Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
řeším takový problém. Ve Felicii se občas třeba obden, nebo 1x za týden při parkování venku ráno stane, že nejdou světla. Zapínám je tlačítkem "žárovky" Potkávací bývají trvale zapnutá. Nicméně, když stojí auto venku občas se stane, že na budíku neukazují potkávací a svítí jen parkovačky. Několikerým opětovným mačkáním (tj. vypnutím potkávacích) se podaří třeba na šestý pokus docílit stavu, že svítí potkávačky (při těchto pokusech se symbol potkávacích na budíku vždy hned vypne). V čem by mohl být problém? Pak zbytek dne již bez problému. Je vadné tlačítko nebo spíš relé v pojistkové skříńce?
Pokud auto stojí v garáži, v suchu a teplu, tak se to myslím, ještě nestalo, nebo minimálně.
Děkuji za radu.
Taky se mi takhle "rozbil" ten spínač světel, ten první zleva (uvnitř se asi teplem roztahne či ohobluje plast nebo se roztahnou/vyčochtaj mosazné kontakty-nezkoumal jsem to). Z vrakoviště mám celou přístrojovku i ten černý plast okolo se spinači, takže jsem spínač vyměnil a je klid. Rok předtím se mi sami od sebe roztáhly mosazné konektory v plastové svorkovnici na spínači "potkávaček".
No, takže asi půjdu do nákupu nového tlačítka... jen těžko říct jestli potkávačkovýho "tj. druhé zleva. Protože mě se ro "rozchodí" až když mačkám potkávačkový. Asi může být načaté to nebo to...
"Horká oblast" může být vysvětlena vláknovou žárovičkou uvnitř pod krytkou (podsvětlení), vydává teplo.
Zkus ještě tahat za drátky, co jdou ze žluté i modré patice na spínačích světel (kontrola doteku mosazných konektorů). Oba spínače nech zapnuté i klíček zapalování. Pokud to při tahání za drátky bude zlobit, je možné, že to bude chtít přihnout konektory v paticích nebo je případně vyměnit (vzít z jiné Feldy např. z vrakoviště s celou paticí, je jich všude dost). Nebo rovnou ty konektory sedlářským špendlíkem či slabým šroubovákem přihni, tedy ten jazýček uvnitř konektoru ať vyloučíš jednu z možných příčin poruchy rovnou. Z vrakáče bych vzal rovnou i ty spínače- za stovku či dvě ti je chlapi zdemontují.
Dá se to otestovat spínačem od varovek (obrysovky) a spínačem od mlhovek nebo tuším výhřevu (tlumená).
Uvnitř vypínačů jsou dva mosazné kontaktové hřebeny. Ty se časem prodřou o protikus.
...
Máte Feldu, to si stěžujete po 250 000km?
Může to dělat spínač obrysovek. Ten totiž druhou řadou kontaktů odblokovává tlumená, aby se zachovala logika zapnutí tlumených světel pouze s obrysovými.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.