Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto chcíplo po startu-otáčky. Fabka 1.4mpi

Od: jirka07 odpovědí: 7 změna:

Auto mi vždy naskočí na brnk jak se říká hned nažhaví, ale dnes 3. start krátké jízdy nastartuju a po 2 vteřinách se chcíplo. Kontrolka žádná. Nastartuju podruhé a zařadím zpátečku a v tom to chcípne popojel jsem metr. Na potřetí už jsem ihned po startu máčkl na plyn a v tom to bylo v pohodě už to nechcíplo. Autobaterie? Několik let je ve vagu chyba

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal too Low -sporadická
Mám vag zkušební verzi a podařilo se mi i to smazat, ale je to tam nějak pořád i na diagnostice v autorizaku to zjistili, ale nikdy nebyl problém tím si myslím, že to nebude. Baterii jsem měřil tak 10x a vždy i po 3 dnech neježdění má třeba 12.40V.
Altík dobijí dobře, teď nemám u sebe ty hodnoty, ale byly v pořádku podle návodů z youtube,googlu,fórum. Vše jsem měřil na připojené baterii k vozidlu. Baterka je z roku 2018 listopad. Je fakt, že jednu dobu se s autem nejezdilo 4 měsíce a i tak potom naskočilo hned bez problému. Je fakt, že jezdím couračky 1km tam 1 zpět, ale snažím se to prodlužovat párkárt do týdne a proměřit baterii a vždy OK.
Svíčky by měli být vyměněné před 20-40k km, snad celá sada nekoukal jsem.. Provizorně vyměnit za 4x Champion?
V nejhorší variantě(cenově) mě napadlo palivové čerpadlo.
Vyčistit škrtící klapku? Má cenu v tak malém nájezdu? 90tisíc km . Ale zas proč né, že. Možná nové těsnění ten plátek pokud se nějak skřiví..
Auto znám celý život, ale jezdím s ním teprve 1 rok a co bylo měněno nevím, ale vše původní kromě těsnění hlavy,bzrdy,svice...
Je fakt, že mi přesně tohle udělalo minulý rok při studeném startu v létě kdy v nádrži bylo 10-15 litrů paliva, ale ještě nesvítila kontrolka málo paliva. Dnes úplně stejně paliva a udělalo to totéž co minule. Stalo se to sice jen 2x za 1000 startů(přestřelený odhad, chápeme se..), ale jakobych měl podezření na to palivo, když to udělalo ve stejné poloze těch 15l. V zimě jsem ještě zkoušel jet na rezervu dokud pípne kontrolka benzínu :D a vše ok tak nevím. Nikdy žádný problém.
Když jsem startoval na podruhé tak jsem cítil jakoby právě to čerpadlo netočilo nebo něco, nebo se nezapálil válec, popsal bych to tak, jakoby to auto startovalo jaksi napůl a potřebovalo nějak pomoct, ale víc bohužel nevím.. Všechny 3 starty byli rychlé hned to chytlo, žádné dlouhé držení klíčeku v 2. pozici, ale spadlo to jak když pustíte spojku se zařazeným stupněm a chcípne auto, klesnutí otáček. Popravdě v autech se nevyznám a v té chvilce jsem zpanikařil a rychle startoval znova jakmile bylo žhavení dokončené. Na starty nikdy nespěchám a počkám i 5-10 sekund.
Motorizace Fabia 1.4mpi 50kw myslím, že AQW to bez klimatizace.
Ještě mě napadl palivovej filtr vyměnit provizorně, je původní.. Podle mě to není nějak extra závada je to jednoduché auto. (palivak,svíce,skrtici klapka vycistit).
Dokonce jsem našel na fórum někoho se stejným problémem, že když má málo paliva tak se to stane, ale mě se to stalo jen 2x. Ještě psali to palivové čerpadlo a škrtící klapka a svíčky. Zkusím ten palivovej filtr a svíčky ikdyz by někdo řekl že je OK, ale přece jen je tam už 17 let a za 400kč proč nevyměnit když to pomůže celé palivové soustavě.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Chtělo by to otestovat v bloku hodnot u VCDS nebo VAG-COM servořízení. Tuším kanál 44.

Sledovat proud odběru při točení a pokles napětí.

Může být už vadná baterka. Do Fabie rozhodně dávat tu největší co se vejde. Ideálně i EFB. To servo je žrout.

jirka07
hodnocení

Teď je tam Varta Silver Dynamic 12V 54Ah 530A, ale pokud se zapojila a byla tam 4 měsíce bez ježdění tak nevím teda. Asi tomu auti nic není,ale ta chyba ve vagu
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low -sporadická
mě štve. Odkazuje to ná černej drátek co vede od alternátoru nebo celej svazek. Je ale fakt, že by se to projevilo asi vícekrát a né 2x za dva roky.
Našel jsem údaje co jsem měřil:
12,49 studený motor
14.6V nastartováno + světla
14.45 dálkové+světla,rádio
Často to mám na 14.40V což se mi zdálo málo? Ale auto chytne za sekundu .. za půl sekundy je nastartovaný nikdy problém. Vše to jsou údaje když je baterie zapojená k autu. Dobijení zkonttroluju znova s pomocí dalšího člověka co bude dávat otáčky. Kontroluju to jen na autobaterii..Můžu zkusit dát červenej kábl na altík a uvidím. Ale na jednu stranu baterie ani žádná kontrolka žhavení nikdy neblikla.
Je autobaterie vhodná? Klidně doporučte není problém koupit

 

hodnocení

0x
avatar dabel

změř dobíjení koukni do ty černý krabičky na baterii jestli tam neni oxidace a hniloba

jestli si neměnil palivák dej novej

ještě mi napadá jestli ti nehapruje čerpadlo v nádrži

 

asd1
hodnocení

0x

1,4 MPI a žhavení?

U baterky neni důležitý napětí bez zátěže, ale pokles napětí při startu a u Fobie i odběr toho serva.. Napoví i rychlost samovybíjení. U baterky je pro životnost zásadní nikdy jí nenechat vybít pod 50% kapacity (pod 12,0V)

Svíce těžko.

Nízký tlak paliva možná, nejlíp přímo změřit tlak paliva na liště - pokles hned po startu (malý průtok čerpadla - nestíhá doplňovat velký odběr při startu) a až když je nízký tak se hrabat v čerpadle.. Výměnou filtru z pravěku nic nezkazíš (pokud nedolámeš koncovky *smich* )

jirka07
hodnocení

Auto jezdí v pohodě rok, ale o té baterii mám furt pochybnosti, přece jenom se nejezdilo 4 měsíce a pak najednou jo. Sice chytlo hned a chytá furt..
Jinak na tom filtru je ještě ten O kroužek (regulator paliva) na novém palivaku už je uvnitr :D Ty koncovky vypadaj ok, prostriknu vodou nebo WD. To auto je odjakživa v garáži a v zimě se nejezdilo až tento rok.
Auto bylo dědovo a já si udělal řidičák teprve před rokem a půl tak se o to auto chci postarat, už se mměnil olej a něco na podvozku. A teď jde na řadu palivovej filtr , protože mi jde proti srsti mít filtr tak starej. Nejde o to, že to má najeto 90kkm, ale prostě 17 let je moc..

Ten vnitřek se segerovkou z toho starého filtru si schovej a ulož do sáčku. Pokud bys někdy kupoval origo, tak ho opět budeš potřebovat. Ano, MANN to má v sobě nerozebiratelné.

 

jirka07
hodnocení

Baterie bude asi ok, projevilo by se to asi více. Dnes starty úplně OK jako vždy, jen to ráno divný. Nikdy se mi nestalo, že bych musel držet klíček dlouho, takže startér ok, baterie nevím jak se projevuje. Jinak mám zapojené pouze autorádio aftermarket a mám ještě autokameru, ale tu mám zaplou pouze když mám nastartováno jinak automaticky vypínám. Radio mám nastaveno, že se zapne když hodím klíček do 1. polohy, to by mělo být v pohodě? nebo to mám přehodit ať se zapíná až pri startu? Jako ono to auto nastartuje ale dnes potřebovalo abych po startu šlápl na plyn a je to ok. Asi fakt hapruje něco v palivove nadrzi čerpadlo a raději ten palivovej filtr no
Když koukám jak někdo startuje auto třeba dvě sekundy a kouknu na mě že mi stačí jen vteřinku i méně podržet klíček :D Tak si vždy říkám ze jsem na tom ještě dobře..Ale semtam je potřeba ta sekunda dvě no.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]