Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Da se urcit vadny snimac kliky jeho premerenim?

Od: paboz® odpovědí: 18 změna:

V elektronice se moc nevyznam,dotaz asi bude pro znelce v dane problematice.Motor po zahrati vydechl az po schladnuti v pohode nastartoval.
Byl vymenen snimac kliky a dneska v tech hycech ujel 20km v pohode.Zastavil se v utery po cca 8 km
tedkom k dotazu.stary snimac mam na stole a napadlo me ho promerit ,nemel jsem predstavu co namerim,ma dva vyvody.
Merak nastaven na 2000 ohmu : pri venkovni teplote namereno 1113 pak nasledovalo nahrivani horkovzdusnou pistoli a kdyz hodnota vstoupila na 1356 byl konec .Po schlezeni v tek.vode nemereno to same.
Pro pripadny dotaz na jakou teplotu zahrato.stupne nevim.Tu kovovu plosku ja prstem udrzel a popalenina nebyla.Zena tento pokus neudrzela.
Znamena to ze snimac je na 100% vadny?Skoda ze jsem nemel moznost zmerit novy k porovnani.

Fortwo 450, 2001

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Horkem horkovzdušky ho můžeš zničit. Jestli se už nestalo. Měří se osciloskopem, kdy startuješ motorem a sleduješ signál, který ze snímače leze.

hodnocení

Ten co jsem takhle meril je vymeneny ,mel by byt vadny.Auto bylo dneska v tech tropech vyzkouseno na delsi trase a v pohode.

Muzes mi osvetlit jak muze dojit k zniceni externim zahrivanim ,kdyz v motoru se deje to same a vlastne nasledkem tepla motor chcipnul.

Samozrejme ze jsem ohrival trochu z dalky abych primym teplem neroztopil plast.A pri ohrivani sledoval merak .Takove velke vybaveni doma zase nemam o kterem pises.

Mozna ze tedkom vypotim blbost,osciloskop neni to takovy ten bazmek kterym zameris na dany objekt;)

Polovodičové součástky pracují do určité teploty. Plasty na autě vydrží i 500C na motoru. Čidlo ne, ale motor přes 160C nejde nikdy v místech, kde má čidla.

Osciloskop měří průbeh napětí v čase křivkou na obrazovce. Něco jako EKG.

hodnocení

Chapu ze neni jednoduche lajkovi vysvetlit mereni.K mereni osciloskopem je treba met pristup k snimaci.A ten neni pokud neni rozebrano spoustu veci.ale to bych tedkom neresil snimac vymenen auto funguje ale vim ze na poruchu stala stoupajici teplota.

Auto posledni dobou jezdilo 4 x tydne pouze 2 x 3,5km denne.Tak vlastne studeny motor starty a jizda bez zadnych problemu.

V techto vedrech vyjelo a po 8 km konec po schladnuti zase funkcni.Tak me napadlo laicky zmerit vyndany snimac,vubec jsem nemel tuseni co namerim.Zjistil jsem ze se da zmerit odpor nebo take obvod.Tak ze asi ve vnitr je neco spojene.A kdyz se motor zahral tak se muselo neco rozpojit laicky vydedukovane.

Proto jsem zahrival az se obvod rozpojil a jak jsem vyse uvedl teplotu jsem nemeril ale prstem jsem kovovy vystup udrzel.Tak splneno ze nebylo prekroceno 160 C

Proto byl dotaz zda to znamena vadny na 100%

 

hodnocení

0x

Skúste si tu nájsť princíp fungovania. Hallov snímač sníma impulzy a nie teplotu. Zahriatím a roztiažnosťou sa môže uvoľniť v nom niejaký kontakt a schladnutím sa spojí znova,vtedy je chybný.

google.com/...


doplněno 20.06.21 10:53:

Kontakt,ako taký som mal namyslí pevne pripojený,ktorý sa tepelnou deformáciou snímača môže rozpojiť a po ochladnutí spojiť.

hodnocení

super konecne jasna odpoved.To vim ze tento snimac nema za ukol snimat teplotu ale po zahrati se nejaky kontakt uvolni a spoji se az po ochladnuti. A tak by to fungovat nemelo.Tak ze je vadny.Tedy diagnostika ho spravne oznacila

V halově snímači žádné kontakty nejsou a přívody jsou bodově svařované (spot welds) se samotnou součástkou.

hodnocení

neni to haluv snimac a uz jsem konecne nasel co jsem hledal .Kontrola multimetrem. evilution.co.uk/...

Hallov alebo iné pomenovanie je to,princípom rovnaké.Úlohou je snímať určitý bod na hriadeli,ozubenom kolese apod a jeho poloho a rýchlosť otáčania odosielať do riadiacej jednotky.

hodnocení

ulohu ma stejnou,to mi je jasne i jako lajkovi,motorovy prostor zas neni pro mne tak cizi prostredi.Alee haluv bych mym postupem nepremeril a nezjistil jeho vadu
Navod uz jsem nasel.Dalo mi to praci,kdy bych ho objevil hned tak by jsem ani tento dotaz nezakladal

Hallův snímač je polovodič, který mění své vlastnosti při procházejícím magnetickém poli.

Indukční snímač je cívka, která naindukuje nějaký malý proud při působení magnetického pole nebo jeho změn.

Obě verze se používají ke snímání otáček. Hall je přesnější. Induktivní snímání je nejčastěji doplňkem k hallu na motoru nebo jako samostatné čidlo na jednodužší aplikace. Třeba ABS,ESP systém.

...

Rozhodně se tomu všemu neříká hall čidlo.

hodnocení

Rozhodně se tomu všemu neříká hall čidlo.Gumidku to stebou plne souhlasim.Kdyz si prectes puvodni dotaz tak jsem tam pojmenovani Haluv snimac vubec nepouzil.Ja totiz vedel ze to neni haluv ale na ten druhy vyraz jsem si nemohl narychlo spomenout.Haluv snimac tady vlozil slavco31 a pak ty ses toho taky chytnul.Porucha vyresena,jedina vada na krase byla ze porucha nenastala o tyden driv:(.Po 45 minutach cekani do prijezdu odtahu auto chytlo jak by se nic nedelo.Hned v ten moment me napadlo co to bude.Z casovych duvodu by jsem vymenu nestihnul .Zas po X letech oprava v autodilne ,tak se to poradne prodrazilo*sok*

Jen malý postřeh-vadný snímač otáček =nenastartuje a když, tak s s problémy=3,5 nebo až 10 pokus, ale pokud nastartuje pak za jízdy problém nedělá!

 

hodnocení

ja ti teda taky pridam jeste jeden postreh- - tady je vycuc z popisu projevovani zavad snimacu na SMARTU

Docela často (a u tohoto modelu běžné) můžete zjistit, že auto jezdí opravdu špatně nebo se úplně zastaví, pouze když
se zahřeje. Tyto snímače mohou trpět vnitřním tepelným poškozením, které zvyšuje vnitřní odpor

A muzu te ujistit ze auto slapalo jak hodinky.Mame ho od dubna tehdy jak se zkousel jezdil veci vzdalenost ale v dubnu byla zima asi to melo vliv.

start na prvni skrt ale trasa poze 2 x 3,5km za den 4-5 x tydne

Vadný snímač otáček nemusí být problémem u vozidel které to dokážou eliminovat snímačem na vačce... Ale je to spíš zvláštnost, setkal jsem se s tím na Opelu a i na jedné Škodě Octávii .. Vozidlo jezdí, ale není v kondici...

 

hodnocení

0x

Snímač klikového hřídele je stále zpravidla jen obyčejná cívka s magnetem ve stylu starého modelu abs, méně obvyklé je provedení s Hallovým snímačem. Je to z toho důvodu, že je stále spolehlivější... Ale nejjednodušší je napíchnout na osciloskop a tam se uvidí... U běžné cívky často dochází při zahřátí ke studenému spoji na vývodu cívky na pin, případně ke zkratování (propojení) vinutí v cívce a rušení magnetického pole... U provedení s Hallovým snímačem je na osciloskopu vidět obdélníkový průběh a protože je to elektronický obvod, tak může dojít k deformaci signálu, úplné zmizení signálu či změna střídy mezi sepnutým a vypnutým stavem...

Klasický snímač má dva vývody, ale neplatí to třeba zrovna pro Opel (starší Astra a spol), kde je cívka s vyvedeným středem... Běžně u něho lze změřit ohmický odpor , ale toto měření nemusí být směroplatné...

 

chytrolin22
hodnocení

0x
Zkuste změřit odpor na novém snímači a porovnat je, 1113 Ohmů se mi zdá moc na to, že indukční snímač je jen kus namotaného drátu. Zkuste kmitat nějakým kusem železa před snímačem a na vývodech musí vylézt nějaké napětí, čím rychlejší kmitání, tím víc napětí na vývodu. Ale stejně správně změřit se dá jen osciloskopem na autě. Jinak zkusit diagnostiku, chyby si opsat, vymazat je, když půjdou a hledat význam chyb na internetu. Většinou se aspoň jedno video na youtubu objeví. Celkově se v dnešní době bez diagnostiky neobejdete. Jezdím Opelem a tam, jak se jednou dostanu do nouzáku, tak z něj bez diagnostiky nevylezu, prostě řídící jednotka si všechno pamatuje a vždycky se musí ty chyby vymazat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]