Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Filtr pevných částí vs kontrolka motoru

Od: katka123* odpovědí: 67 změna:
Mám dotaz,ucpalo se mi pdf ,tak jsem ho nechala vyčistit, ujela 100km a rozsvítila se kontrolka motoru,tak jsem to nechala počítačem zregenerovat a asi po 50 km se rozsvítila znova kontrolka motoru,v proč to nefunguje kdyz se to čistilo?
zámek
administrátor uzavřel tuto otázku

 

 

67 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Spousta možností - vadná čidla diferenčních tlaků, nespouštění pravidelných regenerací z důvodu neohřívání motoru (vadný termostat), vadné žhavící svíčky, filtr se mohl při čištění poškodit... Chce to pořádnou diagnostiku a pořádný servis - vybírejte podle hodnocení třeba na Googlu.

katka123*
hodnocení

Mám dobrého mechanika,nikdy nebyl s ním problém,a svíčky? Mám mondeo mk1 nafta 2 litr ,automat,to nemá svíčky ne?
katka123*
hodnocení

A motor se zahřívá normálně na 90 stupňů, diagnostika říká že, teď nevím jak to přesně tam bylo ale něco jako že se to neregenuje ale proč?

Pak je váš mechanik zřejmě na prd nebo už je ten filtr prostě nevyčistitelný. Každopádně pokud svítí kontrolka motoru, tak diagnostika musí říct proč.

katka123*
hodnocení

No něco jako že se to neregenuje ale proč?

Nejsem věštec.

 

asd1
hodnocení

1x

Souhlas s 007 - mechanik neví, nastupuje metoda pokus - omyl. Vymění čidla zaplatíš je a nic, pak vymění DPF filtr a ten nový se zase rychle ucpe protože problém bude pořád neodstraněný...

Na skutečnou teplotu motoru se musí koukat diagnostikou, ta na budíku je "vypočítaná"... 300kkm už můžou být horší vstřiky atd. = saze do výfuku a následky v DPF.. Chce to někoho kdo umí pracovat s diagnostikou (to neni jen vyčíst pamět chyb) a půjde najisto..

007cz
Tam jde hlavně o teplotu v dpf a diferenční snímač tlaku, žádná věda.
asd1

Pro regeneraci filtru ano, pokud se regenerace nespustí tak tam možností pro důvod nespouštění až tolik nebude.. Ale taky do toho kecá kvalita spalování "co jde z motoru do vejfuku" Pokud to čudí jako V3S tak to filtr moc nedá, by musel regenerovat "furt", tj. kromě filtru a regenerace bych řešil i celkově stav motoru/ dodávky paliva...

katka123*
hodnocení

Nikde mi nic necudi a můj automechanik je dobrej
katka123*
hodnocení

kdyby tam byl na picu nrjaky snimac tlaku tak by mu to snad diagnostika řekla, diagnostika pouze vyhodnotila zanášéní!
katka123*
hodnocení

Je taky z vás vůbec někdo automechanik? Máte vůbec někdo s tím zkušenosti?
asd1

Jestli je tvůj mechanik dobrej tak kde je problém? Nech ho ať dělá. Můj názor je že až tak dobrej neni a jede metodou pokus - omyl. Jsou to tvoje prachy tak si to u něj nech..

Mmch. nečudí to ven, protože tam je filtr a za něj saze neprojdou ;)

Katko, diagnostika mnohdy neřekne jasnou chybu snímače, pokud snímači ujedou hodnoty třeba tlaku. Hodnoty je potřeba načíst v dílenské příručce a nebo je znát a manuálně je sledovat v režimech s ostatníma (teplota, otáčky, zatížení,atd...).

Pokud Váš mechanik umí jen číst paměť závad a mazat chyby, tak je na p... spíše on, než nějaký snímač tlaku.

...

Jsou i kuchaři, kteří neumí ani svíčkovou a maximálně uvaří kafe. Tak to prostě je.

katka123*
hodnocení

A hlavně můj mechanik kdyby byl kokot tak mě to nechá zaplatit celý nový pdf a jebe na to ale on se snaží najít kde je chyba ,a bohužel diagnostika pouze říká že se zanáší ale nevíme proč

Tak se snaží Vás nechat zaplatit čidla, která neměřil, ale jen sledoval paměť závad?

Napište co naměřil a čím. Jinak to nemá cenu.

Že něco měřil může být i to, že koukal na ručičku na palubovce a očuchal vejfuk...

katka123*
hodnocení

A vadný s SNIMAC TLAKU by neumožnil dokončení nucené regenerace jak psal kolega nahoře a regenerace proběhla bez potíží

Regenerací vzniká dost vysoká teplota v katalyzátoru před filtrem. Klidně při vykazování špatných hodnot ecu auta vyhodnotí problém a regeneraci zastaví.

Proto píšu. Měřil ta čidla? Co naměřil? Kouká jenom na paměť závad?

Proč to řešíte vy Katko, když tomu evidentně nerozumíte (pdf), ale bojujete za mechanika jak lev? Je snad z rodiny či přítel?

Katko, na věci to nic nemění, jen by to mělo být k zamyšlení, že se bez hodnot nikam dobrat nedá.

Měl by to udělat někdo, kdo tomu rozumí. To nemůžeme řešit přes diskuzi na internetu a ještě k tomu s mechanikem, který neví a ještě se bavíme přes Vás...

Máte protokol o čištění DPF? Naskenujte výsledky sem.

Testoval někdo katík alespoň pomocí spreje, zda reaguje a nebo je mrtvý?

DPF s mrtvým katem je navýhoz i čistý průchozí! To si uvědomte.

katka123*
hodnocení

Ja vám tady celou dobu říkám že ta regenerace prošla bez problémů tak co řešite jiného? Já totiž vždycky začnu panikařit kdyz se něco začne dít s mým autem a tak jsem se chtěla jenom zeptat na zkušenosti, jestli s tím má někdo zkušenosti a ano díval se na veškeré hodnoty které mu diagnostika ukazovala ,všechny kontroloval ,a všechno dělal podle standardního postupu
asd1

Katalyzátor.

Nechápu problém. Mechanik je dobrej, všechno dělá správně, umí to. Tak ať to spraví, ty mu zaplatíš a bude vyřízeno.

Díky katalyzátoru dojde k hoření bordelu ve filtru. Bez něj čistý filtr bude opět zanesen. Vysokou teplotou shoří kovy, které reagují s plyny a uhlovodíky. Pak kat nefunguje a je to celé k výměně.

Mechanik Vám to nedokázal vysvětlit?

autobible.euro.cz/...

katka123*
hodnocení

Díky za rady automechanici

 

hodnocení

0x

DPF - Diesel Particulate Filter (částicový filtr ve výfuku)

PDF - Portable Document Format (soubor dokumentu př.: v počítači)

...

Né vždy je čištění úspěšné a funkční. Jen výměna je 100%. Čištění spíše filtr poškodí, ale zprůchodní.

Stepm myslel žhavící svíčky pro předehřev. Né zapalovací. Ty u nafty nejsou.


doplněno 22.07.21 23:36:

Katko, musíte najít příčinu proč odešel a zkontrolovat všechna čidla asondy. Pak teprve kupovat nový!

Mechanik to nezvládá, takže vyměńte mechanika nebo auto.

Ptáte se na spekulace, které bez měření nikdo nepotvrdí!

katka123*
hodnocení

A co když ho nechám vyměnit a pak to nebude zase fungovat? Docela to stojí peníze takže se bojím

To vám tady bez pořádné kontrolky nikdo neřekne. Ojetý diesel holt vždy obnáší riziko, že do něj zahučí 50 nebo taky klidně 100 tisíc, ani nemrknete.

Čištění pomůže jen někdy. Filtr už může být ve stavu, kdy je dál nepoužitelný. A nebo je problém jinde. Moje rada zní - zkuste jiný, dobře hodnocený servis, a podrobně jim popište, co se již řešilo.

katka123*
hodnocení

můj mechanik chce zkusit vyměnit čidla
katka123*
hodnocení

Kde jinde by mohl být problém?

Kde jinde by mohl být problém? V neznalosti mechanika a jeho chabého vybavení.

Jeďte jinam. Už ti to píše i 007

 

katka123*
hodnocení

Jak mám poznat že se špatně ohřívá motor? Bylo to na diagnostice to by něco napsalo ne?

Jestli se rafička drží na 90 stupních, tak v ohřívání problém nebude.

katka123*
hodnocení

No mezi 80 a 90 to je

 

katka123*
hodnocení

Nevíte někdo kolik to stojí to nové pdf?

Podle typu 20 - 60 tisíc Kč.

katka123*
hodnocení

Mondeo 2007

 

007cz
hodnocení

0x
Váš "mechanik" zkusil vyčistit, teď zkusí vyměnit čidla... evidentně neví co dělá a proč to dělá. Příčin může být několik, bohužel na dálku vám nikdo vůz neopraví. Jeďte do servisu kde tomu rozumí.

To jsou ty "mechanici od forda" :-D

mechanici od forda s pdf :-D

katka123*
hodnocení

Neví proč se to nechce regenorovat,diagnostika mu toho moc neřekla jen že se zanáší pdf

 

katka123*
hodnocení

Dá se to pdf vykuchat?

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jako vše má svoji životnost. Nepíšete, kolik má najeto a jak dlouhé jsou trasy. Teplota motoru s tím nemá co dělat. Mně se regenerace někdy spustí i po dvou km. Vykuchat se dá, ale zkratite tím životnost auta do příští stk. Nejspíš je zaneseny už tak, že vyčistit nejde. Spoustu lidí dělá chybu, že po rozsvícení kontrolky dále jezdí a tím tomu pomůžou.
katka123*
hodnocení

Má najeto 300 tisíc, ale když jsem to nechala čistit tak to bylo vycisteno jako nové, nechápu jak jste psal,tak pomůže tomu s tím dále jezdit po rosviceni kontrolky motoru nebo ne? Mě svítí totiž kontrolka motoru
Myslel jsem to tak, že tomu pomůžou do hrobu. Po rozsvícení kontrolky by se s tím mělo jet hned do servisu a ne s tím jezdit dál, protože se to zanese a zničí ještě více. Nicméně 300tis je slušná výdrž filtru.
katka123*
hodnocení

Mám to nechat vyměnit za nové?
007cz
Vykuchat jde ale kontrolka bude svítit dál. Měnit až někdo určí že je opravdu špatný, nemusí to být tím dpf. Například, mazal "mechanik" po vyčištění adaptační hodnoty?
katka123*
hodnocení

Ja nevim já sama tomu nerozumím,jako nikdy jsem se svým mechanikem neměla problém,jen potřebuji co nejrychleji to opravit a kdyby to šlo tak ne za hodně peněz
katka123*
hodnocení

Kdyby to pdf bylo ok tak čím by se to mohlo pořád zanaset?
katka123*
hodnocení

Hele chce mi nechat vyměnit čidla co na tom pdf jsou ale včera mi dělal regeneraci počítačem a pak po 50 km se mi rosvitila kontrolka motoru,po té regeneraci by tý čidla měly být v pořádku ne?
007cz
Za 50 km se dpf po úspěšné regeneraci nezanese, bude tam jiný problém. Ale takhle na dálku vám to nikdo nezdiagnostikuje.
To je filtr s aditivy nebo bez? Nemáte prázdnou nadrzku na eolys?
katka123*
hodnocení

To teď právě nevím jestli s aditivy
katka123*
hodnocení

Eolys je co?
katka123*
hodnocení

To jsou ty aditiva aha
katka123*
hodnocení

A ty čidla po té regeneraci by měly být funkci?
007cz
Vadný snímač tlaku či teploty by neumožnil úspěšně dokončit nucenou regeneraci. Ale tyto všechny údaje mechanik vidí na diagnostice, nemusí nic zkoušet měnit, jeďte jinam.
katka123*
hodnocení

Ale normálně se to zregenerovalo bez potíží
Já bych zkusil autorizak Ford. Přece jen mají více zkušeností se svými vozy. Nicméně 300tis je konec životnosti. Nový cca 8 až 16, možná více, dle typu případně druhovyroba.
katka123*
hodnocení

Viděla jsem stejné auta s daleko vyšším výjezdem takže to že má necelých 3oo nemusí znamenat jeho konec tý jsi kdo ,výrobce aut?
katka123*
hodnocení

Aha sorry já myslela že myslíš konec životnosti auta já vím já to chápu nechala bych ho vyměnit ale je to ranec peněz,takže zkusím i jiné metody

 

hodnocení

0x
avatar stir
No teda, tak sprostou babu už jsem dlouho nepotkal :) Některé takhle kurvuji jen v posteli. No a co olej, měníš? Je čistý nebo zasraný. Co egr ventil? Jako Katko ber to tak, že 300tis je fakt dost a myslím že ani žádný chlap by takovou ojetou herku do ložnice nebral. Je to staré, scvrklé, suché, nemaže to a čumí do stropu :)
katka123*
hodnocení

Ale já to kupovala kdyz to mělo kolem 200 tisíc a problém až teď s tímto autem, motorový olej jsem měnila přesně 2 dny před tímhle problémem ale jinak pravidelně , co s tím má olej společného
katka123*
hodnocení

A ještě jsem měla problém ale to od té doby co to mám, ale nikdy jsem to neřešila, občas jsem musela déle podržet klíč v zapalování bo jinak by to nechytlo,může to mít spojitost s pdf?
katka123*
hodnocení

Ty jsi automechanik?

 

Hele Katko, běžte si štěkat někam jinam. Odpovědí jste dostala dost. My nemůžeme za to, že máte starý křáp, který má nejspíš reálně najeto 2x tolik.

Tak to auto může najet mnohem více, ale životnost filtrů je někde okolo 120 150tis km, u některých až 300tis, takže jestli nebyl měněný, klobouk dolů. Jak už psali ostatní, chyba může být v motoru, vstriky, egr ventil, žere olej atd, ale nemusí, protože filtr si svoje odslouzil. Zajed k Fordu na diagnostiku a uvidíš. Nebo ti prodám mého C Maxe, jako nový, málo jetý, jen trochu zvenku ojetý od tornáda, ale to nemá na jízdu vliv :)
asd1

Olej s tim může mít společnýho dost, stačí aby tam lama nedala nízkopopelový a jako třešínku ho ještě přelila. Pak ho motor nahází do výfuku a popel ucpe DPF, v pohodě i za ty dva dny od výměny (mmch. ani na několik upozornění ti ještě nedošlo že pdf neni dpf)

break

Tady možná nebude problém v autě a mechanikovi, ale zákazníkovi

 

 

Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]