Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je nějaký termín, do kterého musí jít vozidlo na STK?

Od: bohumil® odpovědí: 19 změna:
avatar bohumil
Mám obytný bržděný přívěs do 750 kg. Platím za něj zákonné pojištění a přesto, že jej, v současné době, k cestování nepoužívám, stále jsem prováděl STK (po dvou letech) a platil povinné ručení. Nyní mám jíž STK 1 rok "propadlou" a zatím uvažuji o tom, že bych ji neprovedl. Vložit registrační značku do depozita neuvažuji, povinné ručení budu platit dál. Jak dlouho mohu takto tento přívěs mít uložen a existuje nějaký termín, do kterého musí být STK provedena? Jde mi o to, zda mohu pak, třeba po 5- ti letech, absolvovat STK a s přívěsem opět vyjet. Povinné ručení bych platil stále.
Že bych jej pak, na STK, bez platné kontroly, neměl dopravit "po ose", je mi známo (nebo s rizikem pokuty). Dík za odpovědi.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Pokud máte karavan na svém pozemku nemusí mít platnou STK, nesmíte s ním ale vyjet na veřejnou komunikaci. Až budete s karavanem zase chtít jezdit po silnicích, musíte předtím zajet na STK. Buďto karavan naložíte na nějaký vůz a odvezete na STK nebo to risknete a pojedete po vlastní ose a pokud vás chytí policajti platíte pokutu. Spočítejte si, co je pro vás finančně výhodnější podle toho kolik let budete mít karavan na zahradě bez STK, kolik stojí STK a kolik stojí pokuta. Já platil za přívěs 5 let bez stk 500Kč pokutu, ale to jsem vozil stavební materiál několik dnů po sobě bez platné STK.
A podle mne STK u přívěsu je celkem zbytečnost a tahání peněz z lidí, protože tam dole je jen jednoduchá náprava, dvě kola a jinak nic. STK u přívěsu by stačila jednou třeba za 8 let. Pokud vám nesvítí světla ať vás chytí policajti na silnici, na to není třeba STK.

Zdeňku,

dole je jen jednoduchá náprava, dvě kola a jinak nic.
Ale i to je třeba pravidlně kontrolovat,od prasklin rámu, prohnilé profily a spoustu dalších parametrů. Co třeba nájezdová brzda, vůle na žehličce..

STK stanice technické kontroly

TK technická kontrola

hodnocení

Milane, ono "všechno je relativní". Vozík nebržděný - STK 1 x za 4 roky. Dcera - vozí na něm hnůj od koní a za 3 roky jsem jej musel komplet "repasovat". Opravit a zpevnit rám, výměna podlahy, opravy bočnic a instalace. A ten můj obyťák, sice bržděný, ale skoro (v současné době) neježděný, absolutně v pořádku a musí na STK každý 2 roky. O tom, že je pod stálým "odborným" dohledem, není nutné ani mluvit.
Zatím jsem to dodržoval (36 let - stavěný 1985), ale už se mi nechce a proto tenhle dotaz. Na STK se vykašlu, povinné ručení zaplatím (to se nepo...), s depozitem se nechci otravovat a pokud jej bude nutné přetáhnout "místně" tak to risknu. A pokud bych jej chtěl zprovoznit pro běžný provoz, risknu to a odtáhnu na STK a nechám ji provést.
Jinak Tobě i všem díky za názory a informace.
vilik*
Pane Bohumile, jak píšete, vše je relativní. Taky to může být obráceně, vozík celý rok uklizený v kůlně, protože není potřeba, a obytný přívěs jezdí permanentně třičtvrtě roku s polovinou rozšířené rodiny a s lidmi ze vsi po Evropě, protože aby se vyplatil.
Buďte rád, že ho nemusíte na prohlídku moc připravovat, že je relativně jednoduchý, a berte to jako daň za to, že na silnici nepotkáte moc často něco, co vás může zabít nebo zmrzačit.
Já takto platím motorku, na které nejezdím, ale nejsem ochotný se jí zatím zbavit.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Bohumile,

pokud nechcete delší dobu karavan používat, klidně může být odstavený a mít neplatnou TK. Není povinnost chodit na pravidelnéTK, nesmíte ale vozidlo používat.

S novelou zákona bylo uzákoněno, že vozidlo bez platné TK, bude po určité době (technicky nezpůsobilé k provozu po dobu delší jak 6 měsíců) prohlášeno za vrak.

Takže nechoďte na TK, ale karavan zaparkujte doma. Po čase to risknete, nebo naložíte karavan a pojedete na TK.

hodnocení

Milane, o to mi právě jde. Jak viz ta novela - "vozidlo nezpůsobilé k provozu po dobu delší jak 6 měsíců"? Čím je to dáno, že je nezpůsobilé? Pokud je to tedy dáno termínem STK, kterou vozidlo nemělo provedenu do 6- ti měsíců od posledního termínu, pak už bych to měl tedy rovněž " vrak", neboť už nyní je propadlá 1 rok. A v tomto případě už není možné vozidlo uvést vůbec do provozu?
Nebo se to vztahuje pouze na vozidla odstavená na veřejných prostorách a komunikacích?
Ale vždyť, po odstavení vozidla a vložení SPZ do depozita a poté znovuuvedení do provozu takový termín není? Nebo rovněž je?

Trošku to mícháte,

kkyž karavan máte doma, nic se neděje a vozidlo může mít prošlou TK dlouho. Pokud ale je vozidlo na veřejně přístupném místě, na parkovišti, na ulici a podobně, tak obec rozhodne, v souladu se zákonem, že toto vozidlo je vrak a nechá ho zlikvidovat.

Když máte propadlou terchnickou, klidně i 5 let, můžete jít na technickou.

Když obec označí že vozidlo je vrak, zlikviduje ho, tak již nemáte s čím jít na TK.

Pochopil?

hodnocení

Ano, takto to chápu. Šlo mi právě o to, zda vozidlo bez platné STK (za něž pochopitelně platím povinné ručení), pokud jej mám "uskladněné" v garáži, případně na svém pozemku, nebylo po 6-ti měsících "úředně" prohlášeno za "vrak" a zrušeno. Šlo mi o to, kdo a jak a za jakých podmínek může tedy to vozidlo, za ten vrak, po 6-ti měsících prohlásit a zrušit jej.

Ale i na dalších příspěvcích (xenofob a makk) je vidět, že by to tak i být nemuselo. Pokud by to bylo jak píšeš, bylo by to dobrý. Ale jde právě o to, jak dlouho to vydrží a aby si zase někdo z těch našich slavných "pos.anců" (tečku si doplň) nevymyslel to, co snad už snad mají na tom Slovensku a bylo by to "v háji". *zed* Ono, dnes už si člověk je málokdy úplně jistý a to čímkoliv. ;)

v garáži, případně na svém pozemku, nebylo po 6-ti měsících "úředně" prohlášeno za "vrak" a zrušeno.

Takto nikoliv.

 

xenofob
hodnocení

0x

můžete to tak mít do změny právní úpravy, která nařídí bud udržovat platnou tehnickou prohlídku nebo vozidlo vyřadit z půrovozu...takto to už několik let funguje například na Slovensku

makk

Já teda slyšel, že již nyní mohou vozidlo s propadlou stk (nevím teda jak dlouho) trvale vyřadit z evidence, ale prý se ještě nestalo, že by to udělali. To je jako když po koupi auta se musí do 8 dnů udělat přepis, jinak hrozí pokuta, ale že by ti pokutu někdo dostal, to jsem taky neslyšel.

Makk a další -co si představujete pod pojmem VYŘADIT?

Ono totiž vyřazení z provozu je to co se dříve nazývalo termínem depozit!
pokud ale myslíte ekolikvidaci vozidla , tak toto se nazývá ZÁNIK = dříve vyřazení vozidla !

V takovýcht případech použití vyřazení může být matoucí a je lepší uvést současný termím či doplnit starým !

makk

Mám na mysli vyřazení silničního vozidla z provozu, tak se to oficiálně jmenuje. V praxi to znamená vrácení RZ, ekolikvidaci a zápis do TP, že vozidlo je trvale vyřazeno z evidence a již nikdy nemůže být legálně provozováno. Podle mě to nedělají právě proto, že by to byla dobrá klička pro ty, co chtějí auto zrušit a chtějí si ho nechat (např. na náhradní díly). Oni by nechali padnout STK, úřad by jim auto zrušil a k ekologické likvidaci by je už nikdo nedokopal.

No právě že tak se to nejmenuje.Jmenuije se to ZÁNIK vozidlka a lze jen a pouze na základě protokolu op ekolikvidaci-odevzdá se ORV I,+ RZ, do ORV II zápis o zániku vozidla, někde ustříhnou roh !NELZE legálně vrátit do provozu,

VYŘAZENÍ vozidla-odevzdá se ORV I (malý TP),odevzdají se REZ (SPZ) a do ORVII zápis o vyřazení vozidla, zrušení PR , po roce se musí doložit co se z vozidle děja a kde je zaparkované /nesmí být na věřejně přístupném místě/ postaru se tomuto říka DFEPOZIT! a lze kdykoliv po absolvování TK vrátit do provozu!

 

xenofob

je to jinak, z moci úřední lze vyřadit z provozu nepojištěné auto...bez ohledu na platnost TP

podle všeho jste slyšel něco jiného, v souislosti s autovraky, odloženými na území měst a obcí...ale top je ěnco jiného, jde o zákonné podmínky, kly lze takové vozidlo označit jako autovrak

makk

diesel: Nevím no, ale když jsem rušil auto, vyplňoval jsem "Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu", takhle to na tom formuláři bylo napsané.

Zákon je jedna věc, a to že formuláře s novým textem nemají je věc druhá!

xenofob

kdysi bylo dočasné a trvalé vyřazení, exministr dopravy Ťok v době,kdy vládla ods s kalouskem nechal nějakému géniovi napsat novelu, která zavedla pojmy vyřazení z provozu a zánik vozidla...

nechápu, proč muselo toto modré vemeno měnit něco, co fungovalo

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]