Nejste přihlášen/a.
Děkuji
zapoměl jsem dodat, že mám systém ABS, ale to nemá žádný vliv,že?
Před cca 20 lety na prvním našem voze(Mitsubishi galant)jsem ložiska měnil na zadní nápravě, ale co pak jaá vím jak jsem postupoval
Tam akorát bude na ložisku ABS kroužek, takže potřebuješ náboj pro ABS (ale mám pocit že Idea se bez ABS ani nevyráběla (?)
Ložiska dávám FAG a s žádným nebyl problém že by chcíplo brzo..
Lis nahradíš např. panenkou a nějakým rámečkem např. sklepní okýnko, dílenská klasika je obdélník ze 100mm účka a panenka.. Někdy musíš vnitřní kruh vyrazit a do vnějšího kroužku dokola vyvařit housenku a vyrážet za ní (1. se kroužek stáhne 2. máš o co opřít lis) a z náboje vnitřní kruh opatrně odbrousit (= naříznout) nebo mít srážeč který natlučeš do spáry.
Nikdy se nelisuje přes valivé segmenty tj. na hřídel musíš za vnitřní kroužek do náboje za vnější kroužek.
Když umíš tak není problém ani nabouchat to tam kladivem, ale musíš opravdu umět a vědět kam a jak praštit.
"hřídel" zmrazit a "díru" ohřát = jde to výrazně líp.
Při utahování je dobrý ložiskem otáčet aby si valivé segmenty pohybem vymezily přesnou polohu, jinak vymáčkneš důlky a výrazně se sníží životnost. Utahovací moment je důležitý, vymezuje přesnou vůli v ložisku, přetažený/ nedotažený taky snižuje životnost...
Hlavní příčina selhání ložiska neni ani tak jeho kvalia jako prasácká montáž.
Možná tam budeš mít celý náboj s ložiskem = bez lisování..
Buben má rantl vyjetej od obložení. Někdy je zezadu otvor kterým povolíš samostav = pakny se stáhnou a už přes rantl projdou ven z bubnu..
Hotovo,
jen nevím proč, ale po rozjezdu cca po 300m se mi rozsvítí kontrolka ABS a svítí až do konce cesty. Po dalším nastartování a rozjezdu nesvítí a zase po pár stech metrech se zase rozsvítí.
Může to být tím, že třeba "comp v autě" načítá nějaké data? Ložísko bylo s tím mag.kroužkem.
Děkuji
Prověř, zda jsi něco při práci nepoškodil.
Zda je konektor doře zastrčený.
Lepší se nejdřív mrknout na diagnostiku.
Nesedí otáčky kol proto spíná ABS (kope pedál) nakonec to ŘJ vyhodnotí jako chybu a ABS odpojí - rozsvítí kontrolku a přestane kopat pedál - chová se to jako klasický brzdy bez ABS.
Něco jsi tak poj...l, poškozený kroužek (jsou na něm kovový piliny nebo rez, prasklý..), poškozený nebo blbě nasazený čidlo ABS (daleko od kroužku, kabeláž k němu), nebo i kroužek vadný z výroby...
Můžeš diagnostikou kouknout na kterým to je kole, rozebrat a podívat se...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.