Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zadní kola ložiska/výměna

Od: kubinec® odpovědí: 16 změna:
Zdravím, prosím vás potřebuji vyměnit ložiska zadních kol. Strašný hukot od zadních kol, předpokládám, že to budou ložiska. Nemám k dispozici lis, lze to provést opatrně(vylisovani a nalisovani i bez lisu? Zadní kola mají bubnové brzdy. A jaké by jste doporučily ložiska, děkuji za radu
Fiat Idea 1.9JTD

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kare
hodnocení

2x
Pozor, Fiat Idea nemá samotné ložisko, ale celý náboj. Lis tedy nepotřebujete, maximálně stahovák.
Zadní kola ložiska/výměna
Zadní kola ložiska/výměna #2
asd1

A tím je lisování vyřešeno :)

hodnocení

Děkuji

zapoměl jsem dodat, že mám systém ABS, ale to nemá žádný vliv,že?

Před cca 20 lety na prvním našem voze(Mitsubishi galant)jsem ložiska měnil na zadní nápravě, ale co pak jaá vím jak jsem postupoval *smich*

asd1

Tam akorát bude na ložisku ABS kroužek, takže potřebuješ náboj pro ABS (ale mám pocit že Idea se bez ABS ani nevyráběla (?)

Sada ložisek kol /...

04.06.21 11:13
hodnocení

Děkuji
hodnocení

zvedl jsem zadek a leve kolo(ložisko bude vháji) jen po roztočení kola, hukot jak prase. Jenže nepodařio se mi sundat buben, pravděpodobně tam bude nějaký ten čudlík (samostav), jenže ve kterých místech cca?

 

asd1
hodnocení

2x

Ložiska dávám FAG a s žádným nebyl problém že by chcíplo brzo..

Lis nahradíš např. panenkou a nějakým rámečkem např. sklepní okýnko, dílenská klasika je obdélník ze 100mm účka a panenka.. Někdy musíš vnitřní kruh vyrazit a do vnějšího kroužku dokola vyvařit housenku a vyrážet za ní (1. se kroužek stáhne 2. máš o co opřít lis) a z náboje vnitřní kruh opatrně odbrousit (= naříznout) nebo mít srážeč který natlučeš do spáry.

Nikdy se nelisuje přes valivé segmenty tj. na hřídel musíš za vnitřní kroužek do náboje za vnější kroužek.

Když umíš tak není problém ani nabouchat to tam kladivem, ale musíš opravdu umět a vědět kam a jak praštit.

"hřídel" zmrazit a "díru" ohřát = jde to výrazně líp.

Při utahování je dobrý ložiskem otáčet aby si valivé segmenty pohybem vymezily přesnou polohu, jinak vymáčkneš důlky a výrazně se sníží životnost. Utahovací moment je důležitý, vymezuje přesnou vůli v ložisku, přetažený/ nedotažený taky snižuje životnost...

Hlavní příčina selhání ložiska neni ani tak jeho kvalia jako prasácká montáž.

Možná tam budeš mít celý náboj s ložiskem = bez lisování..

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ložiska Faq nebo Skf
Stary vyklepnout kladivem nebo pokud máš pořádnej svěrak mohl by sis pomoci i jím - pozor svěrak se da i zničit!
Nový bud svěrák nebo si ze zavitovy tyče aspon 12ka prumer udělat za pomoci ruznejch podložek gola ořechú zbytkú ložisek připravek kterým to tam nasuneš
Nový by šlo u naklepnout ale musíš za venkovní kroužek
Nikdy to neklepej ani nelisuj jen za střed ložiska!
V lepším případě mu výrazně zkratíš životnost v tom horším bys ho rovnou odepsal
Ještě sou finty že si daš ložisko na noc do mrazaku a buben ohřeješ horkovzduchem pak tam de to nový ložisko poměrně dobře dát

 

hodnocení

Tak včera jsem se chtěl pustit na demontáž náboje jenže... Problém. Sundal jsem stefty a lomcoval s bubnem(palici gumová tahy nepomohla) div že auto nesjelo ze špalku a ani náhodou. Nevím co teda ještě musím povolit, myslím že nic přece. Středovou matici "32" ta přece není nutná povolit, abych sundal buben a do servisu jen kvůli ložiska se mi nechce, ale asi mi nic jiného nezbyde. Můžete prosím poradit zda je nějaký jiný fígl?
Děkuji
asd1

Buben má rantl vyjetej od obložení. Někdy je zezadu otvor kterým povolíš samostav = pakny se stáhnou a už přes rantl projdou ven z bubnu..

hodnocení

asd1
No ten samostav jsem hledal zepředu skrz otvor na šroub a kruci nepodařilo.
Zezadu si nejsem jist je tam ten krycí plech nebrani přístupu k paknam
hodnocení

Hotovo,

jen nevím proč, ale po rozjezdu cca po 300m se mi rozsvítí kontrolka ABS a svítí až do konce cesty. Po dalším nastartování a rozjezdu nesvítí a zase po pár stech metrech se zase rozsvítí.
Může to být tím, že třeba "comp v autě" načítá nějaké data? Ložísko bylo s tím mag.kroužkem.
Děkuji

 

kami123

Prověř, zda jsi něco při práci nepoškodil.

Zda je konektor doře zastrčený.

Lepší se nejdřív mrknout na diagnostiku.

hodnocení

Do toho, ted mi volala žena, že než se kontrolka ABS rozsvítila , tak pri pribrzdeni kope pedál, jakmile kontrolka ABS rozsvítil, tak pedál při brzdění přestal kopat. Divné
asd1

Nesedí otáčky kol proto spíná ABS (kope pedál) nakonec to ŘJ vyhodnotí jako chybu a ABS odpojí - rozsvítí kontrolku a přestane kopat pedál - chová se to jako klasický brzdy bez ABS.

Něco jsi tak poj...l, poškozený kroužek (jsou na něm kovový piliny nebo rez, prasklý..), poškozený nebo blbě nasazený čidlo ABS (daleko od kroužku, kabeláž k němu), nebo i kroužek vadný z výroby...

Můžeš diagnostikou kouknout na kterým to je kole, rozebrat a podívat se...

hodnocení

No zapomel jsem pro prvním dotazu dodat, že se měnila manžeta kloubu u převodovky, takže vysunutí apod.
A ano, na ABS na levém předním kole se usadil prach, rez po demontáži a zpět.
Už je vše ok.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]