Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zdá se mi, že mi hůře brzdí ruční brzda, a to, až na předposledním nebo posledním zubu při zatažené páce. Předchozí zuby již auto neudrží a auto se hýbe i v mírném kopci. Na poslední zub (nevím kolikátý) je těžké se dostat, je třeba vyvinout velké úsilí. Můj dotaz tedy zní od kolikátého zubu má být správně brzdný účinek ruční brzdy a případně jestli to jde nějak jednoduše seštelovat v domácích podmínkách.
Děkuji.
Díky za odpověď. Ráno jsem se na to lehce v přítmí díval, je tam jen malý plastový kryt brzdy a koberec, takže nevím kde se "ústrojí" nachází a jak se přesně k němu dostat?
Nevím zda jsou zuby "orvaný" ale když je páka zcela nahoře tak ten poslední "zub" tam už nechce zalízt. Zuby se počítají od spodu, tj. od povolené brzdy předpokládám. Kolik jich v celé dráze zdvihu páky je netuším...
Když mi to tedy brzdí až na posledním zubu (počítáno odspod) mám tedy matky utahnout.
Samostav - nevím jak zjistit.
Samostav je v zadním brzdovém bubnu, ten buben musíš sundat (povolit čtyři šrouby kol, nadzvednou auto heverem tak, aby bylo zadní kolo alespoň pět centimetrů nad zemí, odšroubovat čtyři šrouby a sundat kolo, sklepnout ochrannou plechovou misku chránící matici, podložku, ložiska a další součásti na čepu náboje kola v části se závitem Po sklepnutí ochranné misky tedy vyndat závlačku, potom jistící plechovou korunkovou pojistku, zároveň povolit matici+vyndat podložku. S trochou štěstí ti buben seskočí z čepu i s klecovým ložiskem, případně lehce poklepej kladívkem na buben ze strany viz. video. V 7:09 minutě poklepává muž na samostav, který je potřeba dostat co nejvýše.
Ještě: Jinak pokud ti začne obložení drhnout již na prvním zubu ručky, tak při každém vjetí na hrbol (retarder) nebo do díry, případně při přetíženém autě se ti to obložení bude odírat. Zjistíš přiložením prstu nebo ruky na brzdový buben.
Parádní návod a popis! Moc děkuji! Tohle přesně jsem potřeboval. Jen možná poslední otázka, je možné aby tam už nebyl žádný závit na utažení nebo to nehrozí?
Mám na Feldě lanovody brzd už 21 let (i u Favorita z 1989 vydržely originály 30 let) a nebylo potřeba vypodkládat podložkami, ale jak píšu, zkontrolovat obložení paken (nové 6 mm, minimum nevím, ještě se podívám do knížky a napíšu, myslím ale, že 2 mm), odvzdušnit brzdy, zkontrolovat samostavy, raději i pohyblivost pístků v brzdovém válečku(prasátko), případně i lanovod, když tam už budeš u páky ručky povolovat matičky.
Aby i mě brzdila od 2.zubu mám tedy dotáhnout obě táhla? Předpokládám, že když to brzdí na posledním, tak problém bude v táhlech...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.