Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr auta do 600.000Kč

Od: samurraj® odpovědí: 37 změna:
avatar samurraj

Ahoj všem,
mám dvacetiletou Octavia 1,9TDI 66kw a již odchází turbo, žere olej a prostě už je to stará vrána, kterou bych chtěl aktualizovat.

Podotýkám, že nové auto nechci, takže pouze předváděčku nebo roční s nájezdem do nějakých 15 tisíc km. Cenový strop je max. 600 tisíc.
Prošel jsem nespočet konfigurátorů od Škody po Hondu :)
Prakticky se výběr zúžil na Škoda Scala 1.5TSI 110kW a nový Hyundai i30, ještě jsem přemýšlel nad Hondou Civic.

Potřebuji auto pružné, spolehlivé kde šlápnu na plyn a prostě to pojede, nechci žádného lenocha. (manželka má Citigo a to je něco, co se týče např. předjetí...)

a bohatou výbavu a alespoň nějaký kufr. Jestli je to sedan nebo SUV, mi je vcelku jedno.

Ceny v plné palbě se u Scaly a Hyundaie pohybují víceméně stejně. Tak spíše bych potřeboval doporučit, do čeho ty prachy vrazit, abych nebyl zbytečně zklamaný. Jinak podotknu, že nepreferuji žádnou značku


doplněno 02.06.21 14:09: PS: ještě dodávám, že chci benzinový motor.

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xenofob
hodnocení

2x

Starší Octavia 1 zpravidla začne brát olej kvůi nesmyslnému vytáčení při měření emisí, vím o několika podobných případech, mám také jendu 20 - letou a nikdy se na ní NIC nepokazilo

Pokud Hyudnai tak fastback N s motorem 2.0 jede slušně, takové korejské ereso...i podvozek je dobrý, pokud hyundai tak lehce ojetý tento, protože 600 000 na nový nebude stačit

hodnocení

Však jsem psal, ze nové nechci, buď předváděčku nebo roční vůz
nox®

Nko je skvělé vozidlo, ale spíš pokud je člověk trochu fanda a oželí malinko komfortu. Poskakovat s tím po našich tankodromech je občas za trest a auto trpí stejně jako řidič. Některé ojetiny se dají najít za velice zajímavou cenu, ale hodně z nich má cosi za sebou i na okruhu.

 

krtek6
hodnocení

0x

Scala je dobrá volba, ale ten kufrt není žádná velklá sláva

hodnocení

Proč, co jsem tak koukal na auta nižší střední třídy, tak kufr je u Scaly z hlediska objemu ok
krtek6

kamarád to teď nafasoval v plné palbě jako služebák...svezení dobrý, asistenti super...ale ten kufr mi přijde nic moc proti standardní fabii

 

hodnocení

0x

Já bych se i30 vyhnul. Co vidím na silnicích, tak většina courá zadek po zemi. Asi poddimenzované pružiny. S rozpočtem 600tkč bych šel do nějaké TOP zachovalé ojetiny.

auto.bazos.cz/...

auto.bazos.cz/...

auto.bazos.cz/...

Scala se mi nezdá, Hundai bych nechtěl a Honda? No, nic moc.

hodnocení

Já potřebuji aby to mělo malý nájezd, fakt do nějakých 15tis/km. Zajímalo by mne, co byste si tedy vybral vy.

Já nebazíruji na 15tkm nájezdu. Vybral bych si Caddy. Nebotřebuji závodit. Supr se nastupuje a vevnitř dostatečný prostor na převoz čehokoliv včetně spaní. Ideálně Caddy Maxi v Trampu nebo Beach, ale to jsou pálky.

Ve výběru těch tří aut bych chtěl T5 highline multivana.

...

Scalu bych vyměnil za ojetého Rapida Spacebacka.

asd1

Malý nájezd proč? To si nech stočit roční služebák z 80 na 10, nic nepoznáš a budeš spokojený ;)

hodnocení

Rapida bych teda nechtěl ani zadarmo. Ten Caddy také ne. Já naopak mám rád svižnou, rychlejší jízdu, což jsem psal v příspěvku.

asd1

Proč teda máš 66kW O1? To se svižnou jízdou moc dohromady nejde...

Focus s 1,5 EB nebo rovnou ST...

hodnocení

A proč si asi myslíš, ze poptavam nové auto?

Mě osobně mile překavpil zapůjčený saab při opravě. Jede to jak raketa. Až moc na mě. A v zimě topí téměř ihned. Prostě paráda. Většina dílů podvozku s Opelem Vectra GM automotive.

hodnocení

Saab je staré auto, které se již dávno nevyrábí nebo se pletu?

Díly se stále dělají. Samotná auta už ne.

 

asd1
hodnocení

0x

Ujasni si jestli benzín nebo naftu, oboje má svoje výhody i nevýhody.. Pak auto v kterým se ti dobře sedí, vyhovuje ten kufr apod., to musíš obejít fyzicky a zkusit. A pak jak dlouho to má jezdit, jestli 5 let a výměna nebo zase aspoň 15, tim se ti ale výběr dost omezí. Z benzínu je jeden z nejlepších moderních turbokolovrátků 1,4 T-jet 88 kW např. Stilo, ještě aspoň trochu normální auto bez dotykáče.. Motor 4 válec nepřímý vstřik bez proměnnýho časování ventilů, bez EGR ventilu, turbo je jednoduchý větrák s obtokem, rozvody bezproblémový... Snad jediná nevýhoda spotřeba, to je daň za nepřímý vstřik (přímý vstřiky si berou o litr míň), ale je vyvážená spolehlivostí, zvukem a chováním motoru... JTD motory taky výborný.. Od Forda TDCi, 1,5 Ekobuřt (ale tam už problémy jsou, dost jich chcípá.. TSI tříválce taky žádný zázrak.. Hjondé 1,6 atmo ujde, aletrhač asfaltu to neni.. Prakticky všechny novější auta mají "spotřební" ochranu proti kjorozi = nutno dodělat. Elektronika pájená bez olova = loterie za jak dlouho se to rozsype, obzvlášť u auta který bude v mrazech (cínový mor)

Většina konektorů se u aut dávno necínuje. V plošňáku jsou o pár setin mm menší díry v prokovech a piny konektoru se nalysují.

RoHS je tak 15 let. Možná prémiové značky mají vyjímku. Netuším.

asd1

Jde hlavně o čip na desku, tam se nic nelisuje ale pájí stovky spojů na "kuličky".. A je problém to přepájet.

Problém to není. Dnes má skoro každý horký vzduch (co dělá elektro) a většina, která se specializuje umí reball.

Taky záleží, kde jsou jednotky umístěné. Pamatuji opely, kteří měli jednotku v podběhu kola nebo Škodovky s jednotkou pod oknem, kde teče voda.

hodnocení

To jsem, zapomněl napsat, Chci benzinový motor, diesel již nechci
asd1

Tušim že starý Tipo mělo ŘJ na motoru kde se přehřívala a odcházela...

Reball úplně každej neumí a taky najít to znamená diagnostiku a člověka který s ní umí... Tohle obecně pro běžný lidi budou opravy za desítky tisíc...

Motor bych hledal větší atmosféru, z moderních oturbených ten T-jet, pak Ekobuřt 1,5 jede skvěle, ale u dost motorů praskaj bloky i písty, olej se hromadí v sání a pak si cucne, vydírá se vačka na vysokotlakým palivovým čerpadle.. atd. pořádnej blbovzdornej motor abys pohledal :/ Nový benzíny maj i filtr ve vejfuku, oproti naftě si spolehlivostí a jednodušším servisem moc nepomůžeš..

gazda*

Octavia nebo Scala 1,5 TSI. Já bych bral asi něco takového:

sauto.cz/...

nebo

sauto.cz/...

sauto.cz/...

sauto.cz/...

sauto.cz/...

sauto.cz/...

 

joudic*
hodnocení

0x
proc chcete za kazdou cenu utratit tolik za plecku s malym najezdem kdyz muzete za tu cenu mit vyssi tridu lestenku s trochu vyssim najezdem jako bmw, audi atd, takove rozhazovani za smejd jsem nikdy nepochopil
nox®

Ona ta plečka a šmejd bude s největší pravděpodobností buď nové nebo lehce zajeté vozidlo s plnou zárukou a s nutností dělat v ideálních podmínkách pouze předepsaný servis. Když se budeme bavit třeba o pětkovém bavoráku, určitě bych bral v úvahu dostatečnou finanční rezervu na nutný servis, jelikož se budeme bavit o autech řekněme ročník 2012-16 a tam už se můžeme pohybovat v nájezdu klidně 150-300tis. km, kdy už vzniká velká pravděpodobnost dalších servisních úkonů.

hodnocení

BMW ani AUDI nechci, sice pořizovací cena těchto aut na bazarech je velice nízká, ale nedej bože, když se na tom něco podělá. Jak se říká když chceš opici, musíš mít na banány a já na banány nemám a ti lidé, kteří to prodávají po bazarech zřejmě také ne.

joudic*
porad muzete vzit focus, ktery ma srovnatelny podvozek s vyssi tridou
joudic*
@nox plecka bude porad plecka i s najezdem 350km a v zaruce, nic to neznamena.. viz skutry.. nikdo kdo na to ma prachy si nekoupi novou plecku cerstvou z pasu, kdyz muze mit zajetou hondu nebo yamahu. Ten rozdil je tak velky, ze neni o cem ani premyslet, u aut je to v bledemodrem, sednete si do zanovniho focuse a pak do noveho i30, neverim, ze si koupite i30, protoze je v zaruce a ma najeto jen 10tkm. Stejne jako ojeta rtx2060 je trochu jine kafe nez uplne nova gtx1660.
jurajjuraj*

nebude vyhazovat za smejd a proto koupi audi nebo bmw :D z blata do louze

joudic*
@jurajjuraj jojo sak hjuncek i30 to vytrhne lol

 

 

jendad
hodnocení

0x

Bratr si pořídil mazdu cx 30 . Motor dvoulitr benzin 130kw , bez turba . Na dalnici za 6 litru . Pořídil to i se slušnou výbavou něco přes 600tis. Ale bylo to auto z minulého roku .

Já bych bral nějakou Hondu
hodnocení

Honda Civic se mi líbí především v interiéru. Předek už tolik ne, ale také jsem nad Hondou uvažoval.

 

nox®
hodnocení

0x
avatar nox

Co třeba mrknout na Peugeot 2008? Jedno z mála SUV, které se mi líbí, nabízí pěkný design a zajímavý interiér, kufr také ujde. V nějaké akční nabídce měli verzi GT s 1,2 Puretech 130 a automatem kolem 630tis, manuál byl kolem 570. Zrychlení 0-100 kolem 9s, takže líná herka to nebude a předváděčka nebo zánovní vůz by mohl být za ještě slušnější cenu. Koho znám a má auto, tak si ho chválí.

hodnocení

Peugeot se mi nelíbí. A nějak nemám moc důvěru ve Francouzké motory, ale třeba se mýlím. Ale Jak říkám 2008, 3008 jsem viděl v salonu a nic moc.

xenofob

zapoměl jsi na toyotu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]