Nejste přihlášen/a.
Dělám obytnou vestavbu a potřebuju tam dát baterii..Dobije mi stávající alternátor obě baterie nebo se musí řešit jeho výkon a regulace dobíjení?Předem děkuji za názory.
Řešil jsem to a než baterie spojovat do sebe, tak je lepší je oddělit relátkem CYRYX.
On ty baterky po nastartování propojí a při bydlení čerpáš jen baterku vestavby. V nozi můžeš udělaným spínačem nuceně relé aktivovat, aby ti nástavbová baterka pomohla ke startu.
Potom je to navíc vhodné řešení pro baterii startovací v kombinaci s baterií trakční v nástavbě.
Startovací baterku trakčním vybíjením cyklickým zničíš velice rychle. Startovací baterka je pouze na dodání velkého proudu po krítkou dobu. Trakční je určená pro dlouhodobé čerpání malého proudu a nabíjení cyklicky.
Proto je vhodné obě baterky oddělit tím cyrixem.
Jak píše správně veronica, když propojíš baterky mezi sebou tenkým kabelem, tak při startovánhí ti ten kabel shoří.
S cyrixem startuješ pouze na startovací baterku pod kapotou auta a po zvednutí dobíjecího napětí relé baterky propojí, aby altík obě dobíjel.
Výkon jakéhokoli alternátoru stačí na dobíjení obou bateriií s bohatou rezervou. Napětí palubní sítě není možné měnit, takže není ani možné zvýšit nabíjecí proud. Je pravděpodobné, že za dobu jízdy se nedodá tolik energie, co se odčerpá při stání, takže je dobré s sebou vozit síťovou nabíječku. Je dobré mít v obytné části indikátor poklesu napětí a možnost odpojení od sítě auta.
Baterie 12V,75Ah,650Aobě stejné.Druhá ukotřená v nástavběPropojen + pól klasiským startovacím kabelem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.