře, jelikož všechny státy okolo nás staví alespoň jednu továrnu na baterie. My ji budeme mít taky, ale až v roce 2026 a nejspíš bude patřit vw, takže nebude naše. Lithium se začne těžit taky nejspíš 25-26 a to už je dost pozdě, protože v té době už bude Čína i Tesla vyrábět baterie bez lithia, daleko jednodušší, lehčí, menší a s vyšší kapacitou. Zároveň levnější, takže ty naše baterie nikdo nebude chtít. V energetice a čistých zdrojích na tom budeme podobně. Mám zainvestovano kromě jiného do čínských ev Li auto, Xpeng, Nio, Byd, který má i ty autobusy. Tesla nesmí chybět. El skútry jezdí taky a lodě samozřejmě taky, například v severských zemích na krátké vzdálenosti. Je to samozřejmě výhoda, protože se pohybují v pristavnich městech, kde žije nejvíce lidí. Například Dánsko - Švédsko nebo mezi Švédsko a Finsko pro převoz lidí, aut atd.

Aha, takže nejde o CO2 a jiné bláboly. Jde o pomoc automobilovému průmyslu zákazem jeho výroby a nucením do čehosi, no což vybraní soudruzi dostanou udatné dotace.. To je nápad. Jako všechny z Brusele ..

hodnocení

No o peníze jde vždy v první řadě, proto EU nenutí ev z vlastní vůle, ale protože je pod tlakem Číny. Už jsem to psal několikrát. EU jen vyckavala na krach Tesly a nepočítali jaksi s Čínou, na které by EU byla závislá. A ano, elektrické id3 stojí 590tis v Německu, musí být levnější než konkurence z Číny nebo Tesly, jinak by vw krachla. U nás stejné id3 stojí jednou tolik, takže budeme kupovat ojeté spalovaky z Německa ve velkém. Už teď se tu vozí zaplaveniny. Řešit dotace je zbytečné, podívejte se na film, dokument Mléčný komplex. Pak si teprve uvědomíte jak moc se může dotovat levné mléko, jen aby se zničila konkurence. Samozřejmě je v tom obrovská lobby u politiků. V Africe je sušené mléko z Německa daleko levnější, aby místní farmář, který má tři krávy neměl odbyt. To že je zpracování sušeného mléka velice energeticky náročné je vedlejší, jde jen o to, aby si Němci podrobili co nejvíc trhu. Takhle vozili mléko i do Číny, ale Čína si okopirovala dojici automatické stroje a zpracovává si mléko sama. Ale chudí farmáři v Africe na takove investice peníze nemají, takže budou pořád chudí. A co třeba ovoce, zelenina, maso atd atd z EU a u nás?

A Čína někoho k něčemu nutí? A zákaz prodeje fungujících výrobků je cesta k inovaci? Peníze na inovaci se natisknou?

A ta inovace není nesmysl?

No dobře. Jde o to, udržet krok s Čínou v elektroautech. Proti tomu nic nenamítám.
Ovšem proč se tedy tolik tlačí na omezení a nakonec i zákaz spalováků? Proč nemůžou být obě technologie hezky vedle sebe?
Ať si každej koupí co chce. Samozřejmě za svoje a bez dotací.
hodnocení

Však jsou obě technologie vedle sebe, takže máte možnost volby. Uvidíme v roce 2025, kdy se ceny srovnají, čemu lidé dají přednost.

Ceny jako ceny nebo povolenky/dotace?

hodnocení

Odezva na výše uvedený pořad od Milana

youtu.be/...

Skoro 400 příspěvků. to snad stačí?

O čem to je? Že jen proto že se někdo rozhodl budeme vyrábět něco co nikdo nechce?

 

 

jirib
hodnocení

1x
Ještě by mne zajímalo,s čím vlastně chcete poradit...zda koupit(nekoupit) nebo prodat(zda-li jste už koupil)...
Proč to tu admin nechává...?

To není o radě, to je zcela běžná exhibice Štíra na téma elektromobilita. To je tu celkem běžné, opakuje se to v celkem pravidelných intervalech... *smich*

hodnocení

A jak se blíží pohřeb spalováků, bude se interval zkracovat :)
break

Štíre, spalovací motory ještě desítky let budou

Je dobře, že tu Štíra máme. On nám tu reprezentuje Zelené Khméry a jejich názory - nenázory. Když se ho zeptáte na zákaz spalovacích motorů, postupně vyjmenuje tolik nesmyslů, že by to jednoho nikdy nenapadlo ..

jenda22

Je až zarážející, že stupidita některých propagátorů elektroaut nemá snad hranice. Elektroauto je fajn, pokud to nezatíží životní prostředí díky těžbě některých surovin pro aku a pokud je elektřina za levno. Nic z toho neplatí. Zatížení prostředí provozem na benzín či naftu je cca do 6 % a při velké rezervě. Přesto se naprosto otevřeně lže a strašení o průměrné teplotě na Zemi o 1,5 °C je do nebevolající lež. Co je průměr víme. Když nebude -30°C ale jen -27°C tak je průměr také jinde.

Evropa komplet je jen do 10 % celkového znečištění. Ti skuteční znečšťovatelé jako Indie, Čína a mnoho dalších pojedou stejně nebo hůře a zde se pak konstatuje, že se nepodařilo snížit emise...

Jsme na ideální cestě k novým válkám z chudoby a nedostatku. V zimě, když budete mrznout, co bude? Plynovod Nordstream2 je zbraň proti Ukrajině a dalším neposlušným. Jednoduše se cesta přes Ukrajinu vypne a konec. Ukrajina už to zná dobře. Lidi vystavení takovým podmínkám se buď přikloní na stranu nového Stalina Putina nebo naopak přitvrdí v boji. A alkoholické Rusko v čele s nemocným Putinem nezná slovo jednotlivec, ani populace. Viz ekologicky zničená území na Sibiři. Jedovatá jezera.

ČEZ je v nadpolovičním vlastnictvím státu. Není vůbec nutné obchodovat elektřinu z elektráren vybudovaných z peněz občanů na nějaké burze a tím donutit občany platit za ceny, které neodpovídají mzdám ostatních států. je to vše jen manipulace podle potřeby některých. Odměny a platy gen. ředitele ČEZ a plivanec do tváře úplně všem. Atd.

Lze cokoliv, pokud prostituti jako vláda a ostatní vlivní nemají na d sebou bič národa. A to nemá, protože na ochranu vlivných slouží další prostituti jako Policie ČR ( porušuje zákony ČR nucením lidí dodržovat jiné protizákonné opatření, což prokázal opakovaně soud).

Jeníku - Nordstream obchází Ukrajinu, protože Ukrajina vypínala a kradla plyn, vydírala a je krajně nespolehlivá.

A mimochodem - drahou elektřinu na burze nám zařídil zelený Bursík ..

 

hodnocení

avatar stir
Tání permafrostů v sibiřské polární oblasti je způsobené klimatickou změnou. Loni kvůli tomuto tání podloží uniklo obrovské množství ropy ze zásobníků a zamořilo řeky a jezera, se život obnoví nejdříve až za půl století. Tání permafrostů způsobuje i to, že do ovzduší uniká ze země a ledu stále více a více zachyceneho uhlíku a tento jev už překročil hranici návratu. Sranda je v tom, že tam hynou zvířata, protože viry, který byly uvězněné v ledu 35000let se dostávají ven. Jsou smrtelné i pro lidi, jelikož se s nimi nikdy ještě nesetkali a nemají vůči nim imunitu. Nikdo tyto viry nezná, protože lidstvo tu ještě nebylo. Další tání ledu způsobuje změny v migraci divoké zvěře a ty změny jsou tak rychlé, že se tomu zvěř nedokáže přizpůsobit. Jiné druhy hynou hladem. Jinak na permsfrostech stojí celé města, takže je to i hrozba pro lidi. Takže nastává i migrace lidí nejen z Afriky, ale i ze severních částí. Taky rozmrzani a vysychání permafrostů způsobuje požáry v sibiřské části. Tyto požáry jsou v tak obrovském rozsahu, že hoří na území větším než plocha austrálie. Nejen další uvolněný uhlík do ovzduší, ale ztráta stromů - plic planety. Tyto změny ti lidi co tam bydlí vnímají a jsou obrovské, takže netvrdte prosím, že jsou postupné v řádech tisíců let. Jde pouze o desítky let a jak už zaznělo, po nás potopa!

Hmm .. a co s tím mají elektromobily?

Ra- jediný malinký rozdíl-auto se spalovákem nechává emise v místě pohybu. A elektro má emsie v místě výroby a tam kde se vyrábí elektřina-v elektrárnách. Navíc likvidace spalovacích aut je vyřešena docela ekologicko-ekonomicky. kdežto lektro? zejména baterií je zatím nevyřešena tak dobře jako v opačném případu!

Byť Štír bude tvrdit opak.

hodnocení

Ra to je odpověď vaše tvrzení, že změna prostředí trvá 10000let
hodnocení

Diesel to mi připomíná ten vtip, kde má elektromobil výfuk? A kde ho má spalovak? Přesně tam, kde ho má elektromobil a další výfuky má na moři, při přepravě ropy, další výfuk je třeba v Unipetrolu při zpracování ropy, další výfuk má kamion, který ten benzín dopraví na čerpací stanici. Poté to ještě nekončí, protože 6milionu výfuků jezdí lidem přímo pod nosem. Ještě je třeba započítat výfuk, kterým se pálí plyn při těžbě ropy, jelikož plyn je v podstatě odpad. Tak kolik výfuků má spalovací auto celkem? Tohle si autoři toho vtipu vůbec neuvědomují, jen ukazují svoji hloupost. Nehledě na to, že eauto se dá nabíjet přímo ze sluníčka. Spalovací auta by bez energie nemohly fungovat vůbec, protože ta ropa jim z té země do té nádrže sama nenateče.
Dovolil bych si připomenout, že auta v celé EU vyprodukují v celosvětovém měřítku jen něco kolem 1% CO2..
A dále si dovoluji upozornit, že i kdyby na celém světě nejezdilo ani jedno auto na benzín či naftu, bude se ropa těžit dál..

Štíre - nepsal jem, že klimatická změna trvá 10 000 let. Ale za tu dobu by mohl mát nějakou zkušenost a stlát rozumy. Papouškovat blábolení za lži placených greténů nic nepřinese. Kdyby o tom něco nastudoval, věděl by, že vždy - i dnes nejprve stoupá teplota a potom koncentrace CO2.

A pořád nevím, co s tím mají ty elektromobily ..

Zkuste si něco nastudovat o změnách počasí, byly doby kdy ve střední evropě se sklízely jablka 2x ročně . a kde je celé globální oteplování?

Štíre vidíte to velmi jednoduše a úzkoprse. Jen elektro je rádoby EKO a nic jiného nevidíte-nejste taky jeden z těch zelenejch pitomců v EU: Co hlásají jen píp!?

hodnocení

Ra252 je to v tom dokumentu, tak jestli máte možnost pustit zpětně, doporučuji. A píšu, že při tání permafrostů nebo i ledu stoupá množství co2 a tento jev se zrychluje. Zastavit to může doba ledová. Ale taky to může být sezónně, na jaře stoupá co2, když se orá půda, uvolňuje se uhlík z půdy, ale jakmile se začne pole zelenat, hladina co2 klesá, rostliny ji dávají zpět do půdy. Nízké množství co2 bylo i v době první vlny covidu, když se zastavil provoz, některý průmysl, i letecký a hlavně ve městech se vzduch vyčistil velice dobře a to nepočítám hluk.
hodnocení

Reagoval jste na bobika, který psal o tornádech a záplavách...
Nucený přechod na elektroauta pokračování
hodnocení

Diesel dobře víte, že tady kritizuju i ČEZ a postoj vlády k obnovitelnym zdrojům. Elektroauta jsou to poslední, nicméně skvěle se s nimi jezdí a vzduch ve městech pomůžou vyčistit hned. Jsme na konci žebříčku v množství bezemisnich zdrojů a tam, kde se investuje do moderních zdrojů, naše vláda řeší parní dobu v podobě jádra, drží automobilový průmysl v zajetych kolejích a pokud nezacneme něco dělat, s koncem spalovacích motoru skončí i naše automobilky. Má na to vliv i investice do továrny na baterie, kterou staví všude okolo nás, Maďaři, Slováci, Poláci, ale my si z toho miliardoveho koláče nenecháme ani kousek. Raději si ji necháme u nás postavit od vw a všechny zisky půjdou ven. To ještě odpustime daně a budeme pořád jen montovna s nízkými příjmy oproti západu. Žádný vývoj, žádný růst, protože ten rychlík už jede a zastavovat nebude. A to máme vlastní lithium, které tady nakonec vytěží cizí zahraniční firmy. Dopadne to jako se dřevem, které levně vyvezeme do Německa, Němci tomu dají přidanou hodnotu, například vyrobi dřevěné pelety a pak nám je draze prodaji zpět. Takto to funguje i v té energetické koncepci včetně bateriovych úložišť, čistých zdrojů a potažmo elektromobility.
jdukolem

 

bobika*
hodnocení

0x

Tak schválně.. kdo z vás by mi teď okamžitě řekl z hlavy, kolik emisí produkuje jeho vozidlo. Přesně to co je napsáno v techničáku. Opravdu ale z hlavy bez nějakého hledání a s čistým svědomím. Asi vás moc nebude. Proč? Protože vás ekologie při nákupu vozidla vůbec nezajímá a přesto ji tu všichni řešíte. Nepřijde vám to divné? Já osobně elektromobil mám. Když jsem ale sháněl nové vozidlo, tak jsem zvážoval různé výhody a zápory různých vozidel, různých výrobců i různých pohonů. Nějaké emise jsem ale vůbec neřešil. Emise mi nezvýší dojezd, nenakrmí mne a ani kvůli nim nezbohatnu. Proč si tedy teď hrát na nějakého ekologa? Proč se tady vlastně tahle debata vede? Má to smysl?

jenda22
A kdo je schopen z hlavy urcit % emisi z dopravy? Asi 6%. Indie a Cina tvori vetsinu emisi. Ne auta. Oba staty prdi na emise. Vlastnici elektroaut neberou na vedomi hruzu v dolech na kobalt aj., kde toto tezi v Africe deti. Neni vam z toho blbe?

Co má nějaké číslo v techničáku s ekologií?

bobika*

řešíte nesmysly, jen proto aby jste se mohli jako děti dohadovat o něčem co vlastně máte u zadku. O ničem jiném to není. Raději měníte téma. Neptal jsem se vás na žádnou indii. Odpovídat na ra.. ani nebudu. S ním se bavit je jako s malým dítětem, které nejprve hraje strašně chytrého, jen proto aby to pak zazdil otázkou hodnou prvňáčka.

bobiku - tušíte, co je to ekologie?

 

hodnocení

0x
Maminka mi říkala: Je to jako prdnout do lesa a zavřít bránu. Nebo jako: "Dát volovi malinu" Myšleno tím evropské emise a EU.
Najděte si lodě a letadlo online. Kolik jich momentálně pluje a letí.
Letadla a lodě jezdí taky na baterky? Jakou energií se budou nabíjet el.auta? Ekologickou?
Je to zas jen kšeft, ekologii v tom nevidím.
Vodík je cesta k ekologii.

Vodík roste na stromech?

Už s první žárovkou vznikla dohoda, že žárovka nesmí vydržet určitý počet hodin. Proč asi? Tak je to i s technologií vodíku. Patenty se nevyužívají a jsou ukryté.

Stefran

To je informace odkud?

milancukrar: To je zcela reálná informace..a dají se k tomu dohledat i dokumenty.

Milane,ak by bolo vlákno žiarovky vyrobené z čistého wolfrámu,tak žiarovka by bola prakticky navždy. Tie som čítal o tej dohode,čo píše Martincakl.

Já to nevím, nikdy jsem to nečetl, a tak ani nevím, kde to mám hledat. Domníval jsem se, že znalci mi řeknou: To je přeci zde:

Děkuji za vysvětlení.

Milane zde:

respekt.cz/...

Je natočen i TV dokument, ale ten tak rychle nenajdu...

jdukolem

Fiat Croma II má hodně špatně přístupnou žárovku předního blinkru. Dává se tam proto speciální "dlouhověká". Ovšem za 275 Kč.

 

hodnocení

0x
To co tady řešíte je v kategorii lehkých jednostopích přemisťovadel dávno vyřešeno a bez dotací.
Určitě jste si všimli jak přibývá elektrokol a elektrokoloběžek i já jednu koloběžku mám.
Na přemísťovaní po vsi a kolem ideální, než startovat studený spalovak a míchat benzín do dvoutaktu je jednoduší otočit klíčkem a jet, jednou na pár dní připojit nabíječku.

Hlavní výhodou těch motocyklů podvodně zvaných bicykl nebo koloběžka je nižší cena kvůli obcházení jinak povinných standardů.

No tak to není dobrý příklad... Elektrokola a elektrokoloběžky tu planetu nezachrání už vůbec, spíše naopak.

To je aktuálně větší "mor" než EV auta.

Jistě, kdyby tyto "dopravní prostředky" používala pouze generace 70+ místo starého Trabanta, možná (spíše ne) by to nějaký přínos mělo. Jenže bohužel je spíše používá hlavně generace12+ z důvodu lenosti.

To záleží jak rychle chcete jezdit po silnici, pořizovací cena přibližovadla je obou případech shodná.

Mimochodem, naši pomatení zkorumpovaní dárci zákonů stanovili pro "koloběžku" max. příkon motoru 1000W a pro bicykl 250W. Bicykl je přitom nesrovnatelně lépe ovladatelný ..

ra252: To je naprostá pravda... I když naprosté většině elektrocyklistů těch 250W bohatě stačí na to, aby si rozmlátili kokos...

Zajímavé info má axus v otázce "Smí elektrokoloběžka na silnici?"

asd1

Tam je to max. 1000W platí pro dodatečně přimontovaný pomocný motor tj. vyrobené jako kolo/ běžka a motor

Max. 250W platí pro pohon už z výroby tj. už vyrobené jako elektrokolo/ běžka.

Trošku nelogické...

No, já bych za zajímavé považoval hlavně to, kolik jich nesmí na silnici ..

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

MF Dnes, redaktor František Dvořák, pondělní vydání z 26.7. 2021 osáhlý dlouhý článek odborníka.


doplněno 26.07.21 16:41:

další...

idnes.cz/...

Hmm .. Akuma .. 22 milionů na pracovní místo. Dost drahá montovna. Mimochodem, něco jako HE3DA, co každým rokem slavnostně zahajuje hromadnou výrobu?

hodnocení

Včera jsem to četl, jen jsem z toho nepochopil, jestli bude Česká nebo od VW. Pokud by to měl financovat a kontrolovat ČEZ, tak je to dobrý počin. V lithiu si taky drží podíl, tak už jen zbývá dotáhnout to do konce. Pozdě ale přece. Lithium chtějí těžit až 2024 2025 nejdříve, takže trochu zaspali. Spíš zaspala vláda, jelikož ta ten ČEZ diriguje.
idnes.cz/...
hodnocení

Takže z továrny na baterie budeme mít jen drobky, jako obvykle u nás jen montovna a ještě to podpoříme úlevou na daních, takže zisky půjdou ven. Plánované spuštění vyroby kolem roku 28 a do té doby už budou na trhu i baterie bez lithia:)
fio.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar promon

Řekl bych, že Tesla učinila velký krok směrem ke kompromisu mezi spalováky a elektro. Vyvinuli spalovací baterii *smich*

seznamzpravy.cz/...

hodnocení

Důležité je, že hezky rostou akcie Tesly :))

 

jenda22
hodnocení

0x
Nejnovejsi testy akumulatoru TESLA ukazuji, ze zivotnost je realnych cca 160000 km a 8 let. Pak je dojezd smesnych necelych 100 km. Zatim neni elologicka repase, jen zniceni. Tedy naprosty ekologicky zmar.
hodnocení

A ty reálné testy s teslou z roku 2015 po 345000km ukazují kapacitu baterie přes 90% :))

@stir

To je propagační verze bez továrně hachnutého software

jenda22

@jenda22 Za tohle Tě tu ukamenují... Je to totiž článek na základě stejného videa, které jsem postoval ještě v tom prvním příspěvku. Já to tehdy schytal kvůli "oblíbenosti" webu, na kterém ten článek vyšel... A i když jsem vysvětlil, že to není autorský článek, ale převzatý na základě toho videa, tak jsem stejně dostal za uši... :-D

hodnocení

No a co dál? Nějaké reálné zkušenosti nebo jen jedno neověřené video, kde ani není průběh nabíjecí křivky a reálná kapacita. Zeptejte se Franty Kubiše z Rožnova, majitele možná druhé Tesly z ČR z roku 2013. Taktéž má úplně první verzi leafa, který zrovna nebyl vyhlášený ve výdrže baterie. A pořád jezdí.
A kvůli tomu Frantovi soudruzi zakazují spalovací motory?

8 let staré auto a jaký div, ještě se hýbe...

Znám spoustu aut a motorek starých 70-90 let..a také ještě jezdí..

Nedělal bych z toho drama.

No, těch 8 let je asi tak polovina průměrného stáří automobilu u nás.

 

hodnocení

0x
Furt mi nikdo nevysvětlil, proč to všechno.
Asi ekologie. Ovšem kolik zdrojů je potřeba na výrobu elektřiny, baterií a následnou likvidaci baterií, to už žádný zastánce elekter radši moc neříká.
To sotva. Ekologie je věda a ta nemá s nějakými zákazy nic společného.

Protože úředníci Eurosojuzu, kteří s tím přišli a schválili to, žijí zcela mimo realitu.

Ale jinak, za tím určitě budou prachy... jak jinak.

hodnocení

Zcela jistě v tom jsou prachy. Automobilový průmysl je hodně prachů a nikdo o ty prachy nechce přijít, ale když zaspí ve vývoji, tak o ně může přijít nebo o ně přijde úplně, protože konkurence je neúprosná.
jenda22
hodnocení

Štíre - a co to má společného se zákazem automobilů se spalovacím motorem?

@stir

Myslíte že 15 kWh/100 km je odpovídající? Při průměrné městské rychlosti to pokud dobře počítám odpovídá výkonu 7,5 kW . Myslím že 7,5 kW výkonu na běžný osobák je poněkud málo

Chápu využití rekuerace, ale proč jiné čánky hovoří o "běžné" spotřebě mezi 14 až 28 kW - průměr je pak někde jinde?

hodnocení

Ta spotřeba je reálná dnes, kdy se prodávají vesměs silné výkonné velké prémiové vozy, ale jak pan Matyáš, se kterým se setkávám na srazech, správně píše, šest milionů lidí nebude mít velké vozy s 300kw výkonu či více, budou menší vozy s menším výkonem, menší baterií. tudíž i spotřebou. Nevím jak jste vypočítal výkon 7,5kw pro městský provoz, ale co mám zkušenosti s menšími vozy, tak třeba Hyundai kona dá i 600km v městském provozu s 64kwh baterii. Dá se jezdit i za deset kW. Taktéž hravá zábavná bmw i3 to umí a na okreskach klidně 13 plus mínus. I to elektrické Citigo je ve městě super a když člověk umí předvídat, brzdový pedál nepoužívá vůbec nebo zcela minimálně. Samo když na každé křižovatce budete s takovým vozitkem ukazovat záda mnohem silnějším a větším vozum, bude spotřeba vyšší, ale za tu srandu to stojí. Když ale člověk jezdí s ev delší dobu, pak už ho to nebaví. Ono i s teslou 3 se dá jezdit okolo 13kwh ve městě žádný problém. Víc rozežrané jsou ty německé ev, například id3, i když se dá ve městě jezdit se slušnou spotřebou, nedají se řídit jedním pedálem.

Pěkné hračky, ale k ničemu ..

hodnocení

To říká ten, kdo v tom nikdy nejel :)

Ale jel ..

08.08.21 21:51
hodnocení

.
Nucený přechod na elektroauta pokračování #2

To jen potvrzuje můj výpočet *smich*

Ale podle komentářů to vypadá asi jako když se s Octa 1.9 TDi dohadujou jestli jezdí za 3 nebo 3,2 , což v MÉSTSKÉM provozumoc reálné není . Takže opět ne normální jízda, ale snaha dostat se za každou cenu na co nejnižší spotřebu ( a běžná spotřeba pak dvojnásobek) . A to je ekonomicky velmi výhodné. Většina normálních lidí se potřebuje dostat z bodu A do bodu B ., k tomu by elektromobil za rozumnou cenu využili.Ale auto mám proto abych se někam dostal v reálném čase, ne abych řešil spotřebu a coural se tempem závodného šneka

hodnocení

Když budu chtít snahu o nízkou spotřebu, tak třeba s tou konou najedu ve městě 800km. Těch 600km je normální jízda jako s každým jiným autem. Srovnávat tady nějakou TDI nemá žádný smysl, protože ještě nevymysleli, aby se motor při pusteni plynu sám vypnul anebo se vypnul při stání v koloně nebo křižovatce a aby vracel naftu zpět do nádrže. Tak to nefunguje. Navíc ten Ionic je defakto nejuspornejsi vůz mezi ev nebo mezi ty úsporné patří. Za 16kwh si dovolím říct, že to musí být naprostý šílenec, aby takové spotřeby dosahnul. To možná někde na dálnici, ale v reálném mixu určitě ne. To si člověk musí půjčit, zkusit, naučit se a tím fungovat v reálném provozu nebo aspoň navštívit skupinu na fcb, kde jsou reálné zkušenosti.
hodnocení

Ještě dodám zkušenost, jezdím roky stejnou 100km trasu na Valašsko a s mým dieslem 1,6tdci c max v běžném provozu byla spotřeba okolo 4 až 4,5l. Ale když jsem stejnou trasu jel v neděli později večer, kdy nebyl žádný provoz, jezdil jsem za 3,5litru. Bylo to proto, že jsem mohl jet rychleji, cca okolo 110 na okreskach, kdy motor měl cca plus mínus 2100ot, kde byl nejuspornějsi. Takže žádná úsporná jízda, ale optimální otáčky a ještě rychleji než v běžném provozu. Naopak na dálnici při povolené rychlosti spotřeba 6 až 6,5litru, níž to nešlo, protože člověk furt drží plyn. Město platí zhruba jako dálniční provoz, protože nevýhody spalováků jsou známé. Takže jestliže někdo tvrdí, že ev na dálnici víc žere, tak spalovak si na dálnici veme o 50% paliva více než na okreskach. To samé platí ve městě. Ev je naproti tomu úsporné jak na okreskach tak i ve městě, kde se ukazuje malý aerodynamický odpor, valivy odpor a hlavně výhoda rekuperace, která na dálnici v podstatě není žádná.

Co to, Vy jezdíte na naftu? Že se nestydíte...

Fuj!

Jdu to nahlásit do Bruselu..

hodnocení

Bejvávalo :) Dva roky jsem ve spalovaku neseděl, navíc nyní odpočívá a v klidu a pokoji čeká na opravu po tornádu.
hodnocení

Nunici mrkni na e Niro spotřeba na dálnici do Chorvatska a zpět. Žádných 18,1 ale 15,5 a na dálnici. Ve městě vím že Niro v pohodě kolem desítky.

youtu.be/...

@stir

tady nejde o jízdu na spotřebu, ale o průměrnou spotřebu při normálním provozu auta. .Oktávka 1,9 TDI přece taky zvládá dálnici i za 3 l nafty

Chápu dobře, že "X" lidí jelo 12 auty na zcela zbytečnou cestu do Chorvatska (klidně mohli dělat doma, nebo jet na Slapy), ale protože jeli EV auty, tak jim (nebo tomu šílenému demagogovi) to připadá ekologické?

Schválně by mne zajímalo, jakou ekologickou stopu by zanechalo 12 aut se spalovacím motorem jedoucích z Brna na ty Slapy vs. těchto 12 EV jedoucích zbytečně skoro 1500km...

Martine, auta na baterky nemají výfuk, jsou tedy zcela bez emisí. *smich**smich* Alespoň podle zdejších elektrikářů.

Nejvíce jsem se pobavil, že nabíjecí síť Ionity nakupuje pouze čistou bezemisní energii. Pravděpodobně mají před každou nabíječkou podobný zázrak, který rakušákům odfiltroval atomovou elektřinu z Temelína.*smich**smich* Tady odfiltruje veškerou špinavou elektřinu.

hodnocení

No ja teda nevím, jak byste bez toho výfuku natankoval, vyrobil palivo a dopravoval ropu ropovodem:) A vzápětí to ještě z toho výfuku vypustil. Spousta vtipálků si to nevědomky neuvědomuje..nebo možná vědomě? :):)
Nejde o klasický auta. Tam se to bez mnoha výfuků neobejde. To je jasný.
Mě jde o elektry. Ač výfuku nemaje, zdaleka nejsou bez emisní. A ještě se znovu zeptám jak filtrují u nabíječek elektřinu aby byla pouze bez emisní?
hodnocení

Nunici opět další reálný ani ne vlastně test, ale reálná spotřeba pri dálničním provozu. Bez rakve na střeše cca 16kwh. Samozřejmě srovnání emisí a I odpověď pro Jenyk, kde se může brát čistá energie-solarni parkoviště.

youtu.be/...

Vy asi myslíte něco jako tato pitomost na fotce z Anglie, že?

No ano, krása...nesmírná.

Ovšem ty panely na střechách tam jsou jen pro potěchu netechnicky založeného zeleného jedince, který má humanitní vzdělání..

Zabírá to plochu jako "kráva", energeticky to na nabíjení EV nestačí ani omylem (možná tak na osvětlení toho parkoviště přes noc) a nabíjet tam lze "až" 24 aut.

Na obsluhu 24 spalovacíh aut (za stejnou dobu a při stejném nájezdu km) stačí 1 stojan (pistole) a plocha tak 10m2..a ještě bude rezerva.

Pořád Vám to štíre nějak nevychází...ani ekologicky, ani prostorově, ani rychlostí...

Nucený přechod na elektroauta pokračování #3

Bože, Štíre, sice jsem se zařekl, že už na ty Vaše pseudopravdy nebudu reagovat, ale to se prostě nedá, vy jste musel študovat u Pepka Géblsovic, jinak to není možný.

To, že je Tesla neskutečně zfušovaný auto, to už tu zanělo mnohokrát, tak tím bych zde fakt neargumentoval, prakticky jakýkoliv jiný elektromobil je na zcela jiném technickém levelu a mnohem lépe dílensky zpracován. Ale zkusil jste někdy spočítat, jak velkou plochu solárů byste potřeboval pro ten geniální Teslácký supercharger? Jeden jediný? Nebudete zde, doufám, tvrdit, že tu Teslu, nebo jiný elektromobil nabijete za dvacet minut z plochy panelů, co jsou nad jedním stáním, že?

Jinak ty parkoviště se soláry jsou moc fajn nápad - v Itálii je to už celkem běžný a já je velmi rád vyhledávám, beru to jako velmi rozumné řešení - auto je ve stínu a nejsou pole zasra*ý panelama jaku u nás.

Jinak chápu, že při Vašem přehledu zcela pomíjíte fakt, že v Itálii je ,,nepatrně´´ slunečněji než u nás, že ... *smich*

 

jenda22
hodnocení

0x

Není to ekologie. V konečném součtu je elektromobilita mnohem více zatěžující pro životní prostředí. např akumulátor po 8 letech je na šrotaci. Nelze ji recyklovat, pouze zničit. Lithium je velice jedovaté, takže ekologická likvidace je obrovský a drahý postup. Cena nového akumulátoru se rovná ceně samotného ojetého auta. Po 8 letech je např. TESLA neprodejná. Ne po mechanické stránce, sice kvalita výroby je katastrofa, ale cena akumulátoru. Uznejte, že to nemá s ekologií nic společného. Ani místa těžby nerostů např. v Africe ani náhodou nejsou ekologické. Veškeré odpady tam nikdo neřeší a těžbu Kobaltu zajišťují děti. Ty pak o nějakém zdravém způsobu života ani neslyšely. Celý blázinec kolem elektromobility je v tomto světle naprostá zrůdnost. Bohužel EU nezajímá nic za hranicemi EU. A zásoby nerostů pro akumulátory mají objem na nějaký počet akumulátoů. Dál nic. Co bude pak, když je vše sázka na jedno řešení? Je to stejné jako hospodářství vsadit většinově na autoprůmysl. Výpadek = katastrofa. A děje se to. Svět řídí skupiny lidí, pro které je aktuální současný život a co bude pak je nezajímá. Lesy vydrancované a zůstávají holiny. To ještě chtějí pálit biomasu v elektrárnách. To zmizí veškeré dřevo jak nic a nikdo si nebude moci ani zatopit dřevem. Už teď není dřevo a cena pelet se objevuje i ve výši 10 Kč / 1 kg. Zatím někde za 6 Kč / 1kg.

Díky EU nařízením už dávno bylo lépe.

zlutynetopyr

Lithium není jedovaté a lithiové akumulátory jsou plně recyklovatelné. Problém s lithiem je jinde, těžba je náročná, neboť obsah tohoto kovu v rudě je nízký, musí se zakoncentrovat a pak se vyrábí pomocí elektrolýzy, což je energeticky náročný způsob výroby. Je otázkou, zda se podaří vytěžit tolik lithia, aby ho bylo dostatek při očekávaném skokovém nárůstu spotřeby (a co to udělá s cenou). Elektromobil by byla dobrá věc, kdybychom měli lehký, výkonný, nehořlavý a nepříliš drahý typ akumulátoru, což bohužel nemáme. Myslím si, že se to dříve či později ukáže jako slepá ulička.

jenda22

Nový život použitého kobaltu

"Problém recyklace li-ion akumulátorů se řešil už dřív, nejčastěji pomocí kyselin, které však způsobují korozi zařízení, ohrožují pracovníky a jsou nešetrné k životnímu prostředí," dodává členka vědeckého týmu Kimmai Tramová. "Dosud používaná šetrnější rozpouštědla zase vyžadují složitější a dražší technologie, aby z nich bylo možné kovy získat. Nevýhody mají i další procesy, jako například pyrometalurgie, při níž se baterie drtí a působí na ně vysoké teploty."

Dosavadní metody recyklace jsou pětkrát dražší než získávání surovin pro výrobu akumulátorů těžbou.

Ohrožení pro zdraví člověka za určitých okolností představují také v bateriích obsažené jedovaté lithium, alkálie či hydroxid draselný nebo sodný. Spalováním baterií se zase znečišťuje i ovzduší.

zlutynetopyr

Elektrolyt v li-ion akumulátorech je toxický, samotné lithium má toxicitu nízkou a nelze ho tedy označit za jedovaté, rizikové je jen ve větších dávkách, což ale lze říci skoro o všech chemických látkách.
cs.wikipedia.org/...

- - -

Lithiové akumulátory umíme recyklovat, ale zatím to nevychází cenově příznivě. S růstem spotřeby lithia se nepochybně technologie zefektivní.

@zlutynetopyt

Vzhledem k tomu že první elektromobily se objevily před více než 100 lety a za tu dobu nikdo nevymyslel lépe použitelný akumulátor, dovolím si o slůvku "nepochybně" dosti silně pochybovat

zlutynetopyr

Komerční osobní EV před 100 lety? To asi ne že. Dělaly se např, důlní lokomotivy či podobné speciality. Každopádně první komerčně použitelný lithium-iontový akumulátor se dle wiki objevil v r. 1991. Do té doby a i dlouho po tom se jezdilo na Pb či Cd akumulátory.
Pokud se skutečně masově přejde na elektromobilitu, budou se časem vyřazovat tisíce tun dosloužilých li-ion aku, recyklace se bude muset dělat chtě nechtě, jiná cesta není. Zatím je to ekonomicky nepříliš výhodné, věřím, že časem se to naučíme dělat lépe.

Nejhorší je, že elektromobilitu protláčí silou lidé, kteří o ní ví zhruba tolik, co Netopejr. *ee*

Takže speciálně pro něj - první zdokumentovaný elektromobil jezdil v roce 1835 - takže už to bude skoro 200 let, že...

cs.wikipedia.org/...

zlutynetopyr

@promon

" Komerční osobní EV před 100 lety?"
slovnik-synonym.cz/...
---
Já EV netlačím, naopak jsem proti.

Bavíme se o akumulátorech, jejich vývoji a recyklaci. "První zdokumentovaný elektromobil"je sice zajímavost, ale pro toto téma naprosto irelevantní. Na vývoj akumulátorů a jejich recyklaci to nemělo žádný vliv. A víte proč? Protože se to tehdy nerozšířilo, jezdil s tím maximálně ten vynálezce :)

@zlutynetopyr

Jezdilo s tím wehiclem víc lidí než jen vynálezce, jenže pak přišli na to že dráty všude nevedou a baterka je drahá a těžká.navíc to nikdo nikomu nevnucoval jako jediný způsob.A to měly elektromobily v tomhle pravěku i pár rychlostních rekordů

zlutynetopyr

Tak on elektromobil není nijak zvlášť složitý vehikl, proto se s tím v té hluboké minulosti experimentovalo. Neujalo se to, protože benzín se ukázal jako lepší řešení. Dneska se k tomu vracíme, i když ropy je stále dostatek. Kdybychom měli nějaký superakumulátor, tak proč ne, jenže nemáme.

hodnocení

To nebyly experimenty a benzín nebyl lepší artikl. Šlo jen o to, kdo má více peněz a moci. Toho si byl Nikola Tesla vědom a nemohl s tím nic dělat. Stejně podobně to dopadlo v devadesátých letech, kdy začaly jezdit elektromobily EV 1. Opět zasáhla ropná lobby a vlády. Taky není pravda, že nemáme slušné baterie, svět je má a i Musk měl mnoho nepřátel. Jenže každý počítal s tím, že zkrachuje, ale v té době byla už i Čína ve vývoji baterii daleko. Takže baterie má svět už dnes vynikající, na podzim přijdou nové modely Kia a Hyundai, kde se dá dobít 300km za čtvrt hodinky, takže stačí menší baterie v autě. Taky Čína nijak nezaostává a předvede skvělou levnou baterii s dojezdem 1000km, i když já osobně si myslím, že je to vcelku zbytečné, alespoň pro Evropany, Čína je přece jenom obrovská rozlehlá země, takže tam to bude výhoda, ale pro hustě obydlenou Evropu je ev s dojezdem 200-400km úplně dostačující, protože člověk si to dobije v noci a každé ráno může mít plnou. A ten kdo jezdí každý den do Chorvatska může využít rychlonabijeni, každý si rád dá po 300km alespoň krátkou pauzu, kdy si dobije na dalších 300km. A i Tesla má svoji novou baterii, která bude daleko levnější a to bude hřebíček do rakve spalovákům. Spolu s novými levnějšími modely za 25-30tis usd bude cena pod cenou spalovacích aut.

netopýre - ještě ve dvacárých letech jezdilo v USA víc baterkářů, než čuďáků. Jenže pak přišel vynález elektrického startéru a čuďák už nebyl jen "pro celé chlapy". Zjednodušilo se ovládání - regulace karburátoru, časem i předstihu. V Texasu se začala těžit ropa, přišel Ford Model T. A bylo to. Výhody čuďáku přirozeně, bez nějakých zákazů, baterkáře vytlačily.

Teď nás zelené soudružky komisařky tlačí o sto let zpátky.

Ono to celé bude velmi veselé. V EU již teď zdražuje skokově elektřina i plyn. Elektřiny je poměrně málo již nyní, uhelné elektrárny se mají zavřít, jaderné se nemají stavět a dle posledních zelených zpráv prý vadí i elektrárny plynové. Ovšem solární panely na polích to jaksi celé nevytrhnou, nehledě k faktu že nebude co jíst..
hodnocení

Elektřiny není málo, kdyby ji bylo málo, nebudou se odstavovat další zdroje. Elektřiny je zatím dost a bude ji dost, cenu zvedají povolenky, protože je to náklad. A na těchto cenách už je uhlí nerentabilní, proto musí jít cena nahoru. Naše vláda o tomto ví mnoho let, bohužel nic neudělala a nedělá. V Německu když hodně fouká, tak elektřina z těchto zdrojů se obchoduje za záporné ceny, je jí fakt hodně, takže to jde i k nám. My se ale řadíme mezi největší vývozce elektřiny na světě, hlavně te špinavé, takže uhlí můžeme podstatně omezit už dnes a co chválím, ČEZ plánuje do konce dekády 6gwh solární zdroje, to jsou tři Temelíny, takže uhlí skončí dříve z tržních důvodů, jelikož solární energie výrazně konkuruje všem zdrojům. Jádro je naopak nejdražší zdroj a pokud by se dostavba Dukovan zrealizovala, tak cena z ní by dnes byla 150-200eur za mwh po celou dobu životnosti 60let, samozřejmě navyšování o každoroční inflaci a to nikdo platit chtít dobrovolně nebude, když cena ze solárů je několikrát levnější již dnes a náklady neustále klesají. Na střechách máme dost kapacit na to, abysme elektřiny měli dost. O půdě se bavit nemá cenu, ale bylo by pro půdu určitě lepší mít tam panely než nové a nové haly, příjezdové komunikace, kde je neustále hluk a provoz. Navíc kdyby se u nás přestala pěstovat řepka a tato plocha by se pokryla panely, tak i v našich podmínkách máme víc než 50 Temelinu dohromady. Nepočítám slunečnici a kukuřici na nesmyslné biopaliva. Jen řepka se stříká 7x ročně pesticidy, je otrávená spodní voda a hmyz rychle mizí, kradou se u nás celé vcelstva, protože postřik řepky ten hmyz otráví. Paradox je ten, že ta řepka ten hmyz potřebuje. Tam kde jsou solární panely, se daří lépe udržovat vlhkost v půdě, může se tam pást dobytek, daří se hmyzu a voda se lépe vsakuje při přívalových deštích, takže přínosné je to daleko více než řepka, která navíc otravuje vzduch alergeny. Cena za to je samozřejmě nesmyslná a vydělává na ní jen agrofert, který navíc bere dotace. A to ještě Babiš chtěl protlačit vyšší podíl bio do paliv a zdražení o další 2koruny na litru, které defakto jen spotřebu zvyšuje. Je to nesmyslné a strašně drahé a všichni to platíte jednomu člověku, ať je ještě víc bohatší.
Dobrá. Za ideálních podmínek tři Temelíny v solárech. Co když bude týden pršet? V noci se bude elektřina brát kde?
jenyk: No z baterií těch EV aut přece..to je jasný.

Štíre - nesmyslná biopaliva máme kvůli Zeleným Khmérům, kteří nám dnes zakazují spalovací motory. Zaplatí vzniklé škody? Zaplatí technologie, zaplatí fabriky, kvůli nim vybudované? Zaplatí náklady s blbnutím s diesely?

Mimochodem, jak budou ty fotopanely vytápět třeba Prahu?

Štíre, elektřiny je teď "jen tak tak".

A až dojde na zavření uhelných elektráren a dokonce i plynových, tak bude chybět tak 40% elektrické energie v ČR, pak vyvážet nic nebudeme.

A mimochodem, spotřeba elektřiny bude dále stoupat (razantně), pokud se nepodaří včas tyto zelené mozky zastavit. Čím doma topíte, plynem? Zapomeňte, ten už také vadí. Takže vše v EU by mělo být na elektřinu (kterou EU nemá) a to včetně veškerého vytápění.

Martine, dobrá.
Ale z toho tak nějak plyne, že jakmile auto nejede musí být na nabíječce. Tedy jedna nabíječka doma, aby se v noci bral proud z auta do sítě a druhá v práci aby se nabila baterie ze solárů. Nebo se na to divám špatně? Taktéž se podstatně zkrátí životnost baterie.
No, ale oni to baterkáři mají jistě vymyšlený.

Jenyk: No jasně, já to také myslím lehce ironicky:) Prostě ty světlé zítřky budou úžasné, už si to představuju.

Rok 2035., 21:00, 24. prosince, telefonát ze sekretariátu EU: "Dobrý den, tady vaše oblíbené EU, potřebujeme použít baterii vašeho auta, protože je v EU málo elektrické energie. Prosím, připojte své auto do EU sítě, zhasněte si doma všechny žárovky i vánoční stromeček, vypněte topení, ledničku, mrazák, teple se oblečte a jděte si lehnout. EU se za vás modlí, ať do rána nezmrznete".

hodnocení

Jak píšu, elektřiny je dost, jinak by jsme nebyli mezi největšími vyvozci na světě. Zdrojů v základním zatížení, base load, máme taky nadbytek, celou zimu nejel jeden blok v Dukovanech a ani Temelín nejede na doraz. A to budou fungovat po prodloužení životnost dalších 28let. V té době již budou nové jiné technologie a taky sezónní úložiště nebo solární park na oběžné dráze, který se už začíná testovat. Nebo myslíte, že se lidstvo nikam neposune a bude dál pálit uhlí? Včera jsem slyšel Zemana, jak říkal, v první fázi je to nesmysl, v druhé fázi se o tom začíná uvažovat a třetí fáze je již normální standard. Plyn není špatný na spalování, má méně emisí, plynová el se dá postavit rychle a levně, akorát je problém při těžbě a skladování, kdy uniká metan, ale na přechodnou dobu může být použitelný, protože jádro nikdo nezaplatí. Na vykrývání špiček z baterií elektromobilů opět ideální řešení, protože je dostupné v řádu milisekund. Kdo mluví o cyklovani baterie vůbec tomu nerozumí. Ty dvě tři nebo pět kW odběru v řádech minut baterie ani nepozná, navíc to už není "jen" auto, ale něco, co ty peníze vydělává i v době kdy to auto stojí a většina aut 98% času opravdu stojí a jen ztrácí na hodnotě. Takto poskytnu několik kW měsíčně, které mi distributor zase vrátí zpět a ještě dostanu slevu nebo jiné výhody.

Ne, plyn podle EU také zdaleka není ideální a je fuj.

Ale hlavně nikdo nebude stavět plynové elektrárny (ono to také není zadarmo), když neví, zda mu je EU do dvou let nezakáže provozovat, nebo i na ně nenapálí emisní povolenky. To přece není investice na rok, ale musí to bý plánováno na desítky let dopředu a musí být jasná návratnost, jinak do toho žádný investor nedá peníze.

A ne, není dostatek elekřiny (ČR stabilizuje síť polovině států kolem sebe...a kdyby to neudělala, jsou všichni v loji). No a až zakážou topit plynem, tak zbude v podstatě jen elektřina (protože vše ostatní je také fuj) a to bude velká "legrace", protože to by byl potřebný příkon pro RD ještě daleko větší, než pro EV auta.

A jen tak mimochodem než budete zachraňovat tu planetu pomocí EV aut, zavolejte Uršule jak se má..a kde zrovna lítá:

idnes.cz/...

hodnocení

Elektřina ze dne na den nedojde, možná až po dvaceti letech začne chybět, pokud se nebude investovat. Dřív to ale nebude a neovlivní to ani elektromobilita, protože se elektřina ušetří na zpracování, dopravu a těžbu ropy. Plynová elektrárna je 15x levnější než jaderná, taktéž provoz je daleko daleko levnější a dá se zase jednoduše rozmontovat, takže tomu odpovídá i rychlejší návratnost, takže potom ji může EU zakázat. Jádro je sice bezemisní v provozu, ale na výstavbu je mnohem více emisní než plyn, takže plyn může běžet dlouhé roky než se emisně srovnají. Ale ty tryskáče a soukromé jachty by zakázat měli!

Takže přejdeme na čínské fotopanely a ruský plyn?

Štíre kde že se začíná testovat solární park na oběžné dráze?
honzin*

Ale nepřejdeme, protože pomatenci, jako je Štír, mají osobní zkušenost maximálně s provozem elektroauta. Ale jinak je fyzika (a sociální souvislosti plánovaných změn) obešly hodně velkým obloukem. Tito pomatenci "onanují" (sorry to se nedá říct jinak), nad výrobou z panelů a větrníků, ale ještě nevymysleli, jak to účinně zařídit, když nesvítí a nefouká. A ani to nevymyslí, protože to neumí a nebudou umět. Oni jen umí přerozdělovat prachy, zavádět daně, dotace, šrotovné, takto "podporovat" nové technologie.

Nejde jim skutečně o udržitelný rozvoj. Např. když si bere do pusy panely na domech. Nezasadí se o komplexní změnu legislavity, aby se neděla taková zvěrstva, jako je absurdistán made in Czech, kdy v jednom okamžiku kWh posílám ven a v tom samé si ji nakupuji. Když ji posílám ven, tak mi (možná) za ní distributor dá 0,5 Kč (a ještě se musím doprošovat, aby ji vykoupil). Přitom jde přímo k sousedům třeba do ledničky a distributor mu to naúčtuje třeba za 4 Kč. Pořád se odsouvá zavedení plnohodnotné virtuální baterie atd. "Stát" ve skutečnosti nechce soběstačné ostrovní systémy běžných rodiných domů, proto hází různé klacky pod nohy.

"Stát" chce, abychom si museli elekřinu draze kupovat (i když ji zároveň sami vyrábíme). On nám to zdaní, protože potřebuje prachy na vlhké sny pomatenců typu Štíra. A zaplatíme to my všichni a to tak chtějí.

výtka
Upozornění od sys milancukrar 13. 08. 2021 20:01:47
Prosím, neurážejte poradce kvůli jinému názoru.

Myslel jsem že se budou synteticky vyrábět uhlovodíky z uhlíku obsaženého ve vzduchu *smich*.Asi tak jako zástupci elektromobility tvrdí že když se vypnou zařízení na krakování ropy,bude elektřiny přece dostatek pro EV

hodnocení

Ra252 ruský plyn nebo ruský uran? Uran nakupujeme skutečně v Rusku, ale ruský plyn v Německu a Němci mají jiný vztah s Rusy než my. A nějaký plyn samozřejmě u nás na jižní moravě, takže vydržíme déle :)

@stir

a to se opravdu vyplatí kupovat plyn od překupníka.Proč musíme živit němce?

hodnocení

Díky Němcům ho máme jistý a navíc levněji. Nebo nevíte, jak se umí rusi mstít? Viz Vrbětice.

Co mají Rusového s jakými Vrběticemi?

hodnocení

Nevíte? Poslali je k zemi přece.. A vláda sedm let slibuje odškodnění...

Tomu blábolu věříte asi jenom Vy. Ale to už je takový Váš zvyk ..

chlapi, jak zní otázka? Víte to ještě?

To má být chyták, Milane?

Vždyť o žádný dotaz nejde, to si jen Štír založil další vlákno pro svou exhibici...

hodnocení

Ra252 vy nevíte vůbec nic!

Znáte výpovědi brigádníků, kteří tam byli i v den prvního výbuchu? Výpovědi hasičů, kteří přijeli a odjeli?

Elektroauta, Vrbětice, nebo urazit toho druhého? Oč tu běží?

Ideologické lži, propagana, to je to, oč tu běží .. :)

OK, v klidu pokračujete, pokud máte ještě toho druhého čím přesvědčit.

hodnocení

Mám rodinu cca 10km od Vrbetic. Přes dva velké kopce a samotný sklad je v údolí. Toho dne mi volala mamka, protože se bála o okna a dům. Vyběhla ven a ty výbuchy jsem zřetelně slyšel. Přímo z Vrbetic, Haluzic mám spolužáky a spolužačky a na srazu před třemi lety vím, že žádné odškodnění nedostali. Tak stejné jako teď vláda slibovala postiženým tornádem okamžitou finanční pomoc! Nebýt neziskovek tak dodnes nikdo nic od státu nedostal. Babiš se tady přijel jen vyfotit.

Mimochodem, co má vláda se souromou firmou a škodou vzniklou její nezákonnou činností?

hodnocení

o co jde ve Vrběticích? Partička z nichž minimálně jeden je bývalý STBák, takže později možná i spolupracovník dnešních tajných služeb, NELEGÁLNĚ prodávala zbraně dle různých zpráv ze soros-Seznamu nebo bakala-Respektu (ani na tom se nebyli schopni shodnout) a) ukrajinských fašistům b) islámským teroristům do Sýrie c) obojím Zbraně určené proti Rusku a zbraně prodávala na černo - tj. nechala rozkrást sklady. To měl totiž být přeci ten motiv, proč mělo údajně Rusko proti tomu skladu zasáhnout. a pak buď a) Rusko "překvapivě" sklady zbraní určených proti němu vyhodilo do vzduchu a my jsme rozhořčení, že cože si to Rusko dovolilo za drzost a vypovídáme jejich diplomaty b) Rusko monitorovalo (pomocí svých agentů předstírajících zahraniční zájemce o koupi) zásoby a přišlo na nesrovnalosti = na tyto černé kšefty a tak majitelé skladu sami pro zakrytí stop po nelegální činnosti sklady vyhodily do vzduchu (po výbuchu už zbraně a munici nikdo nespočítá) a to právě v reakci na to, že tu rusové kolem těch skladů čmuchali Něco se nepovedlo a máme tu dvě mrtvoly, pravděpodobně však mrtvé kriminálníky, abysme byli přesní. Pokud bysme chtěli spekulovat, možná tu máme dokonce i dva mrtvé agenty CIA. A kvůli tomu všemu si dál zdržíme a pravděpodobně i zdražíme výstavbu jaderné el. či si minimálně omezíme výběr dodavatele. Úžásné. Ruskopis čučkařiny v tom přitom vidím už jen podle toho, jak slabý příběh to je. Může se někdo divit Rusku, že zasáhne proti skladům zbraní určených proti němu? Izrael to tak dělá neustále a nikdo mu to nevyčítá. Aby to nebylo málo, Rusko to navíc pravděpodobně jen monitorovalo (proto přítomnost agentů) ale nakonec to vyhodil do vzduchu ten, kdo chtěl zakrýt stopy o zmizelých zásobách, protože ty dodávky ať už na Ukrajinu nebo pro Syrské teroristy byly NELEGÁLNÍ. Rusům by se daleko více hodilo, kdyby tam naběhlo protiteroristické a pěkně to tam přepočítalo. Taky si nelze nevzpomenout, jak úspěšně americká armáda bojovala proti islámskému státu, tak, že mu stále rostlo dobyté území a až po vložení se Ruska do konfliktu byl Islámský stát silně redukován. Není se tedy možné divit, že patolízalské* tajné služby, jako je ta naše se CIA oceněným Koudelkou, klidně mohla přihlížet či dokonce i organizovat dodávky zbraní Islámskému státu. *patolízalská tajná služba je taková, vidí jen agenty Ruska či Číny, ale dlouhodobě ignoruje činnost jiných, např. západních tajných služeb, které zde mají také své ekonomické a geopolitické zájmy

Obávám se, že tak blbě by ten první výbuch nedělal nikdo. Čuk, Gek ani majitel. Požárem, kolem něhož se motali brigádníci (brigáda v muničáku!), potom hasiči - kdokoli z nich to mohl uhasit.

Druhý výbuch úklid asi byl ..

Ty Vrbětice jsou celé taková zvláštní komedie, že?

Pokud by to celé byla pravda, tak je to pro obě strany šílená tragikomedie, že se tomu až nechce věřit.

Absolutně neschopní agenti ruské tajné služby, jejichž tváře jsou na všech reklamních poutačích po celé Evropě, neméně "schopní" agenti naší tajné služby, kteří o ničem nevědí..a zjistí si to (i při té totální neprofesionalitě rusů) až mnoho měsíců po výbuchu. No a o ostraze muničního skladu, kam pustí ony dva strejce pouze na základě toho, že jim zamávají před nosem nějakým falešným papírem? To by neudělal před 30 lety ani voják základní služby..

Tudíž štíre, Vy tomu vážně věříte?

a co když je to opravdu pravda, jak sdělují osoby, které jsou do toho zasvěceni?

Hlavně, že to pomůže elektroautomobilům.

Milane tak to je jistě zcela nejdůležitější, že to pomuže EV krabicím. I kdyby to (ať už je to cokoliv) mělo zlikvidovat celou Evropu.

hodnocení

Ra 252 jen jsem vám napsal, co má vláda společného se soukromou firmou. Dosaďte si do toho co chcete, protože my se to stejně nedozvíme. Kdyby se to náhodou nedostalo k novinářům, tak žádné mimořádné zprávy v tv by narychlo nebyly a Hamáček by v klidu odletěl do Moskvy dělat výměnné kšefty v utajení. Obyčejný lid se pravdu nikdy nedozví , stejně jako Bečva se zametá pod koberec.

 

tampa*
hodnocení

0x
Nemám s tím problém když mi ho EU koupí jinak ať mi vlezou na záda

 

hodnocení

0x

No nevím. Tady v EU budeme mít elektroauta a ta se spalovacím motorem pošleme do propadliště dějin. Ale v jiných státech světa, si vesele dál budou ničit přírodu plasty a průmyslovými exhaláty, kácením deštných pralesů atd. Jen se podívejte na mapu Evropy, jak je malá ve vztahu k ostatním světadílům. Přijde mi to prostě praštěné. Elektroauta svět nespasí.

hodnocení

S tím kácením a obrovským množstvím plastů z ropy máte pravdu, ale pokud chce EU zachovat automobilový průmysl, musí něco dělat. Ba naopak, hodně už zaspali, jelikož čekali na krach Tesly. V roce 2018 trh s elektromobilitou ovládala Čína již z více než 50%, Tesla měla 16% a tento podíl dále roste, protože prodeje ev rostou o 50-100%, u čínských startapu klidně stovky procent. Tesla má další fabriku v US, v Číně navýšili kapacitu a letos rozjede výrobu Berlín, další fabrika bude v Indii, další nejlidnatější země. Takže jestli EU nezačne něco dělat, může velice rychle přijít o automobilový průmysl úplně, tak jako například Nokia, která celosvětově ovládala většinu trhu a najednou zaspala, protože nevěřila dotykovým tel.
jendad

Tak EU už dávno zaspala . Udává se že dokonce desítky let. Svým trváním na jediné správné elektromobilitě jen dává výhodu čínanum co vlastní suroviny a mají technologický náskok .

štíre - čemu pomůže zákaz výroby použitelných automobilů?

hodnocení

To jsou ale hrozný kecy, co?
V roce 2025.. dostupné EV téměř pro každého..To si musím zapsat do kalendáře, abych to náhodou nepropásl.
Kdyby EU netlačila EV, automobilky zkrachují..
A tak říká to ajťák a učitel, tak to musí být pravda..

K tomu článku v E15 - pořád tvrdím, že úpadek Západu začal tím, že blbci začali vyprávět studentům své blbosti a říkali tomu učení. Že úpadek začal na universitách. Začalo to vznikem bizarních oborů, aby mohl každý blbec dostat titul, ale už se to tlačí i do exaktních oborů ..

hodnocení

Úpadek začal už dávno. Peníze jsou vždy až na prvním místě.
free-energy.webpark.cz/...

To jako vážně?

Pokud ano, pak chápu Váš zápal pro nesmysl ..

hodnocení

Třífázový střídavý elektromotor nebo generátor používaný ve všech elektrárnách je nesmysl? Proč to tedy kupoval Westinghouse? Jo jasně, mohli koupit stejnosměrný od Edisona...

Nepsal jsem, že Teslovy věci jsou nesmysly. Jen se o něm nesmysly píší.

Mimochodem, třífázové elektromotory s lithiovými akumulátory používám asi o nějaký ten pátek déle, než Vy..

 

hodnocení

0x

Pomatenci útočí dál - kantýna Volkswagenu překvapila zaměstnance. Vyškrtla z jídelníčku maso:

idnes.cz/...

break

Vždyť tam stejně žrali jen párky a ty jim nechali ve stánku naproti.

asd1

Pomatenec je leda tak redaktor z Iděsu *smich*

break

Ono jim to neuškodí a není povinnost se tam stravovat. Kdo chce, přitáhne si buřt z domu nebo jde ke stánku

asd1

Ono je tam těch kantýn hafo a jen jedna vegetariánská, není problém jít vedle na maso ;) Navíc většina montovníků bude náplava co maso nežere... Jen redaktůrek z toho dělá senzaci... Úroveň novinářů je mnohem horší než automechaniků *smich* (čest vyjímkám ;) )

hodnocení

No já myslím, že byli vegetariáni i předtím, protože maso v párku žádné není :))
hodnocení

Tento týden mám na zkoušku. Ještě budu muset zjistit, jestli ty sedadla nejsou z nějakého živého vola :)
Nucený přechod na elektroauta pokračování #4
break

Ono je to v reálu jinak, než jak to prezentují. V každý fabrice jde o drobnosti.

Takhle dovedou připravit jídlo rychleji a levněji.

Výkonnost pracovníků se po obědě zvýší, protože budou trávit lehčí jídlo.

Sníží se onemocnění , takže nebudou platit za marody.

asd1

Si zajeď k moři, pak poreferuj jak je to skvělý ;)

break

Asd: máme ve firmě tři Tesly. Model S má najeto 150 000km, měnil se tam nějakej senzor pro autopilota, jinak bez závady a jen se přezouvá. Modely 3 taky v pohodě, jeden má dokonce tažný a tahá vlek. Co vím, tak všichni s tím jezdí na dovolený stovky kilaku bez problémů.

A novinařina je v posledních letech tragédie

Novináři vždy psali spoustu článků, které se jiným nelíbila.

Tady to máte z "důvěryhodnějšího"zdroje: echo24.cz/...

Máme ve firmě tři Kodiaqy TDi mají najeto kolem 150 000km, měnilo se na jednom startovací tlačítko, jinak bez závady a jen se přezouvá + olej. Všechny mají dokonce tažný a tahájí vlek. Co vím, tak všichni s tím jezdí na dovolený tisíce kilaku bez problémů.

 

jaj*
hodnocení

0x
Psali jste něco o emisích a o autech?
Nucený přechod na elektroauta pokračování #5

 

hodnocení

0x

To emisní blbnutí je něco jako zákaz plastů v ČR. V podstatě neexistuje cesta, jak se plastový uchošťour nebo pytlík z ČR dostane do světového oceánu (krom eko firem předstírajících recyklaci). Ale u nás plasty zakážeme, tatímco v zemích neznajících kanalizaci a odpadkový koš jich pouštějí řeky kilotuny za hodinu ..

 

hodnocení

avatar stir
Proč má Tesla desetiletý náskok a vydrží napořád? Proč některé automobilky nejspíš nepřežijí přechod na ev? Možná i Škoda?

youtu.be/...

 

hodnocení

avatar stir
Dva šílenci a ufon Elon :)

youtu.be/...

Zkoušel jste se nad tím trochu zamyslet? Stačily mi první 2 minuty a plyne z toho jednoznačně kam míříme ...

hodnocení

No jasně, vytržené z kontextu a hned máme názor:))

Tak jsem to dokoukal. Je to rozhodně zajímavé, ale potvrzuje to to, co jsem už psal. Hračka pro hračičky. Jinak k ničemu.

Ředitel komerční banky radí - leda tak ředitelům bank. Jeho potřeby a možnosti se poněkud liší od zbytku populace, že ..

hodnocení

Však má pravdu. Mladší člověk jezdí více než starší, takže menší dojezd u dvacetileté Tesly nemusí vadit a může být zcela dostačující. Já taky už na dovolenou jen létám, už by mě nenapadlo se drncat na dovolenou autem. Já se vlastně ani v Evropě nedovolenkuju, takže auto je v tom případě k ničemu
Na dovolenou už jen létáte? Tak to je bomba..
Zrovna v nějakému svém dalším demagogickém videu Electrodad říkal, že kdyby letěl na dovolenou do Itálie letadlem, jsou emise CO2 asi 200x (nebo snad ještě více, nechce se mi to hledat) vyšší, než když jede EV autem..a samozřejmě i vyšší, než kdyby jel klasickým autem.
A to je ta "ekologie" v praxi.
jenda22
Elektromobil se co do emisi musi pocitat jako celek a i ekologie v mistech tezby surovin pro akumulator je tristni. Ne jak baji uvedeny snilek.

 

hodnocení

0x

Něco informací to tom podvodu:

dfens-cz.com/...

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]