Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dneska jsem se na Škodě 120 pokoušel demontovat AC pumpu. Bohužel se mi klíč vysmekl a dotknul se alternátoru (zapomněl jsem odpojit baterku, respektive mě to vůbec nenapadlo). Co můžu očekávat, že se s alternátorem stalo? Díky.
Jsi propojil baterka - kabel k altíku - klíč - kastle - baterka Takže nic, proud šel mimo altík... Ael klidně ti u toho mohla řachnout baterka, rozžhavit se klíč.. Stačilo mít to spojený dýl
Alternator tvori kovova klec, ktera je neprimo spojena se zapornym polem akumulatoru. Stejne jako vse ostatni kovove na voze. Tomuto propojeni vseho kovoveho se rika kostra / ukostreni..
Tedy jedine, ceho si se na nem mohl dotknout tak, aby to zajiskrilo, byl konektor pripojujici kabel od kladneho polu baterie - kladny pol baterie a vse co je s nim spojene jsou jedine kovove veci v aute, ktere nejsou ukostrene - k dotyku doslo ve chvili, kdy se druhy konec klice dotykal neceho jineho kovoveho v aute a tedy byl ukostreny.
V tu chvili tedy proud protekl z kostry na konektor (respektive dle kovence o meru elektrickeho proudu z konektoru na kostru, to je ale jedno).
Protekl tedy ze zapormeho polu baterie zkrz kostru a konektor na kladny pol baterie. Ten proud vubec skrz alternator v tu chvili netekl. Ten byl bokem.
Nic se mu tedy ani nemelo duvod stat.
Co se stalo je, ze si vpodstate nachvili zacal svarovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.