Nejste přihlášen/a.
Spousta možností - vadná čidla diferenčních tlaků, nespouštění pravidelných regenerací z důvodu neohřívání motoru (vadný termostat), vadné žhavící svíčky, filtr se mohl při čištění poškodit... Chce to pořádnou diagnostiku a pořádný servis - vybírejte podle hodnocení třeba na Googlu.
Souhlas s 007 - mechanik neví, nastupuje metoda pokus - omyl. Vymění čidla zaplatíš je a nic, pak vymění DPF filtr a ten nový se zase rychle ucpe protože problém bude pořád neodstraněný...
Na skutečnou teplotu motoru se musí koukat diagnostikou, ta na budíku je "vypočítaná"... 300kkm už můžou být horší vstřiky atd. = saze do výfuku a následky v DPF.. Chce to někoho kdo umí pracovat s diagnostikou (to neni jen vyčíst pamět chyb) a půjde najisto..
Pro regeneraci filtru ano, pokud se regenerace nespustí tak tam možností pro důvod nespouštění až tolik nebude.. Ale taky do toho kecá kvalita spalování "co jde z motoru do vejfuku" Pokud to čudí jako V3S tak to filtr moc nedá, by musel regenerovat "furt", tj. kromě filtru a regenerace bych řešil i celkově stav motoru/ dodávky paliva...
Jestli je tvůj mechanik dobrej tak kde je problém? Nech ho ať dělá. Můj názor je že až tak dobrej neni a jede metodou pokus - omyl. Jsou to tvoje prachy tak si to u něj nech..
Mmch. nečudí to ven, protože tam je filtr a za něj saze neprojdou
Katko, diagnostika mnohdy neřekne jasnou chybu snímače, pokud snímači ujedou hodnoty třeba tlaku. Hodnoty je potřeba načíst v dílenské příručce a nebo je znát a manuálně je sledovat v režimech s ostatníma (teplota, otáčky, zatížení,atd...).
Pokud Váš mechanik umí jen číst paměť závad a mazat chyby, tak je na p... spíše on, než nějaký snímač tlaku.
...
Jsou i kuchaři, kteří neumí ani svíčkovou a maximálně uvaří kafe. Tak to prostě je.
Tak se snaží Vás nechat zaplatit čidla, která neměřil, ale jen sledoval paměť závad?
Napište co naměřil a čím. Jinak to nemá cenu.
Že něco měřil může být i to, že koukal na ručičku na palubovce a očuchal vejfuk...
Regenerací vzniká dost vysoká teplota v katalyzátoru před filtrem. Klidně při vykazování špatných hodnot ecu auta vyhodnotí problém a regeneraci zastaví.
Proto píšu. Měřil ta čidla? Co naměřil? Kouká jenom na paměť závad?
Proč to řešíte vy Katko, když tomu evidentně nerozumíte (pdf), ale bojujete za mechanika jak lev? Je snad z rodiny či přítel?
Katko, na věci to nic nemění, jen by to mělo být k zamyšlení, že se bez hodnot nikam dobrat nedá.
Měl by to udělat někdo, kdo tomu rozumí. To nemůžeme řešit přes diskuzi na internetu a ještě k tomu s mechanikem, který neví a ještě se bavíme přes Vás...
Máte protokol o čištění DPF? Naskenujte výsledky sem.
Testoval někdo katík alespoň pomocí spreje, zda reaguje a nebo je mrtvý?
DPF s mrtvým katem je navýhoz i čistý průchozí! To si uvědomte.
Katalyzátor.
Nechápu problém. Mechanik je dobrej, všechno dělá správně, umí to. Tak ať to spraví, ty mu zaplatíš a bude vyřízeno.
DPF - Diesel Particulate Filter (částicový filtr ve výfuku)
PDF - Portable Document Format (soubor dokumentu př.: v počítači)
...
Né vždy je čištění úspěšné a funkční. Jen výměna je 100%. Čištění spíše filtr poškodí, ale zprůchodní.
Stepm myslel žhavící svíčky pro předehřev. Né zapalovací. Ty u nafty nejsou.
Katko, musíte najít příčinu proč odešel a zkontrolovat všechna čidla asondy. Pak teprve kupovat nový!
Mechanik to nezvládá, takže vyměńte mechanika nebo auto.
Ptáte se na spekulace, které bez měření nikdo nepotvrdí!
To vám tady bez pořádné kontrolky nikdo neřekne. Ojetý diesel holt vždy obnáší riziko, že do něj zahučí 50 nebo taky klidně 100 tisíc, ani nemrknete.
Čištění pomůže jen někdy. Filtr už může být ve stavu, kdy je dál nepoužitelný. A nebo je problém jinde. Moje rada zní - zkuste jiný, dobře hodnocený servis, a podrobně jim popište, co se již řešilo.
Hele Katko, běžte si štěkat někam jinam. Odpovědí jste dostala dost. My nemůžeme za to, že máte starý křáp, který má nejspíš reálně najeto 2x tolik.
Olej s tim může mít společnýho dost, stačí aby tam lama nedala nízkopopelový a jako třešínku ho ještě přelila. Pak ho motor nahází do výfuku a popel ucpe DPF, v pohodě i za ty dva dny od výměny (mmch. ani na několik upozornění ti ještě nedošlo že pdf neni dpf)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.