Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rychlostní index

Od: edous odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,
Chtěl bych požádat o radu, případně vaše zkušenosti.
Koupil jsem si Lexus Is250, R.v. 2007.
Jsou na něm obuty zimni dvourozmery 225/40R18 a 255/40R18 s indexem V.
V technickém průkazu je psaný index Y.
Ja si nyní koupil kola na léto v jednorozmeru 225/40R18. A jde mi o to, jestli jsem schopen nějak na základě typového listů zapsat nižší rychlostní index, ideálně V.
Auto má maximální rychlost 215km/h dle TP, proto nevidím důvod mít na něm gumy do 300km/h.
Dekuji moc za odpovědi

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

1x
Ne, nizsi rychlostni index nezapises. V zime ho mit muzes spolu s cedulkou v zornem poli (coz nikdo nezkontroluje), v lete ne. Je to nesmysl, ale je to tak.

 

xenofob
hodnocení

1x

Typový list je k diskům kol, nikoliv k pneumatikám, u těch bývají často uváděny jen rozměry bez rych. indexu

ten je výsledkem schvalovacího procesu

 

xenofob
hodnocení

1x

Výrobce to schvaluje s nějakým indexem a ten se pak tiskne do TP

problém je spíš v tom, že pneu s vyšším rychl. indexem je om pát stokorun dražší a lidé se snaží ušetřit, občas je také problém s výběrem pneu tak, aby odpovídal jak rychlostní tak hmotnostní index...zpravidla jsou vždy vyšší...

já to řeším na motorce každý rok, pneu s dostatečným rychklostním indexem má nižší index hmotnostní...a ta s vyhovujícím hmotnostním, má rychklostní io jednu kategorii výš...a je dražší o litr

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Je to asi častý problém, také mám na Citroenu C8 předepsaný o stupeň vyšší rychlostní index.

 

edous
hodnocení

No, zkoušel jsem ještě trošku googlit a našel jsem Sb. Zákonů 341/2014 - Vyhláška o schvalování technické způsobilosti vozidel
A tam je o pneumatikách psáno přímo toto :"F) Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy:
1. Vozidlo musí být vybaveno tak, aby konstrukce, provedení, rozměry a huštění pneumatik odpovídalo podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla, povoleným zatížením připadajícím na nápravy a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti. Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla. "

To je v pořádku, s tím nikdo nepolemizuje. Ale proř to musí být o kategorii výše?

 

asd1
hodnocení

0x

Musí to sedět podle techničáku, jak rozměr tak index (index můžeč být vyšší)

= Takže musíš mít Y Holt kdo chce opici musí mít i na banán. Když vidim "sporťák" a na něm nejlevnější čínu protože na lepší nejsou love tak fakt nechápu proč si borec kupoval takový auto.. Asi se s tim dobře driftuje, brutálním smykem už ve 40 kmh na kruháči *smich* Což není na škodu.. Akorát to taky na h. brzdí a to už je horší...

edous
hodnocení

S tímhle názorem já souhlasím, o cenu mi vůbec nejde upřímně jestli dám za gumu 2000 nebo 3000 mě až tak netrápí, spíš mi jde o princip.
Jako takhle, stejně auto musím prohnar technickou, tak schválně zkusím obout V a uvidím co mi řeknou, v nejhorším mě vyhodí a to co budou chtít, ikdyz jestli chapu ten zákon správně tak by se měla řešit nejvyšší rychlost podle TP.
asd1

Chápeš to blbě, výrobce nesmí dát rychostní index nižší než rychlost vozu. Ale co navrhne a je v techničáku to musíš dodržet tj. Y

S indexem V tě vyhodí , B závada = TK na měsíc, vyměnit gumy a na opakovanou TK...

Jedinou vyjímku maj zimní gumy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]