Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak správně řadit?

Od: olaff odpovědí: 5 změna:

Zdravím, poslední půl rok mě trapí jedna věc a to ta jak spravně řadit s vetším obsahem. Mám Audi a6 2.8 fsi v manuálu a jezdím většinou město a krátce po dálnici do práce. Městem jezdím na 3jku kolem 2 až 2500 otáček a 4ku dávám až třeba zrychluji na 65 -70 plus a pak hodím za 5. a otačky jsou na 2 tisic cca a jedu třeba 80-90. Myslíte že je to takto správně nebo jak co nejmín ubližovat motoru? Za studena to vytáčím pomalu max do 2,2 k a nejedu rychleji jak 90 když musím, než se auto zahřeje.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Za studena nehonit (nejen otáčky ale i zatížení) a po ohřátí se neboj zatížit a vytočit do otáček (trvalé šolíchání = karbony a LSPI), od věci neni ani VIF do paliva (nebo prémiový paliva už aditivovaný a nejlíp i bez biosložek) a včas měnit olej..

 

kepler*
hodnocení

2x

Při zrychlování by se mělo řadit tak, aby se otáčky držely v okolí maximálního točivého momentu. Jaký je průběh křivky u tvého motoru nevím, ale mělo by se dát snadno zjistit. Pokud pojedeš po rovině ustálenou rychlostí, můžeš otáčky držet i níž. Při takovém řazení dosáhneš nejnižší spotřeby a šetří se i motor. Tvůj způsob jízdy se studeným motorem je správný.

 

tycoon*
hodnocení

2x

Autu to neublíží, to spíše životnímu prostředí a vaší peněžence, protože motor zbytečně točí 2000 až 2500 otáček, aniž by musel konat nějakou práci, na udržení rychlosti ve městě stačí 5 kW výkonu. Já bych zařadil čtyřku nebo pětku.

Je to přímovstřikový motor, takže mu nejvíce vadí krátké jízdy a dlouhodobý provoz s nízkým zatížením.

 

break
hodnocení

1x

Ideální otáčky pro ten motor jsou kolem 2000RPM, dovede rychleji reagovat na plyn, neničí se podtačením... Jestli sis koupil V6 a budeš řešit spotřebu, tak si šlápnul vedle. Pokud chceš šetřit motor, tak ho nepodtačej a nech ho točit...ale na plynulou jízdu po městě ti stačí 4ka

 

jabraka*
hodnocení

0x

Správný způsob jízdy a zařazení správného převodového stupně je záležitost praxe.Zkušený řidič pozná,že je zařazeno správně,podle zvuku motoru,podle otáček.Trochu jinak se řadí po rovině,jinak do kopce a jinak s kopce.Rozhodně platí,aby řazení proběhlo velmi rychle aby se nestálo dlouho na spojce,Největší opotřebení spojkového ložiska je v okamžiku stlačení spojkového pedálu.Naučit se poslouchat motor,to je domnívám se alfa a omega řidiče.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]