Nejste přihlášen/a.
ahoj všem, Berlingo NFU 1.6 benzin, 2006 , auto za studena postupně hůř a hůř startuje, nastartuji a jakoby nechtělo chytnout jakoby chytlo jen na třeba 2-3 válce pak se po 3 sekundách vzpamatuje a je ok, ale nyní již musím startovat na dvakrát poprvé nic a podruhé již ok...Diagnostika bez závad...
Mám dát do benzinu piksli na číštění benzínového okruhu? pak bych vymenil benzinový filtr... svičky jsou rok staré, taktéž zapalovací cívka je rok stará...připadá mi jakoby nešel benzín (čerpalo, filtr, vstřiky?) Nebo mohou být vadné ventily-hydraulické zdvihátka? Auto jinak jede dobře výkon je stále stejný jen to startování za studena...Taky je nekdy cítit benzín za jízdy, ale nezjistil jsem kde, nikde není nic videt...poradí někdo jak dál postupovat abych neměnil půl auta zbytečně? celou zimu auto startovalo krásne napoprvé i po dlouhém stání...diky
jestli mate strikacku, muzete zkusit STP 24mx.cz/...
nebo natankovat u jine benzinky a nebo prolit 98 (nebo 95 bez bioprimesi)... pokud to nijak nepomuze, muzete se rovnou objednat u mechanika
pokud je citit benzin, tak je malo knedliku ke svickove, at uz kabelaz nebo svice samotne
Toto mi dělalo LFY. Bylo to čidlem klikové hřídele. Když nebude chtít chytit-zkuste roztlačit, chytneli nadrc, je to snímačem otáček.Jeste postřeh,pokud je čidlo teploty pro ŘJ v pořádku, tak ještě může být baterka horší.
tak znova mereny tlaky, ok, benzín taky jiné pumpy atd... tlak čerpadla ok...
auto v zime staruje na šup.. v léte nyní vždy az na podruhé, tj nechytne hned ale pokud ybch tocil startérem déle tak chytne. Netrápím ale starrtér, proste zaptnu klíček protočí se motor bez nastartování a pak startuji podruhé a chytne ihned... Za tepla motor startuje taky hned jen ted v léte kdyz stojí déle tak startuje az na podruhé... nemuze být vadné hydraulické zdvihátko? -ze by prvním protocením se naplnilo olejem a pak uz správne vymezovalo vuli? Mám zkusit motor studený z kopce protočit bez zapalování a pak nastatrovat zda chytne hned? okud by chytl hned jsou to ventily? Nebo poradíte?Na peugeot clubu nevedí, nevedí ani v servisu..(rj bez závad, reálné hodnoty na snímačích)
ano realne hodnoty snimaču pred startem jsou správné...nauto nastartuje napoprvé... okamžite po druhém startu nastartuje, při prvním startu jen točí a nenaskočí, ale pokud bych točil déle tak naskočí ale déle točit to NE je tam neco špatně, je třeba přijít na to co ale jak už?
i kdyz nejdrive nekolikrát klickem otocim aby cerpadlo cerpalo a pak nastartuji tak vždy az napodruhé...
fil132
doposud se nepodařilo problém vyřešit, zato již znám další dvě auta se stejným motorem a uplně stejným problémem...
tedy citroen 1.6 NFU a v léte startuje az napodruhé v zimě ihned...myslím že to je již třetí léto co musím startovat az napodruhé když auto stojí delší dobu, když stojí jen hodku dvě start okamžitě...
chci to vyřešit...ještě jednou zmerim komrpesní tlaky... pak ale už nevím co dál. Diagnostiku PP/Lexia mám..
kdyby někdo věděl prosím napište...diky moc
Pokud mas Peugeot Planet, Lexiu tak si vyzkousej test akcnich clenu. Jestli sedi procenta polohy skrtici klapky. Pekne od nuly az pedal na podlahu. Musi jit linearne. Dale kdyz toci a nechyta, najet si na polozku synchro klika-vacka. Musi byt synchronizovane. Jinak neda jiskru nebo neaktivuje vstriky. Pak bych se podival na misto, kde to cte otacky z kliky. Pokud to ma magneticky krouzek pod rozvodama, ocistit ho od nachytaneho bordelu. Zkontrolovat ho pres tester abs krouzku. Muze mit popraskane segmenty. Pokud to cte otacky ze setrvaku na spojce, tak vyndat cidlo a zkontrolovat zuby. Muze byt taky v haji snimac kliky, nebo vacky. Uz jsem jich menil X, kdy za studena fungovaly, po ohrati sporadicka zavada.
lexia ukazuje na kklapce jen mV které postupně lineárně mění se stlačením plynového pedálu...
na Lexii je mozno zobrazit :
otáčky
teplota motoru
teplota nasávaného vzduchu
tlak v sacím potrubí
LS
predstih
poloha škrtící klapky v mV
zda je ventil odvetrání nádrze aktivní
vstřiky benzín ms
sycení zapalovací cívky
auto startuje chvili po vypnutí dobře, může stát klidně i nekolik hodin a nastartuje okamžitě... ale když stojí déle např přes noc a je léto , tak nastatruje až napodruhé, to znamená že první start i kdyz jsem zkusil točit 10 s proste nechytne, druhý start okamžitě...takže v létě stačí jen startérem brnknout a pak druhý start ok. V zimě statruje ihned...
zkoušelo se i zastavení motoru vyndáním pojsitky čerpadla aby se vyloučilo to že vstriky ukapávají...beze změny.. úplně stejný problém řeší další dva majitelé aut s motorm NFU 1.6 benzín a taky nikdo nepřišel proč to dělá, zkrátka v léte vždy start napodruhé když auto stojí déle...v zimě i po týdnu stání okamžitě...
tak doposud nevyřešeno...
motor NFU (TU5JP) 1.6, rv 2006. , RJ ME745...
pokud auto stojí přes noc start je většinou napodruhé, napoprvé proste nechytne, stačí poprvé jen startérem brnknout a druhý start je ihned. Pozor : v zimě startuje ihned, po zahřátí startuje ihned, po jízde např do několika hodin statruje ihned, když ale stojí déle např přes noc nabo více než 10 hodin statruje nepodruhé ( v létě)
znám již další 3 lidi co mají stejný motor a s úplně tejnou závadu motor má plastovou škrtící klapku + euro4
výměna : svíčky, zapalovací rampa, snímač tlaku v sacím potrubí, škrtící klapka, benzínové čerpadlo, filtry
měření : Lexia/Peugeot Planet bez závad, hodnoty v normě
při neúspěšném startu jesou videt otáčky , délka vstriku, video je velké nelze sem vložit, pokud by někdo pomohl pošlu naměřené hodnoty na email ...
dekuji nejen za sebe ale i za další 3 lidi co mají stejný problém...
ano měřil se tlak paliva. Zbytkový přes noc byl 0,6 tj před startem, behem startu kdy čerpadlo se zaplo 3,6.
zbytkový tlak by měl svědčit pro tesnost palivového systému...
motor statruje za tepla tj kdy je zahřátý okamžitě, statruje i nekolik hodin po jízdě okamžitě a to v létě i v zimě
v létě ovšem pokud stojí déle nastartuje až podruhé, v zimě statruje okamžitě
úplně stejný problém mají další dva majité -mají stejný rok výroby 2006 a stejnou ŘJ. dokonce dělali hlavu, ventily, zdvihátka, před startem zkoušeli vyfoukat sání vzduchem kdyby tam byly benzínové výpary...
presne... to je to , že to v zimě startuje ihned a krásně... i když byla stará baterie, ted je nová..
ten druhý pán co má úplně stejné auto ho koupil v zimě kdy bylo vše ok a ted v léte starty podruhé...dělal repasi hlavy a vyměnil taky skoro vše...zkoušel před prvním startem vyfoukat vzduchem sání aby se vyloučily případné páry z možného uniku ze vstrikovačů...beze zmeny...na hodnotách z Lexie je podivné že RJ dává při prvním startu 23ms délku vstřiku a druhý start dává 14 ms délku vstřiku, otázka proč tak moc na prvním statru?
případně co mohu změřit ještě při startu? Není možné aby tak jednoduchá motor nešel opravit, jo jen ještě zbývá posední moznost a to vadná RJ...
Pokud jste jedna táž osoba , tak asi takhle - na peugeot clubu a citroen clubu kde se nachází lidé znalí motorů od PSA a nedokázali poradit , tak zde na všeobecném fóru Vám tuplem moc neporadí. a pokud platí že jste tatáž osoba pak byste zde měl uvést-pokud jsem přehlédnul tak to berte jako bezpředmětné a tím se i omlouvám-že máte auto s LPG !
honzas1® : ano úbytek napětí je dost velký, mohu ještě znova překontrolovat spoje mezi startérem a baterkou nebo si půjčim jiný startér na vyzkoušení...a proměřím delší start - cca 5 s aby se hodnoty ustálily...diky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.