Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pneu DOT z roku 2015 dají se?

Od: huhn odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,

mám vyhlídnuté disky v pěkném stavu za dobré peníze. Jsou obutý na Bridgestone s DOT4515. Samozřejmě jsem dostal hejt od přátel že to bude starý, tvrdý, že to na mokru bude klouzat a já nevím co.

Zajimá mě Vaše zkušenost? Mám na zadku teď starší zimáky možná i starší jak 2015 a problémy nepociťuji. To stejné u mých původních letních kol, tam byly na zadku Continentály z roku 2015.

Ty gumy mají 4mm. Takže stejně mě v brzké době aspoň na předek výměna čeká.

Díky za reakce.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jm
hodnocení

3x
Mám dot 2012, fungují. Záleží na způsobu používání, ošetření, skladování

A také jak se jezdí.kdo jezdí hlavou -nemá problém.Kdo jede jako bez mozku nebo jezdí na hraně možností-ten může zaplakat!

nox®
Pak je otázka, jestli to bude stačit kdyby náhodou skočil před auto nějaký nepozorný chodec na přechodu a bylo potřeba nouzově zabrzdit.

@nox - radši chcete barumky nebo nějaké jiné čínské 2 mm vzorku ale stáří rok? U všeho by se mělo trochu myslet. Pokud jsou staré, sjeté, ztyřelé - je to přece jasné. Třeba pneu z rezerv, které jsou na drátech pod autem - to je nejhorší zlo. 4 roky je to nalepené zespoda auta, dráty se protlačí do kordů, je to nonstop z jedné strany u výfuku, v soli a vodě - takovou pneu pak nechcete mít, ani když má 100% vzorku.

 

xenofob
hodnocení

3x

desítky let nás výrobci masírovali informací, že pneu po 4 letech ztrácí své dobré vlastnosti...tvrdne, pak je méne přilnavá atd...a nabádali nás měnit gumy za novější s odkazem na bezpečnost...

Dnes značná část lidí odmítá z výše uvedeného důvodu nakupovat nové gumy starší než 1 rok...

Samozřejme 5-letá ojetá guma nebude mít vlastnosti nové roční gumy s plným vzorkem, každému musí být jasné že když je sjetá polovina vzorku a ta nejlepší část směsi je pryč, musí se to projevit na vlastnostech gumy a chování auta...to znamená že za deště zvládne nižší vzorek nižší sloupec vody a mění se brzdná dráha, která bude delší jak na suchu tak za mokra...

Takže nevím co jsou ty dobré peníze a kolik za ty staré mrdky chtějí, já osobně bych si už sjeté gumy na auto nikdy nedal...

KUP jen ty disky gumy at si odvezou do sberného dvora

 

break
hodnocení

2x

S klidem bych je dal na auto. Poznáš jak se chovají

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Ty doporučované 4 roky použitelnosti jsou jen marketingový tah výrobců (potřebují odbyt). Dobře skladované pneumatiky vydrží mnohem déle.

Zimní Continental po pěti letech poznám ve sněhu velmi dobře, kloužou, dojíždím v létě...a na podzim nové zimní, a na jaře opět staré zimní...
007cz
Jen takový postřeh ze školení Continental, výrobce doporučuje prodejcům 5 roků skladovatelnost plus 4 roky provozu. Po toto dobu by pneumatika měla mít stejné vlastnosti.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Prvotně nejde o stáří pneumatik, ale o schopnosti řidiče. Ještě nikdy se mi nestalo, aby mě pneušky zlobily, páč byly staré.

Dříve se tolika nejezdilo, pneušky vydržely desítky let.

break

On je rozdíl taky v nárocích na pneu. Ve stejný třídě jsou auta o půl tuny těžší a zvládají vyšší rychlosti plus zatížení a to vše to musí zvládat ubrzdit a udržet na silnici při daleko vyšší rychlosti...

 

mathew
hodnocení

0x
Lidi co mají 2 sady a nenajedou 100 tisíc km za rok mají 6 let staré pneu normálně a nikdo to neřeší. Pokud nejsou viditelně steřelé nebo jinak poškozené tak klidně berte
break

Často koupíš nový pneu, který podle DOT leželo dva tři roky někde ve skladu.

asd1

Je dost rozdíl když leží ve skladu s konzervační vrstvou, nebo když to už jelo, kozervační vrstva je pryč a ještě to třeba parkuje na slunci... 3 roky ve skladu = furt jako nová, 3 roky na autě = rozdíl je docela velký.

Má to 4mm, tak v hlubší vodě už opatrně - může zaplavat i při celkem malý rychlosti (ca 100kmh - záleží na autě), na mokru oproti nový bude klouzat o dost víc. Ovšem Bridgestone, takže to pořád bude o dost lepší než třeba nová Barumka. A kupuješ hlavně disky, pneu jsou bonus jen aby se disky neomlátily *smich*

Mít dobrý gumy je výhoda ve spoustě situací, zkušenost mě naučila že šetřit na gumách je oslovina. A že často drahý gumy vyjdou ve výsledku levněji (menší spotřeba a větší výdrž - např. rozdíl spotřeby deci na 100 km znamená jednu guma zdarma a např. při změně Nexen - Dunlop u mě šla spotřeba dolu o tři decky - což jsem docela čuměl)

xenofob

Já žádné 2 roky staré gumy nekopím, maximálně rok

Pokud mi zestárnu na 5 let na autě, bude to v mé větrané garáži, gumy budou umyté a ošetřené

5 leté gumy na autě, na slunci, vetru, dešti budou po 5 letech vypadat jinak

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]