Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dneska jsem se na Škodě 120 pokoušel demontovat AC pumpu. Bohužel se mi klíč vysmekl a dotknul se alternátoru (zapomněl jsem odpojit baterku, respektive mě to vůbec nenapadlo). Co můžu očekávat, že se s alternátorem stalo? Díky.
Jsi propojil baterka - kabel k altíku - klíč - kastle - baterka
Takže nic, proud šel mimo altík... Ael klidně ti u toho mohla řachnout baterka, rozžhavit se klíč.. Stačilo mít to spojený dýl ![]()
Alternator tvori kovova klec, ktera je neprimo spojena se zapornym polem akumulatoru. Stejne jako vse ostatni kovove na voze. Tomuto propojeni vseho kovoveho se rika kostra / ukostreni..
Tedy jedine, ceho si se na nem mohl dotknout tak, aby to zajiskrilo, byl konektor pripojujici kabel od kladneho polu baterie - kladny pol baterie a vse co je s nim spojene jsou jedine kovove veci v aute, ktere nejsou ukostrene - k dotyku doslo ve chvili, kdy se druhy konec klice dotykal neceho jineho kovoveho v aute a tedy byl ukostreny.
V tu chvili tedy proud protekl z kostry na konektor (respektive dle kovence o meru elektrickeho proudu z konektoru na kostru, to je ale jedno).
Protekl tedy ze zapormeho polu baterie zkrz kostru a konektor na kladny pol baterie. Ten proud vubec skrz alternator v tu chvili netekl. Ten byl bokem.
Nic se mu tedy ani nemelo duvod stat.
Co se stalo je, ze si vpodstate nachvili zacal svarovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.