Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Starší diesel a emise

Od: makk odpovědí: 25 změna:

U dieselů bez filtru pevných částic, se kterými se jezdi krátké tratě a spíš jen po městě, bývají problémy s kouřivostí. Návod je celkem snadný: Aditivovanou naftu, před měřemím pořádně prohnat a na měření jet s pořádně ohřátým motorem.

Vše mi je jasné až na to "pořádně prohnat". Názory slýchám různé od "10x vytočit na dvojku na 6000ot/min", až po "stačí 20km po dálnici". Co to tedy znamená pořádně prohnat? Že jde o to vypálit a vyfoukat saze je mi jasné a zřejmě to taky závisí na tom jak moc je to zanesené. Takže jak projet hodně zanesené auto?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

feka
hodnocení

3x
Taky záleží, jaký diesel to je. Přesný postup bude jiný pro 1.2 TDI a pro 4.2 TDI a úplně jiný pro některou Karosu.
Obecně jde o to dostat motor do zátěže, lepší než točit do omezovače (6000 je blbost) je, třeba na té dálnici zrychlovat zhruba do pásma otáček nejvyššího výkonu a pár kilometrů je tam podržet.
Samozřejmě s dobře prohřátým motorem.
makk
hodnocení

Doplním, auto jsem koupil a servisoval ho známý, kterému věřím. Tvrdil mi, že "motor je ok, ale on s tím jezdil jak po***nej, tak to má kouřivost". Při prvním sešlápnutí plynu na podlahu (na trojku cca 40km/h) byl i v zrcátku vidět dým, podruhé taky a pak už ne. Najel jsem asi 30km, kousek z toho po dálnici a každé rozjetí ostřejší, ale max otáčky jen asi 3500 ot/min. Na pohled už to nehulí. Do STK času dost, jen mě zajímá, jesti jedna takováhle jízda může stačit.

 

hodnocení

2x
Já mám tažné, takže podívat se a spočítat co můžu uvést a zapříhnout vozík a zajet třeba pro uhlí.
makk
hodnocení

Jinými slovy nepotřebuje otáčky, ale zátěž?

Tak, potřebujete dosáhnout určité teploty spalin které vypálí karbon v katalizátoru.
kare
Patrně myslíte katalyzátor. :)

 

hodnocení

2x

To že diesel bez DPF kouří ještě nemusí být důvod k neudělání emisí. Tam se měří hlavně oxidy uhlíku a dusíku. Pevné částice taky, ale nad těmi se dá přivřít oko.

Pořádně prohnat znamená jet pod zátěží - vyšší otáčky a ideálně do kopce. Aby prostě výfukem šel co největší objem spalin. Ale stejně si tím moc nepomůžete. Já bych prostě zajel na emise a pak se uvidí.

blazer

1. Na emisích se měří kouřivost také.

2. zátěží motoru nezvýšíte průtok vzduchu motorem. Zátěží jen zvýšíte spotřebu paliva a tím pádem i splodin. Zvýšení průtoku vzduchu se dělá otáčkami. Klidně na neutrál jako při STK a proto to také dělají. Určitě ale při neutrálu netočit motor dlouho, jinak hrozí přehřátí.

 

kare
hodnocení

0x
Ono by to taky chtělo vyčistit sání a EGR. Taky záleží čím je ta kouřivost způsobena. Pokud Vám bude brát turbo olej, můžete to prohánět do bezvědomí a bude to jen horší. :)
makk
hodnocení

Předpokládejme, že je to tím zanesením, otázka je "co si představit pod pojmem pořádně prohnat?", nikoliv "jaké mohou být další příčiny?".

jenda22

EGR ventil nijak neovlivňuje kouřivost za chodu při jízdě. V podstatě funguje pouze na volnoběh a pak se zavírá. Prohnat motor znamená otáčky pro max. množství a proudění spalin a teplotu pro vypálení. Většinou stačí na 3. stupeň pár km u zahřátého motoru před příjezdem na emise. Při přechodech otáček se někdy zahulí.

 

xenofob
hodnocení

0x

nejlepší je projet se po dálnici, několik desítk kilometrů...před táhlým stoupáním pořádně sešlápnout plynový pedál...podívat se do zpětného zrcátka, jak z výfuku pokaždé vybafnou saze...pěkný pohled je to před setměním, když jsou ty saze nasvíceny světly vzadu jedoucích vozidel...

 

asd1
hodnocení

0x

Vyhnat pavouky z vejfuku = kompletně prohřátý motor tj. minimálně 15 km jízdy, pak chvíli velká zátěž i otáčky, ideálně dlouhý kopec na dálnici (u silnějších aut po Německý dálnici *smich* ) nebo sportovní jízda, akcelerovat k max otáčkám a zase nejlíp do kopce. Prostě velký průtok horkých spalin a vypálí se + profoukne se. Aditivace VIF může hodně pomoct nebo minimálně neuškodí (čistí, zvyšuje cetanový číslo a mazivost). Ideál je Německá nebo Rakouská nafta která aditivaci nepotřebuje..

Ohledně emisí je dobrý projet to těsně před a ideálně dojet a jít rovnou měřit.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Ono je to i u aut s dpf filtrem provozovaných v městském provozu.

 

hodnocení

0x

řešil jsem stejný problém. Na emisích mne vyhodili pro vysokou kouřivost.

Řešením je protáhnout pořádně motor v otáčkách aby se vyfoukaly saze. Není nutná dálnice a není nutná velká zátěž. Stačila mi běžná silnice, kde jsem již s ohřátým motorem zařadil trojku a držel otáčky na pokraji červeného pole. U mne to bylo necelých 110km/h. Takhle jsem jel asi 5km. Další emise už byly bez problému.

 

joudic*
hodnocení

0x
no jezdim na motorce a nechapu, jak nekdo mohl diesely pustit na normalni cesty, kdyz uz, tak na stk by meli pulku aut okamzite vyradit na specialnim testu extra pro diesely
bobika*

naprostý souhlas. Jen se to týká i benzínu. Bohužel všechny ty mrchy co tak kouří, STK ani neviděly. Prochází kontrolou za pár stovek navíc technikovi přes známého. Na takovýhle přístup vám nepomůže žádný extra test. Odserou to jen ti poctiví.

joudic*
no benzin v horsim stavu je porad jakztakz ok, alespon nemusim zastavit a dat si treba cigo, nebo prestavku, ale ty diesely kor v kopci jsou jak olejove kamna s odpojenym kominem, ze ikdyz zastavim, tak ani na to cigo chut nemam, protoze nejmin 5min trva nez to veme konecne vitr
makk

Upřímně řečeno, raději bych taky benzín. Při mém nájezdu mi spotřeba nevadí a měl bych po problémech. Jinak ale problém není v dieselech, ale v lidech. Kdyby ty emise nebyly tak přísné, ale opravdu se dodržovaly, bylo by to mnohem lepší. Oni ani ti motorkáři nejsou bez chybičky, půlka jich má vybranej vejfuk a rámus to dělá, že se nám doma klepou skleničky, když to projede. Takže asi máme co zlepšovat všichni.

xenofob

emise starých dieselů se měří podle hodnot platných k datu, kdy proběhlo jejich schvalování...před 20 lety bylo povolené množství sazí jiné

problémeme starších dieselů je skutečnost, že jsou téměř nesmrtelné, vydrží miliony kilometrů a ještě dlouho je budeme vídat...to u novějších aut nehrozí

makk

No to by mě zajímalo, před 20 lety se kouřivost neřešila, ale teď se řeší i u těch 20-ti letých aut (byť teda mají vyšší limit). Znamená to, že už před 20 tety ten limit měly, jen se to na emisích neměřilo?

 

Mak -měřilo se to taky, ale byly jiné normy než dnes!

makk

diesel: Totéž auto přeci musí mít stejnou normu dnes jako před 20 lety ne?

*zed*A nemí to tak?Proč jsou stanovený normy Euro 0- nevím kolik nejnovější 7? . Pokud by to tak nebylo jsou dnes silnice prázdné a jezdí pár max snad 4 roky starých aut ! a ne auto stará víc jak 20 roků!

asd1

Jasně že norma např. pro euro 3 je pořád stejná v minulosti i dnes. Dřív se akorát kouřivost prakticky neměřila, dnes už se obvykle měří, ale pořád ne vždy viz sazomety který emisema "projdou"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]