Nejste přihlášen/a.
Hola, jdu za zkušenějšími na radu. Musím vyměnit auto - nastěhovala jsem se do prima domku s jedinou vadou - příjezdová cesta je v zimě sjízdná tak leda pro traktor... s mým pidivozidlem typu nákupní taška jsem se tam půl roku vůbec nedostala přes bahno.
Takže potřebuju něco víc "terénního"... ale vůbec se v tom nevyznám, jiné než miniauto jsem doteď nepotřebovala.
Mělo by to být cca do 100.000,- a s nízkými provozními náklady, výkon ani rychlost moc nepotřebuju, jezdím málo a pomalu. Ani žádný luxus, mám psy a ti by to nedocenili. Zato by se šikl větší nákladní prostor s pohodlným nakládáním - na domek je pořád co vozit. Hooodně vysoký podvozek. A pokud možno odolné korozi, když bude stát venku nebo pojede často blátem. Vlastně takový traktor převlečený za osobák...
Budu vděčná za jakékoli typy a rady a předem za ně děkuji!
Koukám že jsem otázku dostatečně nerozvinula.
Cesta je obecní, počítá se s opravou jakmile budou dotace - což může být za rok nebo za deset, netřeba řešit a rozčilovat se tím.
Každopádně děkuji za odpovědi, teť to mohu aspoň upřesnit:
Jakékoli vyloženě terénní auto mi přijde na mne moc (velké a drahé).
Pandička a Duster jsou zajímavé, ale zas trochu malé - anžto stavební materiály jsou neskladné.
Podle obrázků by se mi velikostně zdálo něco jako Renault Kangoo nevo Citroen Berlingo - jen nemám s tímto typem aut žádnou zkušenost - napadají vás ještě nějaké alternativy?
Kdysi jsme měli i tu Ladu - a to náhodou nebylo špatný auto, akorát mne to nenechali řídit.
Jsem asi lehce zaujatý, protože jsem tohle auto měl 11 let. Kdyby se mi nerozpadla podlaha (zanedbaná údržba), měl bych ho dodnes. Jeho prodej jsem obrečel (doslova). Je až neuvěřitelné, co se s tím dá všechno projet. Dobrý kompromis silnice/terén, ovšem pro neznalou dámu to asi to pravé nebude. Taky provoz nebyl zrovna nejlevnější.
Jeep XJ v jakékoliv verzi ale už prakticky zmizel ze silnic .
Felda na zvýšeném podvozku, pokud jsem s formanem nebo feldou něco neprojel tak jen proto že jsem to "položil na břicho" .
Zrádnost 4kolek může býv v tom že se řidič spolehne na to že to auto zvládne všechno
Z "normálních" mám zkušenosti s Jimnyn , uvažoval jsem i o Pandě 4x4. terénňák má být malý a lehký v opačném případě využívám traktor
Do 100 000 a nízké provozní náklady?
To neexistuje ,
To koupíte např Kiu Sportage nebo Hyundai Tucson z roku 2005 - 2008 , benzín bude žrát 10 litrů ,nafta kolem 7-8 ale vysype se na tom cokoliv kdykoliv ,
Suzuki SX 4 nemají všechny náhon na 4 kola a navíc nemá vysoký podvozek
(bacha ,ne všechny tereňáky mají náhon na všechny 4 kola , a když mají tak mohou být nefunkční ,kupovat s odborníkem co tomu fakt rozumí a ví jak odzkoušet čtyřkolku.)
Za mne Panda 4x4 a na stavební materiál tažné + vozík. Když jsem po Italských vesnicích viděl kde to všude vyleza a co to uveze tak jsem docela čuměl...
Navc je dobrá i cenově a vcelku spolehlivý auto.. Pod motorem pancíř z trojky plechu tak je i bytelná když vezměš šutrák.. Při koupi pozor hlavně na stav kardanu, nejsou moc díly a repas svépomocí je pro šikovného zámečníka, jinak to vyjde dost draze.. Ale problémový není, jen prostě po stovkách tisíc km může mít vůle (jako každá 4kolka)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.