Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Auto jsem dnes večer již nenastartoval a to jsem s ním kolem poledne přijel.
Budíky se protáčejí,kontrolky zmateně poblikují a pod kapotou cosi cvaká.
zde video
Díky předem za odhalení problému.
Baterie vybitá. Nic zajímavého.
Nabít nebo nahodit druhým autem a vyměnit v servisu. Zjistit i stav alternátoru, zda správně dobíjí.
Asi to bude baterie i co jsem se ptal známých,zmátlo mě že takto z ničeho nic odešla.Nedivil bych se kdyby auto nějakou dobu nečinně stálo...ale pravidelně s ním jezdím a doted jsem se startováním neměl problém.Děkuji za názory.
V létě na start startér veme pár ampér. Pokud jezdíte krátké trasy po městě, tak se aku málo dobije. Do toho stále puštěná světla a větrák ventilace.
Až budu doma,baterii přeměřím.Nabiju ji,ale stojím před dilematem jak dlouho poté bude ok.Nebo jestli raději koupit novou...za týden jedeme na dovolenou a nerad bych aby nás to někde nechalo...Netuším jak dlouho v autě je"mám ho cca 2 a pul roku"za tu dobu problém nebyl.Letos v zimě jsem ji měřil a měla kolem 13/14V již nevím přesně.
Napětí je pouze velmi hrubě orientační. O kapacitě nevypovídá nic.
Nech ji změřit v servisu bezzátěžovým nebo zátěžovým testerem kapacity. Naměří ti opotřebení a její maximální proud.
A stav dobíjení a nejlépe i klidový odběr.
Jsou tři věci:
Vadná baterka, která má vadné desky a trpí samovybíjením (vybila by se i mimo auto v garáži bez připojení čehokoliv)
Vadný alternátor (nemusí svítit kontrolka - třeba u Fordů nesignalizuje skoro vůbec závady, ale může dobíjet třeba jen 13,0V a to je málo a kontrolku dobíjení to nerožne)
Vadný nějaký spotřebič (typicky no name rádio co žere proud v klidovém stavu baterce - je to jako zapomenutá rozsvícená stropní lampička)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.