Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjení baterie

Od: bodo* odpovědí: 12 změna:

Dělám obytnou vestavbu a potřebuju tam dát baterii..Dobije mi stávající alternátor obě baterie nebo se musí řešit jeho výkon a regulace dobíjení?Předem děkuji za názory.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Řešil jsem to a než baterie spojovat do sebe, tak je lepší je oddělit relátkem CYRYX.

On ty baterky po nastartování propojí a při bydlení čerpáš jen baterku vestavby. V nozi můžeš udělaným spínačem nuceně relé aktivovat, aby ti nástavbová baterka pomohla ke startu.

Potom je to navíc vhodné řešení pro baterii startovací v kombinaci s baterií trakční v nástavbě.

Startovací baterku trakčním vybíjením cyklickým zničíš velice rychle. Startovací baterka je pouze na dodání velkého proudu po krítkou dobu. Trakční je určená pro dlouhodobé čerpání malého proudu a nabíjení cyklicky.

Proto je vhodné obě baterky oddělit tím cyrixem.

mulac.cz/...


doplněno 27.06.21 23:57:

Jak píše správně veronica, když propojíš baterky mezi sebou tenkým kabelem, tak při startovánhí ti ten kabel shoří.

S cyrixem startuješ pouze na startovací baterku pod kapotou auta a po zvednutí dobíjecího napětí relé baterky propojí, aby altík obě dobíjel.

Relé na propojení baterií musí být dimenzované na 100 ampér a stejně i pojistka druhé baterie. Propojovací kabel by měl mít průřez alespoň 20mm čtverečních.

To je zajímavá součástka.

dimenzované je na 120A. Nečetl jsi odkaz, kde je i se schématem...

 

hodnocení

1x
avatar nonek
Píšete...Dělám obytnou vestavbu a potřebuju tam dát .
Ale TRAKČNÍ, NE běžnou, startovací...to je vám snad jasné... A cyrix...

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Ono by dost pomohlo, kdybyste napsal, jak budou baterie zapojeny, jakou mají kapacitu a jak výkonný je alternátor. Mělo by být taky zajištěno, že vám "obytná" část nevybije baterii ke startování.

 

hodnocení

0x

Výkon jakéhokoli alternátoru stačí na dobíjení obou bateriií s bohatou rezervou. Napětí palubní sítě není možné měnit, takže není ani možné zvýšit nabíjecí proud. Je pravděpodobné, že za dobu jízdy se nedodá tolik energie, co se odčerpá při stání, takže je dobré s sebou vozit síťovou nabíječku. Je dobré mít v obytné části indikátor poklesu napětí a možnost odpojení od sítě auta.

 

veronica
hodnocení

0x

Alternátor je v pohodě, má automatickou regulaci proudu i napětí, ale je zde nebezpečí, že pokud bude přívod k druhému AKU tenčím vodičem, mohl by tento kabel během startování hořet v případě, že hlavní AKU bude unavenější, než ten v přístavbě.

 

bodo*
hodnocení

Baterie 12V,75Ah,650Aobě stejné.Druhá ukotřená v nástavběPropojen + pól klasiským startovacím kabelem.

Baterie musíš ukostřit společně. Pokud máš přívěs, tak přes 13pol zásuvku, kde je kostra pro nástavbu a kostra pro koncové vnější osvětlení přívěsu.

7pol v tomto případě použít nelze a ani se to nedělá.

 

bodo*
hodnocení

Není to přívěs.Je to dodávka.

potom obě baterky pořádně ukostři na kastli silným průřezem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]