Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pojem Rozvody

Od: juras* odpovědí: 16 změna:
Zdravim,
co presne se prosim skryva pod pojmem udelat nove rozvody na aute? Co si pripravit a nakoupit, kdyby clovek koupil nove auto a sel k opravari?
Co nakoupit?
Dekuji za radu.
J.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar gotrekzagary

Agregáty ve vozidle nejsou poháněny motorem přímo, ale přes rozvodové řemeny. Vzhledem k jejich materiálu a použití (rotace) mají určitou životnost obvykle vyjádřenou kilometrovým nájezdem. V případě zanedbání výměny může řemen prasknout a poškodit motor nenávratně, nebo za velmi drahou opravu. Velmi zjednodušeně řečeno.

Vzhledem k Tvému dotazu a vzhledem k tomu, že u mnohých aut se kvůli výměně rozvody musí rozebrat kde co, doporučuji kontaktovat autoservis a nechat to na nich.

asd1

Rozvodový řemen/ řetěz obvykle agregáty nepohání, jen vačková kola někdy i vodní pumpu. Alternátor, klimakompresor, čerpadlo servořízení atd. na rozvodech nejsou. Si to pleteš s pohonem agregátů (drážkový řemen)

Přiznám, nejsem automechanik. Nicméně vím, že na mém předchozím autě se s rozvody měnila vodní pumpa, takže tu poháněl určitě. A vsadil bych se, že na mém současném to žene klimu. *nevi*

asd1

Některý auta mají vodní pumpu na drážkovém řemenu, ale při její výměně musí rozvody dolu tak se mění s nima (podobně jako spojka se dělá obvykle komplet aby se pak kvůli jednomu nevyměněnýmu dílu nemusela znova shazovat převodovka, čepy řízení se mění v páru aby se nemusela u druhýho čepu znova dělat geometrie atd.). Blbý je když je nový díl šmejd a odejde dřív než kdyby se nechal původní *smich*

 

hodnocení

1x
avatar totak
Kupovat nic nemusíš, automechanik má většinou množstevní slevy a nakoupí materiál levněji než ty. Pojem rozvody obvykle obnáší řemen, vodní pumpu a napínací kladku. Při koupi se většinou dává i nový olej protože člověk co to prodává už do auta moc investovat nechce a tak klidně i překročí lhůtu výměny. Kdyby ti ale dokázal učtenkou doložit kdy se olej nebo rozvody dělaly a kolik se po tom najelo, je pak jen na tobě jestli mu to budeš věřit. Stejně tak můžeš narazit na auta kde jsou rozvody řetězem nebo ozubeným řemenem a to už pak musíš nechat na mechanikovi aby posoudil jestli je výměna nutná.
asd1

Levněji nakoupí možná, ale prodá ti to za jednou tolik ;) A když nenakoupíš u něj (shodné díly) tak tě pošle do háje at si to namontuješ sám, přece nebude dělat za hodinovku kterou účtuje, ale přihodí i marži na díly (často doslova lichvářskou). Tak si to sám montuju :D

Kdo nevěří ať si nechá rozepsat cenu za díly/ práci v servise a pak si zjistí kolik stojí shodné díly odjinud.

Rozvody = google, wikipedia a provedení / termíny údržby záleží na tom jaké máš auto/ motor..

Tazatelka ale sama nejspíš neumí ani nemá nikoho po ruce, tak do servisu musí (a na to se hraje..)

break

Asd1: rozvody z druhý ruky bych nemontoval už jen pro ten pocit. Nehledě na to, že je spousta modifikací. Někdo ti donese sadu a ejhle nebude pasovat kladka, napínák, řemen atd. Ten mechanik si to může preobjednat a co ty se sadou, která nepasuje? Budeš čekat až ti pošta za pár dní dodá nový? Mechanik nebude čekat s rozdelanym autem, nebude si blokovat stání nebo plac.

Možná si naúčtuje jednou tolik, ale pokud neakceptuješ jeho cenu, tak bez jinam. Nikdo není charita a rozvody neděláš každej rok.

asd1

Ohledně dílů souhlas, ovšem charita nejsem ani já, tak nevim proč by měl mít tisíce za 20 minut objednávání dílů. Jsem to vyřešil že to dělám sám a aspoň vim že to je udělaný pořádně. Časově to vyjde nastejno nebo i líp, finančně na třetinu a můžu tam nasypat opravdu kvalitní díly, ne že mi tam za kvalitní cenu strčí Starline. A o kvalitě práce v servisu bych mohl vyprávět, u spousty kšeftů by spíš měli oni platit za poškození auta.

break

V každým oboru jsou fušeři a ne každej si to dovede udělat sám. Dělej si to tak, jak uznáš za vhodný sám pro sebe, ale přestaň tu psát ty kraviny o cenách dílů a nadávat na všem do zlodějů...

asd1

Sorry, pokud mechanik tj. je placený za práci (a hodinovka třeba 800 neni málo) má nákupku 2k, objednání mu zabere deset minut a chce za to další 2k vejvar, tak to beru jako lichvu a zneužití toho že většina lidí nemá jinou možnost, buď to dá nebo nejezdí.

A kvalita práce v 90% servisech je mizerná. Sám píšeš o rozvodech na Focusu "na fixu" z autorizáku.. A podobný prasárny dělá většina, buď to ani neumí nebo to ojebe úmyslně. Jsou stejný druh jako bazaristi, taxikáři. Taky 10% slušných a 90% odpad kterýmu bych sebral licenci.

break

Ojebava kde kdo, ale není řešení dělat to sám, když to neumíš a nemáš podmínky. Proč hned každýmu cpeš ať si obstará díly sám. Nevím, že by si někoho upozornil na nevýhody s tím spojený viz to, co jsem tu v krátkosti napsal. Spousta těch lidí tady na pořádně nevi, kde ten díl je a k čemu natož aby objednali správně.

Za mě jediná možnost pro neznalyho je poptat se v okolí po znamejch. Sehnat si doporučení na konkrétní servis a pokud mu udělají cenovou nabídku, která bude přijatelná, tak potom je úplně jedno kolik si berou na hodinu a kolik mají z dílů.

asd1

Jen info jak servisy s úsměvem rejžujou na dílech, holt snadný prachy bez práce jsou příjemný. Jinak souhlas.

Že jsou vlastní díly problém upozorňuju hned na začátku, holt je na výběr přijmout podmínky nebo jít jinam, napůl to nejde. Najít rozumný servis kde to umí, neojebou a nechtěj raketu je docela problém, i když najít se dají a ano to je cesta pro normálni lidi.

Nejlepší je když ti servis při objednávce ukáže Kelly ceny v plný palbě a jakože si tě váží tak ti dá 30% slevu *smich**haha*

 

break

Zbytečně paušalujizuješ. Všude nejsou stejný ceny za práci, marže na dílech a kvalita práce...

Navíc provoz kvalitní dílny se nedá utáhnout jen z hodinový a ne každá hodina se na všem dá počítat.

Dělal si v servisu nebo si ho vlastnil?

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Pod pojmem udělat nové rozvody se skrývá (dle motoru)-výměna rozvodového řemene nebo řetězu (na některých jsou oba dva!,viz třeba motor řady DV6ATED) .dále jsou to kladky (napínací a vodicí) a vodní pumpa,u některých motorů snad i řemenice.

Vzhledemk Vašemu dotazu na toto a k náročnosti na znalosti,kvalitu práce a k tomu že neodbornou výměnou lze zmařit motor Vám DOPORUČUJI auto svěřit do rukou mechanika (servisu) .Dále vzhledem k tomu že se může zmařit motor DOPORUČUJI nekupujte nic, nechte to opět na mechanikovi (servisu!)

 

jabraka*
hodnocení

1x

Aby auto fungovalo,musí být v souladu jednak funkce pístů a jejich řazení a jednak funkce svíček a jejich spínání,jednak funkce ventilů a jejich otvírání a zavírání.Toto vše zajišťuje rozvodový systém,Nemusí ho zajišťovat jen řetěz,spojující klikovou hřídel s rozvodovými prvky,u některých vozů je to rozvodová hřídl se zdvíhátky.,nebo ozubený řemen..Těch prvků může být řada a proto je to spíše v kompetenci dílny,

JB

 

makk
hodnocení

0x

Není třeba nic kupovat, dáte to k opraváři a řeknete mu "udělejte mi rozvody", opravář vám stejně z vašich dílů dělat nebude. Krom toho u nového auta není důvod to dělat.

Tím pojmem se myslí zejména výměna rozvodového řemenu. To je ozubený řemen, který je dole poháněn klikovým hřídelem a nahoře pohání vačkové hřídele, které ovládají ventily. Obvykle se s tím řemenem mění minimálně i napínací kladka, u některých aut třeba i vodní pumpa a podobně. Prostě je to poměrně pracné a když už se ta práce dělá, tak se nebude měnit jen řemen, aby se to za chvíli dělao znovu kvůli kladce. Najděte si např. na autokelly.cz podle svého auta tak zvanou rozvodovou sadu a uvidíte, co ta sada obsahuje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]