Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Utahovací moment

Od: diesel® odpovědí: 12 změna:
avatar diesel

Kolegové rádci, zejména mechanici,jaký je utahovací moment šroubůolejové vany (předpokládám že se to může trochu lišit mezi výrobci motorů!)předem děkuji za odpovědi.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kare
hodnocení

6x
Jedná technická,
na předepsaný utahovací moment utáhnout až po vytvrdnutí/zavadnutím tmelu/silikonu.
Proč to píšu? Plno lidí dává zbytečně velkou vrstvu a hned utáhne. Tmel se pak rozplácne a dostane se dovnitř vany, následně ucpe sací koš.
Stejně tak pozor na závity!
Jedna fotka co jsem předělával. *smich*
K fotce:
První autorizák neměnil olej, vana byla prý plná vazelíny. Druhý garáž mechanik od Forda jí měnil i se sacím košem, který byl prasklý. Auto stále nemazalo jak mělo. Výsledek? Sací koš plný červeného tmelu. (A plné závity tmelu na bloku motoru)
Utahovací moment
hodnocení

Jj pro některé dobrá připomínka!

autorizák neměnil olej *palec2* nejsem expert na auta, ale co autorizáci uměj-neuměj, pokurvěj, to je neštěstí. A to tak rádi shazují garážníky jako blbce bez výbavy

asd1

Taky se směju jak servisáci prskaj když je někdo kritizuje.. Tady autorizák účtuje olej a nechává starej, a druhej mechoš napatlá kilo tmelu kterej se pak vytlačí do vany a ucpe sací koš... Oboje mohlo zlikvidovat motor a jedno bylo úmysl druhý základní neznalost. A ještě za to chtěj raketu...

Lepení vany = nedávat moc, jen tolik co stačí na utěsnění, lehce dotáhnout, počkat až zatuhne a až pak dotáhnout na moment. S tim se servisy nebabraj, čekat půl dne? Dotahujou rovnou (= dosedne plech na plech) a odjezd. Fakt je že teče to málokdy. Horší je moc tmelu který při utažení vyleze do vany. Dávám V. Reinz, ale u tý vany je to celkem jedno..

 

hodnocení

2x
avatar axus

Pro M6 9-10Nm, Pro M8 kolem 25Nm

Pro vany s gumovym tesnenim s citem, pro vany s loktitem pevneji.

 

petrovic
hodnocení

2x

Vycházím ze všeobecného doporučení utahovacích momentů pro metrické šrouby. Tedy u M6 dávam 9 Nm

 

hodnocení

2x

@diesel

záleží taky na třídě pevnosti šroubu/matice-třída 8.8 nebo 5.6 nebo 10.9 atd...

zde v příloze být tabulka, sleduj hodnotu Mu a Mu max

01_Aktualita_Utah/...

jenda22
Nezalezi u vany na pevnosti sroubu ale na materialu, kam se srouby sroubuji. U hlinikoveho bloku motoru asi tezko u vany bude potreba zvysena pevnost. U zavitu pro srouby hlavy je vysoka pevnost a dlouhy zavit.

 

hodnocení

avatar diesel

Tak jsem hledal a hledal až jsem našel-výrobce daného motoru stanovil utahovací moment pro můj motor -9HX ;1,6HDi 16V 66kW- na 12Nm.

Jinak pro třeba motor LFY-benál 1,8 16V činí utahovací moment 24Nm.

Myslel jsem, že v rámci jedné automobilky to bude stejné ale i u koncernu při hledání se toto lišilo.

Tímto děkuji odpovídajícím rádců. a mějte pěkný den!

@diesel

To se liší dvojnásobně utahovací moment toho samého průměru šroubu? Podle mě by nemělo hrát roli druh těsnění olejové vany na utahovací moment, co jsem se setkal s těsněními olejových van, tak se jedná o těsnění dost tvrdá s docela velkou dosedací plochou.

hodnocení

nezkoumal jsem jaké šrouby.jen jsem to vyzkoumal v díl.manuálech.Nevím jak na LFY,ale na 9HX není žádné těsnění-nanáší se jen silikonové !

hodnocení

Na LFY je to DIAM 7x100-21 tuším al vana. Na 9HX je to DIAM 6x100-18 plechová vana.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]