Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem,
mám dvacetiletou Octavia 1,9TDI 66kw a již odchází turbo, žere olej a prostě už je to stará vrána, kterou bych chtěl aktualizovat.
Podotýkám, že nové auto nechci, takže pouze předváděčku nebo roční s nájezdem do nějakých 15 tisíc km. Cenový strop je max. 600 tisíc.
Prošel jsem nespočet konfigurátorů od Škody po Hondu
Prakticky se výběr zúžil na Škoda Scala 1.5TSI 110kW a nový Hyundai i30, ještě jsem přemýšlel nad Hondou Civic.
Potřebuji auto pružné, spolehlivé kde šlápnu na plyn a prostě to pojede, nechci žádného lenocha. (manželka má Citigo a to je něco, co se týče např. předjetí...)
a bohatou výbavu a alespoň nějaký kufr. Jestli je to sedan nebo SUV, mi je vcelku jedno.
Ceny v plné palbě se u Scaly a Hyundaie pohybují víceméně stejně. Tak spíše bych potřeboval doporučit, do čeho ty prachy vrazit, abych nebyl zbytečně zklamaný. Jinak podotknu, že nepreferuji žádnou značku
Starší Octavia 1 zpravidla začne brát olej kvůi nesmyslnému vytáčení při měření emisí, vím o několika podobných případech, mám také jendu 20 - letou a nikdy se na ní NIC nepokazilo
Pokud Hyudnai tak fastback N s motorem 2.0 jede slušně, takové korejské ereso...i podvozek je dobrý, pokud hyundai tak lehce ojetý tento, protože 600 000 na nový nebude stačit
Nko je skvělé vozidlo, ale spíš pokud je člověk trochu fanda a oželí malinko komfortu. Poskakovat s tím po našich tankodromech je občas za trest a auto trpí stejně jako řidič. Některé ojetiny se dají najít za velice zajímavou cenu, ale hodně z nich má cosi za sebou i na okruhu.
Já bych se i30 vyhnul. Co vidím na silnicích, tak většina courá zadek po zemi. Asi poddimenzované pružiny. S rozpočtem 600tkč bych šel do nějaké TOP zachovalé ojetiny.
Scala se mi nezdá, Hundai bych nechtěl a Honda? No, nic moc.
Já nebazíruji na 15tkm nájezdu. Vybral bych si Caddy. Nebotřebuji závodit. Supr se nastupuje a vevnitř dostatečný prostor na převoz čehokoliv včetně spaní. Ideálně Caddy Maxi v Trampu nebo Beach, ale to jsou pálky.
Ve výběru těch tří aut bych chtěl T5 highline multivana.
...
Scalu bych vyměnil za ojetého Rapida Spacebacka.
Rapida bych teda nechtěl ani zadarmo. Ten Caddy také ne. Já naopak mám rád svižnou, rychlejší jízdu, což jsem psal v příspěvku.
Proč teda máš 66kW O1? To se svižnou jízdou moc dohromady nejde...
Focus s 1,5 EB nebo rovnou ST...
Ujasni si jestli benzín nebo naftu, oboje má svoje výhody i nevýhody.. Pak auto v kterým se ti dobře sedí, vyhovuje ten kufr apod., to musíš obejít fyzicky a zkusit. A pak jak dlouho to má jezdit, jestli 5 let a výměna nebo zase aspoň 15, tim se ti ale výběr dost omezí. Z benzínu je jeden z nejlepších moderních turbokolovrátků 1,4 T-jet 88 kW např. Stilo, ještě aspoň trochu normální auto bez dotykáče.. Motor 4 válec nepřímý vstřik bez proměnnýho časování ventilů, bez EGR ventilu, turbo je jednoduchý větrák s obtokem, rozvody bezproblémový... Snad jediná nevýhoda spotřeba, to je daň za nepřímý vstřik (přímý vstřiky si berou o litr míň), ale je vyvážená spolehlivostí, zvukem a chováním motoru... JTD motory taky výborný.. Od Forda TDCi, 1,5 Ekobuřt (ale tam už problémy jsou, dost jich chcípá.. TSI tříválce taky žádný zázrak.. Hjondé 1,6 atmo ujde, aletrhač asfaltu to neni.. Prakticky všechny novější auta mají "spotřební" ochranu proti kjorozi = nutno dodělat. Elektronika pájená bez olova = loterie za jak dlouho se to rozsype, obzvlášť u auta který bude v mrazech (cínový mor)
Většina konektorů se u aut dávno necínuje. V plošňáku jsou o pár setin mm menší díry v prokovech a piny konektoru se nalysují.
RoHS je tak 15 let. Možná prémiové značky mají vyjímku. Netuším.
Jde hlavně o čip na desku, tam se nic nelisuje ale pájí stovky spojů na "kuličky".. A je problém to přepájet.
Problém to není. Dnes má skoro každý horký vzduch (co dělá elektro) a většina, která se specializuje umí reball.
Taky záleží, kde jsou jednotky umístěné. Pamatuji opely, kteří měli jednotku v podběhu kola nebo Škodovky s jednotkou pod oknem, kde teče voda.
Tušim že starý Tipo mělo ŘJ na motoru kde se přehřívala a odcházela...
Reball úplně každej neumí a taky najít to znamená diagnostiku a člověka který s ní umí... Tohle obecně pro běžný lidi budou opravy za desítky tisíc...
Motor bych hledal větší atmosféru, z moderních oturbených ten T-jet, pak Ekobuřt 1,5 jede skvěle, ale u dost motorů praskaj bloky i písty, olej se hromadí v sání a pak si cucne, vydírá se vačka na vysokotlakým palivovým čerpadle.. atd. pořádnej blbovzdornej motor abys pohledal :/ Nový benzíny maj i filtr ve vejfuku, oproti naftě si spolehlivostí a jednodušším servisem moc nepomůžeš..
Ona ta plečka a šmejd bude s největší pravděpodobností buď nové nebo lehce zajeté vozidlo s plnou zárukou a s nutností dělat v ideálních podmínkách pouze předepsaný servis. Když se budeme bavit třeba o pětkovém bavoráku, určitě bych bral v úvahu dostatečnou finanční rezervu na nutný servis, jelikož se budeme bavit o autech řekněme ročník 2012-16 a tam už se můžeme pohybovat v nájezdu klidně 150-300tis. km, kdy už vzniká velká pravděpodobnost dalších servisních úkonů.
BMW ani AUDI nechci, sice pořizovací cena těchto aut na bazarech je velice nízká, ale nedej bože, když se na tom něco podělá. Jak se říká když chceš opici, musíš mít na banány a já na banány nemám a ti lidé, kteří to prodávají po bazarech zřejmě také ne.
Co třeba mrknout na Peugeot 2008? Jedno z mála SUV, které se mi líbí, nabízí pěkný design a zajímavý interiér, kufr také ujde. V nějaké akční nabídce měli verzi GT s 1,2 Puretech 130 a automatem kolem 630tis, manuál byl kolem 570. Zrychlení 0-100 kolem 9s, takže líná herka to nebude a předváděčka nebo zánovní vůz by mohl být za ještě slušnější cenu. Koho znám a má auto, tak si ho chválí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.