Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč špatně startuje?

Od: martinpeugeot® odpovědí: 33 změna:

ahoj všem, Berlingo NFU 1.6 benzin, 2006 , auto za studena postupně hůř a hůř startuje, nastartuji a jakoby nechtělo chytnout jakoby chytlo jen na třeba 2-3 válce pak se po 3 sekundách vzpamatuje a je ok, ale nyní již musím startovat na dvakrát poprvé nic a podruhé již ok...Diagnostika bez závad...
Mám dát do benzinu piksli na číštění benzínového okruhu? pak bych vymenil benzinový filtr... svičky jsou rok staré, taktéž zapalovací cívka je rok stará...připadá mi jakoby nešel benzín (čerpalo, filtr, vstřiky?) Nebo mohou být vadné ventily-hydraulické zdvihátka? Auto jinak jede dobře výkon je stále stejný jen to startování za studena...Taky je nekdy cítit benzín za jízdy, ale nezjistil jsem kde, nikde není nic videt...poradí někdo jak dál postupovat abych neměnil půl auta zbytečně? celou zimu auto startovalo krásne napoprvé i po dlouhém stání...diky

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

nájezd km? kompresní tlaky? Hodnoty čidla (čidel) teploty? (ne chyby, ale reálné hodnoty)

hodnocení

teploty pri startu jsou reálné a odpovídají, po zahřátí taktéž... takže snímače teplotmužeme vyloučit...

mám obavy aby to nebyly ventily-hydraulické zdvihátka - jak to zjistím? Zmerit kompresi? diky

hodnocení

cca 160 000 km

hodnocení

tlaky změřím kompresní

 

joudic*
hodnocení

0x

jestli mate strikacku, muzete zkusit STP 24mx.cz/...

nebo natankovat u jine benzinky a nebo prolit 98 (nebo 95 bez bioprimesi)... pokud to nijak nepomuze, muzete se rovnou objednat u mechanika


doplněno 04.07.21 01:54:

pokud je citit benzin, tak je malo knedliku ke svickove, at uz kabelaz nebo svice samotne

hodnocení

benzín je nekdy cítit ale ne jakoze by se nespálil ale nekde prolíná a navím kde, nejvice je citit kolem vička nádrže, mi vadí že to je nedky cítit v autě, ne moc ale je a jen někdy...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Toto mi dělalo LFY. Bylo to čidlem klikové hřídele. Když nebude chtít chytit-zkuste roztlačit, chytneli nadrc, je to snímačem otáček.Jeste postřeh,pokud je čidlo teploty pro ŘJ v pořádku, tak ještě může být baterka horší.

hodnocení

ono to má tendenci chytit jakoby na treba dva válce, starter točí normálně, nekde to chytne napoprvé ale moc to váhá zda to má chytnout, za tepla v poho...

 

hodnocení

tak znova mereny tlaky, ok, benzín taky jiné pumpy atd... tlak čerpadla ok...

auto v zime staruje na šup.. v léte nyní vždy az na podruhé, tj nechytne hned ale pokud ybch tocil startérem déle tak chytne. Netrápím ale starrtér, proste zaptnu klíček protočí se motor bez nastartování a pak startuji podruhé a chytne ihned... Za tepla motor startuje taky hned jen ted v léte kdyz stojí déle tak startuje az na podruhé... nemuze být vadné hydraulické zdvihátko? -ze by prvním protocením se naplnilo olejem a pak uz správne vymezovalo vuli? Mám zkusit motor studený z kopce protočit bez zapalování a pak nastatrovat zda chytne hned? okud by chytl hned jsou to ventily? Nebo poradíte?Na peugeot clubu nevedí, nevedí ani v servisu..(rj bez závad, reálné hodnoty na snímačích)

Zdvihatka se nenaplni olejem hned. zkousel jste treba pred startem odpojit cidlo teploty chladici kapaliny? Vim, ze pokud ukazuje spatne hodnoty, tak ty benzinove auta to dokaze pekne potrapit. Udealne zkontrolovat hodnoty pres diagnostiku
hodnocení

ano realne hodnoty snimaču pred startem jsou správné...nauto nastartuje napoprvé... okamžite po druhém startu nastartuje, při prvním startu jen točí a nenaskočí, ale pokud bych točil déle tak naskočí ale déle točit to NE je tam neco špatně, je třeba přijít na to co ale jak už? :)

Jeste je otazka jestli benzin nestece zpatky do nadrze a vstrikovani se nezavzdusni.

snad všechny vstřikovací systémy mají redukční ventil na stabilní tlak. Ten funguje i jako zpětný.

hodnocení

i kdyz nejdrive nekolikrát klickem otocim aby cerpadlo cerpalo a pak nastartuji tak vždy az napodruhé...

fil132
Dobrý den, podařilo se vám zmiňovaný problém vyřešit? Mám úplně stejný problém na motoru NFU.
hodnocení

fil132

doposud se nepodařilo problém vyřešit, zato již znám další dvě auta se stejným motorem a uplně stejným problémem...:)

tedy citroen 1.6 NFU a v léte startuje az napodruhé v zimě ihned...myslím že to je již třetí léto co musím startovat az napodruhé když auto stojí delší dobu, když stojí jen hodku dvě start okamžitě...:)

chci to vyřešit...ještě jednou zmerim komrpesní tlaky... pak ale už nevím co dál. Diagnostiku PP/Lexia mám..

kdyby někdo věděl prosím napište...diky moc

petrovic

Pokud mas Peugeot Planet, Lexiu tak si vyzkousej test akcnich clenu. Jestli sedi procenta polohy skrtici klapky. Pekne od nuly az pedal na podlahu. Musi jit linearne. Dale kdyz toci a nechyta, najet si na polozku synchro klika-vacka. Musi byt synchronizovane. Jinak neda jiskru nebo neaktivuje vstriky. Pak bych se podival na misto, kde to cte otacky z kliky. Pokud to ma magneticky krouzek pod rozvodama, ocistit ho od nachytaneho bordelu. Zkontrolovat ho pres tester abs krouzku. Muze mit popraskane segmenty. Pokud to cte otacky ze setrvaku na spojce, tak vyndat cidlo a zkontrolovat zuby. Muze byt taky v haji snimac kliky, nebo vacky. Uz jsem jich menil X, kdy za studena fungovaly, po ohrati sporadicka zavada.

hodnocení

otačky : snímač na klice dán nový beze změny, při neuspesném statru lexia otáčky zobrazí...

hodnocení

lexia ukazuje na kklapce jen mV které postupně lineárně mění se stlačením plynového pedálu...

na Lexii je mozno zobrazit :

otáčky

teplota motoru

teplota nasávaného vzduchu

tlak v sacím potrubí

LS

predstih

poloha škrtící klapky v mV

zda je ventil odvetrání nádrze aktivní

vstřiky benzín ms

sycení zapalovací cívky

 

hodnocení

0x
Neznám peugeoty, ale obecně pokud auto špatně startuje zatepla v horku chvíli po vypnutí, napadá mě jedna možnost inspirovaná mým současným častým startováním různých dvoutaktních strojů v horku :) Totiž benzín se z rozpáleného karburátoru po vypnutí asi rychle vyvaří, takže je před startem často potreba vyhnat bubliny mačkáním dudlíku. Obdobně to bude u auta se vstrikovanim, tam si taky dokážu představit bubliny par v liště ke vstřikům, které odtamtud musí vyhnat čerpadlo. A pokud to by z nějakýho důvodu dávalo nižší tlak, než na kolik reguluje regulátor, ten by se vůbec neotevřel, bubliny neodpustil zpátky do nádrže a na jejich místo se tak nedostal chladnej benzín a motor chytal jen na výpary. A zrovna pri startu (malý podtlak v sání) drží regulátor nejvyšší tlak a zároveň čerpadlo na nižší napětí dává tlak nižší... Jen taková moje úvaha, třeba blbost, ale třeba taky ne...
A pokud tohle není příčina, tak dost možný jsou netěsný vstriky, prokapavaji a sání se naplní benzínovýma parama, takže ulitej motor nestartuje, nebo ne na všechny válce - pokud je oak cítit benzín, ukazovalo by to na to. Zkusil bych párkrát vypnout motor nikoli klíčem, ale odpojením čerpadla (aby nezbyl tlak v liště) a pokud by všechny následný starty byly bezproblémový, ukazovalo by to na vstriky. Ale zase jen "přemýšlím nahlas", vyzkoušený to nemám, neřešil jsem to nikdy.
hodnocení

auto startuje chvili po vypnutí dobře, může stát klidně i nekolik hodin a nastartuje okamžitě... ale když stojí déle např přes noc a je léto , tak nastatruje až napodruhé, to znamená že první start i kdyz jsem zkusil točit 10 s proste nechytne, druhý start okamžitě...takže v létě stačí jen startérem brnknout a pak druhý start ok. V zimě statruje ihned...

zkoušelo se i zastavení motoru vyndáním pojsitky čerpadla aby se vyloučilo to že vstriky ukapávají...beze změny.. úplně stejný problém řeší další dva majitelé aut s motorm NFU 1.6 benzín a taky nikdo nepřišel proč to dělá, zkrátka v léte vždy start napodruhé když auto stojí déle...v zimě i po týdnu stání okamžitě...:)

Když odpojíš čidlo teploty je to stejný?
Mě ty francouzi moc neříkaj ale todle dokáže udělat i čerpadlo v nadrži po letech už prostě napoprví nedokáže natlačit co má
hodnocení

snimač teploty jsem neodpojoval protože pred startem zobrazuje Lexia reánou hodnotu, nicméně mohu to zkusit..benzínové čerpadlo bylo měněno Pierburg se dával beze změny... co je ale zajímavé že jsou v létě často cítít kolem víčka nádrže benzínové výpary,

 

hodnocení

tak doposud nevyřešeno...

motor NFU (TU5JP) 1.6, rv 2006. , RJ ME745...

pokud auto stojí přes noc start je většinou napodruhé, napoprvé proste nechytne, stačí poprvé jen startérem brnknout a druhý start je ihned. Pozor : v zimě startuje ihned, po zahřátí startuje ihned, po jízde např do několika hodin statruje ihned, když ale stojí déle např přes noc nabo více než 10 hodin statruje nepodruhé ( v létě)

znám již další 3 lidi co mají stejný motor a s úplně tejnou závadu motor má plastovou škrtící klapku + euro4

výměna : svíčky, zapalovací rampa, snímač tlaku v sacím potrubí, škrtící klapka, benzínové čerpadlo, filtry

měření : Lexia/Peugeot Planet bez závad, hodnoty v normě

při neúspěšném startu jesou videt otáčky , délka vstriku, video je velké nelze sem vložit, pokud by někdo pomohl pošlu naměřené hodnoty na email ...

dekuji nejen za sebe ale i za další 3 lidi co mají stejný problém...

A zkoušel jsi, co jsem psal před měsícem ohledně vstřiků?
hodnocení

ano měřil se tlak paliva. Zbytkový přes noc byl 0,6 tj před startem, behem startu kdy čerpadlo se zaplo 3,6.

zbytkový tlak by měl svědčit pro tesnost palivového systému...

motor statruje za tepla tj kdy je zahřátý okamžitě, statruje i nekolik hodin po jízdě okamžitě a to v létě i v zimě

v létě ovšem pokud stojí déle nastartuje až podruhé, v zimě statruje okamžitě

úplně stejný problém mají další dva majité -mají stejný rok výroby 2006 a stejnou ŘJ. dokonce dělali hlavu, ventily, zdvihátka, před startem zkoušeli vyfoukat sání vzduchem kdyby tam byly benzínové výpary...


Mate tam docela velky ubytek napeti na to ze to je benzin. Nektere jednotly delaji kolem 10v problemy. Podrzte to aspon 5s at se ty hodnoty ustali. Chtelo by to aspon zakladni pruzkum, jestli v inkriminovany moment svicky hazeji jiskru a vstriky jedou.
Jenže to by to zimě nestartovalo okamžitě:( Mě to furt přijde na uchlastavani kvuli netesnym vstřikům.
hodnocení

presne... to je to , že to v zimě startuje ihned a krásně...:) i když byla stará baterie, ted je nová..:)

ten druhý pán co má úplně stejné auto ho koupil v zimě kdy bylo vše ok a ted v léte starty podruhé...dělal repasi hlavy a vyměnil taky skoro vše...zkoušel před prvním startem vyfoukat vzduchem sání aby se vyloučily případné páry z možného uniku ze vstrikovačů...beze zmeny...na hodnotách z Lexie je podivné že RJ dává při prvním startu 23ms délku vstřiku a druhý start dává 14 ms délku vstřiku, otázka proč tak moc na prvním statru?

případně co mohu změřit ještě při startu? Není možné aby tak jednoduchá motor nešel opravit, jo jen ještě zbývá posední moznost a to vadná RJ...

 

Pokud jste jedna táž osoba , tak asi takhle - na peugeot clubu a citroen clubu kde se nachází lidé znalí motorů od PSA a nedokázali poradit , tak zde na všeobecném fóru Vám tuplem moc neporadí. a pokud platí že jste tatáž osoba pak byste zde měl uvést-pokud jsem přehlédnul tak to berte jako bezpředmětné a tím se i omlouvám-že máte auto s LPG !

hodnocení

honzas1® : ano úbytek napětí je dost velký, mohu ještě znova překontrolovat spoje mezi startérem a baterkou nebo si půjčim jiný startér na vyzkoušení...a proměřím delší start - cca 5 s aby se hodnoty ustálily...diky

Pokud to v zime nedela problemy, tak bych zkusil jeste odpojit cidlo teploty kapaliny, podival se jaka je hodnota pres lexii a zkusil start. Pripadne by to slo nasimulovat odporem. Taky bych startoval aspon tak 10s a pak vytahl svicky. Musi byt mokre pokud tam jde benzin. . Zkontroloval bych i polohu klapky pred startem
asd1
= zjistit proč pro první start dává víc paliva než pro druhej.. první start bude moc bohatá směs, v zimě to bude ok proto chytne na první..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]