Nejste přihlášen/a.
V elektronice se moc nevyznam,dotaz asi bude pro znelce v dane problematice.Motor po zahrati vydechl az po schladnuti v pohode nastartoval.
Byl vymenen snimac kliky a dneska v tech hycech ujel 20km v pohode.Zastavil se v utery po cca 8 km
tedkom k dotazu.stary snimac mam na stole a napadlo me ho promerit ,nemel jsem predstavu co namerim,ma dva vyvody.
Merak nastaven na 2000 ohmu : pri venkovni teplote namereno 1113 pak nasledovalo nahrivani horkovzdusnou pistoli a kdyz hodnota vstoupila na 1356 byl konec .Po schlezeni v tek.vode nemereno to same.
Pro pripadny dotaz na jakou teplotu zahrato.stupne nevim.Tu kovovu plosku ja prstem udrzel a popalenina nebyla.Zena tento pokus neudrzela.
Znamena to ze snimac je na 100% vadny?Skoda ze jsem nemel moznost zmerit novy k porovnani.
Fortwo 450, 2001
Horkem horkovzdušky ho můžeš zničit. Jestli se už nestalo. Měří se osciloskopem, kdy startuješ motorem a sleduješ signál, který ze snímače leze.
Ten co jsem takhle meril je vymeneny ,mel by byt vadny.Auto bylo dneska v tech tropech vyzkouseno na delsi trase a v pohode.
Muzes mi osvetlit jak muze dojit k zniceni externim zahrivanim ,kdyz v motoru se deje to same a vlastne nasledkem tepla motor chcipnul.
Samozrejme ze jsem ohrival trochu z dalky abych primym teplem neroztopil plast.A pri ohrivani sledoval merak .Takove velke vybaveni doma zase nemam o kterem pises.
Mozna ze tedkom vypotim blbost,osciloskop neni to takovy ten bazmek kterym zameris na dany objekt
Polovodičové součástky pracují do určité teploty. Plasty na autě vydrží i 500C na motoru. Čidlo ne, ale motor přes 160C nejde nikdy v místech, kde má čidla.
Osciloskop měří průbeh napětí v čase křivkou na obrazovce. Něco jako EKG.
Chapu ze neni jednoduche lajkovi vysvetlit mereni.K mereni osciloskopem je treba met pristup k snimaci.A ten neni pokud neni rozebrano spoustu veci.ale to bych tedkom neresil snimac vymenen auto funguje ale vim ze na poruchu stala stoupajici teplota.
Auto posledni dobou jezdilo 4 x tydne pouze 2 x 3,5km denne.Tak vlastne studeny motor starty a jizda bez zadnych problemu.
V techto vedrech vyjelo a po 8 km konec po schladnuti zase funkcni.Tak me napadlo laicky zmerit vyndany snimac,vubec jsem nemel tuseni co namerim.Zjistil jsem ze se da zmerit odpor nebo take obvod.Tak ze asi ve vnitr je neco spojene.A kdyz se motor zahral tak se muselo neco rozpojit laicky vydedukovane.
Proto jsem zahrival az se obvod rozpojil a jak jsem vyse uvedl teplotu jsem nemeril ale prstem jsem kovovy vystup udrzel.Tak splneno ze nebylo prekroceno 160 C
Proto byl dotaz zda to znamena vadny na 100%
Skúste si tu nájsť princíp fungovania. Hallov snímač sníma impulzy a nie teplotu. Zahriatím a roztiažnosťou sa môže uvoľniť v nom niejaký kontakt a schladnutím sa spojí znova,vtedy je chybný.
Kontakt,ako taký som mal namyslí pevne pripojený,ktorý sa tepelnou deformáciou snímača môže rozpojiť a po ochladnutí spojiť.
super konecne jasna odpoved.To vim ze tento snimac nema za ukol snimat teplotu ale po zahrati se nejaky kontakt uvolni a spoji se az po ochladnuti. A tak by to fungovat nemelo.Tak ze je vadny.Tedy diagnostika ho spravne oznacila
V halově snímači žádné kontakty nejsou a přívody jsou bodově svařované (spot welds) se samotnou součástkou.
neni to haluv snimac a uz jsem konecne nasel co jsem hledal .Kontrola multimetrem. evilution.co.uk/...
Hallov alebo iné pomenovanie je to,princípom rovnaké.Úlohou je snímať určitý bod na hriadeli,ozubenom kolese apod a jeho poloho a rýchlosť otáčania odosielať do riadiacej jednotky.
Hallův snímač je polovodič, který mění své vlastnosti při procházejícím magnetickém poli.
Indukční snímač je cívka, která naindukuje nějaký malý proud při působení magnetického pole nebo jeho změn.
Obě verze se používají ke snímání otáček. Hall je přesnější. Induktivní snímání je nejčastěji doplňkem k hallu na motoru nebo jako samostatné čidlo na jednodužší aplikace. Třeba ABS,ESP systém.
...
Rozhodně se tomu všemu neříká hall čidlo.
Jen malý postřeh-vadný snímač otáček =nenastartuje a když, tak s s problémy=3,5 nebo až 10 pokus, ale pokud nastartuje pak za jízdy problém nedělá!
ja ti teda taky pridam jeste jeden postreh- - tady je vycuc z popisu projevovani zavad snimacu na SMARTU
Docela často (a u tohoto modelu běžné) můžete zjistit, že auto jezdí opravdu špatně nebo se úplně zastaví, pouze když
se zahřeje. Tyto snímače mohou trpět vnitřním tepelným poškozením, které zvyšuje vnitřní odpor
A muzu te ujistit ze auto slapalo jak hodinky.Mame ho od dubna tehdy jak se zkousel jezdil veci vzdalenost ale v dubnu byla zima asi to melo vliv.
start na prvni skrt ale trasa poze 2 x 3,5km za den 4-5 x tydne
Snímač klikového hřídele je stále zpravidla jen obyčejná cívka s magnetem ve stylu starého modelu abs, méně obvyklé je provedení s Hallovým snímačem. Je to z toho důvodu, že je stále spolehlivější... Ale nejjednodušší je napíchnout na osciloskop a tam se uvidí... U běžné cívky často dochází při zahřátí ke studenému spoji na vývodu cívky na pin, případně ke zkratování (propojení) vinutí v cívce a rušení magnetického pole... U provedení s Hallovým snímačem je na osciloskopu vidět obdélníkový průběh a protože je to elektronický obvod, tak může dojít k deformaci signálu, úplné zmizení signálu či změna střídy mezi sepnutým a vypnutým stavem...
Klasický snímač má dva vývody, ale neplatí to třeba zrovna pro Opel (starší Astra a spol), kde je cívka s vyvedeným středem... Běžně u něho lze změřit ohmický odpor , ale toto měření nemusí být směroplatné...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.