Nejste přihlášen/a.
Zdravím, poslední půl rok mě trapí jedna věc a to ta jak spravně řadit s vetším obsahem. Mám Audi a6 2.8 fsi v manuálu a jezdím většinou město a krátce po dálnici do práce. Městem jezdím na 3jku kolem 2 až 2500 otáček a 4ku dávám až třeba zrychluji na 65 -70 plus a pak hodím za 5. a otačky jsou na 2 tisic cca a jedu třeba 80-90. Myslíte že je to takto správně nebo jak co nejmín ubližovat motoru? Za studena to vytáčím pomalu max do 2,2 k a nejedu rychleji jak 90 když musím, než se auto zahřeje.
Při zrychlování by se mělo řadit tak, aby se otáčky držely v okolí maximálního točivého momentu. Jaký je průběh křivky u tvého motoru nevím, ale mělo by se dát snadno zjistit. Pokud pojedeš po rovině ustálenou rychlostí, můžeš otáčky držet i níž. Při takovém řazení dosáhneš nejnižší spotřeby a šetří se i motor. Tvůj způsob jízdy se studeným motorem je správný.
Autu to neublíží, to spíše životnímu prostředí a vaší peněžence, protože motor zbytečně točí 2000 až 2500 otáček, aniž by musel konat nějakou práci, na udržení rychlosti ve městě stačí 5 kW výkonu. Já bych zařadil čtyřku nebo pětku.
Je to přímovstřikový motor, takže mu nejvíce vadí krátké jízdy a dlouhodobý provoz s nízkým zatížením.
Správný způsob jízdy a zařazení správného převodového stupně je záležitost praxe.Zkušený řidič pozná,že je zařazeno správně,podle zvuku motoru,podle otáček.Trochu jinak se řadí po rovině,jinak do kopce a jinak s kopce.Rozhodně platí,aby řazení proběhlo velmi rychle aby se nestálo dlouho na spojce,Největší opotřebení spojkového ložiska je v okamžiku stlačení spojkového pedálu.Naučit se poslouchat motor,to je domnívám se alfa a omega řidiče.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.