Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia chcípne+ otáčkoměr padá

Od: doutnak® odpovědí: 31 změna:
Ahoj.Dnes cestou do práce se zbláznila Felda 1,3mpi 50kw. Otáčkoměr padal dolů anebo se zasekával a visel v určitém místě.Dotoho auto při jízdě "chcíplo" jako kdybych vypnul klíček..Rychlost cca 80km/h.. Přes kvalt se setrvačností to nechytlo ani za boha..ani ťuk.Když jsem zastavil,tak jsem jí normálně nastartoval a v nízkých otáčkách cuká.Ve vyšších jede normálně.Podotýkám, že tohle udělá tak jednou do roka a pak je zase klid a jede to normálně..Na diagnostice v minulosti byla a nic se neukázalo..Co mohlo zvlhnout? Louží jsem neprojel a pojistkovka vypadá suchá..Oknem předním by tam téct nemělo.. Pravidelně gumu obstříkávám voskem..

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Otáčkoměr nedokáže mechanicky viset u Feldy. Je tam vratná pružinka. Takže je vada na něm.

To, že to za jízdy chcípne a pak opět jde bych řekl, že je čidlem otáček na setrvačníku (klice).

Jednou jsem montoval nějaký druhovýrobní aušus a přesně tohle dělal.

Jen origo díl fungoval. Asi blbý kus. Navíc při dotažení toho jednoho šroubku se jakoby nadzvedl (vykřivil nahoru směrem ke šroubku a blbnul.

Taky se koukni, zda tam nejsou špony kovu od spojky.

...

Podobně se může chovat špatné relé paliva nebo i zapalovací lišta. Obě věci diagnostika nevidí. Popř. zateklá voda v pojistkovém panelu.

hodnocení

Díky.To čidlo zkouknu.Lišta mě v minulosti napadla..Po velkém dešti ( auto stálo) jsem jí nastartoval a chytla tak hádavě na pár válců a střílela.Pak byl zas klid.Relé čerpadla je v pojistkovce které prosím?

Horní řada druhé vlevo

1-2-3-4-5

6-7-8-9-10

1. AKIN (signalizace zapomenutých světel) - pouze u starých typů, které to nemají v budíkách

2. čerpadlo paliva

3. cyklovač předního stěrače

4. odlehčovací relé (při startování odpíná světla, větrák topení, stěrače, rádio, atd...)

5. Přerušovač sěrovek (AEV 3002 je pro tažák se 4 piny a kontrolkou <-1-> na palubce)

6. tlumená světla (potkávací)

7. přední mlhy

8. zadní mlhy

9. cyklovač zadního stěrače (97-2001)

10. relé zadního okna

Tučně označená relé lze na zkoušku nebo i trvale mezi sebou měnit. Jsou naprosto stejná.

hodnocení

Super, díky.A to čidlo kliky by mělo být v originálu jaká značka?

Originál má na sobě jen žlutou tečku a krom nápisů datumu a čísla dílu má na sobě logo škody.

Balení je šedobíle VAG krabičce nebo nové kartonové hnědé s černými nápisy VAGu.

Nebál bych se z náhrad Helly.

automotokonicek.cz/...

skoda-dily.cz/...

...

Pokud budeš někdy sundávat převodovku třeba k vůli spojce, tak čidlo musí první ven. Hodně lidí ho nechává a pak ho namr*á o věnec setrvačníku při nasazování převodovky a je v háji.

hodnocení

Díky.. Zatím jí neplánuju vyndavat,ale do budoucna si to zapamatuju..

;)

Jo, nemáš tam LPG? Plynaři rozpínacíma relátkama odpojují vstřiky, ale žádnej plynař neumí kloudnou elektriku a ty jejich strašné bastly časem blbnou. To by mohlo taky dělat.

hodnocení

Jo jo..Je to LPG lovtec . Přepínání je "manuální" tzn.Knoflík nahoru plyn, dolů benzín.Ale vždy i při poloze plyn to startuje na benzín a až při protúrování se to přepne-cvakne a běží na plyn.Ale dnes, když to chcíplo,tak byl zaplej čistě jen na benzín

To nevadí, že to bylo čistě na benzín. Určitě ti plynaři přestřihli svazek ke vstřikům a vrazili tam dvě relé. Už jsem zažil i to, že tam vrazí jedno relé a ze skupinového vstřiku udělají 4x monotronicka (potkat toho blba...).

Zaměř se na to. Bejvaj v tom problémy taky.

hodnocení

To už bude pro mě složitější,ale zkusím to..

většinou je naprasí vrutama k tělu topení v mot. prostoru.

hodnocení

Jo..na topení je řj plynu s led diodama a regul.šroubkem

@gumidek

Už jsem zažil i to, že tam vrazí jedno relé a ze skupinového vstřiku udělají 4x monotronicka (potkat toho blba...).

To ale znamená, že ani nevěděj, co dělaj *nene*

Někde bych možná našel fotku. Ano, vůbec neví...

Ale přitom to tak nějak funguje.

Mrkej Bobane. Tohle fakt dělají čů*áci.

Felicia chcípne+ otáčkoměr padá
hodnocení

Tak přesně takhle to asi mám.Ale bohužel elektrika a schémata jsou pro mě trochu.. Zkrátka elektrice moc nerozumím.Ale mám koho poprosit,aby mi s tím pomohl.Takže na tom schématu od tebe bych měl opravit prosím co?Resp.na autě..

Nad motorem je kabelový svazek elektriky motoru. Končí a navazuje na hlavní svazek auta za nádobkou s aktivním uhlím (řidičův pant kapoty).

1. svazek vyměnit za nepoškozený a zrušit LPG

2. najít přerušené místo tohodle svazku plynaři a najít dráty ke vstřikovačům *.

* Vstřikovače jsou zapojeny ve skupinkách po dvou. Tedy povely z ŘJ jdou dvěma dráty ke dvoum skupinkám vstřiků (každý z těch dvou drátů se rozdvojí pro dva vstřiky). Princip je takový, že jeden drát stříká dva vstřiky a druhý stříká zbylé dva vstřiky současně (vždy stříknou dva, dva,... dva,dva... dva,dva...). Proto se MPi u Felicie říká systém Simos 2P. Jinak všechny vstřiky jsou současně ukostřeny, aby byl uzavřen obvod.

Kostry jsou vždy hnědé.

Plynaři dle schématu ty dva dráty ke dvoum skupinkám spojí do sebe a pak je táhnou přes rozpínací kontakt svého relé od plynu. Když zapneš LPG, tak to relé všechny vstřiky odpojí a jde tam jen plyn.

Ovšem na benzín díky této chybné úpravě vstřiky pojedou všechny současně. (vždy stříknou všichni naráz čtyři,...čtyři,...čtyři,...atd). To je špatně!

Řešením je zachovat dva a dva ve skupinkách. Najít ty dva vodiče do ŘJ a použít dvě rozpínací relé místo jednoho na plyn. Jedině tak se zachová funkce vstřiků.

Chápeš?;)

hodnocení

Teď už tě chápu úplně! Předtím jsem to pochopil částečně:) To možná zvládnu udělat sám.Máš to opravdu perfektně naštudovaný..Palec nahoru:)
hodnocení

Ještě mě napadlo, že pokud budu chtít zachránit původní svazek drátů,tak jak poznám, který červený patří ke které dvojici vstřiků? Nemají ty červené dráty ještě nějaký proužek na sobě?V motoru jsem to ještě nezkoumal, třeba je to tam rozlišené..

Fav/Fel můj hobby život. Hlavně elektro a výbavy.

Jsou značené a červené tuším nejsou. Nebo jsou po krimpovací spojku uvnitř pod izolačkou a dál je tuším šedý s černým.

Kdyžtak pohledám schéma s barvami. Zatím to kuchni, vyfoť a hoď sem.

;)

hodnocení

Snad to o víkendu stihnu,ale budu v práci.Nejspíš až v týdnu.Ale vyfotím..

@gumidek

je neskutečný, že na takovou kokotinu si ještě zpracují návod *ee*

Boban, nejen to. Chceš mít plastové špóny napečené ve spalováku? 4:13 a dají si to do videa. Prostě dementi LPG.


13.07.21 17:11
hodnocení

Felicia chcípne+ otáčkoměr padá #2
Felicia chcípne+ otáčkoměr padá #3
Felicia chcípne+ otáčkoměr padá #4
hodnocení

Přikládám foto.Víc a lepší nestíhám.Vypadá to, že je tam teda jen jedno relátko.Motor byl čistý,ale pošlapaly to všude kuny :( Mám s autem jiný-další problém na to záložím novou otázku :(

Jo, vypadá to, že je to pod tou bakulí izolačky s odbočko k relátku.

hodnocení

Neodpustim si další spekulaci.Ibjednal jsem si jiný komplet budík včetně otáčkoměru samozřejmě a ten starý opět funguje a auto jede jak šlak.Nebylo to poprvé,tak jsem vypozoroval, že pokud jde otáčkoměr,tak auto jede krásně a když nejde,tak to škube, chcípá a hltí se..A když jde ot.tak ok..Jsem blázen? Podobnou pohádku jsem zažil u kamarádova Opelu..Jakmile se "použilo" na mokru ABS,tak mu fungoval otáčkoměr a auto jelo jak střela... jinak když nešel otáčkoměr nešlo turbo a nejelo to! Je to normální? Pozorováno dlouhodobě..Jsem blázen?:)

 

hodnocení

Byla to Astra G 2,0 DI 16V takže turbodiesel z devadesátek a pokaždé, když bylo v činnosti ABS,tak se "chytl" otáčkoměr,kterej jinak nefungoval a auto bylo běžně mrtvola.Pri tomto sepnutí ABS se vždy "oživil ot. a fugovalo tomu chvíli.. pár km turbo..jinak nee! Nejspíš nějaký šotek v3 elektrice..jinak je to samozřejmě nesmysl,kterymu bych nevěřil,kdybych to ovšem nezažil..Jo a na3 diagnostice to nic neukazovalo!

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Koukni do pojistkovky jestli ti nehnijou konektory a neni plna vody
Ještě mi napadá jestli ti nezlobí spínačka
hodnocení

Pojistkovka je suchá.. Problém bude v tom chybném zapojení vstřiků..Jak popisuje Gumidek

zatím nevíme. jen je to velká indicie, protože LPG to jsou fakt povětšinou bastly...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]