Nejste přihlášen/a.
U dieselů bez filtru pevných částic, se kterými se jezdi krátké tratě a spíš jen po městě, bývají problémy s kouřivostí. Návod je celkem snadný: Aditivovanou naftu, před měřemím pořádně prohnat a na měření jet s pořádně ohřátým motorem.
Vše mi je jasné až na to "pořádně prohnat". Názory slýchám různé od "10x vytočit na dvojku na 6000ot/min", až po "stačí 20km po dálnici". Co to tedy znamená pořádně prohnat? Že jde o to vypálit a vyfoukat saze je mi jasné a zřejmě to taky závisí na tom jak moc je to zanesené. Takže jak projet hodně zanesené auto?
Doplním, auto jsem koupil a servisoval ho známý, kterému věřím. Tvrdil mi, že "motor je ok, ale on s tím jezdil jak po***nej, tak to má kouřivost". Při prvním sešlápnutí plynu na podlahu (na trojku cca 40km/h) byl i v zrcátku vidět dým, podruhé taky a pak už ne. Najel jsem asi 30km, kousek z toho po dálnici a každé rozjetí ostřejší, ale max otáčky jen asi 3500 ot/min. Na pohled už to nehulí. Do STK času dost, jen mě zajímá, jesti jedna takováhle jízda může stačit.
To že diesel bez DPF kouří ještě nemusí být důvod k neudělání emisí. Tam se měří hlavně oxidy uhlíku a dusíku. Pevné částice taky, ale nad těmi se dá přivřít oko.
Pořádně prohnat znamená jet pod zátěží - vyšší otáčky a ideálně do kopce. Aby prostě výfukem šel co největší objem spalin. Ale stejně si tím moc nepomůžete. Já bych prostě zajel na emise a pak se uvidí.
1. Na emisích se měří kouřivost také.
2. zátěží motoru nezvýšíte průtok vzduchu motorem. Zátěží jen zvýšíte spotřebu paliva a tím pádem i splodin. Zvýšení průtoku vzduchu se dělá otáčkami. Klidně na neutrál jako při STK a proto to také dělají. Určitě ale při neutrálu netočit motor dlouho, jinak hrozí přehřátí.
Předpokládejme, že je to tím zanesením, otázka je "co si představit pod pojmem pořádně prohnat?", nikoliv "jaké mohou být další příčiny?".
EGR ventil nijak neovlivňuje kouřivost za chodu při jízdě. V podstatě funguje pouze na volnoběh a pak se zavírá. Prohnat motor znamená otáčky pro max. množství a proudění spalin a teplotu pro vypálení. Většinou stačí na 3. stupeň pár km u zahřátého motoru před příjezdem na emise. Při přechodech otáček se někdy zahulí.
Vyhnat pavouky z vejfuku = kompletně prohřátý motor tj. minimálně 15 km jízdy, pak chvíli velká zátěž i otáčky, ideálně dlouhý kopec na dálnici (u silnějších aut po Německý dálnici ) nebo sportovní jízda, akcelerovat k max otáčkám a zase nejlíp do kopce. Prostě velký průtok horkých spalin a vypálí se + profoukne se. Aditivace VIF může hodně pomoct nebo minimálně neuškodí (čistí, zvyšuje cetanový číslo a mazivost). Ideál je Německá nebo Rakouská nafta která aditivaci nepotřebuje..
Ohledně emisí je dobrý projet to těsně před a ideálně dojet a jít rovnou měřit.
řešil jsem stejný problém. Na emisích mne vyhodili pro vysokou kouřivost.
Řešením je protáhnout pořádně motor v otáčkách aby se vyfoukaly saze. Není nutná dálnice a není nutná velká zátěž. Stačila mi běžná silnice, kde jsem již s ohřátým motorem zařadil trojku a držel otáčky na pokraji červeného pole. U mne to bylo necelých 110km/h. Takhle jsem jel asi 5km. Další emise už byly bez problému.
naprostý souhlas. Jen se to týká i benzínu. Bohužel všechny ty mrchy co tak kouří, STK ani neviděly. Prochází kontrolou za pár stovek navíc technikovi přes známého. Na takovýhle přístup vám nepomůže žádný extra test. Odserou to jen ti poctiví.
Upřímně řečeno, raději bych taky benzín. Při mém nájezdu mi spotřeba nevadí a měl bych po problémech. Jinak ale problém není v dieselech, ale v lidech. Kdyby ty emise nebyly tak přísné, ale opravdu se dodržovaly, bylo by to mnohem lepší. Oni ani ti motorkáři nejsou bez chybičky, půlka jich má vybranej vejfuk a rámus to dělá, že se nám doma klepou skleničky, když to projede. Takže asi máme co zlepšovat všichni.
emise starých dieselů se měří podle hodnot platných k datu, kdy proběhlo jejich schvalování...před 20 lety bylo povolené množství sazí jiné
problémeme starších dieselů je skutečnost, že jsou téměř nesmrtelné, vydrží miliony kilometrů a ještě dlouho je budeme vídat...to u novějších aut nehrozí
No to by mě zajímalo, před 20 lety se kouřivost neřešila, ale teď se řeší i u těch 20-ti letých aut (byť teda mají vyšší limit). Znamená to, že už před 20 tety ten limit měly, jen se to na emisích neměřilo?
A nemí to tak?Proč jsou stanovený normy Euro 0- nevím kolik nejnovější 7? . Pokud by to tak nebylo jsou dnes silnice prázdné a jezdí pár max snad 4 roky starých aut ! a ne auto stará víc jak 20 roků!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.