Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nucený přechod na elektro auta

Od: rich® odpovědí: 200 změna:

Dobrý den...

Nechci můj dotaz nějak dlouze popisovat...Již nějakou dobu sleduji a čtu se znepokojením články a vystoupení představitelů EU ohledně "nucené a nařízené" elektrifikaci automobilového průmyslu.Jak oslavují,že to půjde.

A na druhé straně si přečtu,že to nepůjde,že auto bude jen pro hodně bohaté,že se nebude dát snadno nabíjet,pro obyčejného člověka ztráta mobilní svobody,...

Vím,že se všechno vyvíjí a jde dopředu,ale i mě se zdá,že to není krok správným směrem a uživatelsky je prostě klasické auto,které natankuji za pět minut a můžu jet kdykoliv a kamkoliv je teď lepší.A můžu si koupit ojeté auto za pár desítek tisíc,...což u elektro auta to pokud bude baterka v háji bude úplně k ničemu...

No,nevím.Docela se toho bojím..JAko dá se říci všeho,co z EU poslední dobou vypadne.

zámek
Upozornění
Tato otázka obsahuje 200 odpovědí. Lze tedy předpokládat, že původní otázka je vyřešena. Máte-li další, vložte ji jako novou otázku.

 

 

200 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

14x

Holt někde inkluze proběhla dřív. A tak nám idioti velí. Žárovky, vysavače, diesely propagovat, potom zakázat, řepku a etanol do paliva nařizovat, potom zrušit ..

Zakázat uhelné a atomové elektrárny a přitom přejít na elektrodopravu, bez infrastruktury, bez uvažování ..

Povaleče pozvat a pak čumět ..

Kocourkov hadr... Nic víc se nedá říct.. Možná by se ti hnědočeši dali použít jako solární panely a budeme jim za to platit,kdo ví...Oni už si s náma poradí.. nemám strach :(

Jo a teď zrovna se do Evropy vozí lesy z celého světa, aby se z nich vyrobila elektřina. Taky dobře zelený nápad ..

prik

Nedávno přišli na to. že topit dřívím je škodlivější než uhlím. Vzhledem k tomu, že k uhlí návrat nebude, tak se budou možná muset vyházet nové kotle na pelety. To není nic nového. Po revoluci byl bum a topit elektřinou a ti co si pořídili elektrokotle a přímotopy, radši přešli na jiný způsob vytápění.

Spíš bych řekl, že nedávno to někdo řekl nahlas ..

Hlavně ta výroba pelet je na palici - je to strašně energeticky náročné. Jedna věc je, když někdo vhodí do kotle pořádné polena, ty se jen nařežou a případně naštípají.

Ale pelety - to se musí dřevo případně dřevní odpad doslova rozemlít v kladivovém mlýnu (má příkon jaxviňa) a pak teprve se to peletuje, peletovačka má taky veliký příkon, pak dosoušet a pod. Prostě podobně jako EV - ekologie za každou cenu i kdyby to za hov*o stálo!

dejv111neprihl
Co je to za nesmysl s tím topením dříví vs uhlí? :( Kdo topil obojím, tak ví, co je horší a co lepší. To zas někdo řekl A, ale zapomněl na B, že...

 

hodnocení

6x
avatar promon

Tak na tohle téma se zde napsalo už mnohé, nicméně praxe ukazuje, že i tak nepatrné procento aut na baterky, jaké jezdí dnes po silnicích je problém pro energetiku

idnes.cz/...

Leckde už zakazují párkování elektrovozů v garážích. Bude to veselé...

Bohužel, pokud už blafne baterka, tak je to hodně velký problém.
Kalifornie a Texas není Česko, nemají dostatečně výkonné sítě, což se projevilo v Texasu letos v zimě, kdy se ochladilo vic než normálně a lidi začali topit. Navic Česká republika funguje jako transport ze severozápadu na jihovýchod evropy, takže u nás nic takového nehrozí. A s rozvojem decentralizovanych zdrojů už jsou tyto obavy úplně pasé.

Štíre, už jsem si zvykl, že máte selektivní vnímání, zejména v souvislosti s elektromobilitou. Tak speciálně pro Vás - v tom článku se píše docela dost též o Německu Cituji :

Podle magazínu Focus vládnou v sousedním Německu nyní obavy, zda se totéž nebude týkat i jejich země. Výstavba a rozšiřování elektrické sítě tu totiž nyní probíhá masivním tempem, problém však může nastat v souvislosti s tím, jak německá vláda tlačí na přechod k solární a větrné energii, která není k dispozici vždy, když je potřeba. A elektromobily se většinou nabíjejí právě v noci, kdy tato "zelená"energie není k dispozici.

Spolková vláda k tomu proto připravuje zákon. "Nejen u elektromobilů, ale i u tepelných čerpadel a topení na noční proud, má být dálkově řízeno dodávání elektrického proudu. Nucená pauza má být pod názvem ‚vyhlazení špičky‘ zakotvena v paragrafu 14a pozměněného zákona o energetickém hospodářství,"informoval před několika měsíci časopis Welt. Spolkové ministerstvo hospodářství na oznámení návrhu zákona reagovalo: "Jedná se o návrh v pracovní rovině, který zatím nebyl schválen ministrem,"cituje list mluvčí ministerstva.

Zdroj: idnes.cz/...

Ale klidně si dál rýsujte světlé zítřky elektromobility. Normálnímu člověku je jasné, že pokud tyto problémy jsou na pořadu dne nyní, kdy naprosto drtivá většina vozidel jezdí na fosil, že se stoupajícím procentem EV budou problémy eskalovat. Jen dofám, že k ,,pádu na držku´´ - čti blackoutu dojde ještě v době, kdy se problémy s elektromobilitou budou dát řešit - ideálně tradičně po česku - defenestrovat Timmermanse a jeho poskoky a zrušit nesmyslné protláčení EV za jakoukoliv cenu. Tím nemyslím zakázat elektry - to vůbec ne, mají své klady a kdo chce, nechť si je koupí - ale za své, bez dotací.

dejv111neprihl

Německo bude muset ve velké míře začít stavět plynové elektrárny. Proč asi tak lpí na dostavbě Nord Stream 2? (Ne) Funkčnost tohoto potrubí bude jejich ortel, zda přežít, anebo umrznout po tom, co vypnou jaderky a uhelky.

Pak je ovšem ekonomičtější a ekologičtější ten plyn použít pro pohon aut přímo a nezprostředkovaně přes elektrárnu.

No přesně ! Jen by mě zajímalo, kdo to dokáže vysvětlit takovým, jako je Štír, který si prostě jen mele své polopravdy bez ohledu na fakta,...

Já myslím, že fakta jsou dohledatelna na netu, jen musíte čerpat z oficiálních zdrojů, především zahraničních. IDNES pana Babiše přece nebude psát proti sobě, že ano :)

 

kepler*
hodnocení

5x

Leccos se dá vyřešit, i dlouhé nabíjení a omezený dojezd. V Číně se ve velkém šíří automatizovaná výměna vybitých baterií za nabité, což netrvá déle než tankování benzínu. Na co se ale nemyslí je obrovský nárůst spotřeby elektřiny na který nejsou kapacity a co to udělá s cenou elektřiny. Koneckonců se dokonce ukazuje, že auta na baterky jsou snad ekologicky horší, než ty se spalovacím motorem. To když se započítá i těžba lithia a kobaltu, jeho zpracování, výroba baterek i recyklace či likvidace odpadu. Baterie nemají ani poloviční životnost zbytku auta...Takže to vidím asi takto: hurá zpět na koně! *ua*

Těch lží o elektromobilite se už napsalo tolik, že se z toho stává pravda.

Jaké lži? Že na jedno nabití v extrému dojede do Ostravy a na zpáteční cestu musí minimálně hodinu nabíjet?Že musí hooodně přemýšlet pustit klimatici a další elektrosdpotřebiče aby se někam dostal?

No tak já dám Ostravu tam i zpět bez nabíjení. Ale když tam pojedu
, rozhodně hned nepojedu zpět. Proc bych to dělal?
Jinak Nio ET7 dá 1000km a na to je česká republika malá. Nesmysly o ekologii jsem vyvrátil v jiném příspěvku.
smoby
@stir Že takto nepojedete Vy neznamená, že to nepotřebuje někdo jiný. Jezdím denně okolo 300km, nejdelší trasa je z Plzně do Šluknova a zpět. Na otočku. Zastávka na místě tak 30-120min. Takový pracovní den je sám o sobě dost dlouhý, fakt nehodlám trčet někde na "pumpě" a 40minut dobíjet. A to ještě za předpokladu že stanice bude volná.
Na dálkové jízdy je to zatím pro mě nepoužitelné. Nehodlám trnou v koloně jestli si můžu zatopit nebo pustit klimu, abych dojela
No tak vidíte, stojite 30-120minut, tak proč stát někde na pumpě. Auto se dobíjí, když ho nepoužívám a mimochodem 300km dá dnes každé auto s rezervou. Samozřejmě mimo městské vozítka. A mimochodem právě u takových nájezdů je návratnost hodně rychlá, úspora běžně okolo dvou korun na km oproti spalovaku.
Zatím ta návratnost je dobrá. Ovšem co se stane v okamžiku, kdy státu vypadnou spotřební daně z benzínu a nafty? Nebude to stát nějak chtít po baterkářích? Podle mě jo. Kde jinde přijde k tem penězům?
Ale to už jsme řešili. Spotřební daň souvisí se znečištěním životního prostředí a zdraví. Takže peněz na zdravotnictví a poškození životního prostředí půjde méně.

Bože, Vy jste tak naivní až to není možné.

Spotřební daň z paliv s žádným znečištěním životního prostředí nesouvisí..

Prostě jsou jen paliva bezva komodita pro zdanění a přilepšení do státního rozpočtu každé země. Mimo to, jsou ty spotřební daně zavedeny už od dob, kdy se o žádné ekologii ještě nemluvilo ani náznakem.

A pokud kterýkoliv stát přijde o spotřební daně z paliv, bude je muset nahradit jinými daněmi (koneckonců, už jsou státy, kde se o tom mluví dost nahlas).

Ovšem Vy si klidně myslete dál, že spotřební daně z paliv jsou kvůli ekologii...

Že spotřební daň souvisí se znečištěním životního prostředí a po masivním rozšíření aut na baterky každý ministr financí zamáčkne slzu v oku a peníze už nebude chtít, tak tomu uvěří Greta a malé dítě.
Jinak to je absolutní nesmysl.
Spotřební daň na elektřinu žádný stát neuvalí, třetina obyvatel by okamžitě byla na mizině. Ono úplně stačí, když elektřina sama o sobě roste a jelikož se cena odvíjí na evropské burze, tak Česko ji má nejdražší v přepočtu na kupní sílu. Němec platí za elektřinu stejně jako Čech, navíc máme smůlu, že každá vláda se vyhýbá euru, takže měnové riziko. Pomoct může změna legislativy, které se opět tomuto kroku vyhýbají ze zcela jasných důvodů. Jinak by malé solární elektrárny rostly jak houby po dešti i bez dotací, protože čím dražší elektřina na trhu, tím rychlejší návratnost fotovoltaiky.
Přeci nemůže být sebemenší problém uvalil spotřební daň pouze na elektřinu použitou pouze pro nabíjení.

Stačí zaplatit sumu daně z elektřiny jako daň z elektromobilu.

Spotřební daň na elektřinu že neuvalí? Když bude mít výpadek daní z klasických paliv, tak si to vždycky někde najde...

Co mi to připomíná? Už vím...

Ale pane, víte co je to důl? Důl je díra v zemi. Tu mi přece nikdo nemůže sebrat.;)

Vy jste Štíre opravdu naivní jako pětileté dítě. Žádný stát se dobrovolně nevzdá žádné daně, pokud nebude mít možnost ty peníze vybrat jinak.

jenda22
Ach stire, to zase pisete hlouposti. Spotrebni dan na elektrinu stat zavede velmi rychle. Jak se bude jmenovat je fuk ale nahradi vypadky z PHM. Dale EU zavadi ekologicke dane na plyn, elektrinu formou emisnich povolenek ci za tvorbu emisi spalovanim plynu. Nejdrive potrebuji zavislost lidi na elktrine zrusenim aut na ropne produkty. Pak to pofrci. Ce je hlacni je dementni uvazovsni ekologu pouze o elektroautech. Pres 70 % zasob nerostu pro aku ma Cina. Ta bude diktovat, co a jak. Stejne jako cipy. A je uz ted vymalovano diky Lockdownu. A to byl jen zacatek.
Jendo mýlíš se jako vždy. Zavedením spotřební daně by stát nic nevydelal, jelikož by musel podporovat sociálně slabé skupiny. Zavedení spotřební daně na elektřinu vůbec nelze, jelikož je to základní životní potřeba, jako voda a nelze tím spekulovat, jak se zlíbí. Emisní povolenky je věc jiná a ano, jsou teď okolo 70 euro, což výrazně zdrazilo elektřinu již tak samo o sobě. Pocitime to my všichni, jelikož znečišťovatelé tyto náklady zahrnou do ceny elektřiny a projeví se to během následujících let, protože ČEZ uzavírá kontrakty na dva tři roky dopředu. Tady teprve uvidíme, jak je fosilní energie drahá a vůbec není pravda, že nám někdo něco nutí. O snížení zatížení životního prostředí se vláda zavázala již v devadesátých letech, bohužel se stále nic nedělá. Jen se chlubí, že již emise snížili, ale že to bylo způsobené krachem mnohých firem jako například poldi Kladno v době privatizace již neřeknou. V oblasti obnovitelných zdrojů za těch 30let žádná vláda nic neudělala, kromě toho, že si v letech 2008 až 2010 udělali politici ze solárních parků dojnou krávu. Další dojna kráva pro nynějšího premiéra je řepka. Každý hrabe jen pro sebe. Přitom na hranicích stojí 180miliard do čistých investic a hrozí, že je opět náš stát nevycerpa. Jediné chvályhodné je, že polostatni ČEZ plánuje do 2030 vybudovat 6000mwh kapacity v solárech. To jsou zhruba tři Temeliny. V té době bude elektřina o 50% levnější z těchto zdrojů, jelikož technologický pokrok jde stále dopředu a hlavně odpadne cena za emisní povolenky, které dnes zdražují výrazně elektřinu. Další věc, kterou politici dlouhodobě odmítají je změna legislativy, kvůli kterému je investice do čistých zdrojů u fyzických osob značně komplikovaná a jako fyzická osoba nemůžeš obchodovat s elektřinou. To může jen ČEZ. Představ si, že máš na IČO solární panely na střeše a v době přebytku ČEZ od tebe koupi elektřinu za několik haléřů a pošle ji tvému sousedovi za pět korun. To je byznys! A navíc bez distribuce, kterou ten soused opět zaplatí, i když elektřina teče po drátě pět metrů a do vysokého napětí se ani nedostane. Takže solární panely na střechách by měly daleko kratší dobu návratnosti, a vyplatila by se i bez dotací. Motivace státu který vlastní 70% ČEZu je tedy jasná, nemůže jít proti sobě a nemůže podpořit decentralizovane zdroje pouhou změnou legislativy. Raději budou dále prosazovat velké centrální zdroje jako jádro, které je vůbec ten nejdražší zdroj energie bez návratnosti.

To je moc hezký, že ČEZ chce postavit tři Temelíny v solárech. Ovšem Temelín ať je jakej chce funguje pořád. Ve dne v noci, za deště a sněhu.

Solár funguje jen za světla. Takže ve dne budeme elektřinu prodávat za hranice a v noci či za špatnýho počasí zase draho kupovat?

Nebudeme, protože baseload zdroje máme. Pořád se v noci vyrobi více energie než se stačí spotřebovat. Ono to jádro nejde večer zpomalit a ráno zrychlit, to je nevýhoda jádra. U uhlí je to sice lepší, ale strašně neekonomické, největší účinnost je jen v určitém pásmu. Plyn se dá řídit lehce. Takže naopak, nadbytek elektřiny v noci vyvážíme za levno, protože ji nikdo nechce. Taky se říká, že vyvážíme své zdraví za hranice. A přes den, v určitých špičkách při vysoké poptávce ji kupujeme dráž, při vysoké poptávce. A tady máme mezeru ve větru a slunci. Tady se neustále mluví o nedostatku energie, ale už málokdo ví, že celou zimu byl v Dukovan ech jeden blok odstaveny kvůli údržbě. Taky jsou odstávky i v Temelíně a přes to jsme velmoc ve vývozu elektřiny. Žádná jiná země nemá takový vývoz, takže uhlí by se mohlo výrazně omezit už dávno. Distributoři se na nástup elektromobilů těší, protože vyrobené množství v noci bude mít kam jít a pomůže to stabilizaci sítě.

Božínku... tak zavedou silniční daň i pro soukromá auta (ostatně hromada států kolem ji už má). Nebo vymyslí nějakou jinou a nějak ji nazvou. Ale výpadek z daní vybraných z klasických paliv si budou nějak kompenzovat a ne že ne.

Božínku, když nepůjdou peníze do znečištěného životního prostředí, do zdravotnictví a do dalších škod způsobených ropnym průmyslem, tak nebude potřeba jich vybírat formou spotřební daně. Nula od nuly pojde. Fakt je těžké pochopit účel spotřební daně a její regulace? Když člověk nemá na benzín, nekoupí ho. Podobně jako si nekoupí cigarety. Proč není spotřební daň na chleba?
Božínku, žádnej stát nebude mít nikdy dost peněz aby už žádný nechtěl.
Prostě je nesmysl aby stát jen tak mávnul rukou a řekl dobrá, vypadly peníze ze spotřební daně z fosilních paliv, ale my je vlastně nepotřebujeme. Takže časem na tom budou elektry úplně stejně jako teď běžný auta.
Parkování, dálnice, spotřební daň na elektřinu spotřebovanou v elektrách. Za vše budou elektrikáři platit, stejně jako se už platí za normální auto.
Navíc budou třeba peníze na nápravu škod po těžbě lithia a recyklaci baterek.

 

hodnocení

3x
avatar jenyk

No, bez postavení nového a většího Temelína to u nás prostě nepůjde. Kdyby se teď všechny osobáky nahradily auty na baterky, tak by to Temelín nenabil, i kdyby všechna tam vyrobená elektřina šla jen na nabíjení a nerozsvítila jediný světýlko.

Špatně hodnocená odpověď jen ukazuje, kolik nepravdivých informací panuje kolem elektromobility a kolik lidí o tom prakticky vůbec nic neví.
svetmobilne.cz/...
Vždyť to v tom článku jasně píší. Stačí dostavit dva bloky v Temelíně či Dukovanech a bude pohoda. A jelikož má Temelín dva bloky, jedná se o celý Temelín.
Možná se do té doby naučíme poručit větru a dešti a bude vyřešen problém s obnovitelnými zdroji.
Ale to nesouvisí s elektromobilitou, ale s náhradou uhlí. Mimo jiné, žádné bloky se u nás stavět nebudou, protože bysme to nezaplatili, je to velké riziko.
bobik

už je to schváleno a budou se stavět dva bloky v Dukovanech. Má to být náhrada za dosluhující bloky.

U nás se už nepostaví ani blok. Všichni použitelní dodavatelé byli z tendru vyřazeni.

Nepostaví, to je pravda. Na tu elektřinu z toho bloku by nikdo neměl. Navíc 1200mwh vůbec nic neřeší. Hynklei Point měla vyrábět elektřinu za 50-70eur/mwh. Poté jak se stavba opozdovala a prodražovala, měla být cena okolo 90eur, později 120 eur a podle nejnovějších info má být garantovaná výkupní cena mezi 150-200eur, každoročně po dobu životnosti navyšováná o inflaci. To ještě není konečná cena, protože elektrárna ještě není dokončená. Já věřím, že takový megatunel u nás nemůže projít, protože cena těch dvou bloků již přesáhla 700mld. Stát na to nemá, ČEZ do toho nepůjde, jelikož má taky nějaké dluhy a jeho tržní hodnota je někde okolo 300mld, což nestačí ani na jeden blok a hlavně návratnost by byla nikdy

 

hodnocení

2x
Nebojte se. . Svět a stát potřebuje dělníky a plebs, který bude vydělávat,aby se hnědočeši a majitelé čehokoli měli dobře..A myslíte, že ta "spodina "aby se dostala do práce bude mít na elektromobily? NEBUDE! Možná, že hnědočeši to budou fasovat rovnou na sociálce,nevím,ale nevolníkům určitě pár let ještě dovolí jezdit na benzín,naftu a LPG..nebojte se... Já tomu věřím:) A taky si uvědomte,že jsme v ČR! I kdyby na každém sídlišti zřídili trafostanice atd na dobití těch elekrosrá*ů,tak do rána jsou všechny kabely ve sběrně:) :) A kolbenky budou stát...atd atd

 

hodnocení

2x
avatar martincakl
Buďte v klidu, vše je téměř vyřešeno.
Ve Švédsku stačí při nabíjení (současného počtu) EV přestat luxovat..
A v Kalifornii se prý na chvilku vypnou klimatizace.
Trochu háček je v tom, že i v Německu přiznávají, že po zákazu vjezdu dieselových aut do některých měst, se stav ovzduší nezměnil. Ale to asi bude chyba v desetinné čárce..
Ve Švédsku hrozilo protavení reaktoru v jaderné elektrárně, proto ho odstavili dříve než by došlo ke katastrofě i přes to, ze reaktor mel ještě pár let sloužit. Jelikož je oprava neekonomická, odstavili ho trvale, stejně jako několik dalších před uplynutím zivotnosti a dobre udělali. Smůla je, ze se to spojuje s elektromobilitou, přitom pravda je úplně jinde. Kalifornie ma již v rizikových oblastech bateriové kapacity od Tesly a přibývají další. Výhodou je, ze se dají jednoduše dopravit primo na místo spotřeby, kam jsou zrovna potřeba, když to nezvládá síť vysokého napětí.

To ale vůbec není podstatné, že byla porucha na JE.

Podstatné je, že to dělá problémy..a to těch EV aut je tam z celkového počtu velmi málo.

Pokud by to bylo o řád víc, tak ve Švédsku můžou zhasnout a zavřít za sebou dveře..

A že ČR hodně elektrické energie vyváží? No ano, a stabilizuje tak přenosovou soustavu v půlce Evropy. A mimochodem, ono to s tou stabilitou přenosové soustavy v ČR není vůbec růžové a nejednou byla i ČR na pokraji velkého průšvihu.

Ty baterie v Kalifornii se nabíjí jak? Černoši šlapou na kole?
Takže chcete říct, že ta elektrárna skoro bouchla kvůli několika ev? Je nějaký rozdíl mezi elektřinou do auta nebo do domu? Ono to bylo zrovna v době, kdy skoro nefoukalo. Tahle situace může nastat i u nás až se odstavi uhlí, jelikož vláda na poli obnovitelných zdrojů nic nedělá, spíše naopak se brání rozvoji.

Nikolivěk...

Chci říct, že stačí odstavení jedné elektrárny a síť se rozkolísá, protože nemají potřebné rezervy.

Samozřejmě že zatím je ten problém relativně nepatrný (já také nemusím luxovat každý den), ale pokud by ve Švédsku (či kdekoliv jinde) nebylo EV aut v jednotkách procent nýbrž v desítkách procent (či zcela "ideálně" až budou na EV i bagry, stavební stroje atd), tak to prostě bude průšvih.

Teď jsem ze "studijních" důvodů shlédl video ElectroDada o cestě do Benátek a zpět za 39EUR...Tak to jo, mne by to v naftě vyšlo 3x dráž, drze to přiznávám. Jenže on do ceny nepočíták nabití auta doma (já vím, má FV elektrárnu na střeše, ta je ovšem také zadarmo), SC má "zadarmo" (reálně předplacenou v pořizovací ceně auta, ale nebudeme mu to říkat)...a až do ceny elektřiny přidá každý stát 35% spotřební daň, to bude teprve legrace...a samozřejmě pak to bude vše ještě více "zadarmo".

On nemá SCh zadarmo, to platilo u prvních modelů S. Nyní může získat 1500km zdarma, pokud si někdo přes jeho odkaz objedná teslu. Ale o to až tak nejde, spíš jde o to, že dojezd není důležitý. Dnes večer bude nové video ionic 5 na které se hodně těším. Tohle auto si myslím že bude lepší než Tesla. 800V architektura nabije auto za 18min na dalších 300km a kdo si nedá čtvrt hodinky pauzu po 300km? Jen jsem zvědavý na spotřebu a velká výhoda je, že auto funguje jako velká powerbanka a může napájet dům v době nouze či další spotřebiče, třeba sekačky do vinohradu, nářadí bez hlučné elektrocentrály atd. To už není jenom auto, může vydělávat i když stojí. Jinak ještě tam má video s Kiou, jak jel do Frankfurtu. Taky je tam nová Kia s 800V na baterii. Troufám si říct, že kia, Hyundai a Tesla budou dominantní hráči.
Tak už tam je kratší video ionicu 5 od Martina. Rozvor 3metry, který spalovak to má. Od Martina jsem měl půjčený e-tron.

 

hodnocení

2x
Taky se obávám co z EU příjde, spíš vidím že to je lobby výrobců a obchodníků aby měli co vyrábět a výrobky byly složitější a poruchovější, ekologie jde na druhou kolej.
Pro svoje ježdění potřebuji jednoduchý kolovrat a ne auto plné poruchové elektroniky jejiž funkce nevyužiji.
Tady je další ra :) Nějak se množí. Mimochodem elektromor je jednoduchý kolovrat, má jen jednu pohyblivou část - rotor. Vydrží navěky, nepotřebuje servis a účinnost 4x vyšší.
jenda22
Elektromotor potrebuje prevodovku, super nsrocnou regulaci s porucha je vzdy hodne draha.
70 % nerostu pro akumulatory ma Cina a po rozsireni elektromobilu nastane prava diktatura.
Co se tyka solaru, tak k nabijeni elektromobilu neni nic nepraktictejsiho a smesne slabeho.
007cz
Nepotřebuje převodovku, na co? Má jen jeden stálý převod. Prostě jen dvě ozubená kola v obalu.

youtu.be/...
jenda22

Každý elektomobil má převodovku. Jednoduchou nebo složitou, ale má !

A i dvě kola jsou převodovka. Tady jste se chytili na svou hloupost sami.

S tím kolovratem máte Štíre pravdu. Ovšem jen tehdy, pokud máte na myslí vozidlo viz obrázek - tyto slouží mnoho desítek let bez potíží. A víte proč? Protože v tom není VŮBEC ŽÁDNÁ elektronika, má to jednoduchoučký přepínač dopředu / dozadu, motor není řešen na xxx kW velký olověný akumulátor a nabíjí se to klasicky a vyzkoušeně 1/10C Proto je to nesmrtelné - pochopitelně s výjimkou aku.

Jenže nic z toho se netýká současných EV - jsou to veci nabušené elektronikou, která je sama o sobě zdrojem veselí uživatelů stejně jako u ropáků. Pro příklady nemusíme chodit daleko - megaprůser VW s ID3, které byly chabrus aniž by vůbec vyjely z bran fabriky, Teslu snad nemá cenu ani zmiňovat.

Nucený přechod na elektro auta
Vw id3 bylo slibované auto pro masy a mělo stát 600tis. Stojí jednou tolik, pouze v Německu je za 560tis v přepočtu na naše. Že není jednoduché vyrobit a sladit software a hardware, na to přišli, až při výrobě. Problém u nich, ale i ostatních automobilek je, že mají spousty subdodavatelu, takže levá ruka neví, co dělá pravá. V tomto má Tesla obrovský náskok, takže sliby vw jak dozenou teslu nelze brát vážně. Tesla si většinu dílů a software dělá sama, takže s tím zbytkem auta je to sladěné, navíc k tomu má svoje superchargery, které software umí dohledat, navigovat a přesně napsat, jestli tam auto dojede, s kolika procenty a jak dlouho bude potřeba nabíjet k dojetí do cíle. Tohle vw neumí. Ty nové id3 jsou v podstatě rok staré, tak dlouho stály venku a čekali na použitelný software, který pořád není dokonalý. Jinak ID 3 je pěkné auto, na těch velkých kolech vypadá dokonale a je hezké ze všech stran, nicméně uvnitř většina tvrdých plastů, jako u levného vozu. Jizdne slabá rekuperace, mám rád silnou a až do zastavení, když můžu řídit auto jedním pedálem. Taky mu chybí přední kufr a nabíjecí port je na špatném místě. Co chválím je to, že se poteslil, stačí přijít k autu a otevřít dveře, auto se samo "nastartuje". Na tohle když si člověk zvykne, už si neodvykne.
Asi před 10 roky jsem pracoval na rekonstrukci světel v jedné průmyslové hale a několik týdnů jsme používaly elektrické vysokozdvižné pracovní plošiny, celou směnu jsme neustále s něma popojízděli a zvedali se ke stropu, po směně připojily nabíječku a celou směnu akumulátor bezproblémů vydržel, plošin jsme měli půjčeno několik a všechny bezporuchově fungovaly.
Ovládání bylo jednoduché, jeden přepínač zpátečka dopředu rychle dopředu, jojstyk na rychlost dopředu a zdvich.
Ovladání připomínalo elektromobily vyráběné před stoletím.

Ano - presne! Toto je oblast, kde elektrice fandim a tam je osvedcena, ekologicka, prijemna na ovladani a fungujici. Jenze ta jesterka nikdy nevyrazi na dalnici, nepojede 500km v kuse. Proste se porad mota v okruhu par set metru kolem nabijecky a neni ji problem dobit pres noc z bezne 32A zasuvky.

Problem je v tom, ze mnozi nejsou schopni pochopit rozdil v konstrukci, komponentech, zpusobu pouziti mezi manipulacni technikou a osobnimi auty. A jeste vetsi problem je, ze tito blbove maji pravomoce narizovat a zakazovat...

Jenže když ta ještěrka vydrží celí den popojízdět po place proč bych nemohl jet s ní čtvrt hodiny do práce a čtvrt hodiny z prace, neboli proč kazdý chce mít dojezd stovky kilometrů a většinou jede jen do práce nebo na nákup.

Opet presne - toto je presne typ vyuziti vhodny pro elektry. Stejne jako rozvoz pizzy, posta a pod. Male najezdy km, caste zastavky. S tim naprosto souhlasim. Problem je pouze s tim, ze v tomto rezimu jezdi jen specificka skupina aut, mnohe jezdi dlouhe trasy a podobne rezimy naprosto nevhodne pro elektry. Jenze EU proste rozhodla a hotovo...

S plošným nařízení EU nesouhlasím.
Když vezmete soukromá vozidla tak většina cest bude do 100km za den, tam jednoduchý elektromobil vyrobení za lidovou cenu by fungoval dobře.

 

xenofob
hodnocení

2x

vůbec nejde jen o lobby obchodníků ani výrobců, jde o lobby ekologických neziskovek a eurohujerů...eurohujer timmermans mluví něco o jakési "nové" evropské ekonomice která zaměstná další a další lidi...bohužel nic o té staré, která vyrábí spalovací motory...ta zřejmě klekne...

Výrobci už mnoho let nemohou vyrábět to, co by chtěl zákazník, ale musí vyrábět to, co nařizuje EU...bohužel lidé si to kupují, protože často nemají na výběr...

výrobcům je to jedno, pokud bude EU podporovat dotacemi prodej elektomobilů, budou je vyrábět...náklady a zisk s e vždy promítne do ceny elektrouta...Také jde o socialismus naruby, na elektroauto dosáhnou vždy jen bohatí lidé..polovina čechů která bere průměrný resp. méne než průměrný plat si elektroauto nidky nebude moct koupit...přitom i ti chudí platí daně, které jsou pak zdrojem přerozdělování, v případě elektroaut ve formě dotací pro bohaté...

EU ujel vlak. Vůbec nejde o nějaký lobbing. Hrozba je Čína, která celosvětově vyrobí přes 50% elektroaut, to bylo v roce 2018. Velké evropské automobilky naopak čekaly do poslední chvíle, až zkrachuje Tesla. Ta bohužel nezkrachovala a v roce 2018 ovládala 16% trhu. Teď už to bude více, protože má další tři továrny. A co teď? EU automobilky musí chtě nechtě začít dělat elektromobily, aby nezmizely z trhu úplně, už tak přišly o velký kus koláče, takže budou hrát již jen druhé housle. Kdo by kdy řekl, že telekomunikační gigant Nokia zmizí z trhu? Ovládala přece většinu celosvětového trhu! Bohužel nevěřila dotykové technologii a to ji popravilo.

 

jenda22
hodnocení

2x
Copak elektrotata... Pokud netusite rozdil mezi letem a zimou, tak je ztrata casu se dal vyjadrovat... Mikrozdroj, tedy vykon do 10 kWp je bez licence. Pro elektromobil prilis drahe. Primarne slouzi k pokryti domacnosti. Nabijet pres den je divne, to je prave elektomobilem nejspise v praci. Odpoledne nic. Moc prostoru tedy neni a uvazovat o akumulatorech je teprve mimo. Neskutecne drahe. Elektromobily jeste zametou s ekonomikou prodeje elektriny. Mozna je to skryty zamer redukovat mobilitu populace a tim zasahovatmnohem vice do soukromi. Uz takovy clanek vysel. Svoboda stredoveku...
Nejprve se podívej, jak má panely rozdělené a pak něco piš. Nejspíš jsi žádné jeho video neviděl. Stacionární baterii má nabitou dopoledne, cca 19kwh, práci dělá někdy z domu, tak nabíjí. Nemá jenom jednu teslu, má půjčení konu na 9mesicu a každý týden, téměř, testuje další a další ev. Ve středověku žiješ jenom ty...
jenda22

Má 9,98 kWp. Nastavení panelů na 15 ° je špatně a útíká mu velký výkon. Já mám celoročně 45° a proto mi dává 2,6 kWp výkon 2,5 při dobrých podmínkách při 325 kWp panelu. Celá jeho sestava je velice drahá a postrádá ekonomický smysl. Nikdy se nemůže vyplatit nabíjet touto elektrárnou elektromobil. Je to prostě hloupost.

@jenyk22

Svoboda středověku?

Možná jo, je zajímavý, jak je na západě utlumována jaderná energie, zatímco střed Evropy se posiluje jadernými elektrárnami-ČR, Maďarsko tam staví Rusáci, Finsko ve kterém staví taky Rusáci(ano, Finsko není střed, ale ani ne západ)

Jaderná technologie se velmi rychle vyvíjí-máte tu hráče z Koree, Číny a především Ruska kterým to v tomhle oboru neskutečně pálí.

Nějak mě ty větrníky a solární panely nepřesvědčují.

Dokonce ještě před 11 ti lety chtl Izrael budovat Jadernou elektrárnu ve spolupráci s jinými arabskými zeměmi-Saud.Arábií, Jordánskem, Sýrií, přičemž tyhle země mají taky zájem o své vlastní jaderné elektrárny, Izrael, nedaleko Tel |Avivu má svůj vlastní výzkumný reaktor na všestranné zaměření.

Jen tady ta západní Evropa je taková podivná, všechno se sune někam do podivných končin...

@jenyk22 to píše střízlivě

VVER 440 vydržel sloužit 45 let! za tu dobu vyrobil kolem 120 TWh, byl to reaktor v rusku

 

hodnocení

2x

Tak jsem to video na třikrát dal. Žvásty dobře placeného lháře.

Europoslanec létající do Brusele x krát za rok (nebo dokonce za měsíc) a vymýšlející v EU parlamentu jednu hovadinu za druhou (ovšem, není tam na to sám), bude kázat o ekologii..., tak to je ten pravej..

Nejdřív masivní podpora dieselů kvůli pár procentům CO2, šílené náklady na zbytečná "vylepšení" jako Start-stop a z něl plynoucí další komplikace a rostoucí cena. Biliony Euro zbytečně vyhozené, aby teď diesely zakázali. Tlak na nesmyslná biopaliva, miliardové náklady na jejich výrobu, vypálené brazilské pralesy a teď útlum a brzo zákaz. Zákaz žárovek v zemích, kde se topí od září co června. Omezení příkonu vysavačů - vysavač má v naší domácnosti menší roční spotřebu, než "vypnuté" spotřebiče. A tahle trdla nám chtějí zakazovat auta? A budou nám vyhrožovat, že si už nepostavíme další rozhledny v údolí a cyklostezky odnikud nikam?

bobik

a dobře dělají. Já to docela schvaluji. Tam kde vy vidíte zákazy, tak já vidím měnící se klima. Tornáda u nás v česku nikdy nebyla a na škole mne ještě učili jak to v té naší kotlině ani nejde. A vida... jde to. Stačí dostatečně zkur... planetu. Přece by jste tedy nechtěl stát se založenýma rukama a dál posílat svět do pr.. Takový sobec snad nejste. Nebo ano a zastáváte názor "po mě potopa"? Hlavně se neomezit?

To je sice hezký že vidíš klimatické změny ale neříká to nic o tom, že za to můžou osobní auta.
Nucený přechod na elektro auta #2
Kolik se toho asi na tomhle grafu změní, když pár států Evropy spáchá ekonomickou harakiri a zbytek světa pojede vesele dál? Ubyde jedná setina procenta Co2 nebo dvě? To už by dalo větší užitek kdyby krávy v jižní Americe prděly metan do igelitových pytlíků a statkáři ho potom spalovali v generátorech.

totak: Už před mnoha měsíci se psalo, že v dojčlandu vědci tamní Akademie věd přišli na to, že zákazem vjezdu dieselových aut do měst, se stav ovzduší vůbec nezměnil...

Ale blbnout se bude pořád...

bobiku - žijete 10 000 let, že pozorujete změny klimatu?

 

hodnocení

2x
autojournal.cz/...
Taky zajímavé zjištění

 

hodnocení

1x

A ekologicky náročná výroba akumulátorů...

A to jste si ještě neporovnala ropu, byla byste hodně překvapená.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Ta ztráta osobní svobody vás mrzet nemusí. Jestli se lidstvo nezačne chovat jinak, auto bude to poslední co vás bude trápit.

A přechod osobních automobilů na baterky vyřeší co? Asi tak nějak ..

bobik

@ra252 to je stejný argument jako kdybych se divil autu se spotřebou 5l/100km, když mám auto se spotřebou 10l/100km a tvrdil že pokud tam nebude 0l/100km tak je to na h...

Tak znovu. Co to vyřeší? Třeba jen částečně. Co?

bobik

třeba to nevyřeší nic a třeba právě jo. Nejhorší možností je ale sedět, vědět že aktuálně se řítím po hlavě do pr... a nic nedělat.

Ano, řítíme se do zelené EUřiti. Nebojte se, bránit se budeme.

Buďte v klidu pane ra252. Planeta už se brání sama. Ona se z toho za pár milionů let zase vzpamatuje, ale my už u toho nebudeme. Viděl jste záplavy a přívalové deště? V Holandsku Belgii, Německu, Švýcarsku, Číně a včera Turecko? Jelikož jsem byl přímo v centru tornáda, měl jsem obrovské štěstí a někdy si říkám, co je větší zlo, jestli voda nebo tornádo. Ve výsledku asi žádný, majetek a obydlí vám zničí obojí stejně.

Planeta se brání? Dobrý blábol.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Nové bytovky budou mít dobíječky pro auta. Jednu ke každému parkovacímu místu

Zdroj: idnes.cz/...


doplněno 21.07.21 15:29:

idnes.cz/...

To bude ovšem velmi zajímavé.
Jistě, papír snese vše.
Jenže pokud se takto zvýší u bytových domů požadavek na příkon a na soudobost, bude to někde technicky nemožné, někde se to bude obcházet..ma veškeré poplatky (nemalé) z toho plynoucí zaplatí každý majitel bytu, i když EV vlastnit nebude.

Martine, ze zkušenosti víte, že se vždy najde nějaké řešení.

Najde...

Ale často jen "pro formu" a nikoliv pro funkčnost.

Běžný bytový dům (16 bytů) s dálkovým vytápěním, nebo s vytápěním plynem, bude mít soudobý příkon elekřiny někde kolem 50kW (a to jsem možná ještě přehnal). Na těch 50kW bude stačit jistič a samozřejmě poplatky. Jenže v případě zásuvek pro EV (je samozřejmě otázka, zda to budou 2kW zásuvky, nebo alespoň 7kW) může být soudobý příkon klidně o 70-100kW vyšší a to je sakra rozdíl.

Rozdělení výkonu se dá řešit walboxy, rozvod stačí jeden společný a identifikace čipy. Představa, že se všechny ev zapnout každý večer v deset je mylná, to se neděje ani na cerpačkách. Mnoho lidí tankuje 1x 2x za měsíc a ne do plné. Tak to bude i s nabíjením.

štíre - máte pravdu. Na čerpačkách ve 22 hodin mnoho aut není ..

V pohodě stihnout natankovat na 600 - 800 km cestou do práce nebo z práce během pěti minut i s placením.

bobik

@martincakl při přůměrné spotřebě 0,17kWh na 1km a 40km nájezdu denně to dělá 6,8kWh. Pokud započítám 10% ztrát při nabíjení to bude 7,5kWh které potřebujete nabít. S nabíjecím výkonem 2,3kW 10A máte nabito na 100% za něco více jak tři hodiny. Někteří budou nabíjet klidně každý den (ti co mají malé baterky) a jiní klidně jednou týdně, zato déle (mají velké baterie). Při tom neočekávám že by přijeli všichni najednou a začli nabíjet všichni naráz. Součinost bych klidně počítal 0,5. Takže při 16 autech a současném nabíjení 8 aut to dělá okamžitý příkon 18,4kW a při nabíjení všech najednou 37kW. Nabíjení větším výkonem třeba o těch 7kW má smysl jen u velkých baterií a jen pokud spěcháte aby jste využil noční proud. Jinak je lepší pomalejší nabíjení aby články měly více času na balancování.

motak
A co takový dům s 2 podzemními garážemi, kde je třeba 150 aut?
A nechtěl bych mít pod prdeli 150 elektro aut. Jak se to bude hasit,až jedno blafne?
Už teď tam většinou zakazují lpg/cng, protože by to stálo prachy za vzduchotechniku.

Víte, jak by dobíjení těch aut topilo?

ra252: To nevadí, budou se smět nabíjet zásadně jen v zimě..
A co teprve nastartovanych 150 spalováků... za pár minut by se tam všichni udusili.

@stir

proč 150 nastartovaných spalováků, to bude každý dobíjet svůj elektromobil centrálou? Pokud vím auto se spalovákem nastartuju a odjedu , pokud jste to nepostřehl baterie normálního auta se jízdou dobíjejí

 

bobik
hodnocení

1x

Pokud bydlíte na sídlišti, tak to máte zatím blbý s elektromobilem. Nebo aspoň né dobrý. Pokud ale bydlíte v rodiném domě tak je elektromobil suprová záležitost. 5 minut na benzince mi teď přijde jako strašně moc času. S elektromobilem nevím co to je benzinka. Auto nabíjím doma ze solárních panelů když parkuje. Dnes jsem třeba přijel z noční směny a auto zapojil do elektrárny. I když bylo skoro celý den pod mrakem, tak se stihlo dobít sníženým nabíjecím výkonem na 100% + jako bonus mi elektrárna napájela dům. Z mého pohledu se 5 a více minutová otravná doba z benzinky s elektromobilem smrskla na každodeních asi 15s zapojení nabíjecího kabelu a 15s jeho odpojení když odjíždím.

Co se týče oprav a servisu, tak je to naprosto bezproblémové auto o kterém nevím. Jediné co občas řeším, je že dofouknu kola. Za 4 roky co jej mám, tak jsem jen jednou měnil chladící kapalinu jinak nic. Dnes už je to 9 let starý vůz a nedám na něj dopustit. To bohužel nemohu říct o 14 let starém VW které mám jako druhé vozidlo.

Jestli se vám vyplatí elektromobil z hlediska ceny, to už záleží na vás. Ale žádné auto se nikdy finančně nevyplatí pokud máte malý nájezd.

dejv111*
Stihlo dobit na 100%, ale nepíšete, jaká byla výchozí hodnota vybití před zapojením do zásuvky. Elektro auto je super na krátké trasy do práce a zpět + jízda městem, k tomuto účelu mi tento druh pohonu sedí nejlépe. Na delší trasy vzhledem k dlouhým dobíjecím časům je to opruz. Asi rok nebo dva zpět jsem viděl dobrý nápad a to výměna celých baterií přímo na stanicích, takže přijedu, proběhne výměna baterie do pěti minut a jedu zase dál. Takto by elektro auta neskutečně zlevnila, protože byste kupovali auto prakticky bez baterie, ty by byly zapůjčené. Takový provoz elektro aut si dokážu představit.
bobik

@dejv111 Výchozí stav baterie byl zhruba 60%. Mám malobaterkáč s již notně starší baterií. I tak mám ale denní nájezd okolo 50km a párkrát týdně i 90km. Na takovéhle dojezdy nepotřebuji moc elekřiny z ČEZu a většinu roku si ji pokryji sám.

dejv111*
To je parádní, jen do toho musíme započítat i vstupní náklady na pořízení solárních článků+příslušenství+po jistém čase výměnu akumulátorů. To už pak taková hitparáda není, ale pokud nám jde hlavně o komfort, na nějaké vyšší náklady se moc nehledí. To je jak se zateplením domů nebo tepelné čerpadlo, návratnost někde v dáli, ale komfort bydlení k nezaplacení. Předpokládám, že s elektro autem to bude velice podobné.
bobik

@dejv111 Ano. Odhadnul jste si to přesně. Vstupní investice je velká a vy si tak předplácíte pohodlí a luxus dopředu. Finance se sice vrátí, u elektrárny i něco vydělají, ale vše je to až za dlouho.

jenda22
Bobiku, jaky vykon ma vas solar v kWp?
Já se přidám, vstupní investice je velká, ale jen na papíře, takže to nakonec vypadá, že elektromobil je drahý. Spolu se spalovákem ale kupujete cisternu s palivem za dalšího cca půl milionu a za další statisíce náročný servis. Takže člověk musí porovnat ceny za celou dobu vlastnictví a tady se to otočí ve prospěch elektromobilu. Jak jsem psal výše, dnes se elektromobil může vyplatit pro toho, kdo hodně jezdí a pokud někdo najezdi 300km denně, je to jasná volba. Vím o tesle, kde majitel jezdí 100tis km ročně a bydlí v cinzaku, takže doma nenabiji a problémy nemá. Když si spočítá, kolik by dal za palivo a kolikrát by musel ročně měnit olej a filtry, brzdy atd, tak má jasno. Pro lidi co málo jezdí je zatím návratnost pomalá, ale to se do roku 2024 změní, jelikož co dělá cenu je objem výroby. Jakmile budou automobilky chrlit ev ve velkém, sníží se cena. A naopak spalováky se budou zdrazovat, jelikož se jich vyrobí méně a méně, zároveň v roce 2025 přijde nová emisní norma, takže i to samo o sobě spalovací vozy zdraží a pro uživatele navíc přinese vysoké servisní a provozní náklady. Takže nesouhlasím s tím, že tady někdo něco nutí nebo prosazuje, člověk si již sám rozhodne, zda koupí levný bezúdržbový vůz nebo drahý a provozně i servisně náročný spalovak, se kterým bude muset do servisu a ještě někam tankovat palivo. Takže žádná EU, rozhodne cena, co nás donutí si vybrat a člověk bude mít stále možnost volby až třeba do roku 2030 2035,nez se stopadesat let stará technologie přestane vyrábět, protože bude neprodejná.

štíre - až elekroprovoz nebude dotovaný a budou se do nákladů promítat i ceny nabíječek, rozvodů, energie, až nebudou povolenkové čachry - to budou baterkáři koukat ..

Ra252 vy nemáte vůbec přehled. Kdybyste věděl, že dotace do fosilních paliv jsou několikanásobně větší než dotace do fosilních zdrojů, tak byste si koupil nejspíš elektroauto hned, protože ta ekologická stopa půjde za vámi X stovek dalších let. Máte děti? Vnuky? Pravnuky? Co po vás zdědí a v jakém stavu? Proč myslíte, že má Gréta tolik příznivců? Přitom změnit myšlení a žití s dnešními technologiemi jde úplně snadné, jenže to nese málo peněz. Ale ty si do hrobu stejně nikdo nevezne, jen po nás potopa...

Auta na uhlí vnukům neškodí? Dotace fosilů probíhá prostřednictvím daně?

bobik

@jenda22 panely mám o výkonu 5kWp orientované azimut 213°, sklon 20°. Hybridní měnič 5kW k tomu 2 baterie pylontech.

Dotace jsou přímé i nepřímé, takže ano, i prostřednictvím daní.

štíre - čili 20 Kč daně na litru benzínu je vlastně jeho podpora?

 

hodnocení

0x
avatar totak
On nám to RA232 vysvetlí. Ještě loni mi odpovídal na podobné argumenty, že jsem demagog, že elektromobil jezdí za miň energie než kolik se jí spotřebuje při výrobě benzínu takže je vlastně úplně skvělý. A když jsem oponoval že tu elektriku bez jaderných elektráren, které na západě s velkou slávou likvidují, jaksi nevyrobíme a její nedostatek povede ke zdražení elektřiny pro domácnosti, dozvěděl jsem se že nás spasí solární panely. Tak jen tak dál...

Jen aby nedošlo k nedorozumění - RA232 nejsem já a nikdy jsem nic takového nenapsal.

Omlouvám se za lenost to dohledat, ale jeden RA*** elektrokrámy horlivě obhajoval skoro tak vehementně jako Štír. Jako by to byl taky zelený agent z Bruselu. Ani já si neumím představit jak se budou ty zázraky dobíjet ve městech u paneláků. A naopak si umím představit jak to zahýbe s cenou elektriky.

K tomu mám usměvný informace o tom, že se chystá i pěkná habaďůra s vykrýváním odběrových špiček. Unie chystá legislativu, podle které si ve špičce bude moct operátor sítě z připojených aut místo dobíjení elektřinu a nopak vytahovat. Takže auta budou fungovat jak přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně.

No..nic proti, ale baterka má jen určitý počet dobíjecích cyklů a takové přečerpávadlo bude majiteli elektrokrámu zkracovat život baterky a o tom, že při dobíjení dochází ke ztrátám skoro 20% a ty se na počítadle přepumpovaných kilowat neobjeví.

No jo, ale baterkáři to ještě vidí jako výhodu. Pujčovat svý auto na vykrytí špiček. *zed**zed*

Hoši trochu v tom plavete. Možná by neškodilo trochu samostudia. Už jsem to tu zmiňoval několikrát, tak ještě jednou. Ta habaďůra bude dobrovolná a zvýší návratnost vozu jako takového. No který diesel může vydělávat, když nejede? Takže kdo bude chtít tuto výhodu využívat, jednoduše se dohodne s distributorem na nějakých podmínkách za nějakou odměnu. Pokud bude třeba nějaká energie, distributor si sáhne do baterie na malé množství předem dané a poté zase vrátí zpět. Bavíme se o jednotkách kilowat na pár jednotek nebo desítek minut, prostě je málo, něco si veme,je moc, vrátí to. Pár jednotek kilowat u vozu s výkonem baterie 200kw je jen takové polechtání baterie, jaký když si zapněte klimu nebo topení. V žádném případě nejde o cyklovani baterie, to byste ji museli nechat vybít do nuly a pak celou nabít. Vy si jen v aplikaci nastavíte, na jakou mez to dovolíte, ale pod dvacet třicet procent vám nikdo baterku zdimat nebude. Jedná se jen o malé dorovnání sítě, dejme tomu milion aut pustí 5kwh, máme zálohu 5000mwh, cca 5 jaderných bloků.

štíre - říkáte, že tu bude milion střídačů, které se přifázují do sítě?

 

au1
hodnocení

0x
cinsky Nio ktery ma ty vymenny stanice baterii o nichz tu byla zminka expanduje do Evropy, pres Norsko. jsem zvedavej jak se tu uchyti, sice to neresi potrebnou energii k dobiti, ale da se to nabijeni takhle aspon casovat. Napr. nabijet v noci, kdy je enegrie prebytek - pokud teda nepujdeme cestou solarnich panelu :D
Akcie Nio už držím přes dva roky. Loni po příchodu na burzu jsem nakupoval Li auto a Xpeng. Nejsou to už startupy, ale všichni již prodávají auta. Tech elektromobilek je tam samozřejmě daleko více, jelikož Čína ovládá přes 50% trhu s elektromobily. Jinak u toho Nia si může člověk vybrat, zda si koupí vůz s baterií nebo bez baterie, kterou si následně může pronajímat. Nicméně ty ceny za pronájem jsou dost vysoko. Jinak téměř každý dnes vyrobený elektromobil se da nastavit tak, aby si počkal na nízký tarif, stačí ho mít jen v zásuvce a sám se potom zapne. Nízký tarif není jen nutně v noci, ale i přes den. Navic s rozvojem solární a větrné energie a smart grid sítí již nízký tarif bude vypadat úplně jinak.
honzin*
Pořád dokola. Štíre, máte doma FVE? Já ano. Mě to přijde, jako když panic debatuje o praktikách v sexu.

 

hodnocení

0x

Nič sa nebojte,pre blaho ľudstva bude elektrina zadarmo,tak ako to chcel kedysi Tesla,než mu klepli po prstoch biznismeni.

 

hodnocení

A jak to tedy všechno dopadne?
Elektro auta zlevní a vyřeší se dobíjení a provoz tak,že si ještě budeme mlaskat,jak je to super. Jen nabíjet a žádný další servis spojeny s údržbou spalovacích motorů.
Nebo to bude všechno tak drahý a nedostupný že bude člověk rád že si doma aspoň posviti a pustí televizi?
Klasická auta nepůjdou udržovat do nekonečna,koroze je sežere.Plus politicky tlak na jejich zmizení že silnic.

Když kouknu z okna paneláku, vidím stovky aut. Kde se budou dobíjet?

No tak vidíte, že to nebude tak hrozné, když ty auta pořád stojí a nikde nejezdí. Nebo si myslíte, že ten kdo tankuje za 500 jednou za měsíc bude mít potřebu nabíjet každý večer přesně v deset večer?
Ale kdyby se měla realizovat idea s vykrýváním špiček pomocí baterií v elektroautech, tak pokud tomu dobře rozumím, musí být auto připojený k nabíječce. Odpojit jen když se někam jede. Z čehož vychází mít nabíječku doma i v práci. I kdyby do toho šla třetina majitelů, na běžným sídlišti takřka neřešitelný problém. Těch pár lamp co tam je nestačí na stovky aut.
Tak u nás to je vzdálena budoucnost a bude třeba stanovit podmínky distributor. Hlavně se jedná o solární energii, kterou my zatím nemáme v dostatečném množství. Lidi tohle ale můžou dělat doma nebo ve firmě, kde si ty přebytky ze solárních panelů dají do ev. Takto můžou jezdit v podstatě zadarmo, jelikož by jim vyrobená elektřina utíkala ven za pár haléřů. Ale už jsem četl články o tom, že v podstatě by si mohl majitel svých solárních panelů ty přebytky natankovat kdekoliv jinde, takže by nemusel být vůbec doma a brát kdekoliv z jiné zásuvky. S rozvojem chytrých sítí v tom nebude problém. Problém je politické chtění a změna legislativy, kterou politici odmítají a brzdí rozvoj elektromobility. Mluvil jsem na srazech s různými lidmi z asociace elektromobility. Když se někde otevře silná DC nabíječka, politici se u toho fotí a hlásají, kolik toho pro ekektromobilitu dělají, ale když se zeptáte elektromobilistu, tak zjistíte, že stovky slabších obyčejných zásuvek na 230V na sídlištích nebo veřejných parkovištích udělají daleko lepší službu než jedna velká za 1,5milionu u které navíc schvalovací řízení trvá rok a půl i déle. Pokud by distributoři neměli svázané ruce, 230V zásuvek by mohly být na každé lampě nebo kdekoliv jinde. My máme ve městě vedení elektřiny v zemi a není nic jednodušší než z něho udělat několik malých nabíjecích zásuvek, protože toto vedení v zemi vede primárně okolo parkovišť u domů, takže to žádný problém není. Ono je totiž úplně jedno, jestli hodím prodluzku z okna nebo to vemu zkratkou. Zásuvka by mohla být na čip, který by byl na můj elektroměr. V některých městech v Anglii lidi dostali od města nabíjecí kabely kde byl elektroměr součástí kabelu a tento šel za majitelem. Pak je možné nabíjet z kterékoliv zásuvky a tahle elektřina se účtuje jako bych nabijel doma. Způsobů je hromada, možnosti ještě více, jen chybí zájem shora. Například u lampy veřejného osvětlení platí jiný tarif než na nabíjení, ale elektřina je všude stejná. Stačí jen změnit to co je na papíře, aby distributor neměl problémy. V tom je jediný háček.

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Jak to dopadne? Po osmi letech je auto zralé do šrotu (protože baterky jsou v háji), nebo na jejich výměnu, která přijde prakticky na stejné peníze za kolik jste tu bazarovku pořídili...

autoforum.cz/...

Počkej až přijde štír, on ti to vysvětlí.
Baterka vydrží 1,6 milionů kilometrů, a i po této porci se stále hodí jako domácí úložiště.
Já to ovšem vidím trochu jinak.

A možná byste měl... není to autorský čláenk, ale vlastně přebraný z jiného zdroje.

break

Zkusil bych to, ale cokolina autoforum píšou nesmysly. Kdyby škodovka vyráběla jen elektroauta, tak je Prokopec a ostatní cpou všem

bobik

Nevěřte autofóru. Pokud dává automobilka záruku 8 let a baterie že neklesne kapacita pod 80%, tak je blbost aby potom za 3 měsíce spadla na baterie s kapacitou na nějakých 20% nebo kolik to dělá. Každý by ji ještě v záruce nechal vyměnit pokud by byla fakt tak špatná. :D Chce to trochu samostatně přemýšlet a né hned všemu věřit.

Znovu opakuji, že se nejedná o autorský článek, ale informace převzaté. Konkrétně z tohoto videa:


A článek vydaný na jeho základě jsem od té doby zahlédl na několika dalších webech.

bobik

co to dokazuje? Všem je známo že spousta youtuberů udělá za sledovanost cokoli a nic jim neni cizí. Důvěryhodnost těchto individuí je u mne na nule. Použijte rozum nad fakty co zazní v tom videu a poznáte že to celé smrdí.

Autoforum nemá smysl řešit. Na YouTube je i kanál, který se věnuje jejich lžím.
break

To je jedno, že je to převzatý. Pokud si někdo nevšimne ty antipropagandy z tohoto pitomýho webu, tak sám je pablb bez vlastního úsudku.

Nejsem fanda do elektrifikace, ale ve firmě máme elektroauta a fungují. Vlastně v okolí jich jezdí spousta a nikdo nenadavá. I to spracovaní mi přijde kvalitní

break

Stir: jak se jmenuje ten kanál?

Break - Everything
break

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @milancukrar z důvodu porušení pravidel poradny. ]

výtka
Upozornění od sys milancukrar 20. 07. 2021 11:52:50
Prosím, zkuste to bez urážek jiných a slušně. Děkuji

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jestliže je Nio přezdívaná čínská tesla, tak tohle je korejská tesla a doufejme, že se začne vyrábět i u nás místo Kony.

youtu.be/...
doplněno 21.07.21 10:49:

youtu.be/...

 

cutora
hodnocení

0x

Nevím sice, jak to chtějí zaonačit. Ale nikdo nebude nic vlastnit a věci budou sdílené. Zaonačí to postupně. Vždyť už dnes žijete jinak.

Tudíž i auta budou sdílená No bude to binec. Pro ty chudé. A ti nejchudší budou sdílet koloběžky, kola, a jezdit MHD a vlaky.

Nebojte, už to je dávno naplánováno. Těch lidí tady stejně moc nezvostane, tak jim to nějak vyjde.

 

jenda22
hodnocení

0x

Pro některé fantasty: nabíjet elektromobil solární elektrárnou na střeše je pohádka pro malé děti ! Velikost výkonu elektrárny, denní reálný výkon, kapacita akumulátoru. To vše nejde dohromady. Mít auto přes den doma, aby se případně nabilo, nebo také ani náhodou je fantazie pro naivky nebo rovnou lež. Mám solární elektrárnu a vím přesně,kolik stála( 132000,-), jaký má výkon ( 2,6kWp ) a její denní výkon? 14,5 kWh za 24 hodin. Použitelný okamžitý výkon je kolem 2,2 kWh krátký čas ale pak to rapidně padá.

break

Jakej je tam rozdíl zima a léto?

Elektrotáta má panely na jihovýchod a jihozápad, tudíž nejede na maximální výkon, ale na maximální dobu. 11 měsíců v roce uspokojí domácnost, z toho 8 měsíců ještě k tomu nabíjí elektromobily. Stacionární baterii, cca 19kwh má kolikrát již nabitou po deváté desáté dopoledne.
bobik

@jenda22 Pro někoho pohádka pro jiné realita. Elektrárna mne vyšla na 170 tis. a dotace jsem nevyužíval. Parametry jsem vám napsal výše... Rozdíl je ale hlavně v tom, že mi tu elektrárnu nestavěla firma, ale dělal jsem si ji sám s vlastním řízením které jsem si i programoval. Je ale pravda, že ji ještě lehce dolaďuji. Pořád má elektrárna rezervy které nevyužívám. Do budoucna chci ještě nevyužitý výkon používat na ohřev TUV.

 

joudic*
hodnocení

0x

az pak budou zase zaplavy, tak spodni voda bude krasne navzdy kontaminovana, baterky vyzkratovane... a kdyz zahori jedno auto, tak to budou Vrbetice jak vino... a az se pripoji vsichni vecer na nabijeni, tak to bude taky sranda, a stejna situace jako zakaz napousteni bazenu. A Asie se bude jenom smat a jezdit v normalnich autech a motorkach.

A na tohle jsi přišel kde? Kontaminovaná voda bude tak maximálně od benzínu, nafty a oleje. Baterky jsou hermeticky uzavřené a záplavy je nijak neohrozí. Není tedy důvod, aby něco kontaminovaly nebo se vyzkratovaly.
Když se dívám na záplavy po celém světě, co se teď dějou, ještě jsem neviděl nic plujícího hořícího. Naopak z těch sraček ze spalováků bude další ropná katastrofa.
joudic*

chytli jste se oba jen jedne prupovidky... a co ty 2 dalsi veci?

Haha, včera jsem se díval na videa ze záplav v Číně a byla tam Tesla do poloviny zaplavená. Nejprve jsem si myslel, že ji unáší proud, ale voda stála. To jela ta Tesla i s motorem pod vodou. Jestli byla voda i v kabině, to nevím, ale motor a baterie byly pod vodou a ta Tesla jela. Kamarád tak jednou vjel pod mostem do asi 10cm vody s bavorakem, ten tu vodu nasál a bohužel, vyleteli mu ojnice ven, takže motor ko.

 

hodnocení

0x

Můj pes mi připomíná - pořád mi nikdo nevysvětlil PROČ to celé ..

 

nnn
hodnocení

0x

EU už nařídila velikost ředkviček a teď uvažuje nařídit nucený přechod na elektro auta. Která ale další země po VB bude uvažovat o vystoupení z EU. A potom další ...

 

 

hodnocení

0x
avatar nomohakon
Baterie, resp. akumulátory, jsou přechodné řešení než dodělají/povolí vodíkové palivové články a infrastrukturu na výrobu a skladování vodíku.

Vodík bude lepší v čem?

bobik

Jen to ne... když si vzpomenu jak na každém parkovacím místě bývala louže od oleje až do té doby než auta začly mít kryt pod motorem aby úniky nešly vidět... tak při českém šlendriánu a různému vyhýbání se STK... to by bylo kráterů.

Do vodíku více energie dáte, než z něho získáte. Navíc pokud by se měl průmyslově vyrábět z ropy, žádná změna.
asd1

Asi tak, navíc je problém ho utěsnit a rád bouchá *smich*

Takže slepá cesta. To ale baterky taky. Podle mne v současnosti vychází nejvíc "eko" metan v klasickým spalováku. Jednoduchý menší auto bez zbytečných poruchových kokotin typu "CML" a s životností aspoň 20 let/ 300 kkm..

A opravdu eko je mít práci/ školu/ nákupy v dosahu chůze, rohlíky nevozit přes půl republiky ale jen z pekárny v místě, jabka místní atd. atd. To by znamenalo desetinový provoz a tím i 90% úsporu jak aut tak paliva...

Když se vodík stlačí až zkapalní (tlak 350 atmosfér), má litr jen 72 gramů. Čili nádrž musí být pořádně velká a na obrovský tlak. Totéž u čerpací stanice. Za barákem bych ji nechtěl ..

jenda22

Do akumulátoru dáte asi o 20 % více energie, než využijete. To je fakt. A že nikomu nevadí, jak probíhá těžba nerostů pro akumulátory v Africe ! Že nikomu nevadí práce malých dětí v dolech. Jste pokrytci a v podstatě všichni propagátoři jsou na palici. Ignorujete tu ekologickou katastrofu v místech těžby. To je fakt hnus.

Jendo 20% to není, ale měl bys vzít v úvahu, že 2/3 co má spalovak v nádrží se změní na teplo. Pro pohyb vpřed jen těch možná 18- 20% protože ten zbytek jsou ztráty v motoru a převodovce, aby ten motor vůbec běžel, potřebuje nějakou energii pro sebe. Takže účinnost abnormalne rozdílná :))
No, když dáme vedle sebe a spočítáme těžbu ropy, rafinaci, distribuci a samotnou účinnost auta a těžbu uhlí a uranu, výrobu elektřiny a účinnost elekter, vyjde to nastejno. Nikdy jsem po tom nepátral, ale vcelku by mě zajímalo kolik kilo uhlí se musí spálit na ujetí 100 km.

Především - polovina uhlí se spotřebuje na to, aby se vyhrabalo ze země a dovezlo do elektrárny.

Ano, tohle baterkáři nechtějí slyšet. Navíc, na výrobu nádrže není potřeba žádných velkých zdrojů. Na výrobu baterie do elekter, tam to je podstatně horší.
bobik

@jenyk počítáte do těch nenáročných palivových nádrží i transport ropy pomocí obřích tankerů, co produkují mraky splodin a sem tam vyprodukují ropnou katastrofu? Hoši ač si tu ropu obhajujete jakkoli, tak zapomínáte na ten fakt, že ropu nezrecyklujete, zatímco baterie jdou recyklovat. Nedělá se to jen z toho důvodu, že těch nefunkční je zatím velmi málo. Každopádně automobilka hyundai tvrdila, že dnes dokáží baterii zrecyklovat ze 70%. Ropa má 0% pokud se nepletu.

bobik ano počítám. Vše pro výrobu a provoz aut.

bobiku - víte, co je to ropovod?

Jenyk neřeš uhlí, je to jen obchod pro ČEZ potažmo stát. ČEZ má v uhlí cca třetinu kapacity a zhruba 30% energie se vyveze za hranice. Tudíž zcela logicky kdyby ČEZ odstavil uhelné elektrárny, tak my to ani nepozname. Jen ČEZ a stát přijdou o prachy za které vyvážíme naše zdraví.

Byl bych pro, zastavit vývoz. Do Vánoc by v Germánii skončily se zelenými pomatenci a v Evropě by se zase dalo žít.

Co se týká výroby paliva z ropy v rafinerii, tak se uvádí, že na výrobu jednoho litru paliva se spotřebuje něco mezi 1,5-2,5kwh přímo elektrické energie. Když to vemu v průměru, tak na výrobu 10 litrů třeba benzínu, který spalovak ve městě sežere, spotřeba elektrické energie bude cca 20kwh. Na tohle ujede elektrické auto ve městě něco mezi 150-200km. Teď je třeba spočítat, kolik elektrické energie spotřebují ropovody, tam ta spotřeba bude hodně vysoká. A kde máme elektřinu pro všechny čerpací stanice v ČR? Teď je třeba počítat i jinou energii potřebnou na přepravu ropy po moři, přepravu v cisternach po kolejích a tahačích. Taktéž se musí nějak ty tankery a cisterny nějak přečerpat. To je obrovské množství energie ať už elektrické, která se musí vyrobit nebo jiné energie, např mazut který se používá pro pohon tankeru, protože je levnější ale to zanechává obrovské ekologické škody. A co ty ropné katastrofy, které jsou několikrát do roka úplně běžně. Moře, lesy, oceány všechno zničené. I kdyby se na výrobu elektřiny používalo jen uhlí, bude to daleko více ekologické i ekonomické, protože uhlí se obvykle pálí v místě těžby a elektřina jede dál sama a taky jeden takový komín se dá odsířit s daleko vyšší účinnosti než miliony spalováků, které prakticky v městském provozu nemůžou plnit emisní normy i kdyby se na hlavu stavěli. Motor ve městě nemá ideální otáčky, je pořád studený, takže katalyzátor nefunguje, takže nakonec je to tak, že nejvíce škodlivin dychame právě tam, kde je největší koncentrace lidí, ve městech.
Štíre, budu řešit uhlí. Bylo by zcela naivní myslet si, že si ČEZ nechá utéci třetinu příjmů.
To je to samý jako výpadek spotřební daně z fosilních paliv. Idea, že ty peníze nebudou potřeba, neb nebude zvyšená ekologická zátěž je dobrá pro zastánce elekter a Gretu. Stát má stovky jiných příležitostí kde by ty peníze utratil. A nevzdá se jich.

štíte, takže bude lepší z té ropy vyrábět elektřinu do elektromobilů?

ra252 tomu nevěřte, Němci se tak trošičku pojistili.

oenergetice.cz/...

A budou jezdit do Norska v zimě topit, aby jim do těch elektráren něco teklo ..

Ra252 já jsem taky pro zastavit vývoz elektřiny, navíc jsem všechny akcie ČEZu letos již vyprodal, takže mi to vůbec nevadí. Až se ČEZ přeorientuje na čisté zdroje a zastaví tu šachovou partii s dostavbou jádra, třeba zase pár peněz do něho investuju zpět. Díky tomuto vývozu vyvážíme své zdraví za hranice. Jsme největší vývozce energie v Evropě a celosvětově na předních příčkách. S tím souvisí i množství emisí na hlavu a i Čína, která má mnoho uhelných elektráren je až daleko za námi v množství emisí na hlavu. Celosvětově jsme na dvacátém místě a v Evropě na pátém, což něco vypovídá. Tady se od revoluce jen kecá, jak budeme čistí, ale nic se nedělá. Místo toho se tady hraje šachová partie o dostavbě bloků, které prakticky vůbec nepotřebujeme a jen příprava smluv a různých dalších papírů okolo té komedie nás bude stát 20mld korun, které se prakticky vyhodí oknem, jelikož velké centrální a drahé jaderné bloky jsou již minulostí a nic se u nás stavět nebude. Bohužel 20mld korun by se dalo použít daleko lepším způsobem. A všimli jste si, že se vůbec nemluví o stavbě úložiště jaderného odpadu? Jen toto má stát dnes okolo 180mld a politici se tomuto tématu vyhýbají, jak čert kříží. Přechodné úložiště v Dukovanech je již plné, vody v řece Jihlavě ubývá a oni chtějí další blok? Navíc povolení od rakusaku nedostanou, hlavně že se tady naše vláda sere Polákům o důl Turow. Na severu Čech a Moravy čoudit můžeme, ale běda tomu, když je to naopak.

Co jsou "čisté zdroje"?

bobik

ra252 jasně že vím co je ropovod. A vy víte co je to solární energie až mi budete podsouvat uhlí? Já třeba na uhlí nejezdím jak tu stále tvrdíte a nikdo mi to nedokáže že je to jinak. I v zimě kdy nejedu z FVE, tak nejbližší elektrárna je plynová. :D :D

A rozdíl mezi elektrárnou na plyn a na uhlí je jaký?

bobik: A Vy máte dojem, že když nejedete z FVE, tak elektřina k vám produdí jen a pouze z "nejbližší" (tedy plynové) elektrárny? Tak to ano, to potom ledacos vysvětluje...(a to nemluvím o tom, že plyn také není zdaleka "bezemisní").

bobik

martincaklNebojte.. vím jak se počítá napájení sítě z více zdrojů a dimenzování průřezu kabelů. Učili mne to na učňáku. Jiná elektřina ke mě nedoteče. Leda tak když tu plynovku zastaví. Z druhé... netvrdil jsem že je plynovka bezemeisní. Ostataně to není ani kráva na poli. Jen má úplně jiné emise jak uhlí o kterém tu pořád básníte.

Jak jiné emise?

Kráva narozdíl od elektromobilu je skoro dokonale bezemisní, to co vyprodukuje příroda spotřebuje pro další růst krmiva *smich*

Kráva produkuje nezanedbatelné množství metanu, který je pro Gretény řádově horší, než CO2.

 

 

jenda22
hodnocení

0x

Skutečnosti, které elektrošílenci nechtějí vidět:

Hasiči nevědí, ja/...

Komentář: Zastavt/...

 

hodnocení

0x
avatar stir
O tom, jak nemůžeme dohnat vyspělé země...

youtu.be/...

Jak dopadla ta slavná testovací jízda s elektromobilem kterou nakonec museli zrušit protože v zimě padá sníh?

Co je vyspělého na návratu o sto let zpátky?

Dobré video, zaznělo tam hodně objektivních názorů a hlavně co se týče makroekonomických investic do naší postcovidové ekonomiky.
Slavná testovací jízda dopadla dobře. Za prvních 12 hodin měli pěkný náskok a udrželi by ho nebo i navýšili. Že pak v noci napadl sníh a je nebezpečné jezdit dvoustovkou na sněhu normální člověk pochopí. Spalovak v první zatáčce by letěl ven kvůli špatně rozložené hmotě.

@stir

že zruší test o kterém tvrdí že je za běžného provozu když podmínky nevyhovují organizátorům je normální? Mělo by jít o test v reálném provozu, když potřebuju někam dojet nečekám do jara

Nechápeš to, on chtěl pokořit rekord v ujetých km za 24hodin. Ne nikam dojet, tam by dojel i tak, ale pomaleji, protože pomaleji se na sněhu normálně jezdí. A jelikož bylo jasné, že kvůli sněhu ten rekord neprekona, tak nemělo smysl dál pokračovat, protože ten první rekord se taky na sněhu nejel.

@stir

Kdo chce jet rychlostní rekord v zimě na "normální" cestě? jedině ten, kdo ví že elektřina se přece bere v zásuvce a skladuje v baterii , každý normální by jel v době kdy nepadá sníh a navíc na uzavřeném okruhu

 

hodnocení

0x
avatar stir

youtu.be/...

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]