Nejste přihlášen/a.
Zkušenost ze servisu... Když Ford, tak jedině benzín, proto je u Fordu cena v benzínu úplně někde jinde, diesel Ford není dobrá investice, 285.000 km je jak říká můj kolega smrtibrácha... Ale záleží jak je kdo náročný a jak bude jezdit samozřejmě... Jednou za týden do obchoďáku? Tak to stačí určitě, ale jinak budoucnost žádná...
zřejmě francouz. motor 1,6 HDI. Původní vstřiky zřejmě končí, otestujte na emisích. Motor při dobré údržbě, kratších intervalech výměn oleje ještě může být Ok. Turbo možná zralé na generálku
Mám jej v Peugeotu P307 Break 66 kW, bez DPF, bez dvouhmoty. Tachometrových 190 000 km, spotřeba oleje snad nulová. Spotřeba průměr celoroční 4,5 l/100 km. Kvůli strašení s karbonováním jsem sundal vanu - kliková skříň, vana bez karbonu čisté, sítko sacího koře také úpně čisté. Ano vana je paskvil. Na turbu mám zvýšenou axiální vůli. Generálka turba do 5000 kč.
Jsem za tento motor radši než některé varianty motorů koncernu VW
Bingo!
1.6 TDCi je Francouz a dost karbonuje. Při zanedbané údržbě, která je u většiny majitelů co jen jezdí a řeší až, když se něco stane je tento motor dost hrůza.
něco z netu
Žádná sláva to není ani s dieselem 1.6 TDCI. Sice tu není tolik emisních složitostí (třeba nutné doplňování regeneračního aditiva) jako ve stejném motoru u vozů Citroën a Peugeot, ale jak už jsme zmínili, s očekávanými vysokými nájezdy na natažené servisní intervaly tenhle motor moc perspektivní budoucnost nemá. Může za to hlavně špatně tvarovaná olejová vana, ze které nejde vypustit všechna náplň. V motoru tak po dolití nového oleje kolují kaly z toho starého a často to odnese turbo, přidře se na klice a zadírají se vačky. Některé motory se nedožily ve zdraví ani 100 000 km. Ohněte se pod auto a pokud má Focus 1.6 TDCI upravenou olejovou vanu se šrouben vystrčeným ven, mohla by to být dobrá koupě, protože bývalý majitel věděl, co dělá.
Samosebou. Rozdíly dělá jen motor. který má nějakou náchylnost. Pak některý zanedbanou údržbu přežije a některý nepřežije. Odtut plyne spolehlivost motorů dle mého.
Znám ty motory a viděl jsem vraky po 150, ale i v dobrým stavu přes 300 . Zásadní je v tomhle olej. Na tenhle motor jediné fordi 5W30 se specikaci pro dpf nebo bez. Byť já do všech dával Déčko ikdyz to DPF nemělo. A všecko funguje.
Na ty TDCi se nadává, ale úplně zbytečně. Lidi šetří na opravách a na servisu. Nechápu třeba ve starým Duratorq Puma, že do něj lidí začnou lit jen tak 10W40, dávat laciný filtry, naftu a čerpadla, výstřiky nebo cokoliv jinýho dávají na opravu podvodníkům, kterých je teď jako hub po dešti. Umí akorát odstavit EGR a dojebat čerpadlo a vstřiky. A za každé problém hned můžou vstřiky a čerpadlo. Na netu je taky dost nesmyslů o těch motorech, stejně tak pověr o nich.
V Rakousku je spousta starejch mondei s nájezdem přes 350, kde už to kastle nedává. Tam to neprojde TK, ale u nás by to jezdilo. Samo sebou auta starší 15 let.
To stejný je u VW, kde dovezený TDI se sypou , ale to jen proto, že jsou to stočený auta.
Já třeba beru většinou naftu v Rakousku a chod motoru i spotřeba jsou v pohodě. I s aditivama a naftou od Shell nebo Benziny to tak nefungovalo.
Taky jsem měl jeden čas ta to, že vstřiky jsou KO. Nechal jsem zrepasovat startér a vše OK
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.