Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cyklisté na přechodu pro chodce

Od: honzaferda® odpovědí: 119 změna:
avatar honzaferda

Často se setkávám s tím, že cyklista sedící v sedle si na přechodu pro chodce svým chováním vynucuje přednost před vozidly a pokud ji dostane přejede, vozovku po přechodu v sedle. Jak se to slučuje se současnými dopravními předpisy? Děkuji za odpovědi.

 

 

119 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

10x
avatar ben

Dobrý den, takový cyklista porušuje dopravní předpisy - přechod je pro pěší, tak má z kola sesednout. Zdravím!

asd1

Předpisy porušuje jedině tím že nedá přednost autu a že po chodníku jede. Po samotném přechodu může legálně, ovšem předtim po chodníku musí tlačit (chodec), na přechodu může jet (komunikace), na druhý straně zase musí sesednou a být chodec.

Pokud jede z chodníku do přechodu a myslí si že má přednost tak 1. porušuje předpisy a 2. je buď sebevrah nebo úplně blbej.

spu

Cyklista nic neporušuje a po přechodu může jet

Teda, Bene. Tolik bodů a přitom je to nesprávná odpověď *tyty*
ben®

klima - odpověď je správná, jasná, stručná a přesně na položený dotaz (neřeším tam nějaké další souvislosti nebo situace). Hodnocení (nikoliv body) si neuděluji já, neovlivním to a zřejmě je od těch, kteří odpověď pochopili.

Není správná. Cyklista po přechodu na kole jet může.

ben®

klima - souhlasím. I starší žena (po přechodu) může jezdit na kole . Končím.

Co když je klima mladší žena? Ta nemůže a starší může? :)

Tazateli, vyber si z těch blábolů. Cyklista v sedle nemá na přechodu pro chodce co dělat.

odchytova*

@satam neexistuje jedinej § nebo judikát, kterej by zakazoval cyklistovi jízdu po přechodu... Takže nemáte pravdu, cyklista neporušuje absolutně nic.

alex1
Samozřejmě, že jet může. Ale přednost na přechodu má pouze chodec, takže osobně je nepouštím, pokud neslezou.

 

hodnocení

7x
avatar martincakl
Neslučuje. A u já (coby sám cyklista), bych mu dal po rypáku.

 

hodnocení

5x
avatar gotrekzagary

Neslučuje a takové vykuky ze zásady nepouštím. Nemá tam co dělat. Až z toho kola sleze a povede ho, tak má šanci.

honzin*

to je ovšem velmi důvěryhodné tvrzení *smich*, že má šanci *alene* 15 let jsem bydlel poblíž čtyřproudové silnice mezi městskými částmi. Kdo se chtěl dostat přes přechod, bez světel, tak musel stát docela dlouho u kraje a čekat a čekat. To, že zastavil řidič v jednom, ve dvou, nebo ve třech pruzích, ještě neznamená, že v tom čtvrtém někdo neprofrčel devadesát. Byli takový borci hodně často. Takže, když jsem chtěl přejít s kolem, tak nejbezpečnější bylo ve vhodný okamžik projet.

Je mi divné, že někomu z toho praská žilka, nebo mi šel dokonce rozbít hubu. To je nějaká diagnóza? Přitom já ho v tom autě neohrozil a dokonce ani neomezil a nemusel zpomalit. Svatoušci.

Určitě to je nějaká diagnóza, ale všechno se dá léčit, pokud pacient pravidelně bere pilulky :)

 

kicune*
hodnocení

3x

Některé přechody slouží i jako přejezd pro cyklisty. Pak je úplně jedno, jestli na kole jede, nebo ho vede.

xenofob

není to jedno, cyklista jedoucí na kole je několikrát rychlejší než chodec a když to najednou bezohledně stříhne přechodem pro chodce na druhou stranu, může mít řidič auta problém včas zareagovat

kicune*

Je zajímavé, že i když já sám jsem řidič a zároveň cyklista, že takové problémy jako vy s cyklisty nemám. Vím kde jsou cyklostezky a přejezdy a předvídám. Nesedím jen za volantem a neopájím se vlastním egem, jako vy, arogantní řidiči.

Vaše problémy s cyklisty přičítám opravdu pouze vaší aroganci. Když jede za volantem arogantní blb, vždy bude nadávat na cyklisty, protože mu bude připadat, že cyklista se mu jen plete pod kola a že na silnici snad vůbec ani nepatří. Nechtějí mu dát ani metr navíc. Míjí ho tak, že mu škrtají zrcátky o ruku a ještě při tom zrychlí a troubí. Arogantní řidič nepředvídá, nepřizpůsobí svoji jízdu cyklistovi. Tak poznáte arogantního blba za volantem.

Když jede arogantní blb za řidítky, budou plechovkáři vždy pitomci a bude jim skákat pod kola, protože si bude myslet že má silnici pro sebe a neuhne, nepustí auto před sebe.

A když se takoví dva arogantní pitomci (řidič a cyklista) sejdou na pár metrech čtverečných, tak je to pak smutný pohled a jsou z toho pak někdy i smutné důsledky.

Není náhodou arogantní blb ten, kdo zdržuje dopravu kvůli své rekreaci?

kicune*

Napadá mě něco o potrefené huse.

asd1

Arogantní blb/ je ten co si myslí že silnice jsou jen pro auta.. Pak jsou ještě psychopati který to ostatním dává sežrat ostřikovačema/ zatroubením za prdelí/ očouzením po předjetí/ líznutím natěsno i když mu v protisměru nic nejede. Toto bych chytal a tvrdě trestal. Nejsou tu od toho aby někoho "školili".

Podobný typy když před nik jedeš v autě v obci 51 podle GPS, tak se ti nalepí 2m za zkufr a klidně i bliká ať pána silnice nezdržuješ, pak tě předjede a vybrzdí.

Za mého dětství bylo běžné potkat na silnici povoz koňmi tažený. Aut bylo pár. Autobus párkrát za den. Kolo měl skoro každý. Na kole se jezdilo do práce, protože práce byla v mistě nebo do pár kilometrů. Před obchody byly stojany na kola, v zákoníku práce byla povinnost zaměstnavatele umožnit kola parkovat. Na kole ale jezdilo za každého počasí (když bylo pod -30°C, bral jsem si silnější svetr).

Dnes kolo nemůžete nechat stát nikde, ani v práci. Není to prostředek dopravy, ale sportovní náčiní. Opravdu asi málokdo má podmínky, jako jsem měl já, když jsem po povodních jezdil v Praze pár let do práce na kole, protože to bylo nejrychlejší a nejspolehlivější. Měli jsme ve firmě klimatizované parkoviště pro kola s šatnou a sprchou. Jenže jsem se nemotal autům a autobusům na silnici, protože jsem uznával, že desetiprocentní stoupání jedu opravdu pomaleji, než auto. A na horáku jsem to bral i jako trénink. Bylo to nějakých 16 km a převýšení 160 metrů tam i zpátky (nebylo to nejkratší, protože jsem se vyhýbal silnicím nebo aspoň těm frekventovaným. Ona naše zemička i Praha jsou dost kopcovité. To bude asi taky důvod, proč v cyklopruzích potkám cyklistu nejvýš jednou, dvakrát do měsíce. On takový manager v propoceném obleku - nic moc ..

160 metrů na 16km je rovinatý terén:)

Ale manager v kvádru se orosí ..

@kicune: Cyklista na přejezdu pro cyklisty NEMÁ přednost! Přečti si příslušná ust. z. č. 361/2000Sb.

kicune*

Nikdy jsem nic takového netvrdil.

 

hodnocení

2x
avatar jjjlll

Mě je to jedno. Stejně ho musím pustit a když jede, tak je dřív pryč a můžu pokračovat.

02.06.21 21:20

Nemusíte!

regsg

Cyklista není chodec! Nemá přednost jako chodec!

sirokko
regsg: Chodec přednost nemá.

Zákon termín "přednost" nezná. Zná jen "přednost v jízdě". Tu chodec mít nemůže, nejezdí.

Ovšem zákon popisuje to, co je řidič povinen a odpovídá to popisu "přednosti v jízdě".

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Pokud jej omezemím, ale neohrozím tak jeduZ jeho strany je to přestupek a ne jen jedenPokud není jízda po chodníku místní úpravou povolen nebo není část chodníku cyklo stezka-ale i tam je to porušení!

 

sirokko
hodnocení

2x

Cyklista jízdou po přechodu porušuje zákon.

§ 2

Vymezení základních pojmů

Pro účely tohoto zákona

dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou.

Takže tady není o čem. Ovšem tato skutečnost neznamená, že si z nich řidiči budou dělat lovnou zvěř a vyškrabávat jejich zbytky z lamel chladiče například.

Dobré ráno.Už jste se probudil?

Vždyť celé vlákno je o tom jak si někteří rádoby cykliste vynucují přednost na přechodech pro chodce!

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

V zákoně není zakázáno jezdit po přechodu, jen je uvedeno, k čemu slouží přechod. Některým to stačí, jiní potřebují jasný zákaz.

Je na každém, k čemu se přikloní, rozsoudit Vás může jen soudní rozhodnutí. Nechť si každý udělá svůj závěr...

musím mít zákaz, když je napsáno, k čemu to funguje?

Je zbytečné jiné posílat někam, když maji jiný názor. Páč tam jim přečtou jen zákon.

Ani řidiči aut nemusejí před přechodem z auta vystoupit a přes přechod auto tlačit ...

...po přechodu a přes přechod je rozdíl...

Milane - "po přechodu" ani "přes přechod" zákon nezná ..

Já znám zákon, přesto děkuji za upozornění na něco, co jsem nenapsal, že je v zákoně.

Milane - ale řidič je povinen řídit se zákonem, ne tím co jste napsal nebo nenapsal Vy ..

ra 252, píšu snad někde něco takového? Nepíšu, tak proč to píšete Vy?

jenda22

Pane Cukráři, cyklista je řidič a tak jedoucí cyklista po chodníku a dál na přechod pro chodce porušuje zákon. Nemá tam jedoucí na kole co pohledávat. Nechodíte na opakovaná školení pro řidiče? Stejně tak řidič odbočující vlevo nesmí ohrozit řidiče jedoucího za ním ! Pokud tedy blikáte při odbočování vlevo a zezadu vás někdo předjíždí, tak ten vzadu nesmí být ohrožen. Studujte zákony ale nic moc...

Může jet cyklista/...

Pane Jendo, děkuji za poučení, předpisy znám. Asi jste špatně pochopil moji odpověď.

Zastávám názor jedné části, že cyklista po přechodu jezdit nesmí.

Milý Jendo, proč v debatě o přechodu pletete předjíždění a odbočování?

 

hellebrand
hodnocení

1x

Kdyby jak řidiči, tak ciklisté oba dodržovali pravidla silničního provozu, tak žádný problém NENÍ. Když nějaký problém je, znamená to, že jedna nebo druhá strana pravidla porušila. U cyklisty to může často znamenat další dobrý obchod pro nějakou pohřební službu.

 

re4zon
hodnocení

0x
Co cyklista, to bych jeste prekousnul, hazarduje jen se svym zdravim. Az ho nekdo sejme, bude se hodne divit. Ale nedavno jsem takhle kratce zatroubil na madam, ktera mi doslova vlitla na svetelne krizovatce pred auto se dvema tak petiletymi detmi. Hrozna scena, co si to jako dovoluju, kdyz ma zelenou. Ze na kole neni chodec, nema tam vubec co delat a navic uci deti sebevrazedne manevry se ji nedalo vysvetlit ani slusne, ani mene slusne v reakci na jeji drze vystupovani. Takze pocitam, ze takovych pitomcu bude pribyvat, kdyz je to rodice uci uz od mala..
Jo a proti prejeti prechodu na kole bych nic nemel, ono je to i rychlejsi. Ovsem za dvou podminek. Pocka si, az ho nekdo dobrovolne pusti, a nebude se motat mezi chodci. Vetsinou neni splnena ani jedna.

Jo , takhle jsem viděl maminu jak táhla klučíka cca5-6 roků a kočárek, sporťák dítě ccarok, 5m vedle přechodu a když ji řekl, že mají po přechodu : "Drž hubu hajzle a pojď!"

Běžně rodiče a prarodiče ukazují dětem, vnoučatům jak porušovat dopravní předpisy a nejen ty!

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Neměl znít dotaz, že cyklista sesednuvší z kola si vynucuje atd...?

 

hodnocení

0x
Není to tak, že cyklista po přechodu jet může, ale nemůže si vynucovat přednost? V podstatě je řidič, co vyjíždí z místa mimo pozemní komunikaci.
Každopádně moc nevím, jak vypadá člověk, co si vynucuje přednost na přechodu. Jakože tam naférovku vjede (pak je sebevrah, ať je na kole nebo ne) nebo tam prostě jen čeká?
re4zon
Vynucovat si prednost znamena nacpat se nekam kde ji nemas. Ono lze predpokladat, ze se nikdo nechce nabourat a radsi te pusti. Sebevrah je to az ve chvili, kdy vjede pred auto, ktere to nema sanci zabrzdit.
sirokko

Píšu to tu už po druhé. Na přechodu žádná přednost neexistuje.

re4zon
A kdyby sis precetl poradne co jsem napsal ja i klima, tak jsi to podruhe psat nemusel.

sirokko - co je to přednost?

asd1

Je to tak, vyjíždí z místa mimo komunikaci a musí dát přednost všemu co po ní jede. Po tom přechodu jako takovém jet může.

Ty přejezdy pro cyklisty - to je paskvil, tam taky žádnou přednost nemá. Jen to dělá chos, dost řidičů kola na přejezdu pouští, kolař (hlavně děcka) si na to zvykne/ nabere dojem že přednost má, začne jezdit podle toho a pak jednou auto nezastaví... Podobně místo pro přecházení...

Asd1 - ano, díky za potvrzení. Už jsem jednou dostala sprdunk od řidiče, který stál u přechodu (uprostřed přechodu stáli dva důchodci a povídali si), takže jsem přejela. Bohužel mi to v tu chvíli nedošlo, abych se bránila.
Pro mě cyklista i chodec, který si vynucuje přednost a leze do silnice, i když vidí auto, je sebevrah.
Ale když auta nejsou nebo už stojí a pouští někoho jiného, tak je jedno, jestli se mezi ně přimotá další chodec, cyklista nebo klidně další auto. Samozřejmě v rámci mezí, nemyslím dobíhače/dojížděče.
Já si vynucuju přednost každý den, když chci odbočit vlevo na vedlejší. Můžete rukama mávat jak chcete a stejně nikdo nebrzdí a nepustí na střední čáru. To samé cca 100m pred kruháčem...
asd1

Musíš v tý ruce držet cihlu *smich*

Mmch. pokud ukazuješ vlevo tak tě předjet nesmí (takže prostor pro najetí na odbočení ti musí nechat), když to předjetí bude na kameře + řidič bude ztotožněn a pošleš to do správního, tak to bude mít za 5-10k + půl roku - rok bez papírů. že tu ruku neviděl bude vysvětlovat hodně těžko, protože to je z auta vidět naprosto jasně. Takže pokud ho pak dojedeš na semaforech a zadržíš do příjezdu policajtů tak má problém z kterýho se snadno nevyseká (a dobře mu tak).

Ale je jasný, že všichni by měli jezdit tak aby si navzájem nedělali pakárnu, jde to a neni to nic složitýho...

re4zon
Ty zijes v nejake alternativni realite? Dojedes, zadrzis do prijezdu policajtu? Mne se takove veci nestavaji, protoze k nim nedavam nikomu duvod, ale kdyby me nejaky kaspar na kole zkousel zadrzet, tak skonci s peprakem v obliceji, kolem ve krovi a bude jeste rad. A verim tomu, ze takhle by dopadl u vetsiny lidi, uz jsem par takovych situaci (a horsich) videl.
asd1

Ty předjíždíš cyklisty co ukazujou vlevo na odbočení?

Pokud mě nějaký debil bude chtít zabít a bude to na kameře, tak ho těm policajtům předám. Je to zákonný postup. Mmch. a ten tvůj pepřák by se ti moc nevyplatil. Nejspíš by si na tebe pak lidi ukazovali jak na Trpiše nebo kovboje ze z Plzně.

Najet autem do cyklisty je pokus o vraždu a pokud ukazuje vlevo tak je jasný že odbočuje a předjetím ho můžu sejmout.

Mmch., myslíš že život ohrožující přestupky by se měly nechávat jakože nic? To povolíme předjíždění i na horizontu, před zatáčkou, když proti něco jede atd. To je totiž to samý. Můj názor je že podobný nebezpečný magory je potřeba vypakovat ze silnice a když ho necháš odjet tak je beztrestnej a bude se chechtat že na něj nic nemaj.

Jinak ano, zastaví na semaforu, dojedu, seberu klíče a zavolám policajty. Pepřák pokud pro něj bude sahat tak nastříkám do ksichtu jemu. Aspoň nebude mít snahu odjet.

re4zon
A cist umis? Asi moc dobre ne. Ty si asi predstavujes, ze cilem kazdeho ridice je nekoho zabit. Ale ono je to casto spis tak, ze se nejaky kaspar vyda trenovat na hlavni tah, kde se jezdi 90, prejizdi ho jedno auto za druhym a pak z niceho nic mavne rukou a zacne se cpat na prostredek. Nekolikrat jsem to videl na vlastni oci. Jednou zenskou s malym ditetem, malem zakukali oba. A jeste se hrozne rozcilovala, ze "tu jezdi rychle kdyz tu mam dite". Chce to pouzivat mozek a prizpusobit se provozu, nejake mavani rukou nezarucuje nesmrtelnost. A jestli nekomu zkousis lezt do auta a brat mu klice, tak jednou dopadnes velmi spatne. Ja se v aute zamykam a kdyby se na me nekdo dobyval nasilim, tak to nejspis vyhodnotim jako utok a asi bych ho prejel.
asd1

Ty taky moc dobře nečteš, Normálního řidiče by mě ani nenapadlo obtěžovat a už vůbec ne nějak tahat z auta. Ale magora který mě chtěl zabít klidně. Vcelku civilizovaně, jen ho občansky zadržim do příjezdu policie. Jiná možnost neni - jakmile odjede tak bude problém se ztotožněním a bude vysmátý.

Zkus si někdy vyjet na kole kolik kreténů tě chce sejmout autem.. A vůbec nemusíš na hlavní tahy. Předjede a hned před tebou to zalomí doprava do odbočení a to jedeš po městě 45, nebo předjíždí, proti mu nic nejede a on jede bez odstupu že tě lízne zrcátkem. Předjíždí v zatáčce za kterou nevidí a když mu proti vyjede auto tak je problém vůbec se vejít, to auto proti musí hamovat a borec ujede... Podobných situací je hafo.

Kreténi na kole jsou taky, to procento je zruba stejný jako v autech. Ale tady se bavíme o předjíždění když kolo jasně a včas ukazuje doleva a pak najíždí k půlce, naprosto podle předpisů pro odbočení. A kretén v autě na to s. a předjíždí, přece nebude vteřinu čekat aby mohl předjet zprava (taky předpisově)

 

hodnocení

0x

Chová se jako každá protežovaná menšina. Rozcapuje se a začne být agresivní ..

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

zalezi co je pred prechodem za znacky, nekdy je tam i prejezd pro cyklisty, pokud tam je jen znacka prechod pro chodce tak je nepoustim, pokud se tam tlaci tak se tlacim taky

No ještě by stálo za to dodat, že i když je tam značka IP6 Přejezd pro cyklisty, tak cyklista nemá přednost ;)

Řidič nesmí .. ohrozit cyklistu přejíždějícího pozemní komunikaci na přejezdu pro cyklisty,

No a co to jako má znamenat? Já ho neohrozím, pokud bude na přejezdu, pustím ho. Ale když bude stát na kraji a čekat, má smůlu. A pro rejpaly - fakt toho na kole najezdím docela dost, ale cyklisty, kteří na přechodech neslezou z kola a nestanou se tak chodci, nesnáším. idnes.cz/...

Herdek, odkaz je placený, tak třeba tady policie.cz/...

jurajjuraj*

prechod pro chodce neni prejezd pro cyklisty, pokud je tam prejez pro cyklisty tak ho pustim, pokud to situace umoznuje, pokud tam znacka prejezd pro ckylisty neni tak me nezajima

 

hodnocení

0x
avatar stir
Někde jsou součástí přechodu i přejezdy pro cyklisty a tam samozřejmě jet může anebo může jít po přechodu a kolo tlačit. Samozřejmě musí počkat až ho nějaký dobrák v autě slušně pustí a nesejme ho.

 

makk
hodnocení

0x

Neslučuje se to, cyklista nemá na přechodu co dělat. Leda, že by kolo vedl, ale to pak už není z pohledu zákona cyklista. Já takové nepouštím.

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Vynucuju si přednost na cyklopřejezdu /je hned vedle přechodu pro chodce/, kde je semafor a svítí zelené. Auta z vedlejší mají taky zelenou, ale i když jim tam bliká panáček, tak jedou vesele dál. Pak zelená skončí a vy tam stojíte jak trouba a čekáte na další. V takovém případě dávám kolo hodně před sebe a vynucuji si přechod.

 

protlacek
hodnocení

0x

Neni to tak, že cyklista po přechodu jet nemůže. Může, ale jen za předpokladu, že neohrozí auta příjíždějící k přechodu a s vím manévrem nesmí řidiče donutit k náhlemu zastavení a nebo změně směru.
Jinými slovy, pokud přijede k přechodu. Zastavý! Rozhlídne se, že mu auta zastavila a ujistí se, že stojí, tak teprve tehdy smí vstoupit do vozovky! Stejně jako chodci.
Může jít při kole a nebo na kole na tom už nezáleží. Auta jsou povinni mu dát přednost, ale on si ji nesmí vynucovat. Musí počkat. Protože chodec na přechodě může být omezen. (Tzn. Zastavý = omezení. Rozhlídne se a jde dál až mu to situace dovolí), ale nesmí být ohrožen. To samé platí u auta. Auto může být omezeno chodcem (Tzn. Musí zastavit před přechodem = omezení a pustit chodce) Ale nesmí být ohroženo. Stejně jako chodec a jiní účastníci provozu nesmí jednat tak, aby nevzniklo ostatním žádné nebezpečí.

Nemáte pravdu. Cyklista je řidič. Kdyby k tomu přechodu jel na kole, motorce nebo autě, je to pořád stejné. Je to vozidlo vyjíždějící mimo pozemní komunikaci. Takže dává přednost všem a nikoho nemůže ani omezit. Nicméně pokud nikdo (už) nejede, tak přes ten přechod jet může.

 

host
hodnocení

0x

Největší šok pro řidiče je, když cyklista jede souběžně se silnicí po cyklostezce, která je součástí silnice pouze vyznačená barevně a pruhem, nebo po cyklostezce hned vedle silnice, nebo po chodníku vedle silnice a najednou prudkým manévrem vjede na přechod pro chodce a chce si vynutit přednost. To by nespravilo ani pár facek.

U nas nedavno byl pripad, kdy cyklista jel po chodniku soubezne s cestou, chodnik mu skoncil tak vjel na silnici primo pod auto, na par vterin se stal supermanem a pak ho vynesli z prikopy nohama na pred. Nekteri jsou naprosti blázni. Videt cyklistu, ktery jede vzorne po ceste je hodne tezke. Kazdy druhy na facku.
futra

Hoste ,tak tohle se mi stalo v jednom městě.Z chodníku jel přímo přes přechod a ani se nerozhlédl.Ještě ,že jsem jela pomalu a stihla zabrzdit .Ale nadávala jsem dost.

 

odchytova*
hodnocení

0x

Žádný § cyklistovi jízdu po přechodu nezakazuje.. jen na něm nemá přednost a nesmí omezit a ohrozit chodce... Zakázaná je pouze jízda po chodníku.

Ano, cyklista samozřejmě může jet po přechodu. Pokud jede spolu s auty ve směru silnice. Pokud provádí nějaké jiné, nepředpokládatelné manévry, musi se mít na pozoru.

odchytova*

@ra252 Zákon ale nerozlišuje příčné a podélné přejíždění... Proto ho může přejet i pokud pojede ve směru chodců.. na řidiči není, aby posoudil, zda přechod navazuje na stezku nebo na polní cestu, případně na chodník (kde by se už cyklista porušení zákona dopustil). Otázka zněla, zda může cyklista jezdit přes přechod, ano může, jen nemá přednost před auty na silnici a má i své povinnosti vůči chodcům.

Píšu o nepředpokládatelném manévru. Stejně tak by napříč silnicí mohlo jet auto. Třeba proto, že tak vjíždí do dvora nebo jinam. Jako třeba u našeho domu.

odchytova*

@ra252 ok, moje chyba - špatně pochopeno... Ono je dobrý dávat pozor i když mám přednost...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Dnes to bylo ve zprávách. Cyklostezky nebo cyklopruhy plánují lidi z kanceláře, kteří na kole nikdy nejeli nebo ani na tom samotném místě se nebyli podívat. Takže zase tak nehledat vinu u toho cyklisty, který aby neporusil jiné pravidla, musí ten cyklopruh využít a potom je v tom chaos, protože se to někde kříží s pruhem pro motorové vozidla a nikdo neví, kdo má přednost. Samozřejmě platí právo silnějšího, protože u nás to jinak nejde, že jo, "ridici".

 

hodnocení

0x

Veškeré potíže pramení z toho, že bicykl je považován za vozidlo. Cyklista jedoucí po silnici mimo obec je za současné hustoty provozu téměř sebevrah. Nejlepší by bylo, kdyby se bicykl prohlásil za sportovní nářadí a sportování na silnicích mimo obec by bylo zakázáno. Máme dost bezpečných dopravních prostředků na cestování mezi obcemi - vlaky a autobusy. Potom je také poměrně rozsáhlá síť cyklostezek. Paradoxní je, že cyklista na dálnici nesmí vjet, i když by jeho jízda po poměrně širokém a zcela volném odstavném pruhu byla bezpečná. O tom by měli jednat poslanci a ne nesmyslně určovat na centimetry vzdálenost, kterou je povinen řidič motorového vozidla dodržet při předjíždění cyklisty.

Takže budeme sportovat jen v obci? Tak to chci vidět jezdce na silničkách ve městě, kde je provoz nejvyšší. A co ti kteří jezdí do práce na kole z jedné obce do druhé? Proč nemůžou jezdit do práce autobusem ti řidiči aut? Mimo jiné, ta úvaha 150cm se zvažuje právě z důvodu bezohlednosti řidičů, kteří nerespektují vyhlášku a právě takhle bude lépe vymahatelná.

@aloisb - vůbec jsem radši do této nekonečné debaty nechtěl přispívat, ale teda Váš názor, to je dílo. Zakažme i chodce mimo obec, zvěř v polích (co tam dělá, má les!), traktory mimo pole... Zkuste se naučit žít tak, že budete tolerovat i ty druhé, hned bude ten svět růžovější, uvidíte. Jo a jen pro Vaši informaci - ne všude ty cyklostezky na sebe navazují,víte?

ajvn - cyklisté a motoristé spolu na silnicích žili po desíky let. Nyní jacísi úředníci vymysleli (nedomýšlím, kterým koncem páteře), že mají žít motoristé za cyklisty.

Kdyby ti motoristé přemýšleli tou hmotou co mají mezi ušima a dodržovali vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích, nemuselo by k takovému kroku vůbec dojít. Proč neřeknete na rovinu, že většina řidičů nedodržuje předpisy? Tou agresivitou jen na sebe upozorňují víc a víc a oni sami na to nejvíce doplatí. Co bude následovat dále? Snížení rychlosti na 40 v obci a 70 mimo obec? Povinné rušičky mobilů jako součást výbavy auta a co třeba povinné dýchnutí, zda je řidič střízlivý, jinak mu auto nedovolí nastartovat? To už dnes u některých aut existuje. No proč ale, když řidiči jsou tak svatí?!

Většinu úmrtí cyklistů na silnicích zaviní cyklisté. Nebylo by lépe zakázat cyklisty?

To je kravina.

Si počtěte idnes.cz/...

Tak jelikož je u nás ročně okolo sto tisíc nehod, tak těch 2600 zavinenych cyklisty je malé číslo. Ale samozřejmě se jich nechci zastávat, kdo neumí dávat pozor na kole ani v autě, neměl by jezdit vůbec. A ožralý už vůbec ne.

Přepočítejte si to třeba na dopravní výkon. Třeba na osobokilometry nebo tunokilometry.

@stir

Jak to tak čtu - nebylo by nejlepší zakázat silnice když je na nic nejvíce nehod?

Dneska jako obvykle cyklista chodník, přechod. chodník, kus do protisměru a opět přechod. Kolikrát jste viděl jet někoho autem po chodníku?

asd1

Nejvíc mrtvých je v posteli, je třeba zakázat postele *smich*

Auto po chodníku nejezdí protože si vodpráskne gumu vo obrubník. JInak by jezdily taky (stačí se podívat kolik trotlů předjíždí odstavným pruhem apod.) *smich*

A pokud vezmu kdo mě chce zabít ať už v autě nebo na kole, tak auta jednoznačně vedou.

Hlavně na rozdíl od auta kolo nečoudí a nezabírá místo na parkovišti.. Ostatně spousta lidí si pamatuje celkem nedávnou dobu kdy byla aut desetina a na silnicích klídek, i to parkování ve městě byla pohoda.

Ano, byly takové časy.

Lidé měli práci v místě, v každé vsi bylo JZD případně i s přidruženou výrobou pro "kovozemedělce". Do práce se chodilo pěšky, kdo to měl dál, jel na kole. Zaměstnavatel měl povinnost zajistit bezpečné uložení jízdních kol zaměstnanců. Před každým krámem byl stojan na kola. V každé vsi byl konzum a pokud to byla úplná prdelka, pak tam aspoň jezdila prodejna.

Dnes na vsi práce není. Ani v malých městech to není žádná sláva. Obchody nejsou, pojízdné prodejny taky ne. Hromadná doprava skoro žádná.

Proto lidé mají auta a proto auta jezdí a parkují. Není to ani tak z rozcapenosti, jako spíš z nutnosti. Do Prahy do práce 60 km na kole asi každý jezdit nebude a za každého počasí už vůbec ne. A vozit děti do školky a školy na kole, taky nic moc, že. A na nákup na kole znamená s nákupem bez kola.

Nunici tak to by ses divil. Je vidět, že nejezdis na kole. Zvláště v lese, kde je zákaz vjezdu, nasadis si sluchátka a když na tebe někdo zatroubi, tak se tak lekneš, že máš spoďáry hnědé. Taky jsou různé úseky, kde je vjezd zakázán a lidi si zkracují cestu. Když příště jedeš po silnici, ten samý člověk tě vytroubí a nadává. Anebo máme tady úsek, kde je cyklostezka napůl s chodnikem a ty auta si z toho dělají parkoviště, třeba před obchodem, lekarnou, poštou a ten samý člověk pak nejvíc z okýnka řve, že nejedeš po cyklostezce. Ale jak, když tam stojí auta? A následně si tam zastaví on sám!
Ra co je to tunokilometry? To jakože pojedu do Kauflandu s dvoutunovym autem sám, když ten nákup odvezu na desetikilovem kole? Nebo sám budu tahat dvě tuny při cestě do práce a zamořovat vzduch? Nebo pojedu na úřad a budu jezdit okolo v centru dokud nenajdu volné parkování? Tak to je hromada tunokilometrů, které mám na kole ušetřené :)

Tunokilometr je běžný termín. Pro pumpičkáře radeji kilogramkilometr. Kilogramy užitečného nákladu krát kilometry vzdálenosti, kam byl dopraven. Pokud to vidělíme potřebným časem, získáme další cenný parametr. A zkusme zjistit, co s ním udělá vyšší výskyt cyklistů na komunikaci. Třeba v Praze.

No jak říkám, odvezu si 5kg nákup dvoutunovym autem a budu u toho dýchat fajn vzduch.

A cestou odvezete děti ze školky ..

 

hodnocení

0x

Diskuze o ho.ně. Stačí si řádně přečíst příslušná ust. z. č. 361/2000Sb. a je všem úplně jasno. A komu ne, nechť si zopakuje autoškolu.

asd1

Tak pls nahoď konkrétní předpis ktarý zakazuje jízdu po přechodu, jak pro kolo tak i pro jiné vozidlo.

Leda tak způsob jízdy že se jezdí při pravém kraji, ovšem pokud jede z místa mimo komunikaci a pojede na místo mimo komunikaci, tak ten přechod může přejet legálně, ostatně jako každý vozidlo.

Tak přiznávám, že jsem si to myslel doposud blbě a asd1 má pravdu. Cyklista může po přechodu jet na kole. Že pak nemá přednost neřeším, když jsem to občas udělal, čekal jsem, odkud na mě vykoukne měšťák a řádně mě "poučí". Teď budu klidnější :). Bral jsem to odsud cistoustopou.cz/...

Jak vidno, autoskolu by si měla zopáknout většina. Ale jednodušší je nadávat na cyklisty.

@stir - jasně, musí si rýpnout pan neomylný automobilista, který vše ví a nikdy se nesplete. Neskutečné, co je zde za exoty.

 

jenda22
hodnocení

0x

Odpověď je snadná. Chodec je chodec a má právo přednosti na přechodu pro chodce. Cyklista jedoucí po chodníku tam nemá co pohledávat a už vůbec nemá právo přednosti na přechodu jako chodec, je to řidič jako každý jiný z pohledu zákona. Chodec zase nemá co pohledávat na přejezdu pro cyklisty, kde i tak cyklista jako řidič stejně nemá přednost před řidičem motorového vozidla !

Může jet cyklista/...

Tady se řeší cyklisté na přechodu, ne na chodníku. Proč by měl jet cyklista na chodníku? U nás je několik přechodů, které navazují na cyklopruhy nebo přímo na cyklostezky, které jsou půl na půl s chodci. V jednom pruhu chodník, v druhém kolaři a přes cestu je přechod. Takže cyklista se k přechodu nemusí nutně dostat jen z chodníku.
Nemáte pravdu. Ani cyklista ani ten chodec koneckonců nemají přednost. Jak již bylo řečeno - cyklista na přechodu je vozidlo vyjíždějící z místa mimo pozemní komunikaci, a podle toho se i chová.
asd1

jj, chodec žádnou přednost na přechodu nemá. Sice platí "řidič musí umožnit chodci přejít", ale zároveň (zjednodušeně) "chodec se musí přesvědčit že ho řidič pouští" a pokud ne tak před auto nesmí vlézt. A cyklista jedoucí k přechodu je vozidlo vjíždějící z místa mimo komunikaci = musí dávat přednost všemu co po té komunikaci jede. Jestli na přechod přijede legálně nebo jízdou po chodníku porušuje předpis je jiná věc, kterou tu neřešíme..

Jak zde čtu všechny ty diskuzní příspěvky na téma v jakém postavení je ze zákona cyklista jedoucí přes přechod pro chodce, tak je zřejmé, že celý problém spočívá v tom, že se cyklista považuje za řidiče nemotorového vozidla. Situace by se tedy značně zjednodušila, kdyby bicykl byl považován za sportovní nářadí a jedoucí cyklista za sportovce. Při dnešní hustotě provozu na silnicích je cyklista jedoucí po silnici mimo obec skutečně kandidát smrti. A mimochodem neměli by naši poslanci uzákonit minimální vzdálenost, kterou by byli řidiči povinni dodržet od chodce, který jde po silnici, kde není chodník?

asd1

Ti hrabe? MMmh. v Německu je povinný odstup i od chodce a to v obci 1,5m a mimo obec dva metry.

To asd1 : A co když ten cyklista jede po komunikaci a když přijede k přechodu pro chodce, tak zatočí prudce doleva a přes ten přechod přejede? Tak není splněna podmínka, že cyklista vjíždí na komunikaci z míst mimo komunikaci !:-P

výtka
Upozornění od sys milancukrar 17. 06. 2021 07:41:21
Já myslel, že jazyk vyplazují jen děti...
asd1

To může legálně stejně jako kdekoliv jinde, nesmí u toho ohrozit vozidlo jedoucí za ním ani v protisměru. Na protější straně nesmí jet protisměrem (ale mohl by seskočit tlačit a být chodec) ale musí se buď otočit nebo z komunikace odbočit ;) Platí pravidla pro odbočení/ otáčení ;)

To, že je to předepsáno v Německu, není odpověď na moji otázku, zdali by to poslanci neměli předepsat u nás. Nebo snad je to u nás předepsáno? Přiznám se, že to nevím.

asd1

Současně definovaný je jen "bezpečný odstup" = pokud ho nesejmeš tak pohoda.. Jak chodec tak cyklista.. Vymýšlí se povinný odstup od cyklisty s jasně definovanou vzdáleností těch 1,5m Na jednu stranu rozumné na druhou kokotina a v reálu to bude spíš jen další buzerační možnost pro policajty... Protože pokud to budou měřit, tak se dá čekat že to bude v obci v zácpě kde to je fakt nesmysl... Kocourkov hadr.

Ale pokud se to pužije na magory kteří líznou cyklistu natěsno přestože mají protisměr volný a můžou ho bez sebemenšího problému míjet s velkým odstupem, tak to bude jedině dobře.

Asd1 přesně tak by to melo být. Stalo se mi to minulý týden, kdy na krásné rovné volné silnici mě auto nejprve vytroubilo a ihned poté to vzal těsně kolem mě. Kdyby se někdo lekl a zavrávoral, padne mu přímo na kapotu. A klidně bych se vsadil, ze by ještě od nehody ujel. Ten zákon není kvůli cyklistům, ale kvůli řidičům samotným, protože se neumí chovat a nedodržují bezpečný odstup, navíc používají klakson v případech, ve kterých je to zakázané. A paradox je to, ze cim vic budou řidiči porušovat různá opatření, tím víc to půjde proti nim. Jsem pro zákon, řidičák na zkoušku a první dva roky s doprovodem, protože troubí hlavně ti mladí, kteří mají řidičák týden. Hlavně že mají telefon u ucha a neví co dřív dělat.

 

je dokázáno, že mladí řidiči páchají nejvíce přestupků a nehod, páč v autoškole je uči jezdit slušně, po zkouškách pak jezdí agresivně a neumějí čelit kolizním situacím, které je nikdo nenaučil.

Vzhledem ke statistice by cyklisté měli jezdit se zodpovědným doprovodem stále.

asd1

Vzhledem ke statistice spíš důchodci, jak na kole tak v autě *smich*

Ra252 tak dobrá, beru tě jako domestika. Zvládneš dneska lehké kilecko ve zvlnenem terénu? Malý provoz, Cca 900 metrů nastoupane metry a pojedeme na Slovensko, takže můžeš jet i vedle mě :))

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]